martines80 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 (edytowane) Rower z wyprzedaży zakupiony w zeszłym roku za 1500 zł. Osprzęt biedny ale na pierwsze wozidło żonki miał wystarczyć. Pojeździła troszeczkę, nie za dużo i nastała zima. więcej wolnego czasu to i głupoty do głowy przychodzą i tak zrodził się projekt przebudowy speca. Miało być 2x10 pełna grupa deore M6000 ale, że dorwałem trochę używanych części z pewnego źródła ( koleżeńska przysługa - wymiana 2x10 na 1x12 GX Eagle ) to stanęło na SLX i XT starszej generacji. Musiałem dokupić trochę nowych gratów bo nie wszystko pasowało ale i tak cenowo wyszło bardzo dobrze ( sporo poniżej grupu M6000 ). Hamulce z synowego krosa B8 po wymianie na SLX M 7000. Do tego jeszcze amorek epixon XC RL-R 100 mm skoku. W oryginale był sprężynowiec 80 mm. Różnica w wysokości minimalna - 100 wyższy o 8 mm. Ze starego roweru zostały : rama,koła, stery, siodło, kiera i mostek, chwyty i parę innych drobnych gratów. Na razie wszystko w częściach Jutro zabieram się za składanie mam nadzieję, że zdążę do wiosny trzymajcie kciuki. Edytowane 25 Lutego 2018 przez martines80 1 Odnośnik do komentarza
martines80 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Prace trwają Odnośnik do komentarza
SI2WY Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Fajny sprzęt się szykuje. Ten moment składania nowych zabawek do kupy😁😁 Odnośnik do komentarza
martines80 Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Dnia 26.02.2018 o 19:04, SI2WY napisał: Fajny sprzęt się szykuje. Ten moment składania nowych zabawek do kupy😁😁 Od małego uwielbiałem klocki i puzzle i tak mi zostało do dzisiaj Nie patrzcie na bałagan na komodzie Po małych przebojach z przednią przerzutką udało się poskładać wszystko do kupy. Zakupiłem wersję top swing i nie podeszła. Za późno zauważyłem, że przelotka od linki jest umieszczona na rurze pod siodłowej a nie na mufie suportowej . Trzeba było zamówić wersję dawn swing a nie pasującą zmieniarkę odesłać. Cała operacja trwała tydzień czasu ale się udało. Jest jeszcze pare rzeczy do poprawy ale to już kosmetyka. Z najważniejszych to amortyzator. Standardową wersję epixona ciężko ustawić pod raiderkę ważącą niecałe 60 kg i po konsultacji z Piotrem z Activia czekam na dostawę odpowiedniej sprężyny negatywnej i podkładek. Po serwisie dam znać czy się udało Po ustawieniu wszystkiego podam pełną specyfikację. Dodam jeszcze tylko, że rower po modach stracił na wadze ponad 2 kg i w obecnej odsłonie waży 12,3 kg. Już jest nieźle a w planie kolejne zmiany Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 No to kolejne będą zapewne lżejsze koła, na tym możesz urwać trochę z wagi i zyskać na wytrzymałości/sztywności. Odnośnik do komentarza
martines80 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Mody dobiegły końca, wszystko poskładane i w końcu działa poprawnie. Były małe problemy ale o nich trochę później. Poniżej pełna specyfikacja Rama: Specialized A1 Premium Aluminium Amortyzator: SR Suntour Epixon XC RL-R 27,5 Oś 9mm Czarny Mat 2017 Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M618 down swing Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M781 Suport: Shimano SM-BB52 Kaseta: Shimano Deore XT CS-M771 Dyna-Sys 10-speed Łańcuch: Shimano SLX 10 rz. CN-HG74 Pedały: DARTMOOR CANDY PRO Piasta przednia: Specialized Hi Lo disc, aluminium, QR, 32 otwory Piasta tylna: Specialized Hi Lo disc, aluminium, QR, 32 otwory Obręcze: Specialized Stout, 650b disc, aluminium Opony: Specialized Fast Trak Sport, 40TPI, 650bx2.0" Szprychy: stal, 14g Manetki: Shimano SL M670 SLX Hamulce przód i tył: Shimano BR-M395 (tarczowy hydrauliczny) tarcze tektro 160mm Dźwignie hamulca: Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne) Kierownica: Specialized, low rise, 6061 aluminium, 31.8mm Chwyty: Specialized Body Geometry XCT Women's, 121.5mm Mostek: Specialized 3D forged aluminium Stery: 1-1/8" Siodełko: Body Geometry Women's Riva Sport Plus, stalowe pręty, 155mm Wspornik siodełka: aluminium12.5mm offset, 30.9mm Napęd poskładany z części używanych zdjętych ze Scotta Sparka ale, że nie wszystko pasowało do speca więc kilka gadżetów trzeba było dokupić nowych. Z kasetą był mały problem ale po wymianie koronki 13T na nową wszystko działa jak należy. Największe problemy przysporzył mi amortyzator a dokładniej jego ustawienie pod wagę raiderki. Po napompowaniu do 70 Psi ustawienie sagu było niemożliwe. Natomiast przy 60 Psi amorek się zapadał Z pomocą przyszedł Piotrek z Activia i już jest wszystko ok. Wymieniłem sprężynę negatywną miękką krótką na miękką długą oraz ustawiłem skok za pomocą podkładek a nie bolca. Przy okazji modów zrobiłem pełen serwis komory powietrznej ( wymiana oleju z pełnym smarowaniem ). Teraz przy ciśnieniu 70 Psi w końcu Sag jest taki jak powinien być. Nie było jeszcze jazdy terenowej więc do końca amor nie przetestowany ale niewielkie korekty ciśnienia nie wpłyną znacząco na pracę amorka. Polecam wszystkim taką przeróbkę, koszt nie wielki a amor dostaje nowe życie. Zdjęć plenerowych niestety jeszcze nie mam ponieważ żonka nie lubi zimna cóż zrobić. W planach zmiana kół oraz tarcz hamulcowych . Podpowiedzcie jakie kółka będą dobre w przystępnej cenie aby nie zrujnowały portfela. Tarcze chciał bym SM-RT66 160mm przód i tył, no chyba że na przód 180 ale to chyba będzie trochę przesada. Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez martines80 Odnośnik do komentarza
ponczi Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 (edytowane) @martines80 Może głupie pytanie, ale tu są akurat dość wąskie opony (jeśli nadal masz te 27.5x2.0). Jaka jest dokładna wysokość koła od ziemi, do końca opony u góry? Edytowane 5 Kwietnia 2018 przez ponczi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się