Skocz do zawartości

Gravel do około 7000 - 8999 zł


Menor

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Eddek napisał:

Nie pamiętam już u czyjej stronie to widziałem, ale była notka, że katalogowa waga dotyczy modelu w najmniejszej oferowanej ramie bez pedałów.

A to chyba standardowy sposób ważenia u producentów. Ale też cześć naciąga z premedytacją ewentualnie nie są w stanie w pełni powtarzalności wagi uzyskać (np na ramie, ilość lakieru, spawów itp). Część firm też unika z tego powodu podawania wagi.

Edytowane przez Zigfir
Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Zigfir napisał:

 Np Kross w Eskerach 6.0 ładował grube ponadwymiarowe dętki po 250g sztuka

 

To się ociera o sabotaż ev próbę samobójczą :)

Swoją drogą sam dostałem w Fuji dętki Kenda, z których jedna rozpadła się dnia pierwszego, niedługo po napompowaniu i bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, pire napisał:

To się ociera o sabotaż ev próbę samobójczą :)

Swoją drogą sam dostałem w Fuji dętki Kenda, z których jedna rozpadła się dnia pierwszego, niedługo po napompowaniu i bez obciążenia.

Możliwe że taśmy na obręczach masz słabej jakości. Jeżeli problem się powtórzy będzie trzeba wymienić taśmę na jakąś porządną

Edytowane przez HUN
Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich!

Ponieważ złapałem zajawkę na rower to też poproszę o pomoc w wyborze nowego roweru.

Chciałbym pierwszy rower gravel.
Interesuje mnie rama aluminiowa. W sumie nie wiem po co mi karbon, nie patrzę na wagę poza swoją 😜 Osprzęt Tiagra lub 105.
Będę głównie jeździł nim po szosach, słabych/nierównych drogach asfaltowych, czasami jakieś leśne drogi / ubite szutry. 90% asfalt 10% inne drogi.
Ścigać się nie będę. Ma być wygodnie na długie trasy.

Fajnie jakby miał, najlepiej na przód, rozdzielacz iso/future, shock/d-fuse, etc. (warto w ogóle za to dopłacić?)
I ma mieć możliwość założenia bagażnika.

I takie to oto modele znalazłem co by mi pasowały:

Specialized Diverge Comp E5
https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-comp-e5/p/171308?color=274161-171308

Giant Contend AR-1
https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-1-2020

Canyon Grail AL 7.0
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-al-7.0/2196.html lub 6.0 (różnica 105/Tiagra)

Trek Checkpoint ALR5
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/24385/?colorCode=greendark

Najbardziej podoba mi się Spec/Canyon.
Pod względem funkcjonalnym i wygody Spec.
Ktoś ma coś z w/w i może się podzielić opinią?

Coś innego polecacie?

Jaką ramę speca dla 174 cm wzrostu i 82 cm wew. długość nogi, 54? Canyon podaje mi rozmiar S.
Dla porównania obecnie jeżdżę na Trek FX3 disc, rozmiar ramy 20" (L).

Odnośnik do komentarza

Ja posiadam od 10 dni Spec'a Diverge E5 Comp tyle że model 2019 więc bez hydro i jest ekstra. Kupiłem ten rower dla FutureShocka i chyba to była dobra decyzja. Na początku jest dziwnie, ale po chwili jazda na innym rowerze wydaje się być zaskakująco niemiła. FutureShock obnaża brak karbonowej sztycy w tym rowerze, ale to można dokupić. Jeździłem też na Checkpointcie, ale niczym specjalnym się nie wyróżniał, poza szosowym stopniowaniem napędu co dla mnie było sporym minusem. No i PressFit'em z piekła rodem. Graila od Canyona rozważałem, ale ich dostępność to jedna wielka zagadka - przez 3 miesiące kiedy polowałem na rower nie dało się ich kupić, więc możesz się nie doczekać. Co do rozmiaru ja mam 183 wzrostu i jeżdzę na 56, która jest akurat. Jeśli chcesz wydać sporo kasy na rower polecam wybrać się do sklepu i przymierzyć - w niektórych sklepach mają nawet wersje demo które można pożyczyć :)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Hej.
 

Potrzebuje Waszej pomocy :) Jak odkryłem Gravele to od razu wiedziałem ze to rower dla mnie. Szybko się jednak okazało ze nawet w tej kategorii uniwersalnych rowerów mam problem z wyborem.

Potrzebuje czegoś co mi pozwoli robić 2 lub 3 razy w tygodniu trasy od 30-100km (asfalt, las) oraz 2 lub 3 razy do roku wypad na tygodniowe wyprawy z sakwami (noclegi w hotelach, pensjonatach itd. bez namiotu)

Przeczytałem już dużo wątków i w miarę mam krótką listę z jakiej chce wybrać:

- Esker 6.0

- Topstone 105

- Sequoia Elite

- Diverge e5 comp
 

- myślałem o Rondo Ruut st ale boje się napędów 1x (głównie boje braku twardych przełożeń na asfalcie)

Oczekiwania sprzętowe:

Osie: sztywne (odpada stalowy esker 4.0)

Napęd: 2x (Tiagra, 105, GRX)

Rama: stal albo al

Hamulce: hydrauliczne (przeżyje tez mechaniczne)

Dodatki: mocowania na bagażniki

Wzrost: 196

Waga: 100kg


i nie wiem czy iść w coś bardziej rozrywkowego czy bardziej wyprawowego. Moje 100kg plus bagaże to już całkiem dużo i martwię się czy się rower nie poskłada ;)


 

Odnośnik do komentarza

DiamondDog,

Czy gdybyś kupował teraz to też wziąłbyś Speca Diverge z Future Shock?
Możesz napisać coś więcej? Po jakich drogach głównie jeździsz i gdzie najbardziej czujesz różnicę? Jakieś wady?

W przyszłym tygodniu będę brał Specialized Diverge Elite E5 (Tiagra/bez FS) lub Comp E5 (105/FS).
Zastanawiam się czy dopłacić do FS bo na 105 w sumie mi nie zależy a reszta komponentów jest taka sama pomiędzy tymi modelami.
 

Inną opcję którą rozważam to wziąć Elite, wymienić mostek na redshift + sztycę na carbon.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 22.10.2019 o 16:41, qzim napisał:

Hej.
 

Potrzebuje Waszej pomocy :) Jak odkryłem Gravele to od razu wiedziałem ze to rower dla mnie. Szybko się jednak okazało ze nawet w tej kategorii uniwersalnych rowerów mam problem z wyborem.

Potrzebuje czegoś co mi pozwoli robić 2 lub 3 razy w tygodniu trasy od 30-100km (asfalt, las) oraz 2 lub 3 razy do roku wypad na tygodniowe wyprawy z sakwami (noclegi w hotelach, pensjonatach itd. bez namiotu)

Przeczytałem już dużo wątków i w miarę mam krótką listę z jakiej chce wybrać:

- Esker 6.0

- Topstone 105

- Sequoia Elite

- Diverge e5 comp
 

- myślałem o Rondo Ruut st ale boje się napędów 1x (głównie boje braku twardych przełożeń na asfalcie)

Oczekiwania sprzętowe:

Osie: sztywne (odpada stalowy esker 4.0)

Napęd: 2x (Tiagra, 105, GRX)

Rama: stal albo al

Hamulce: hydrauliczne (przeżyje tez mechaniczne)

Dodatki: mocowania na bagażniki

Wzrost: 196

Waga: 100kg


i nie wiem czy iść w coś bardziej rozrywkowego czy bardziej wyprawowego. Moje 100kg plus bagaże to już całkiem dużo i martwię się czy się rower nie poskłada ;)


 

Przy tej wadze hamulce tylko hydrauliczne. Wiem co mówie. Jeśli zależy Ci na napędzie 2x to wybierałbym pomiędzy tymi trzema:

- Esker 6.0

- Topstone 105

- Sequoia Elite

Który wybierzesz to kwestia preferencji materiałowych. Esker i Topstone będą bardziej zrywne od Sequoi. Natomiast na długim dystansie Sequoia może mieć przewage z uwagi na wygodną, bardziej wyprostowaną pozycje. Sam użytkuje Sequoie potrafiłem w tydzień ponad 1200km strzelić z bagażami i jestem super zadowolony. Z racji, że moja to bieda wersja to jestem w trakcie upgrade'u hamulców na hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
W dniu 22.10.2019 o 16:41, qzim napisał:

Hej.
 

Potrzebuje Waszej pomocy :) Jak odkryłem Gravele to od razu wiedziałem ze to rower dla mnie. Szybko się jednak okazało ze nawet w tej kategorii uniwersalnych rowerów mam problem z wyborem.

Potrzebuje czegoś co mi pozwoli robić 2 lub 3 razy w tygodniu trasy od 30-100km (asfalt, las) oraz 2 lub 3 razy do roku wypad na tygodniowe wyprawy z sakwami (noclegi w hotelach, pensjonatach itd. bez namiotu)

Przeczytałem już dużo wątków i w miarę mam krótką listę z jakiej chce wybrać:

- Esker 6.0

- Topstone 105

- Sequoia Elite

- Diverge e5 comp
 

- myślałem o Rondo Ruut st ale boje się napędów 1x (głównie boje braku twardych przełożeń na asfalcie)

Oczekiwania sprzętowe:

Osie: sztywne (odpada stalowy esker 4.0)

Napęd: 2x (Tiagra, 105, GRX)

Rama: stal albo al

Hamulce: hydrauliczne (przeżyje tez mechaniczne)

Dodatki: mocowania na bagażniki

Wzrost: 196

Waga: 100kg


i nie wiem czy iść w coś bardziej rozrywkowego czy bardziej wyprawowego. Moje 100kg plus bagaże to już całkiem dużo i martwię się czy się rower nie poskłada ;)


 

Część a myślałeś o klasyce gatunku 

https://rower.com.pl/fuji-jari-1-1-1765289

Odnośnik do komentarza

Chociaż nie widziałem na oczy to Fuji ze zdjęć jakoś nie wpadły mi w oko (i czytałem tutaj o jakichś problemach z jakością).

Do krótkiej listy wpadła mi jeszcze Merida Silex 400/700. 

Sequoia byłaby ok gdybym chciał naprawdę dużo jeździć. Poza tym cena mam wrażenie nieadekwatna do komponentów.

 

Także obecnie Silex/Topstone i awaryjnie Esker 6.0. 

Edytowane przez qzim
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, polmaj napisał:

Te problemy dotyczyły chyba modelu niższego 1.5 a dokładnie korby na kwadrat , czy się podoba to kwestia subiektywna , stalówka z karbonowym widelcem  z dobrą wagą i wygodny rower na dłuższe dystanse  , tu ci podrzucę coś jeszcze od Hiszpanów w dużym rozmiarze 

https://allegro.pl/oferta/rower-orbea-terra-h30-xl-wa-wa-7952409463

Jari serii 1.x są na alu, 2.x to stal. Wyjątek to 1.x z dopiskiem carbon.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, qzim napisał:

Do krótkiej listy wpadła mi jeszcze Merida Silex 400/700. 

O wyposażeniu wyższych Silexów się nie wypowiem, bo moja żona ma 200, więc wersja bida minus, ale dwie obserwacje odnośnie ramy są dość uniwersalne, bo ramy są wszystkie te same, poza kolorem:

  1. Silex jest długim rowerem, rozstaw osi M-ki mojej żony jest o ~1.2cm dłuższy niż XL mojego Cube. Turystycznie fajne, ale w ciasnych zwrotach może być gorzej. Geometrie można porównać na 99 Spokes.
  2. Widelec ma mocowania pod bidony, ale nie ma otworów pod pełne błotniki (na wsporniki), jedyna opcja to albo błotnik sportowy do centralnego otworu pod sterem albo na obejmy. Przed zakupem tego nie zauważyłem i teraz będą 2 różne błotniki :D
Odnośnik do komentarza

Mam! Specialized Diverge Comp E5 2020 54 w kolorze zielonym.
Pierwsza jazda za mną :)

Jako że to moja pierwsza szosa to opiszę wrażenia. Obecnie jeździłem na Trek FX3 Disc w rozmiarze L.

Jest dużo inaczej ;) Mam wrażenie, że rower jest dużo bardziej zwrotny i szybszy. Jeszcze ogarniam tą kierownicę bo to moja pierwsza styczność z barankiem. Zastanawiałem się czy dopłacać do Future Shock i bardzo mi się podoba jak to działa. Mam włożoną średnią sprężynę i naprawdę czuć różnicę w jeździe po kostce/nierównościach.
Opony raczej do wymiany na tą porę roku. Wczoraj było trochę mokro i strasznie się ślizgały przy hamowaniu. No i muszę jakieś błotniki załatwić.
Mam 174 cm wzrostu i 82 długość nogi. Przy tej ramie doświadczam toe overlap. Trochę się tego bałem, ale to chyba nie jest jakiś duży (żaden?) problem. Raz udało mi się otrzeć butem o koło, ale tak naprawdę testowałem kiedy to się może stać - np przy zawracaniu 180 stopni na ok 2m szerokiej drogi. Nawet jazda po mieście/chodnikach nie sprawia problemu.

Zrobiłem sobie bikefit przy okazji. Wymieniłem siodełko na szersze, poustawiali mi co trzeba. Kolega stwierdził, że jestem mało rozciągnięty i wsadził mi mostek 80mm zamiast 100mm. Po pierwszej jeździe wrzuciłem znów 100mm. Jakoś na 80mm był zbyt wrażliwy.

Jedno pytanie, co się zmieni jak odwrócę mostek z - na +?

Wrzucę potem kilka fotek.

 

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, rbx napisał:

Mam! Specialized Diverge Comp E5 2020 54 w kolorze zielonym.
Pierwsza jazda za mną :)

Jako że to moja pierwsza szosa to opiszę wrażenia. Obecnie jeździłem na Trek FX3 Disc w rozmiarze L.

Jest dużo inaczej ;) Mam wrażenie, że rower jest dużo bardziej zwrotny i szybszy. Jeszcze ogarniam tą kierownicę bo to moja pierwsza styczność z barankiem. Zastanawiałem się czy dopłacać do Future Shock i bardzo mi się podoba jak to działa. Mam włożoną średnią sprężynę i naprawdę czuć różnicę w jeździe po kostce/nierównościach.
Opony raczej do wymiany na tą porę roku. Wczoraj było trochę mokro i strasznie się ślizgały przy hamowaniu. No i muszę jakieś błotniki załatwić.
Mam 174 cm wzrostu i 82 długość nogi. Przy tej ramie doświadczam toe overlap. Trochę się tego bałem, ale to chyba nie jest jakiś duży (żaden?) problem. Raz udało mi się otrzeć butem o koło, ale tak naprawdę testowałem kiedy to się może stać - np przy zawracaniu 180 stopni na ok 2m szerokiej drogi. Nawet jazda po mieście/chodnikach nie sprawia problemu.

Zrobiłem sobie bikefit przy okazji. Wymieniłem siodełko na szersze, poustawiali mi co trzeba. Kolega stwierdził, że jestem mało rozciągnięty i wsadził mi mostek 80mm zamiast 100mm. Po pierwszej jeździe wrzuciłem znów 100mm. Jakoś na 80mm był zbyt wrażliwy.

Jedno pytanie, co się zmieni jak odwrócę mostek z - na +?

Wrzucę potem kilka fotek.

 

Ja mam 1.70m i wewnętrzną noge 82cm, w sobotę jadę odebrać orbea terra h30-d 2020. Podobnie jak ty przerzucam się z płaskiej kiery i sory na rower z barankiem i na grx'sie. Ciekawy jestem tego ale czuje że mi łeb rozwali;) swoją drogą roweru kupiłem w  tym samym sklepie online co poprzedni,  zawsze byłem zadowolony z ich obsługi ale wkurzyli mnie troche faktem że nie mogą zamienić mi stron na manetkach hamulców(mieszkam w UK) bo rower jest dostarczony na ustawieniach angielskich i koniec.

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Ja też się podpinam, nie znam się zupełnie na gravelach, potrzebuje coś wykorzystywanego mocno turystycznie (sakwy, bikepaking itp.) w różnym terenie, gdzie asfalty pewnie będą przewagą, ale też dużo szutrów, ścieżek po piaskach, trochę kamieni, mogą też się od czasu do czasu zdarzać tereny mocno pagórkowate i nawet górskie itp. Ja mam 185 cm i pewnie ze 70 kg. Dawajcie znać, myślałem o rondo ruut ST, ale czytając to forum, widzę, że jednak cena/osprzęt w tym rowerze nie jest zbyt optymalna. 

Raczej nie nastawiam się na dokupywanie części, więc wolałbym od razu zakupić coś w specyfikacji docelowej. Jeśli ma też ktoś fajne propozycje używanych w dobrym stanie, też mogę rozważyć. 

Proszę o pomoc :) 

 

Dodatkowo, jak macie jakieś ciekawe, sprawdzone sklepy zagraniczne z dostawą do Polski, to też dawajcie znać, gdyby w Polsce ceny były wyższe lub nie oferowały niektórych rowerów. 

Edytowane przez bjuj
Dodanie dodatkowego dopisku
Odnośnik do komentarza

Cześć Panowie,

W innym wątku jeden z użytkowników forum wspomniał o niedawno zakupionym rowerze Loca Bikes. Jak według Was wypadają one w stosunku do Canyona Graila AL7.0? Na minus Graila przemawia usunięcie otworów montażowych pod tylny bagażnik w edycji 2020. Loca Bikes jest nieco tańszy, ale za to pozbawiony karbonowej sztycy i kierownicy. Dla pewności - przy porównaniu Graila Al 7.0 z Loca Bikes mówimy o wersji z GRX RX600 2x11 (obojętnie który wybierzecie model - ramy są identyczne).

Gravele Loca Bikes

 

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Adam-> napisał:

Cześć Panowie,

W innym wątku jeden z użytkowników forum wspomniał o niedawno zakupionym rowerze Loca Bikes. Jak według Was wypadają one w stosunku do Canyona Graila AL7.0? Na minus Graila przemawia usunięcie otworów montażowych pod tylny bagażnik w edycji 2020. Loca Bikes jest nieco tańszy, ale za to pozbawiony karbonowej sztycy i kierownicy. Dla pewności - przy porównaniu Graila Al 7.0 z Loca Bikes mówimy o wersji z GRX RX600 2x11 (obojętnie który wybierzecie model - ramy są identyczne).

Gravele Loca Bikes

 

Przerabiałem gravele Loca. Gdybym nie kupił ramy w bardzo atrakcyjnej cenie i nie chciał samodzielnie podjąć się składania roweru, to kupiłbym ich gravela w złotym malowaniu (taką miałem myśl). Dlaczego? Bo masz możliwość kupić spersonalizowany, jedyny w swoim rodzaju rower. Masz możliwość kupić rower w kolorystyce zaproponowanej na stronie albo wybrać kolor, czy połączenie kolorów z palety Loca, czy zaproponować coś swojego indywidualnego (najczęściej w cenie). Samo malowanie podobno jest bardzo solidne (z tym bywa różnie w masówce). Nie pasuje Ci kierownica, siodło, długość mostka, masz możliwość dogadać się do zmiany. Oczywiście pewnie też w granicach rozsądku, zmiana wszystkiego nie będzie pewnie możliwa, ale nie sądzę, żeby była taka potrzeba. Np. siodło Brooksa wstawiane przez Loca to ok. 400zł, Selle Italia X3 w Canyon to ok. 100zł, możesz poprosić o zastosowanie tańszego siodła, coś uszczkniesz z ceny, bądź dostarczenie swojego ulubionego do montażu. W moim przypadku umówiłem się na zastosowanie swoich kół, uzyskałem zgodę i kwotę, jaką mogę odliczyć od ceny roweru w związku z ich zastosowaniem - super sprawa i to cały czas w cenie roweru z katalogu masowego producenta. Masz pomysł na rower, wiesz co chcesz, chcesz wesprzeć coś z PL, wtedy Loca jest wg mnie fajną opcją.

Canyon nie ma karbonowej kierownicy (nie upierał bym się przy takiej w gravelu), jest Al i to z dość dużym spadkiem, jak na gravel 130mm. Sztyca karbon na plus, choć jest to prosta konstrukcja z jarzmem alu, pewnie ok. 250-260g.

Odnośnik do komentarza

Ok, dzięki. Możecie jeszcze wskazać który komplet kół jest lepszy jakościowo - DT Swiss Canyona czy Piasty Novateca i obręcze Mavica? Akurat na ten temat nie mam pojęcia. Do tego sztywne osie polskiej produkcji - warte są uwagi? Właśnie to najbardziej kusi mnie w Loca Bikes, że część komponentów faktycznie jest polskiej produkcji, że nie jeet to tylko polska marka jeśli chodzi o nazwę i rejestrację firmy w naszym kraju, tylko produkcja faktycznie odbywa się na miejscu. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o piasty, ciężko powiedzieć, mam wrażenie, że większość opowiedziałaby się za Novatec D791/792. Gdyby to była piasta DT350, a nie 370, o której DT już nawet nie wspomina na swojej stronie (brak w zakładce HUB - sam byłem zdziwiony) to wskazałbym na DT. Obręcz Mavica jest cięższa o ok. 60g i trochę przywąska (19mm, DT 22mm). Nie dowiedziałem się u Loca, ile waży taki set, ale oceniam że jest ok. 100g cięższy i trochę tańszy od DT Canyona. 

O osie się nie martw. Ramy są ściągane na zamówienie, jeśli dobrze pamiętam z Tajwanu, produkcja na miejscu jest nieopłacalna, malowanie na miejscu. Zastanowił bym się poważnie nad setem kół np. DT R470, bądź R500 z piastą 350 i szprychami competition, nawet kosztem rezygnacji z 2x11 na rzecz 2x10. Koła to najważniejsza część roweru.

Dobra, już Ci nie mieszam 🙂

Odnośnik do komentarza

@Chino jak z rozmiarem w Loca Bike? Odwiedziłeś ich i przymierza się do roweru? Kupowanie roweru za 7k bez przymiarki to dość ryzykowne zagranie :)

Jak miał bym gwarancję że rama mi podejdzie to pewnie już bym zamówił rower.

Ostatnio mi wpadły w oko modele od Rondo na 2020 i wygląd ram w porównaniu do Loca jest znacznie fajniejszy ale nie wybiorę koloru... ehh te dylematy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...