psu Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Mój rower na którym jeżdzę od kilku już lat to tytułowa Kona Unit. Samą specyfikację roweru znajdziecie tutaj: http://2013.konaworld.com/bike.cfm?content=unit , myślę jednak że nie ona jest tu najważniejsza. Najważniejsza w tym wszystkim jest idea roweru który nie posiada żadnego biegu, a w zasadzie posiada ich aż trzy: - na siedząco - na stojąco - na popych Dlaczego taki wybór ktoś zapyta? Zaczęło się od "problemów finansowych", od szybko zużywającego się napędu w "biegowcu" i szukania ekonomicznego rozwiązania. Następnie artykuł w BikeWorldzie nt. zagranicznej mody na SS, potem przeróbka starego roweru i tysiące km. na jednym łańcuchu, zębatkach. Tak oto okazało się, że podjechać można wszędzie. Dystans też nie jest problemem a zawsze idzie dotrzymać tempa znajomym, szczególnie w terenie. Do tego rower jest praktycznie bezobsługowy, naprawić można wszystko podstawowym zestawem narzędzi. Nie ma możliwości by urwać / skrzywić przerzutkę. Nie trzeba martwić się tym, że za późno zmieniłeś bieg. Jeżeli chcesz podjechać - musisz cisnąć mocniej. W ogóle technika jazdy jest nieco inna - np. aby podjechać warto jest się rozpędzić dużo wcześniej i utrzymywać kadencję. Paradoksalnie w ten sposób podjedziesz szybciej niż osoby z biegami. Są oczywiście minusy. Jest nimi oczywiście prędkość maksymalna ograniczona maksymalną kadencją jaką jesteśmy utrzymać. W zależności od stromości wzniesienia, nie zawsze uda się podjechać. Mimo tego z doświadczenia wiem, że co najmniej 90% terenów z jakimi się spotykam (Wielkopolska) nie stanowi problemu. Rajdy turystyczne / rodzinne nie stanowią problemu. Problemem są wypady gdzie prędkość średnia jest większa niż dajmy na to 25 km/h. No i brakuje osób o takim samym podejściu do kolarstwa Wracając jednak to Kony. Rower jest w pełni stalowy, a więc wytrzymały. Koła 29', szerokie opony jak i sama stal powodują że amortyzator nie jest potrzebny. Stalowy widelec również bardzo ciekawie się ugina, więc też ma swój wpływ na amortyzację.. Mechaniczne tarczówki ułatwiają samodzielne regulacje. Fabryczne opony to Ikony od Maxxisa - jestem z nich bardzo zadowolony. Obręcze, siodełko od WTB. Sztyca, kierownica, mostek od Kony. Rower posiada regulowane haki umożliwiające dodatkowy naciąg łańcucha a przez to jeszcze większe wydłużenie żywotności napędu. Do roweru można zamontować przerzutki. Wymaga to jednak wymiany haków - Kona ma specjalny model w ofercie. Moje modyfikacje to dokręcone rogi od Procraft'a, chwyty ESI oraz pedały SPD od Shimano (jedyne Shimano w tym rowerze!). Wymieniłem też dętki na Schwalbe - w środku zalane uszczelniaczem OKO. Polecam taki rower (oraz styl jazdy) każdemu kto lubi prostotę, bezawaryjność, bezobsługowość, oryginalność i satysfakcję że podjedzie tam, gdzie inni często nie mogą 1 4
LukasFR22 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Ja bym go zrobił na takiego włóczykija
bartezz84 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Fajna maszyna i super opis. Jaka jest waga? Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez bartezz84
psu Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Waga mojego roweru to < 12,5 kg (rozmiar 20, dla 185 cm wzrostu). Piszę "<" ponieważ ważony przeze mnie rower miał w dętkach wlany uszczelniacz. Dodałem też rogi. Nie jest on może najlżejszy (pomimo braku przerzutek i amortyzatora), no ale co tam - trudno go za trzymać i z górek bez pedałowania wyprzedzam "górali"
marekctr Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dnia 24.04.2017 o 14:41, psu napisał: trudno go za trzymać i z górek bez pedałowania wyprzedzam "górali" Przyjedź w góry do nas i pierwsze to wyjedz na nie. U nas po singlach na zjazdach nawet na „Wigry” śmigali. Projekcik ciekawy lubię takie.
psu Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 8 godzin temu, marekctr napisał: Projekcik ciekawy lubię takie. To nie projekcik, to fabryczny model
Phenix Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Witam. Mam pytanko jak rozwiązałeś kwestię naciągu łańcucha?
psu Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ten rower ma fabryczne przesuwalne haki.
artfal Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Jedna z niewielu Kon na forum Fajny rower, coś innego niż cała reszta aczkolwiek nie do końca by mi odpowiadała taka specyfikacja ale najważniejsze, że Tobie daje dużo frajdy z jazdy
psu Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Opublikowano 26 Lipca 2017 Dla ciekawych ile waży stal. W tym modelu: - rama - 2520g - widelec - 1287g - haki tylnego koła - 163g Ktoś wie jak się mają do tego inne stalowe ramy, typu Surly itd?
SI2WY Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Ciekawe rozwiazanie. Fajne, lubie gdy ktos wylamuje sie z tlumu. Sam czesto tak robie chociaz mozs nie tak spektakularnie
psu Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 U nas to rzadko spotykany widok, ale na zachodzie jest to o wiele bardziej popularne.
baboonst Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Cześć, trochę odświeżę temat Myślę o kupnie modelu na 2018 rok Unit X - z napędem 1x do takich 2-3 tygodniowych wyjazdów bajkpakingowych- zastanawiam się czy warto biorąc pod uwagę że będę jeździł 40% asfalt / dziury w asfalcie 30% las / single track 30% żwirówki i inne gravele Podoba mi się ten rower i jego cena ale nie wiem czy się nie zamorduję na tym asfalcie.
psu Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Opublikowano 18 Lutego 2018 Co masz na myśli "zamorduję na asfalcie", tzn co ma Cię zabić? X posiada przerzutki, więc nie zamachasz się na śmierć. Jeżeli pytasz o brak amortyzacji, to kwestia przyzwyczajenia się. Na bikepacking brałbym Sutre LTD, albo jakieś inne Rondo Stalowe. 2
mickam Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Też jestem właścicielem Kony Unit - tyle że z 2018 roku. Mam spory problem ze skrzypieniem/trzeszczeniem/cykaniem ramy, a dokładnie elementu wzmacniającego połączenie główki i dolnej rury. Ów element nie jest przyspawany w całości i między ramę a wspomniane wzmocnienie dostaje się piasek i woda. Czy ktoś z użytkowników ma może podobny problem? Może jest jakiś cudowny sposób, by sobie z nim poradzić? Myślę o wepchnięciu w to miejsce smaru i uszczelnienie go - usunąwszy wcześniej brud (sprężonym powietrzem).
psu Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2019 @mickam Dasz fote? Dziwne że tam coś trzeszczy, musiałoby to wszystko ostro pracować. Ja spróbowałbym wyczyścić powietrzem, a zamiast smaru na początek zakleił taśmą by nie wchodził brud i sprawdził czy pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się