Martin88

[Propozycje] MTB do około 4000 - 4999zł

Rekomendowane odpowiedzi

Blackmamba

Siema ;)

Bedzie szybko ;

Czy rower FULL, z mozliwa blokada obydwu amorkow osobno, z napedem 2x10 bedzie szybszy na dlugich prostych trasach niz naped 1x12?(1x10?) 

Czy w ogole realnie, da sie na takim rower przejechac dluzsza trase, nie wlec sie szalenie. A iesli da sie jechac szybko to czy jednoczesnie nie wymaga to niewiadomo ile energii? Trasy Np. 100km? Zaznaczam ze sa blokady amorkow. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Szybszy na pewno będzie bo szybkość zależy od przełożenia
Jak będziesz miał 2x10 czyli np 38/28 tył 11_36 a w napędzie 1x11 np 28 11_46 to w pierwszej konfiguracji pojedziesz szybciej
Co do blokowania skoku i jazdy np 100 jak rower będzie miał skoku że 130 mm to bez blokady śmiało będziesz pomykał po trasie i zapomnisz że to full, jednak trzeba jeszcze wziąść aspekt szerokości opon które generują różne opory toczenia
Ps
Sądzę że do tekiego pytania trzeba było założyć osobny temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB

Prędkość zależy od Twoich nóg, nie od przełożeń. Zębatkę z przodu możesz tak dobrać żeby nie brakowało Ci przełożeń w terenie w którym jeździsz. Przy napędach 1xX problemem może być zakres przełożeń, jeśli chcesz dokręcać z górki przy 50kmh a później podjeżdżać 25% podjazdy. Przy 1x10 ten zakres będzie oczywiście mniejszy niż przy 1x12. Są w internecie kalkulatory przełożeń gdzie można to wszystko obliczyć.

Pozdrawiam

Krzysiek

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mgr
2 godziny temu, Blackmamba napisał:

Czy rower FULL, z mozliwa blokada obydwu amorkow osobno, z napedem 2x10 bedzie szybszy na dlugich prostych trasach niz naped 1x12?(1x10?) 

 

Mam Gianta Anthema 3 29er z napędem 2x10 (skok 100 mm przód, 90 mm tył) i idzie na długich prostych jak szalony ;) Opony 2,2" Maxxis Ikon. Jak na razie nie zabrakło mi przełożeń. Nie blokuję nigdy amorów bo nie czuję takiej potrzeby (może to zasługa Maestro?) - blokując amory mam wręcz wrażenie, że nagle rower robi się "ułomny"... Kilkadziesiąt km po lasach w bardzo dużym tempie nie robi wrażenia, tym bardziej asfalt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartos

Cześć,

szukam hardtaila w przedziale cenowym tego wątku. Wymagania: 2x11, osprzęt slx/xt, sztywna oś (najlepiej obie), koła 29',  rama aluminium pod wzrost 188.

Przeznaczenie: jazda po górach, trasy typu maraton XC

Moje typy to:

Cube Reaction Pro 29

https://bikeatelier.pl/rowery-gorskie/44722-rower-cube-reaction-pro-29-green-n-black-2018.html#/317-wariant-21

Trek X-caliber 9 2019

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/23165/

Focus Whistler 3.9

https://www.focus-bikes.com/int/95609-whistler-3-9

Unibike Expert 29

http://www.unibike.pl/expert29.html

Jestem oczywiście otwarty na inne propozycje spełniajace ww. wymagania.

Macie jakieś doświadczenia z tymi rowerami? Coś szczególnie godnego uwagi?

Dzięki za sugestie i pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba

Nie chcialem smiecic nowym tematem, ale byc moze tak by bylo lepiej. Od kilku dni ciagle czytam, ogladam slucham.. I nie moge sie zdecydowanie Czy FULL, czy HT. 

Jedyne czego sie obawiam to tego, ze na prostej zabraknie mi mocy, wszysscy strasza ze FULLE TO MULY. Oczywiscie wiem ze nie bede pomykac Jak szosowka, ale wiece o co mi chodzi. 

 

A bardziej niz mocy na prostej, obawiam sie bolacych plecow. 

Marzy mi sie full, sni mi sie po nocach. 

Czy ktos z doswiadczonych jest w stanie mi pomoc? 

Cenie sobie bardziej wyprostowane niz lezace na kierownicy pozycje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michal2008
7 godzin temu, piter614 napisał:

Sądzę że do tekiego pytania trzeba było założyć osobny temat

 

11 minut temu, Blackmamba napisał:

Czy FULL, czy HT.

proponuje wyodrębnić ten temat lub kolego Blackmamba założyć nowy osobny wątek, myślę że się przyda. Sam się zastanawiam czy kolejny rower brać HT czy Full do XC...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, KrzysiekMTB napisał:

Prędkość zależy od Twoich nóg, nie od przełożeń.

Ja miałem na myśli

-1x12 przy 28x11

-2x10 przy 38x11

Uważam że na prostym jest bez kompromisu i siła nic tu nie ma do tego ,w pierwszym przykładzie będziesz kręcił jak szalony w drugim mocno dokręcisz i będziesz miał większą prędkość (nie tylko z górki)

Co do podjazdów wszytko zależy od konfiguracji przełożenia (rozpiętości blatu i kasety)

2 godziny temu, bartos napisał:

Jestem oczywiście otwarty na inne propozycje spełniające ww. wymagania.

https://www.1enduro.pl/hardtail-trail-enduro-do-5000-zl-2019/

21 minut temu, Blackmamba napisał:

wszysscy strasza ze FULLE TO MULY.

Nie sądzę mam HT na długie wycieczki,ale i fullem zaliczyłem po 50 km

Posiadam też krossa soil 1 Trial rower nie jest demonem prędkości ale do muła bym go nie zaliczył ,bardzo fajnie radzi sobie na asfalcie ,przy dobrej kadencji można utrzymać dobrą prędkość

21 minut temu, Blackmamba napisał:

Cenie sobie bardziej wyprostowane niz lezace na kierownicy pozycje.

Tutaj można popracować nad zmianą  np mostka na krótszy ,z doświadczenia wiem że fulle są dłuższe ,ale przy dobrej konfiguracji pozycja będzie zadowalająca,

ps : plecy mogą boleć od źle dobranej ramy

Edytowane przez piter614

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartos
16 minut temu, piter614 napisał:

Dzięki ale wszystkie propozycje z tego linku to rozwiązania 1x 10/11/12. Interesuje mnie 2x11.

Jakieś propozycje z tym rozwiązaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robi007
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, TOMALA72 napisał:

Przypisanie Rockriderowi XC500 etykiety marketowca jest grubo przesadzone. Dziś zaszedłem do Deca i pooglądałem sobie takową maszynkę. Napęd Sram GX 1x12, Reba, sztywne osie Boost, porządne piasty na maszynach, konkretne obręcze i solidnie wyglądająca rama. Bez jaj, to jest bardzo dobry rower i ja bym go wolał niż np. Unibike Experta. Owszem Dec robi masę badziewia w cenie ok 1k ale droższe modele nie mają się czego wstydzić. Marketingowcy z Decathlonu to nie idioci i nie wypuszczali by na rynek chłamu za 5k :)

Apropo tego KTM-a to jeśli on jest na osiach 135QR to też bym wolał Deca :)

 

Edit PrzeLuka

Słowa na "Z" blokuje nasz filtr.

Nie wybrałem ani KTM ani XC 500. Ostatecznie zakupiłem Specialized Chisel Expert x2 z 2018r za 5800. Jestem bardzo zadowolony. Jeździ się super 😁

Edytowane przez robi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spejson83
W dniu 11.03.2019 o 23:05, Spejson83 napisał:

Cześć 

A co myśliciel o Kross Level 9 cena 4600-4700zł 2018r 

Jaki rozmiar ramy? Mam 185cm wzrostu i 110kg wagi sprzedawca mi wciska 19' bo akurat taki mają wydaje mi się że za mały i co sądzicie na temat wytrzymałości ramy?? Bo diler z kellisa mówi że są słabe i pękają i wciska mi G 30 lub G50 2019r

Siema

Dziś odwiedziłem nowy sklep z rowerami i coś takiego znalazłem  http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/1-cayon-xt  cena 0k4000zł za 2018r a 4300-4400zł 2019r  znacie tą marke wady zalety i jak to się ma do Krossa Level9 bo to chyba ta kategoria osprzętowa ? Bo porównując ceny katalogowe Northtec CAYON XT z Kross Lewel8 są takie same 4999zł a na wyposażeniu jest XT przeciwko SLX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba

a ten FULL

https://rower.com.pl/univega-renegade-7-0-883404

co sadzicie? 

wie ktos jak będzie sie zachowywał rower?  

Ja mam z kolei 158 cm więc jestem karłem. ale wielki duch we mnie drzemie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mgr
7 godzin temu, Blackmamba napisał:

Jedyne czego sie obawiam to tego, ze na prostej zabraknie mi mocy, wszysscy strasza ze FULLE TO MULY. Oczywiscie wiem ze nie bede pomykac Jak szosowka, ale wiece o co mi chodzi. 

A bardziej niz mocy na prostej, obawiam sie bolacych plecow. 

Marzy mi sie full, sni mi sie po nocach.

Przerabiałem temat przez wiele tygodni, zresztą na forum jest trochę postów moich i wiele podobnych. Wybrałem fulla i absolutnie nie żałuję. Jedyny problem może być z budżetem bo jednak dosyć dobre, niezbyt ciężkie fulle trochę kosztują... Koledzy co się lepiej znają z pewnością skomentują konkretny model bo tu często grają rolę detale.

W kwestii komfortu trzeba też sobie jasno powiedzieć (ja przesiadałem się ze sztywniaka 26"), że dużo dają same koła 29", lepsze siodełko, gatki z wkładką, odpowiednio dobrane ciśnienie w oponach itp. Dla mnie jazda fullem to jednak inna bajka - tam gdzie kiedyś musiałem trzymać kurczowo kierownicę teraz mógłbym pisać sms-y ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

potwierdzam wszystko co napisał mgr. Mój full waży tyle:

DSC00002.thumb.JPG.6d34246be2572cf6b6e84af131a82a58.JPG

i nie mogę w żaden sposób potwierdzić, że jest on mułem. Wręcz przeciwnie, śmiga jak jaskółeczka. Budżet niestety nieco wyższy. Ale zdecydowanie jest tego warty. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
5 godzin temu, Blackmamba napisał:

a ten FULL

https://rower.com.pl/univega-renegade-7-0-883404

co sadzicie? 

wie ktos jak będzie sie zachowywał rower?  

Jak masz to coś kupować to lepiej zostań przy sztywniaku. W okolicach tej ceny da się dostać całkiem fajny rower. Marzenia marzeniami ale full to głównie kinematyka zawieszenia, platformy, blokady, jakość damperów czy amora. To co tu mamy w zasadzie by być w zgodzie ze sztuką nie ma amortyzatora... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba
18 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

potwierdzam wszystko co napisał mgr. Mój full waży tyle:

DSC00002.thumb.JPG.6d34246be2572cf6b6e84af131a82a58.JPG

i nie mogę w żaden sposób potwierdzić, że jest on mułem. Wręcz przeciwnie, śmiga jak jaskółeczka. Budżet niestety nieco wyższy. Ale zdecydowanie jest tego warty. ;)

Czy mógłbyś powiedzieć co to za maszyna? Chce sprawdzić komponenty o ile nic nie wymieniałes

18 godzin temu, mgr napisał:

Przerabiałem temat przez wiele tygodni, zresztą na forum jest trochę postów moich i wiele podobnych. Wybrałem fulla i absolutnie nie żałuję. Jedyny problem może być z budżetem bo jednak dosyć dobre, niezbyt ciężkie fulle trochę kosztują... Koledzy co się lepiej znają z pewnością skomentują konkretny model bo tu często grają rolę detale.

W kwestii komfortu trzeba też sobie jasno powiedzieć (ja przesiadałem się ze sztywniaka 26"), że dużo dają same koła 29", lepsze siodełko, gatki z wkładką, odpowiednio dobrane ciśnienie w oponach itp. Dla mnie jazda fullem to jednak inna bajka - tam gdzie kiedyś musiałem trzymać kurczowo kierownicę teraz mógłbym pisać sms-y ;)

Dlatego póki co powstrzymuje się od zakładania kolejnego tematu. 

Powiedz, gdzie nim smigasz? Co to za maszyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

@Blackmamba Jest tylko jeden egzemplarz w galaktyce, carbo na pełnej grupie M8000 (1x11). amor fox float 32, damper dtswiss x313

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba
1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

@Blackmamba Jest tylko jeden egzemplarz w galaktyce, carbo na pełnej grupie M8000 (1x11). amor fox float 32, damper dtswiss x313

Sam skladales? Dużo Cię to wyszło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

wysłalem na prv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

wysłalem na prv.

A Kolega co taki " Tajemniczy Don Pedro z Krainy Deszczowców". Podziel się informacjami  z forumowiczami a nie prywatę uprawiasz:)

Edytowane przez TOMALA72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba
W dniu 14.03.2019 o 23:33, Ares napisał:

Jak masz to coś kupować to lepiej zostań przy sztywniaku. W okolicach tej ceny da się dostać całkiem fajny rower. Marzenia marzeniami ale full to głównie kinematyka zawieszenia, platformy, blokady, jakość damperów czy amora. To co tu mamy w zasadzie by być w zgodzie ze sztuką nie ma amortyzatora... 

No wiem...kupa.. zastanawiam się do czego miałby służyć ten rower xD 

Po wielu postawionych pytaniach.. padło na HT. Mam więcej kasy, ale ten sprzęt zwyczajnie by się zamęczył jako że póki co mam do gór za daleko.. jak będzie bliżej, to pewnie coś się wyrwie na wyprzedaży ;))

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blackmamba
18 godzin temu, TOMALA72 napisał:

A Kolega co taki " Tajemniczy Don Pedro z Krainy Deszczowców". Podziel się informacjami  z forumowiczami a nie prywatę uprawiasz:)

W Polsce się przeca o piniondzach nie rozmawia xD 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrGrabek
Napisano (edytowane)

Witam szukam mtb ktorym bez problemu bede mogl wjechac w teren. Rozwazam zakup krossa levela 9 z 2018

 https://allegro.pl/oferta/rower-kross-level-9-0-29-m-deore-xt-rower-gorski-7795363439?reco_id=be2c08b1-4716-11e9-a204-000af7f61b50&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Mam 183 cm wzrostu waze 84kg. Robie duzo km glownie na trasach dojazdowych ale to ze wzgledu na stan mojego roweru. Mysle teraz o jezdzie glownie w terenie. Mam nadzieje ze pomozecie mi w wyborze . Z gory dzieki.

Edytowane przez PiotrGrabek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.