Skocz do zawartości

Gravel do około 7000 - 8999 zł


Menor

Rekomendowane odpowiedzi

@KamilP88 dzięki za odp!

W takim razie Orbea odpada. Rower musi być wygodny, mam 165 i nie ma mowy, że mógłby być trochę za duży. Mam szosę, która pójdzie pod młotek i nie mam ochoty już na taka pozycję na rowerze. 

Jeśli chodzi o dostępność absolutnie mi się nie spieszy, mogę czekać nawet rok jeśli będę pewna, że to będzie TEN rower ;) 

 

Odnośnik do komentarza

Potrzebuje małej pomocy :) Mam na oku dwa rowery https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/grail-6/2369.html?dwvar_2369_pv_rahmenfarbe=SR%2FBK oraz https://superiorbikes.eu/pl/2021/road-gravel/x-road-elite/gloss-sand-grey-black 

Nie mam okazji się na żywo do żadnego teraz przymierzyć (z informacji jakie dostałem to oba mogę mieć na wrzesień) i chciałbym uzyskać małą podpowiedź który bardziej sprosta moim wymaganiom, które nie są duże :D Superior to chyba taki bardziej road+ niż typowy gravel ale to i tak mi pasuje, natomiast zależało by mi żeby pozycja na rowerze była bardziej zrelaksowana a nie super wyciągnięta, kwestia napędu to czy będą dwa blaty czy jeden to w zasadzie jest mi obojętne. Wizualnie bardzo mi pasują oba więc tu ciężko też coś idąc tym tropem wybrać :) Osprzętowo chyba oba wypadają podobnie, czy może ktoś może się podzielić opinią na temat któregoś z nich ?

Odnośnik do komentarza
KonradTrek800

Najważniejsza i kolosalna różnica między tymi rowerami to przełożenia. Blat 40T dla 1x11 11-42 nie pozwoli na miękką jazdę w lesie pod bardziej strome górki. To takie bardziej szosowe przełożenia a nie gravelowe. Dla mnie tak duże blaty w gravelach to bezsens. No chyba, że dla zaawansowanych amatorów do wyścigów. W drugim rowerku masz 2x10 11-36. Korba 46/30 i tu już są bezpieczne, miękkie przełożenia na stromy teren.

Odnośnik do komentarza

Akurat kwestia przełożeń pasuje mi w oby wypadkach :) , jeździłem na takiej konfiguracji 40T i kaseta 10-42. Bardziej mnie zastanawia geometria, nie wiem do końca który będzie wygodniejszy, gdzie będzie bardziej lajtowo.

Canyon ma chyba lepsze koła montowane seryjnie o ile się nie mylę.

Edytowane przez taki_jeden
Odnośnik do komentarza
W dniu 1.05.2021 o 16:42, KonradTrek800 napisał:

 Blat 40T dla 1x11 11-42 nie pozwoli na miękką jazdę w lesie pod bardziej strome górki. To takie bardziej szosowe przełożenia a nie gravelowe. Dla mnie tak duże blaty w gravelach to bezsens. No chyba, że dla zaawansowanych amatorów do wyścigów. W drugim rowerku masz 2x10 11-36. Korba 46/30 i tu już są bezpieczne, miękkie przełożenia na stromy teren.

Przecież Tutaj nie ma jakiejś zasadniczej różnicy. 

Przełożenie 40x42 jest tylko o jeden "stopień" cięższe niż 30x36. 

Przesiadłem się z 46/30x13/32 na 40x11/42 i to jest praktycznie to samo. 

W wypadku różnicy na kasecie 32 a 36 jest to tylko jedna zębatka. 

W bonusie dostajesz jeden lżejszy bieg a z minusów masz przednia zmieniarkę i wszystkie związane z tym niedogodności. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Yarooo napisał:

"Tutaj nie ma jakiejś zasadniczej różnicy".

Serio?

40/42=0.952

30/36=0.833

No i to jest dużo? Jakaś zasadniczo różnica?

40x42 to jest praktycznie to samo co 30x32.  Pomiędzy 32 a 36 różnica jest jednej dodatkowej koronki na kasecie.

Obrazowo.Koło 622x37. Kadencja 90. 

30x32 - 11,1 km/h

40x42 - 11.3 km/h

30x36 to na górze jedno bardziej miękkie przełożenie.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez wintermute
Odnośnik do komentarza
KonradTrek800

Sam jestem gorącym zwolennikiem napędów 1x, bo wszystkie rowery w garażu mają jeden blat. Powiedz mi co to za kaseta 13-32? Sam składałeś, to 11s?
Czepiam się przełożenia 40x11 bo przy jakich zjazdach jest potrzebne? W gravelu wybrałem napęd 11s 11-42, blat 36! Fakt opony duże, bo 50-622 ale nawet mając standardowe 42-622 to po co większy blat od 38 skoro dokręcając z górki, można na 120rpm wskoczyć. Niby miękkich przełożeń nie potrzebowałem wokół komina na mazowieckim płaskoziemiu ale przez koronę i urlopy w Polsce zacząłem zabierać rowery na wypoczynek. No i przełożenie 1:1 to było za mało, bo na podjazdach 5% miałem już tętno >170

Odnośnik do komentarza

Tak to była kaseta samodzielnie składana. Tyle że 8s. Przy 11s zabawa jest trudniejsza bo

- wiele kaset ma tak skonstruowane zębatki że są na pająkach albo inaczej zespolone i nie tego nie da się rozbić na pojedyncze koronki. 

- jest to znacznie droższa impreza bo kupowanie kaset aby z nich wyciągać dwie potrzebę koronki bywa naprawdę już kosztowne

- znalezienie koronki kończącej (czyli takiej z zintegrowanym dystansem) jest trudne i również kosztowne

- można to ewentualnie zrobić na zębatkach miche ale o też już duże koszta.

I Nasz rację - zejście z 40 na nieco mniejszy blat było by pewnie korzystne w wypadku mocnego nastawiania na off-road w gravelu i przy rekreacji bez większego zacięcia na szosę. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.05.2021 o 11:21, KonradTrek800 napisał:

Sam jestem gorącym zwolennikiem napędów 1x, bo wszystkie rowery w garażu mają jeden blat. Powiedz mi co to za kaseta 13-32? Sam składałeś, to 11s?
Czepiam się przełożenia 40x11 bo przy jakich zjazdach jest potrzebne? W gravelu wybrałem napęd 11s 11-42, blat 36! Fakt opony duże, bo 50-622 ale nawet mając standardowe 42-622 to po co większy blat od 38 skoro dokręcając z górki, można na 120rpm wskoczyć. Niby miękkich przełożeń nie potrzebowałem wokół komina na mazowieckim płaskoziemiu ale przez koronę i urlopy w Polsce zacząłem zabierać rowery na wypoczynek. No i przełożenie 1:1 to było za mało, bo na podjazdach 5% miałem już tętno >170
 

Zapraszamy w góry, tu 2 blaty się przydadzą częściej :) Jesli chodzi o zjazdy, to jak chcesz wygodnie zapierniczać z górki > 50km/h to takie 40x11 wg. mnie jest duużo za mało. Kupiłem właśnie nową maszynkę 2x11, ujeżdzam wokół komina i wygląda na to, że na tym 46x11 też trzeba się dośc szybko nakręcić z górki.

Odnośnik do komentarza

Hej, 

Nie wiem, czy cenowo wybrałem dobrze, ale spróbuję tutaj. Z racji braków na rynku rowerowym mam do wyboru ograniczoną ilość rowerów. Otóż zastanawiam się nad zakupem któregoś z trójki, Merida Silex 400, Ridley Kenzo A, Kross Esker 6.0. Przeznaczenie 60% asfalt 40% teren. Nie oczekuję, że ktoś za mnie wybierze, ale będę bardzo wdzięczny za rady. Co myślicie o powyższych rowerach?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

@Ekarlikuzytkuje meride Silex 400 od pół roku. Świetny wygodny rower, niczego w nim nie brakuje w specyfikacji standardowej. Zmieniłem jedynie opony na Semi Slicki.  Geometria typowo turystyczna, świetnie tłumi drgania. Jak interesuje Cię coś konkretnego w tym modelu to pytaj.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Rebeliant86 napisał:

@Ekarlikuzytkuje meride Silex 400 od pół roku. Świetny wygodny rower, niczego w nim nie brakuje w specyfikacji standardowej. Zmieniłem jedynie opony na Semi Slicki.  Geometria typowo turystyczna, świetnie tłumi drgania. Jak interesuje Cię coś konkretnego w tym modelu to pytaj.

No właśnie jest to mój cichy faworyt. Zastanawiam się tylko jaka jest różnica między Meridą a Krossem. 2x10, 2x11 co lepsze? Mam dużo podjazdów w mojej okolicy. Jak z prędkościami na asfalcie? 

Odnośnik do komentarza

Jak by nie było kross ma napęd wyższej serii, nie mniej nigdy mi nie zabrakło ilosci przełożeń w 2x10 silexa. Zarówno podjazdy jak i prędkość 45km/h i więcej bez problemu są osiągalne.  Ograniczenie stanowi tutaj moja kondycja. Esker specyfikacją jest lepszy od Silexa, ale rama ma geometrię szosową (jest zaadoptowana z szosy), a Silex to od początku projekt gravela endurance i to czuć. Kolejna niepodważalna zaleta niższej serii napędu jest niższy koszt utrzymania. A kultura pracy obu serii jest bardzo zbliżona, ja nie bylem w stanie na sucho ocenić, ze któryś jest lepszy. 

Edytowane przez Rebeliant86
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 14.07.2021 o 22:01, Rebeliant86 napisał:

@Ekarlikuzytkuje meride Silex 400 od pół roku. Świetny wygodny rower, niczego w nim nie brakuje w specyfikacji standardowej. Zmieniłem jedynie opony na Semi Slicki.  Geometria typowo turystyczna, świetnie tłumi drgania. Jak interesuje Cię coś konkretnego w tym modelu to pytaj.

Mógłbyś mi powiedzieć jak z rozmiarówką Meridy? 183 cm i 88 noga u mnie, Merida zaleca rozmiar M, brać L ?

Odnośnik do komentarza

181cm wzrostu i noga 85cm, mam Silexa w rozmiarze M i jeszcze delikatnie mostek skróciłem. L-ka jest dużo większa niż M. 

W ogóle różnice między rozmiarami są duże, S to maleństwo niesamowite, a L to już był naprawdę solidny kawałek roweru ;)

Odnośnik do komentarza

Cześć mam pytanie, czy ten rower ma w miarę wygodna geometrię czy to raczej geometria wywodząca się z szosy? Nie chce jeździć jak na szosowce z mocno pochylana pozycja bo przesiadam się z MTB - 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-sensa-romagna-gravel-grx-pd23167/?v_Id=167177

Myslalem o Silex 400 ale dostępność zerowa. Esker 6.0 nie ma i póki co nie będzie XL-ek (L jest na mnie trochę za mały). I szukam alternatyw.

 

Edytowane przez Edon
Odnośnik do komentarza

Czołem Panowie i Panie. Szukam i szukam ale informacji jak na lekarstwo. Zainteresował mnie gravel firmy BH model 2.0. Obecna cena to niecałe 7k, a spełnia wszystkie moje wymagania, czyli hydraulika + sztywne osie, jeden blat z przodu, no i ogólnie sensownie to wygląda. Martwi mnie tylko ta korba fsa na kwadrat przy tej cenie... Jak to widzicie(korba to niby tylko osprzęt, wiec zawsze można zmienić)? Ogólnie szukam bardziej szosy endurance na grubszej oponie, niz mtb z barankiem. Może jakieś inne propozycje w tej cenie(obecnie dostępne)?

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-bh-gravelx-alu-2-0-pd23562/

Edytowane przez Dudii
Odnośnik do komentarza

Każdy jeden pewnie się sprawdzi, a użytkownik każdego z nich będzie chwalić swój sprzęt... ;)

Ja mam silexa 700 i bardzo sobie chwalę, szybko, wygodnie. 

Bez możliwości porównania wszystkich rowerów nie można się wypowiedzieć czy któryś będzie lepszy niż inne, szczególnie jeśli mają być "do wszystkiego".

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...