Misiek

Amor przedni z btwin rockraider 520

Rekomendowane odpowiedzi

Misiek

Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum a zarazem amatorem serwisowania roweru aczkolwiek dążę do tego żeby samemu dowiedzieć się jak najwięcej o rowerach częściach i zastosowaniach żeby w przyszłości móc bez problemu serwisować rower we własnym garażu. 

Moje pierwsze pytanie skierowane do was będzie odnośnie amortyzatora który w rowerze mam od nowości chciałbym dowiedzieć się z jakiego typu jest ten amortyzator chodź podejrzewam że (olejowo powietrzny ) do jakich typów jest zaliczany bo słyszałem dużo znanych nazw ale nie mam pojęcia do jakiego zalicza się mój (max travel ze skokiem 100mm). Chciałbym też zapytać o serwis i czyszczenie tego amortyzatora jak to zrobić  jakiego klucza muszę użyć aby tą czynność wykonać. Będę  wdzięczny za każdą odpowiedź i prosze o wyrozumiałość jestem początkującym zapaleńcem roweru ale do wszystkiego chce dojść sam w swoim garażu i z moim rowerem 🚴🔨🔨🔨 pozdrawiam ,😁😁

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Zbysio

Obawiam się, że z powietrzem ma niewiele wspólnego. Sprężyna stalowa powinna być w środku. Powiedz jeszcze nam z którego roku masz rower. Decathlon co jakiś czas zmienia amortyzatory. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
lukster52

Co masz za amor z tego nowszego czy starszego rocznika.

W nowym są btwinowskie sprężynowo olejowe w których mozesz tylko lać brunoxem.

W starych są sr sountour xct który jest spręzynowo elastometrowy i wg mnie to ta lepsza opcja bo niema co serwisować i z nimi kłopty niem a z tymi od btwina po jakimś czasie plują olejem i tracom skok.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Zbysio

Ogólnie to co montują w RR520 jest delikatne i potrafi przy rekreacyjnej jeździe złapać luzy już w pierwszym sezonie użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
zibi_j1

od osoby która serwisowała u siebie ten amortyzator dostałem takie info:
"Witam. 
Odrkręcamy dolne śrubki.