Skocz do zawartości

Nowe koła mtb 29"


cvbcvbcvb

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, nie dawno kupiłem rower od Krossa Level B1, i chciałbym dokonać pewnych zmian. Pierwsze co  to koła, te fabryczne mają wątpliwą sztywność. Chodzi o to, że nie jestem w temacie marek i tego za co warto dopłacić a czego unikać. Co do ceny to ~500zł za koło to wstępnie chciałbym przeznaczyć.  Ktoś coś na ten temat? 

Odnośnik do komentarza

Spójrz na giełdę na forum, jeden z kolegów z forum ma kółka na komponentach DT Swiss w komplecie przód i tył za 1100zł pod standardowe ośki, które będą odpowiednio sztywne i lekkie.

Nie mam w tym żadnego interesu, ale cena za kółeczka na gwarancji dobra, komponenty bardzo ok.

@Niclaus mam rację? ;) 2% dla mnie ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jakie masz objawy braku sztywności kół? Z zasady koła fabryczne są sztywne, ponieważ zwykle mają dość ciężkie, ale i wytrzymałe obręcze, szprychy najczęściej stalowe o jednakowej grubości na całej długości i stalowe lub niklowane nyple. Wadą kół stosowanych w niższej cenowo grupie rowerów jest ich większa waga, rzadziej brak sztywności. Jaka jest Twoja waga?

Odnośnik do komentarza

Polecam się :) - https://forum.szajbajk.pl/topic/6543-koła-koła-mtb-29-dt-swissnovatec-na-gwarancji/
Fajny setup, praktycznie nieużywane, bo w międzyczasie sprzedałem rower na fabrycznych a nowy ma boosta więc ich nie wykorzystam.
Serce mi krwawi bo wydałem na nie 1500zł.

P.S. Projektowane pod zawodnika 100kg+ ;) także na sztywność nie powinieneś narzekać.
- Dt swiss XM 401 29" - wg producenta rekomendowana waga rowerzysty 110kg

Edytowane przez Niclaus
edycja
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Franz Mauer napisał:

ponieważ zwykle mają dość ciężkie, ale i wytrzymałe obręcze

Jak jednokomorówki nazywasz wytrzymałymi, to ja sobie usiądę... ;)

Tak poważnie, to może i są sztywne, ale jak się waży 75-80kg.

I to idzie w parze z ceną roweru, im tańszy rower tym tańsze koła.

Tani 29er nie będzie miał nie wiadomo jak sztywnych kół, bo skąd, sam wiesz ile dobre, sztywne koło może kosztować...

 

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, SpiderMAN napisał:

Jak jednokomorówki nazywasz wytrzymałymi, to ja sobie usiądę...

A dlaczego nie? Wytrzymałość w takich kołach osiąga się stosując grubsze ścianki, lub podwójne jak w przywołanym Kross Level B1. Sam na wyprawy stosuję systemowe koła Jalco XCD22, jednokomorowe z podwójną ścianką i na stalowych szprychach 14G. Są wystarczająco sztywne, wytrzymałe, na ale niestety - ciężkie. Coś za coś. Po Himalajach nawet nie musiałem ich centrować...

Oczywiście, zdarzą się na prawdę budżetowe jak plastelina, ale to już chyba rzadziej niż kiedyś....akurat Kross aż takich bubli nie wsadza.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Franz Mauer napisał:

A dlaczego nie? Wytrzymałość w takich kołach osiąga się stosując grubsze ścianki, lub podwójne jak w przywołanym Kross Level B1. Sam na wyprawy stosuję systemowe koła Jalco XCD22, jednokomorowe z podwójną ścianką i na stalowych szprychach 14G. Są wystarczająco sztywne, wytrzymałe, na ale niestety - ciężkie. Coś za coś. Po Himalajach nawet nie musiałem ich centrować...

Oczywiście, zdarzą się na prawdę budżetowe jak plastelina, ale to już chyba rzadziej niż kiedyś....akurat Kross aż takich bubli nie wsadza.

Jestem ciekaw właśnie jak wytłumaczy tę sztywność autor wątku.

Co do Krossa, to zdarzyło mi się klika rowerów na kole 29" objeździć i koła szału sztywnością nie robiły.

Zgadzam się z Tobą, że mogą być też i dobre kółeczka z jednokomorówką...

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, SpiderMAN napisał:

Tani 29er nie będzie miał nie wiadomo jak sztywnych kół, bo skąd, sam wiesz ile dobre, sztywne koło może kosztować...

Droższy też nie. Zawsze będą to koła wystarczające,a wszystko będzie zależeć od przeznaczenia roweru i wagi użytkownika. Jednak błędem jest od razu zakładać, że koła są mało sztywne, więc pytam czym się to objawia.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Franz Mauer napisał:

Droższy też nie. Zawsze będą to koła wystarczające,a wszystko będzie zależeć od przeznaczenia roweru i wagi użytkownika. Jednak błędem jest od razu zakładać, że koła są mało sztywne, więc pytam czym się to objawia.

Nie do końca błędem, bo to także zależy od wagi ridera... Moje kółka Bontragera nie dawały rady przy mojej wadze... a ciężkie były jak kowadła...

Odnośnik do komentarza

Ważę 80kg, jeżdżę amatorsko ale dosyć hmm agresywnie :v była juz konieczność poprawy kół. Przednie samo z siebie zaczęło bić a tylne po lekkim dzwonie mimo, że samo koło nie zostało uderzone.

Oczywiście liczę sie z tym, że sam rower nie jest wysokiej klasy jednak rama wystarczy mi na lata a osprzęt stopniowo moge wymienic i będę miał kilka generacji wyżej rower. Karbonowej ramy raczej bym nie chciał, szkoda by mi było zniszczyć chociaz nie będe sie wypowiadał bo nie wiem jak to z tą ramą jest, czy bardzo ona wrażliwa. Co do osprzętu to co myślicie o Deore, warte to zachodu?

Dzięki wszystkim, za takie zainteresowanie. Fajnie poczytać doświadczenia innych :D 

Odnośnik do komentarza

standardowe tanie koła raczej nie są sztywne... ileż to razy pokrzywiłem swoje w tańszym treku. Robiły się niemal same ;) 

Szukaj jakiś używanych w dobrym stanie. Ja kupiłem za 700 zł nowe koła na piastach DT3700, szprychach i obręczach od DT (numeru nie pamiętam, ale jakieś do enduro) i są super. Oczywiście kupiłem je na allegro od kogoś komu też pozmieniały się plany rowerowe. Jest dużo okazji, trzeba poszukać.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, SpiderMAN napisał:

Nie do końca błędem, bo to także zależy od wagi ridera... Moje kółka Bontragera nie dawały rady przy mojej wadze... a ciężkie były jak kowadła...

A co Ci się z nimi działo? 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza
W dniu 20.04.2018 o 11:15, SpiderMAN napisał:

Jak jednokomorówki nazywasz wytrzymałymi, to ja sobie usiądę... ;)

Tak poważnie, to może i są sztywne, ale jak się waży 75-80kg.

I to idzie w parze z ceną roweru, im tańszy rower tym tańsze koła.

Tani 29er nie będzie miał nie wiadomo jak sztywnych kół, bo skąd, sam wiesz ile dobre, sztywne koło może kosztować...

 

Posiadam Kross levela b4 na seryjnych kołach i są bardzo wytrzymałe, czwarty rok na nich jeżdżę rocznie robię koło 7tys. od dwóch lat startuje w maratonach i z kołami nic się nie stało. 3 miesiące temu dałem pierwszy raz do centrowania i bicie było bardzo minimalne, żadnych wgnieceń, pęknięć nic kulają się elegancko. Jedynie do czego można się doczekać to waga koła 

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.04.2018 o 20:24, cieq napisał:

Z budżetem ~1000 możesz spokojnie kupić nowe koła na składane na komponentach DT Swiss

Zgadzam się w 100%, sam w takim budżecie składałem 2 komplety kół u daveo.pl i fitwheels.eu (bikestacja) na gratach DT Swiss - piasty 370 na 3 zapadkach, obręcze M442 i X412, szprychy PSR PIllar i DT Swiss. U fitwheelsów dostałem jeszcze gratis taśmę tubeless. Waga kół ok 1740 gram, limit wagowy 110 Kg.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Scorpion79 napisał:

Posiadam Kross levela b4 na seryjnych kołach i są bardzo wytrzymałe, czwarty rok na nich jeżdżę rocznie robię koło 7tys. od dwóch lat startuje w maratonach i z kołami nic się nie stało. 3 miesiące temu dałem pierwszy raz do centrowania i bicie było bardzo minimalne, żadnych wgnieceń, pęknięć nic kulają się elegancko. Jedynie do czego można się doczekać to waga koła 

A jaka jest Twoja waga?

Druga sprawa, to niezła archeologia, temat sprzed 5 miesięcy odgrzać ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...