Rekomendowane odpowiedzi

zawadek

Cześć wszystkim. Proste pytanie, mam zamiar kupić amortyzator, budżet ok 1000 zł. Warto zainwestować w RST first ? Jakieś inne propozycje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Ale... Jaka sterówka i jaka piasta? I do czego?

Za ta kasę da radę nabyć coś ciekawszego, np. Suntour Epixon.

 

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Nietaperowana 1/8", standardowy szybko zamykać qr9. Do XC, zaczynam przygodę i chcialbym coś dobrego, żebym nie musiał za rok zmieniać.

Dodam jeszcze, że mam ramę Giant talon 1 29" z 2014r.

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-1-2014

Nie wiem czy jest dobra, czy lepiej się jej pozbyć i kupić coś bardziej odpowiedniego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Przyzwoity rower wiec nie wiem w czym problem jeśli masz dobrze dobraną ramę. Na początek w sam raz.

Pytanie tylko mam co nie pasuje Ci w obecnie posiadanym amortyzatorze?

Obecnie przez Ciebie posiadany RS Recon jest z przedziału 1000 zł, wiec nie bardzo widzę sensu takiej wymiany. \

W ogóle na stronie producent podaje bardo sprzeczne informacje, tzn. korba z zintegrowaną osią a wkład na octalinc. Amor masz powietrzny czy sprężyna stalowa?

Korba jaką masz to chyba M 522 a nie M 552. Wtedy by się zgadzało.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Amortyzator mi nie odbija, golenie się zapadają. Po krótkiej jeździe muszę sam wyciągnąć do góry kilka centymetrów goleni. Dlatego pomyślałem nad zmianą na coś lepszego, niekoniecznie nowego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)
5 minut temu, zawadek napisał:

Amortyzator mi nie odbija, golenie się zapadają. Po krótkiej jeździe muszę sam wyciągnąć do góry kilka centymetrów goleni. Dlatego pomyślałem nad zmianą na coś lepszego, niekoniecznie nowego. 

Sprężyna czy powietrze?

Wydaje się, że potrzebuje serwisu i regulacji a nie wymiany.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Rebound jak masz ustawiony? Przekręć go na maks w stronę zająca.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G

@zawadek

może nie masz w nim powietrza? pompowałeś go pompką do amora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Jest napompowany, specjalnie dla niego kupiłem pompke. Z reboundem też już próbowałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Rower na gwarancji jeszcze jest? Jak tak to idź z tym na serwis. Podejrzewam, że olej w tłumiku wymaga wymiany. Oczywiście możesz to zrobić samodzielnie.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Niestety rower nie jest już na gwarancji. Jest do tego jakiś mnual? 

Jeżeli się zdecyduje na kupno czegoś innego to co proponujesz ? Ten rst to ta sam półka. Jeżeli już kupię to chciałbym coś lepszego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

No oczywiście ze jest manual. Poszukaj na forum odpowiedniego wątku a dwa w necie jest mnóstwo materiału jak prze serwisować np. Recona. Rocznik tylko trzeba ustalić. Podejrzewam, że wejdzie tam około 140 ml 5W ale trzeba się upewnić. Przypomniałem sobie, że kumpel miał podobny problem. Amor uginał się nie wracał a potem zrobił się twardy jak beton. Zmiana oleju rozwiązała problem. Jak wymiana oleju nie pomoże wówczas wrócimy do tematu wymiany amora choć swoje propozycje już podałem.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Ok. Dzięki za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
3 godziny temu, zawadek napisał:

Jeżeli się zdecyduje na kupno czegoś innego to co proponujesz ? Ten rst to ta sam półka. Jeżeli już kupię to chciałbym coś lepszego. 

Ktoś bardzo mądry kiedyś nadał produktom tek cudownej firmy pewne stwierdzenie i bynajmniej nie na wyrost. RST=Rozbij Sobie Twarz. Omijaj ten szmelc szerokim łukiem. 

  • Zażenowany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nurek_
Napisano (edytowane)

Najpierw oddaj amortyzator na serwis. Jeśli nigdy nie rozkręcałeś amora, to się za to nie bierz. Koszt serwisu to ok 150 zł, łacznie z wymianą uszczelek, prawdopodobnie po tym będzie działał jak nowy. Zmiana nie ma sensu, po jakimś czasie nowy amor bez serwisu zrobi to samo. Ogólnie amorek przynajmniej raz w sezonie powinno się przeserwisować, jeśli nie w serwisie to samemu.

Ogólnie z kupnem może być problem, bo prosta rura i qr9 to coraz rzadziej spotykana konfiguracja w nowych, powietrznych amorach.

Edytowane przez Nurek_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
35 minut temu, Ares napisał:

Ktoś bardzo mądry kiedyś nadał produktom tek cudownej firmy pewne stwierdzenie i bynajmniej nie na wyrost. RST=Rozbij Sobie Twarz. Omijaj ten szmelc szerokim łukiem. 

Tu sie mylisz...

Stereotyp zbudowany na bazie dwóch modeli RST Capa i RST Gila, oba elastomerowo-sprężynowe...

Jeżdziłem kilka lat na RST Aerosa HT (powietrzna, obie lagi ze sprężyną powietrzną, blokada skoku na prawej ladze, tłumienie kompresji i tłumienie powrotu regulowane.

Amorek genialny w swej prostocie, działał kapitalnie, wiele znosił, ważyłem wtedy ponad 125kg.

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Panowie stoję przed dylematem. 
Znalazłem manuale z 2012 i 2014 roku, jednak nie wiem czy jak rower jest z 2104r, to amortyzator też, a każdy manual podaje inne wartości oleju.
Jest sposób żeby sprawdzić z którego roku jest amortyzator ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

W google wpisujesz model, rocznik i porównujesz zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
4 godziny temu, zawadek napisał:

Panowie stoję przed dylematem. 

To daj sobie spokój i oddaj amortyzator do serwisu.

Wg mnie nie jest rozsądnym zabieranie się pierwszy raz za serisowanie jedynego posiadanego widelca w szycie sezonu! Gdy rower bedzie stał w zimie w piwnicy to wtedy można praktykować... ;) 

W serwisie wimienią uszczelki, wyczyszczą, zmienią olej, ustawią i dalej będziesz mógł śmigać. Koszt zakupu uszczelek, oleju i poświęconego czasu wcale nie będzie tak drastycznie niższy niż oddanie amora do serwisu. Dodatkowo nie ryzykujesz, że coś uszkodzisz. 

 

W dniu 21.7.2018 o 09:17, zawadek napisał:

Do XC, zaczynam przygodę i chcialbym coś dobrego, żebym nie musiał za rok zmieniać.

Jako,że dopiero zaczynasz przygodę z XC to na początek spróbuj wykorzystać możliwości posiadanego sprzętu, a potem myśl o ewentualnych modyfikacjach. Inaczej zakręcisz się jak "słoik" i wydatkom na rower nie będzie końca ;) 

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Amortyzator po serwisie i wszystko śmiga jak powinno ;) Na przyszły sezon chciałbym jednak coś lepszego. Co proponujecie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek
Napisano (edytowane)
W dniu 20.07.2018 o 21:08, PrzeLuka napisał:

Za ta kasę da radę nabyć coś ciekawszego, np. Suntour Epixon.

Pomyłka. Jednak okazało się, że "śmigało jak powinno" mam zepsuty tłumik. Jednak nie obejdzie się bez nowego sprzętu. No chyba, że jest opcja żeby kupić sam tłumik, chociaż przeszperałem już portale aukcyjne i nic nie widziałem.

Lepiej kupić Epixona czy ponownie Recona? Poszukam czegos uzywanego.

Edytowane przez zawadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

W zasadzie nie ma różnicy po za tą, iż tłumik w Reconie będzie serwisowalny a w Epixonie nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawadek

Tzn. ze epixon ma zintegrowany? Albo coś na tej zasadzie? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się