gavron

Tętno na zawodach a na treningach

Rekomendowane odpowiedzi

czarusblitz

Raczej to efekt motywacji, zawsze na wyścigu jest sie w stanie wykrzesać więcej z siebie. Napisz jeszcze jakie jest twoje dotychczasowe tętno maksymalne. Jak będziesz miał kolejny wyścig lub ustawke, to wtedy sprawdź jeszcze raz dane co do średniego tętna, aby wykluczyć czy nie wdarł się jakiś błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubabike
12 godzin temu, czarusblitz napisał:

Raczej to efekt motywacji, zawsze na wyścigu jest sie w stanie wykrzesać więcej z siebie. Napisz jeszcze jakie jest twoje dotychczasowe tętno maksymalne. Jak będziesz miał kolejny wyścig lub ustawke, to wtedy sprawdź jeszcze raz dane co do średniego tętna, aby wykluczyć czy nie wdarł się jakiś błąd.

Moje tętno maksymalne to 207 bpm, jechałem dwa wyscigi i w obydwu tetno oscylowało w granicach 190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarusblitz

Jeśli tętno to osiągnąłeś i utrzymywales mniej więcej około godziny, to wtedy możesz je uznać jako progowe i wyznaczyć od niego strefy w dół i górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pinifarina

Zawsze zawody pokazują maksymalne tętno nieosiągalne w treningach. Opisane trafnie powyżej.  Moją metodą walki z "zapiekiem" był rozruch 5 min, a potem interwałowa jazda z zapiekiem przez 8 km. Natura na Mazowszu nie uraczyła nas podjazdami więc trzeba było sobie radzić inaczej. Co 100-300m skręt lub wyhamowanie na prostej i pełen gaz. Potem na zawodach nie było zaskoczenia 6-8km pogoniami od startu, a dalej już każdy redukuje mleko w organizmie i tętno spada do 90% wartości.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarusblitz

omiasFaktycznie zawodnicy mieszkający na nizinach mogą mieć problem z siła na rowerze, w takich sytuacjach zalecana jest siłownia przez cały sezon oraz trening siły na rowerze; można go wykonywać robiąc powtórzenia siłowe z największego przełożenia (blat i oś) i rozkrecajac w jak najkrótszym czasie do kadencji 90rpm.
To jeśli chodzi o trening siłowy, natomiast wspomniany trening interwałowy to na submaxymalne i maxymalne tętno to można zaliczyć interwały VO2max oraz interwały mocy (sprinty i różnego rodzaju skoki).
Natomiast do wyznaczania progów (np tętno na progu mleczanowym lub wentylacyjnym) służą odpowiednie testy labolatoryjne i terenowe, od których najlepiej wyznaczać strefy treningowe, a nie od tętna maksymalnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się