Tomasz661

Czyszczenie amortyzatora czym?

Rekomendowane odpowiedzi

Tomasz661

Witam wszystkich. 

Oglądając filmy szajbajka widzę jak on czyści swoje amortyzatory brunoxem deo.

I tu mam pytanie bo nie wszyscy zalecają czyszczenie takim środkiem. Mi w sklepie też polecieli podobny produkt o nazwie expand ex shock i sprzedali.  Ale nie do końca wiem czy go używać na nowy amortyzator.  

No ale z drugiej strony jakoś dbać trzeba. Mój rower to Kross b5 2017. 

Proszę o odpowiedź.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pietern

Ja psikam na Brunoxem szmatkę, przecieram goleń i wycieram suchym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Sucha szmatka wystarczy. Specjalne środki mogą źle wpłynąć na olej lub uszczelki. Jeśli chcesz przeczyścić dokładniej, spuść kilka kropli oleju do amortyzatorów albo czystego wazelinowego na uszczelki, dobij kilka razy (trzymając hamulce i stając na pedale) i wytrzyj suchą szmatką.

Daniel od lat nie miał długo jeżdżonego amortyzatora. Może sobie pozwolić na potencjalne szybsze zużycie, aby ładnie wyglądało.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trollu

Jak wyżej - brunox jest ok ale w nadmiarze wszystko szkodzi - brunox wypłukuje smar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
18 godzin temu, trollu napisał:

Jak wyżej - brunox jest ok ale w nadmiarze wszystko szkodzi - brunox wypłukuje smar

czyli kupić i pryskać na szmatkę, czy nie kupować i po prostu dbać o czystość amorka "na sucho" ?

Od siebie dodam że najfajniejszy patent na czyste lagi to ten malutki błotniczek przypinany trytytkami.

Edytowane przez zibi_j1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G

szmatka delikatnie nasączona Brunoxem deo jest w miarę OK, ale ja wtedy zacząłbym częściej zaglądać do amortyzatora. przez cały poprzedni sezon stosowałem Brunoxa deo na szmatce i przy posezonowym serwisie amora okazało się, że z smaru i oleju zrobiło się błoto. 

Edytowane przez Tomek.G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruup

Moim zdaniem brunox jest dobry jeśli się go nie nadużywa.

@Tomek.G wątpię w to żeby to była wina brunoxa jeśli używałeś go tylko na szmatce. 

 

Edytowane przez Kruup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G

@kruup w takim razie co mogłoby być przyczyną? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbysio
1 minutę temu, Tomek.G napisał:

@kruup w takim razie co mogłoby być przyczyną? ;)

Przepracowany smar + kurz, który dostał się przez uszczelki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruup

Woda i kurz. Może na tyle dużo jeździsz że powinieneś tam częściej zaglądać? W RS zalecają niby co 50 godzin. Ale wiadomo że zazwyczaj każdy zaglada tam rzadziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbysio

Przepracowany smar robi się rzadki i zmienia swoje właściwości. Właśnie dlatego wykonuje się smarowanie. Oczywiście są różne smary o czym wszyscy wiemy i każdy z nich zachowuje się inaczej. 

@Tomek.G zmień na coś lepszego. 

Edytowane przez Zbysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się