SzajBajk

Wyzwanie 30-dniowe. Dzień 2 - PLAN.

Rekomendowane odpowiedzi

SzajBajk

Pierwszego dnia określiłaś/eś swój cel. Wiedząc, dokąd zmierzamy, możemy wziąć się za konkretny PLAN. Napisz, ile godzin każdego tygodnia jesteś w stanie przeznaczyć na dodatkowe zadania, związane z wyzwaniem.

Oto mój plan (podporządkowany głównie pod Mistrzostwa Polski XCO):

25.06 - 01.07 (12 godz. na rowerze, 3 godz. biegania)

02.07 - 8.07 (18 godz. na rowerze, 2 godz. biegania)

09.07 - 15.07 (RECOVERY WEEK, 12 godz. na rowerze, 1 godz. biegania)

16-07 - 22.07 (RACE WEEK, 10 godz. na rowerze, 1 godz. biegania)

NIEDZIELA: Mistrzostwa Polski MTB Cross Country.

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JakubGos
Napisano (edytowane)

30.06-1.07: 5 treningów rozruchowych do powrotu do formy

02-08.07: treningi (mam duzo czasu przez wakacje(8-14 i od 16:30-20)) przed zawodami XC trzy wieże 08.07 (nie chce przetrenować i prosił bym o rade dot. treningow przed zawodami)

9-10.07: rozjazdy

11-18.07: wyjazd w góry i wycieczki piesze (jeden dzien w swieradowie i jazda po singletrackach)

(dalej w trakcie planowania bo czekam na prace)

Edytowane przez JakubGos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gekonek097

Do 30 czerwca mam max godzinke- wtedy jazda na rowerze i może przy okazji załatwianie spraw typu zakupy itd. 
od 1-7 lipca prawdopodobnie zero czasu wolnego bo jestem na obozie w bieszczadach więc i tak bede cały dzień w ruchu
od 7 lipca do 27 praktycznie po 16 wolne wiec myśle ze 2h spokojnie moge przeznaczyć dla siebie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Człowiek Rowerowiec

Od 25.06 do 15.07 będę spędzał około 3 godziny dziennie na rowerze w tym około półtorej godziny treningu. Od 16.07 do końca wyzwania dwie godziny dziennie na rowerze. I tak wygląda mój plan na to wyzwanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RobertWawa

W każdym tygodniu jeżdżę na rowerze 3x1,5 h orz w sobotę lub w niedzielę około 3h czyli łącznie 7,5-8h tygodniowo na rower. W tygodniu 16-22 lipiec mam urlop więc w tym tygodniu spędzę na rowerze około 12 h.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siergiej
Napisano (edytowane)

Tak w sumie to jak się ma wakacje i nie ma co robić...... To ciągle i zawsze. :)

Codziennie ćwiczenia mięśni brzucha, pleców i rąk. 

Kilka razy w tygodniu rower ( kilkadziesiąt kilometrów) 

Edytowane przez Siergiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patryg4

Trening siłowy - 2godziny tygodniowo.

Jazda rekreacyjna -3-4 godziny tygodniowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin_W
Napisano (edytowane)

witam,
przed chwilą opisałem swój cel. teraz plan (dłuższy niż 30 dni):

25.06-02.07 - 2,5 - 5,0 h rower (szosa+ treking) + ćwiczenia core+1,5 - 2,0 ćwiczenia siłowe na ręce, brzuch i klatkę;

02.07-08.07 - 5,5 - 8,0 r rower (j.w.) + ćwiczenia j.w.;

09.07-15.07 - 5,5 - 10,0 r rower (j.w.) + ćwiczenia j.w.;

16.07-22.07 - odpoczynek 10 h rower tempo spacerowe (I/II strefa) + ćwiczenia j.w.;

23.07-29.07 - 5,5 - 10,0 r rower (j.w.) + ćwiczenia j.w.;

30.07-04.08 - 3,5 h rower (treking) + odpoczynek = ćwiczenia j.w.;   *)

05.08-10.08 - ok. 350 km tempo wycieczkowe (I/II strefa) bez ćwiczeń lub tylko z core   *)

11.08-12.08 - odpoczynek    *)

13.08-16.08 - 5,5 - 7,0 h rower (treking/szosa) + ćwiczenia j.w.;

17.08.18.08 - odpoczynek (rower spacerowo (I/II strefa)) + ćwiczenia j.w.;

19.08            - zawody szosowe (pierwszy start na szosie ever);

20.08-23.08 - 3,5 - 5,5 h rower + ćwiczenia j.w.;

24.08             - odpoczynek

25.08             - pierwszy z planowanych maratonów.

 

*) możliwy wyjazd w góry z rowerami (Beskid Żywiecki i Śląski)

Edytowane przez Marcin_W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
agazet
Napisano (edytowane)

Dzień 2.

Plan: 4 x w tygodniu (30-40 min) trening biegowy z różną intensywnością. Weekend rower ok. 40-50 km (1,5h - 2h)

Edytowane przez agazet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qbek

Czas jaki mogę przeznaczyć tylko na rower w tygodniu to jakieś 4-5 dni po 2h. Jeśli chodzi o inne ćwiczenia to mam już plan wyznaczony od dawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mikstury1

W ciągu tygodnia mogę poświęcić koło 4-5 dni po ~4h dziennie na jazdę na rowerze. Codziennie wykonuję ćwiczenia rozciągające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nasmarowany łańcuch
Napisano (edytowane)

Hej :)

Oto mój plan na czas wyzwania:

Od poniedziałku do piątku - 5 godzin na rower łącznie (średnio po 1 godz. dziennie, choć czasem mniej, czasem więcej, dążę do tego, by łącznie wyszło 5 godzin)
Weekendy - 6 godzin na rower łącznie (średnio po 3 godz. w sobotę i niedzielę, lub łącznie tyle jednego z dwóch dni)
Razem to daje 11 godzin na rower w tygodniu.

Czasem nie sprzyja pogoda, więc rower zamieniam na ćwiczenia w domu - przysiady, pompki, brzuszki, hantle lub inny podobny wysiłek w podobnej lub nieco większej objętości czasowej. 

Nie potrafię się jeszcze poprawnie rozgrzać/rozciągać :(

Edytowane przez nasmarowany łańcuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kubabike

25.06-2.07 (Recovery week = 8 godz rower)

2,07-9,07  ( Peak= rower 9 godz )

9,07-16,07( tydzień wyścigu A= rower 8 godz)

16,07-22,07( okres przejściowy= rower 3 godz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DanielFe

Witam,

Niestety praca 4-brygadowa i ciężko z wolnym czasem, ale myślę, że 4-6h w każdym tygodniu wykręce na rowerze. Oczywiście w ciągu każdego dnia znajdzie się też troche czasu na inne formy aktywności (planuje zacząć biegać). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FreeRideJano
Napisano (edytowane)

Witam 

Chciałbym się w końcu nauczyć robić Wheelie , tak solidnie i ładnie  

 

Plan : Mogę trenować około 1-2 godziny dziennie , ale wiem z filmiku Szaja że trzeba robić co kilka dni wolne od roweru i nauki Wheelie ,

więc będę robił 2 dni trening po około 1-2 godz. i 1 dzień przerwy

czyli poniedziałek i wtorek trenuję Wheelie , środa przerwa (ale i tak będę jeździł na rowerze bo codziennie do pracy jeżdżę na mojej strzale ) , czwartek i piątek znów trening. A w weekend czyli sobota i niedziela to w zależności od tego czy będę w domu czy nie , bo w weekendy przeważnie jeżdżę w góry , w sensie chodzę po górach :)

Plan chyba dobry :P

Edytowane przez FreeRideJano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filip Chrzanowski
Napisano (edytowane)

chciałbym poświęcić około 3 godziny w tygodniu na samą naukę techniki ( mój cel to nauczenie się track stand'a )+ 6/7 godzin tygodniowo normalnej jazdy aby schudnąć min. 4 kg.

Nie wiem czy to nie za dużo jak na mnie ale spróbuję. Posiadam tętno mierz  jakby co 

Edytowane przez Filip Chrzanowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polkhigh33

Głównie skupiam się na jeździe na rowerze wg załączonej rozpiski. Oczywiście w zależności od ilości pracy będę manipulował kilometrami tak, żeby zachować założoną ilość czyli 1000 :)

Przechwytywanie.JPG
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Csaga
Napisano (edytowane)

Ilość czasu przeznaczona na treningi uzależniona od pogody - codziennie i tak chciał czy nie chciał robię 50km w ramach dojazdu do roboty. Treningi sensu stricte niedawno zacząłem, które robię po pracy.

- kadencja ~1h(6x2min z 5min przerwy)

- interwały ~1-1,5h (6x1,5min z 4min. przerwy

- tempówki ~ 3h (5/6x20min. z 5min. przerwy)

- jakaś traska od 100 w góre

Tak mniej więcej to teraz wygląda

 

Edytowane przez Csaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gadżet

Praca w systemie zmianowym, 2 dzieci, obsługa domu = deficyt wolnego czasu😀

Zwykle treningi to wieczorem kosztem spania

Myślę że 3x w tygodniu po 1h do 1,5h dam radę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ania Spr

Mój plan to 3 dni w tygodniu po 2-3 godziny. 2 godziny to na pewno rower, może być, że trochę więcej, zależy od ilości km. Trasy zróżnicowane, asfalt i lasy.

Pozostały czas, czyli 1 godzina, to brzuszki i rozciąganie.

W weekendy dłuższe trasy, ale to dodatkowe godziny, których nie liczę.

Wczoraj, niedziela 24.06,  pękło 110 km, czasowo to ok.8 godzin, ale z przerwami.

Cukier? Będzie ciężko, ale będę walczyć😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ACoTam2
Napisano (edytowane)

Więc witam, niedługo wyjeżdżam do turcji na 9 dni więc z rowerem krucho. lecz oto mój plan czasowy:

25-27.06 - Brak roweru, zostaje u babci ;)

30.06-07.07 - Wspomniany wyjazd. MOŻE jakaś wypożyczalnia rowerów się znajdzie?

8 lub 9.07 - wracam po rower

9.07-22.07 - tyle czasu, że na wszystko starczy, możesz robić wszystko, co chcesz, szaj! 

 

Edytowane przez ACoTam2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stecupl

25.06-07.07 - Norwegia: codziennie 20km na rowerze x2 praca dom + weekend 5h na rowerze minimum jeden wypad 100km+

08.07-28-07 - wakacje Polska -  3x tygodniowo po 40-60km na rowerze Lodz i okolice

29.07-6.08 - Norwegia: codziennie 20x2 praca dom + 2 wypady 60km+ na duzej intensywnosci

7.08-10.08 - recovery bez roweru (dieta carbo)

11.08 - wyscig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eladmiral

Plan na nauczenie się wheelie i manuala :

25.06 - 01.07 = 140 minut ćwiczenia wheelie + 140 minut ćwiczenia manuala

02.07 - 06.07 ( 15 dzień wyzwania ) = 125 minut ćwiczenia wheelie + 125 minut ćwiczenia manuala 

07.07 - 27.07 = Przymusowy odpoczynek od roweru i internetu, co za tym idzie śledzenia wyzwani, w postaci obozu harcerskiego

28.07 - 31.08 ( 19 dzień wyzwania ) = 120 minut ćwiczenia wheelie + 120 minut ćwiczenia manuala

01.08 - 07.08 = Kolejny wyjazd bez dostępu do roweru i z ograniczonym dostępem do internetu

08.08 - 18.08 ( 30 dzień wyzwania ) = 385 minut ćwiczenia wheelie + 385 minut ćwiczenia manuala

W sumie da mi to 770 minut ćwiczenia manuala i 770 minut ćwiczenia wheelie czyli nieco ponad 25 godziny treningu.

To co podałem, uważam za minimum, jeżeli starczy mi czasu, mam zamiar poświęcić temu więcej czasu.

Ostatni etap ( 08.08 - 18.08 ) będę opcjonalnie przenosił o kilka dni dalej, znów z powodu braku dostępu do rowerów.

 

https://wakacjezszajem.wordpress.com - tu mam zamiar dzielić się moimi przeżyciami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AlexTheWind
Napisano (edytowane)

Ja się odrobinkę rozpiszę:

Po pierwsze uczęszczam na siłownię 3-4 razy w tygodniu, a jeśli akurat nie mogę to wówczas zastępuję to ćwiczeniami w domu (pompki, przysiady, brzuszki)

Po drugie co do zasady staram się jeździć 3-4 razy w tygodniu na rowerze. Jeśli jeżdżę 3 razy to wówczas mam jedną jazdę około 40km, jedną około 70km i jedną ponad 100km. Jeśli 4 razy jeżdże to staram się dodać jazdę minimum 70km. Mam rower MTB i szosowy. Do tego dochodzi poruszanie się na rowerze miejskim (nie posiadam samochodu), ale niezbyt częste, ponieważ pracuję jakieś 200m od domu.

Niestety jeśli chodzi o plan jazdy na rowerze to kończący się już czerwiec udowodnił mi, że plany planami, a pogoda swoje. Mieszkam na Kole Podbiegunowym, tutaj niezależnie od pory roku nie jest niczym zaskującym gdy np. w sobotę rano są 2 stopnie i silny wiatr. Albo 5 stopni i deszcz. Co nie zmienia faktu, że mam od 10 do 15 godzin tygodniowo na jazdę.

Edytowane przez AlexTheWind

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sobol
3 godziny temu, polkhigh33 napisał:

Głównie skupiam się na jeździe na rowerze wg załączonej rozpiski. Oczywiście w zależności od ilości pracy będę manipulował kilometrami tak, żeby zachować założoną ilość czyli 1000 :)

Przechwytywanie.JPG

Nie chce się niemiło wtrącać, ale nie musisz jeździć powyżej 30km dziennie aby po miesiącu przejechać bez problemu 100km.... To jest raczej trening pod 200 albo więcej ( patrząc po sobie* ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się