Skocz do zawartości

Projekt Specialized Jynx 650B


martines80

Rekomendowane odpowiedzi

Rower z wyprzedaży zakupiony w zeszłym roku za 1500 zł. Osprzęt biedny ale na pierwsze wozidło żonki miał wystarczyć. Pojeździła troszeczkę, nie za dużo i nastała zima. więcej wolnego czasu to i głupoty do głowy przychodzą i tak zrodził się projekt przebudowy speca. Miało być 2x10 pełna grupa deore M6000 ale, że dorwałem trochę używanych części z pewnego źródła ( koleżeńska przysługa - wymiana 2x10 na 1x12 GX Eagle ) to stanęło na SLX i XT starszej generacji. Musiałem dokupić trochę nowych gratów bo nie wszystko pasowało ale i tak cenowo wyszło bardzo dobrze ( sporo poniżej grupu M6000 ). Hamulce z synowego krosa B8 po wymianie na SLX M 7000. Do tego jeszcze amorek epixon XC RL-R 100 mm skoku. W oryginale był sprężynowiec 80 mm. Różnica w wysokości minimalna - 100 wyższy o 8 mm. 

Ze starego roweru zostały : rama,koła, stery, siodło, kiera i mostek, chwyty i parę innych drobnych gratów. 

 

Na razie wszystko w częściach :) 

IMG_20180224_203632.thumb.jpg.41ba019eec04ab4cbf60ab98721ded81.jpgIMG_20180224_203613.thumb.jpg.7c323d81e67024512e2527ff05ec1193.jpgIMG_20180224_203605.thumb.jpg.4966af1bda5994e817f80a9c1a17a7ad.jpgIMG_20180224_203545.thumb.jpg.17a55e6e951cb922f6d734fd548116a8.jpg

Jutro zabieram się za składanie :P mam nadzieję, że zdążę do wiosny :) trzymajcie kciuki. 

Edytowane przez martines80
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 26.02.2018 o 19:04, SI2WY napisał:

Fajny sprzęt się szykuje. Ten moment składania nowych zabawek do kupy😁😁

Od małego uwielbiałem klocki i puzzle i tak mi zostało do dzisiaj :P 

Nie patrzcie na bałagan na komodzie :P 

IMG_20180304_122905.thumb.jpg.8a006947dd1bfdbf0c0e46de0c51b257.jpg

Po małych przebojach z przednią przerzutką udało się poskładać wszystko do kupy. Zakupiłem wersję top swing i nie podeszła. Za późno zauważyłem, że przelotka od linki jest umieszczona na rurze pod siodłowej a nie na mufie suportowej :(. Trzeba było zamówić wersję dawn swing a nie pasującą zmieniarkę odesłać. Cała operacja trwała tydzień czasu ale się udało. 

Jest jeszcze pare rzeczy do poprawy ale to już kosmetyka. Z najważniejszych to amortyzator.  Standardową wersję epixona ciężko ustawić pod raiderkę ważącą niecałe 60 kg i po konsultacji z Piotrem z Activia czekam na dostawę odpowiedniej sprężyny negatywnej i podkładek. Po serwisie dam znać czy się udało :) Po ustawieniu wszystkiego podam pełną specyfikację. Dodam jeszcze tylko, że rower po modach stracił na wadze ponad 2 kg i w obecnej odsłonie waży 12,3 kg. Już jest nieźle a w planie kolejne zmiany :) 

 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Mody dobiegły końca, wszystko poskładane i w końcu działa poprawnie. Były małe problemy ale o nich trochę później. Poniżej pełna specyfikacja

Rama: Specialized A1 Premium Aluminium

Amortyzator: SR Suntour Epixon XC RL-R 27,5 Oś 9mm Czarny Mat 2017

Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M618 down swing

Przerzutka tylna:  Shimano Deore XT RD-M781

Suport: Shimano SM-BB52

Kaseta: Shimano Deore XT CS-M771 Dyna-Sys 10-speed

Łańcuch: Shimano SLX 10 rz. CN-HG74

Pedały: DARTMOOR CANDY PRO

Piasta przednia: Specialized Hi Lo disc, aluminium, QR, 32 otwory

Piasta tylna: Specialized Hi Lo disc, aluminium, QR, 32 otwory

Obręcze: Specialized Stout, 650b disc, aluminium

Opony: Specialized Fast Trak Sport, 40TPI, 650bx2.0"

Szprychy: stal, 14g

Manetki: Shimano SL M670 SLX

Hamulce przód i tył: Shimano BR-M395 (tarczowy hydrauliczny) tarcze tektro 160mm

Dźwignie hamulca: Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)

Kierownica: Specialized, low rise, 6061 aluminium, 31.8mm

Chwyty: Specialized Body Geometry XCT Women's, 121.5mm

Mostek: Specialized 3D forged aluminium

Stery: 1-1/8"

Siodełko: Body Geometry Women's Riva Sport Plus, stalowe pręty, 155mm

Wspornik siodełka: aluminium12.5mm offset, 30.9mm

 

Napęd poskładany z części używanych zdjętych ze Scotta Sparka ale, że nie wszystko pasowało do speca więc kilka gadżetów trzeba było dokupić nowych. Z kasetą był mały problem ale po wymianie koronki 13T na nową wszystko działa jak należy. 

Największe problemy przysporzył mi amortyzator a dokładniej jego ustawienie pod wagę raiderki. Po napompowaniu do 70 Psi ustawienie sagu było niemożliwe. Natomiast przy 60 Psi amorek się zapadał :/ Z pomocą przyszedł Piotrek z Activia i już jest wszystko ok. Wymieniłem sprężynę negatywną miękką krótką na miękką długą oraz ustawiłem skok za pomocą podkładek a nie bolca. Przy okazji modów zrobiłem pełen serwis komory powietrznej ( wymiana oleju z pełnym smarowaniem ). Teraz przy ciśnieniu 70 Psi w końcu Sag jest taki jak powinien być. Nie było jeszcze jazdy terenowej więc do końca amor nie przetestowany ale niewielkie korekty ciśnienia nie wpłyną znacząco na pracę amorka. Polecam wszystkim taką przeróbkę, koszt nie wielki a amor dostaje nowe życie. 

Zdjęć plenerowych niestety jeszcze nie mam ponieważ żonka nie lubi zimna :/ cóż zrobić.

W planach zmiana kół oraz tarcz hamulcowych . Podpowiedzcie jakie kółka będą dobre w przystępnej cenie aby nie zrujnowały portfela. Tarcze chciał bym

SM-RT66 160mm przód i tył, no chyba że na przód 180 ale to chyba będzie trochę przesada.

 

 

Edytowane przez martines80
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...