Hartigan

Recon RL - TK czy MC?

Rekomendowane odpowiedzi

Hartigan

Cześć, witam wszystkich.

Dokonałem właśnie zakupu pierwszego poważniejszego amorka. Padło na Rockshoxa Recon RL z Oneloc. Model: 004019647005 / FS-RCN-RL-A1. Chciałbym, jak to laik, dopytać o parę szczegółów bo czuję się zagubiony.

Powinien posiadać Motion Control ale trochę zgubiła mnie regulacja tłumienia odbicia. Jaki powinien być zakres regulacji? Klucz klika 6 razy ;)

Regulacja kompresji niby jest, natomiast pokrętło wraca do pozycji wyjściowej. Rozumiem, że jeśli chce ją użyć to muszę dokupić inną manetkę z regulacją?

No i na koniec najważniejsze pytanie. Data produkcji to luty br. natomiast napatrzyłem się na stronie SRAMa na te ładne, czarne golenie górne xD, ale jakoś w sklepach nie znalazłem. Poza tym że ma płynniej działać, jest jakaś większa różnica od mojego?

https://zapodaj.net/images/1f0ad63f259eb.jpg

Chcę się upewnić w zakupie, lecieć po pompkę i zacząć montaż ;D

Pozdrawiam.
Piotr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
Napisano (edytowane)

Kolego, Motion Control to rodzaj tłumika Rock Shox. U ciebie pokrętło dotyczące kompresji działa zerojedynkowo. Albo amortyzator się ugina, albo nie. Pokrętło u dołu goleni to regulacja tłumienia odbicia. Ustawiasz charakterystykę pracy amortyzatora przy powrocie z ugięcia tzn. ma się prostować szybko (zając) lub powoli (żółw). Nic wiecej w swoim amortyzatorze nie wyregulujesz. Każdy amortyzator posiada zawór bezpieczeństwa, który wyłącza blokadę amortyzatora przy nieoczekiwanym najechaniu na przeszkodę (compresja, u Ciebie próg kompresji ustawiony jest fabrycznie). Zabezpieczenie, aby gdy zablokujesz amortyzator, aby się nie uginał, a podczas jazdy nie zdążysz blokady wyłaczyć i najedziesz na przeszkodę to on i tak się lekko ugnie. Nie można tego nadużywać,bo tłumik może ulec uszkodzeniu. Dlatego też są jeszcze wersje RS, gdzie na pokrętle kompresji jest małe pokrętło o nazwie "floodgate". Tym pokrętłem można dodatkowo wyregulować próg przy jakim zablokowany amortyzator się ugnie tzn. ustalasz siłę zwolnienia blokady. Jednak Twojej wersji amortyzatora to nie dotyczy. 

 

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się