opeciarz

Przeróbka roweru

Rekomendowane odpowiedzi

opeciarz

Czy jej sens przerabiać rower crossowy na coś w stylu gravela? Posiadam Krossa Evado 3.0 2015, aktualnie konieczna jest wymiana całego napędu, który już się ślizga, pomyślałem żeby spróbować założyć coś z jednym blatem z przodu. Dodatkowo chętnie wymieniłbym prostą kierownicę na baranka oraz ciężki amor na lżejszy, sztywny. Jako, że jest to jeden z moich trzech rowerów (oprócz szosy i górala, które znacznie częściej użytkuje) najlepiej jakby wszystko odbyło się "budżetowo". Trochę też boje się , że nie poradzę sobie sam z taką zabawą w mechanika, zwykle poważniejsze naprawy lądowały w jakimś serwisie. Czy możecie polecić jakiś fajny serwis "z duszą" w Krakowie lub okolicach, który ze mnie nie zedrze i zrozumie o co mi chodzi? Czy jednak bawić się sam szukając jakiś okazji czy fajnych zamienników (no własnie jakich, bo z rozeznaniem wśród części też u mnie słabo)? Na co szczególnie zwrócić uwagę, (jakie standardy, systemy) poszukując części? Dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heboket
7 minut temu, opeciarz napisał:

wymieniłbym prostą kierownicę na baranka

Klamkomanetki będą "troszkę" kosztować. 

 

8 minut temu, opeciarz napisał:

ciężki amor na lżejszy, sztywny.

Polecam 😏

 

8 minut temu, opeciarz napisał:

konieczna jest wymiana całego napędu, który już się ślizga, pomyślałem żeby spróbować założyć coś z jednym blatem z przodu

Troszkę roboty by było 😉

 

9 minut temu, opeciarz napisał:

Trochę też boje się , że nie poradzę sobie sam z taką zabawą w mechanika

Nie ma czego się bać, łatwizna 

 

Cała przeróbka troszkę by kosztowała, możesz zastanowić się nad sprzedaniem obecnego roweru i kupienia prawdziwego gravela - geometria będzie inna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Sam koszt klamkomanetek i nowej przerzutki tylnej będzie dość sporo kosztował. Ja bym chyba został przy prostej kierownicy, trochę ją przyciął... Wymiana samego amorka na coś sztywnego da Ci dużą odczuwalną różnicę ;) Choć w używanych częściach też można szukać klamkomanetek i wtedy nie powinno być nieco taniej. Wszystko zależy od budżetu 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yan

Modernizowanie roweru ma sens jak nie zmieniasz drastycznie jego charakteru. Dodanie baranka i zmiana na sztywniaka to są znaczne zmiany.

Sztywny widelec będzie krótszy co zmieni charakterystykę całej ramy. Z drugie strony jak znajdziesz super długi widelec który będzie pasował do Twojego roweru to będzie to wyglądać dziwnie. 

Miksowanie grup MTB z szosowymi to dość ciężki temat. Poza przerzutkami będziesz musiał na 90% wymienić hamulce bo uciąg linki jest inny - klamkomanetka mnie wyciąga linki. Same hamulce powinny być dość dobre bo przy górnym chwycie nie masz tyle siły żeby je dobrze ścisnąć. Nawet nie zaczynam tematu hydraulików bo ich cena jest dwa razy wyższa niż mechanicznych hamulców.

Ja szedłem w podobnym kierunku z moim crossowym rowerem ale jak stanąłem przed kupnem baranka wraz z kierownicą to zacząłem szukać nowego roweru. Chcąc zrobić to co opisałeś skończysz z mutantem a budżet który będziesz mógł spożytkować na prawdziwego gravela przepalisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Widelec to najmniejszy problem. Wysokość da się dobrać Tutaj chodzi głównie o zmianę całego osprzętu co jest drogie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się