Misiek

Amor przedni z btwin rockraider 520

Rekomendowane odpowiedzi

Misiek

Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum a zarazem amatorem serwisowania roweru aczkolwiek dążę do tego żeby samemu dowiedzieć się jak najwięcej o rowerach częściach i zastosowaniach żeby w przyszłości móc bez problemu serwisować rower we własnym garażu. 

Moje pierwsze pytanie skierowane do was będzie odnośnie amortyzatora który w rowerze mam od nowości chciałbym dowiedzieć się z jakiego typu jest ten amortyzator chodź podejrzewam że (olejowo powietrzny ) do jakich typów jest zaliczany bo słyszałem dużo znanych nazw ale nie mam pojęcia do jakiego zalicza się mój (max travel ze skokiem 100mm). Chciałbym też zapytać o serwis i czyszczenie tego amortyzatora jak to zrobić  jakiego klucza muszę użyć aby tą czynność wykonać. Będę  wdzięczny za każdą odpowiedź i prosze o wyrozumiałość jestem początkującym zapaleńcem roweru ale do wszystkiego chce dojść sam w swoim garażu i z moim rowerem 🚴🔨🔨🔨 pozdrawiam ,😁😁

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbysio

Obawiam się, że z powietrzem ma niewiele wspólnego. Sprężyna stalowa powinna być w środku. Powiedz jeszcze nam z którego roku masz rower. Decathlon co jakiś czas zmienia amortyzatory. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukster52

Co masz za amor z tego nowszego czy starszego rocznika.

W nowym są btwinowskie sprężynowo olejowe w których mozesz tylko lać brunoxem.

W starych są sr sountour xct który jest spręzynowo elastometrowy i wg mnie to ta lepsza opcja bo niema co serwisować i z nimi kłopty niem a z tymi od btwina po jakimś czasie plują olejem i tracom skok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbysio

Ogólnie to co montują w RR520 jest delikatne i potrafi przy rekreacyjnej jeździe złapać luzy już w pierwszym sezonie użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

od osoby która serwisowała u siebie ten amortyzator dostałem takie info:
"Witam. 
Odrkręcamy dolne śrubki.
Jak u góry jest korek bez żadnej regulacji to podważamy go. Pod spodem powinno być gniazdo na imbus 6- może być głęboko. 
Korek od regulacji naprężenia tez podważamy- następnie nasadka 22 lub 24 i odkręca my. 
Teraz można rozłączyć golenie górne od dolnych.
Jeżeli nie da rady to z wyczuciem należy wbić do wewnątrz śrubki znajdujące się w dolnych goleniach"

w środku siedzi tylko sprężyna. Po jednym sezonie używania tego amorka niestety za wiele dobrego o nim powiedzieć nie jestem w stanie. niebawem wymienię go na powietrznego Raidona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbysio

Uważaj na gwint przy ewentualnym wybijaniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Sprężyna stalowa, bez jakiegokolwiek tłumienia...

Olejowo-powietrzny... marzy Ci się... :D Nie w rowerze za 1300zł ;)

Na stronie jest filmik z przekrojem między innymi amorka -> https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-520-275-id_8351007.html

Ja tam nic poza sprężynami nie widzę...

A co do XCT -> http://mtbikes.pl/artykuly/testy/suntour-xcr-lo-krol-budzetowych-widelcow-xc-test-widelca-amortyzowanego-sr-suntour-xcr-lo-2006-100mm/

Ale to i tak wersja na wypasie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek

Rower kupiłem w 2015 roku więc raczej jest to starsza wersja 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się