Skocz do zawartości

Uciekające powietrze w bezdętkach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie 

Odebrałem rowerek fabrycznie bezdętkowy.Jednak dwa dni i  2 bary mniej i to bez jazdy.Czy w tym systemie trzeba tak pompować często, czy w sklepie coś nie tak zmontowali.

Opublikowano

A mleczko wlali/wlałeś? Koła w nowym rowerze mogą być jeszcze niezalane mlekiem.. Bez niego i z nieułożonymi jeszcze na obręczach oponami powietrze może uciekać dosyć szybko.

Opublikowano

Jeżeli w sklepie przeprowadzali serwis roweru to powinni od razu wlać mleczko. A tak zadam pytanie czy aby na pewno masz system bezdętkowy?

Opublikowano

Czasami tak jest że powietrze ucieka z świeżego systemu. Dolej jakieś 50ml uszczelniacza przez wentyl (tylko wykręć zaworek - oczywista oczywistość) i wybierz się na dłuższą przejażdżkę.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Zapewniali że zalali.A system napewno bezdętkowy bo to w Giant roam 0 2018.

Opublikowano

Sprawdź czy zalali mleko - obróć koło, aby wentyl był na dole, napompuj porzadnie oponę i zacznij spuszczać powietrze. Powinno pluć mlekiem.

Jakie opony masz? Czasem opona musi się ułożyć i dopiero po czasie łapie szczelność. Czasem jeśli opona nie jest pod system bezdętkowy to musi "napić się" trochę mleka i porządnie uszczelnić. Miałem tak w kilku egzemplarzach Continental Race King. Po jakimś czasie tzn. po ok. 100ml mleka wszystko było pikabelo.

Z drugiej strony jeśli schodzi powietrze i jednocześnie na oponie lub obręczy nie widać plam po mleku to może świadczyć o nieszczelności wentyla. I albo coś z zaworkiem, albo coś z osadzeniem wentyla na obręczy. 

Opublikowano

Skoro powietrze ulatuje z dętek to z systemu tubeless tym bardziej. Pompka w zasięgu bo będzie potrzeba w codziennym użytkowaniu.

 

Opublikowano

Pompka jest🙂 ,ale tyle to powietrza raczej nie powinno uciekać.Zareklamowałem do sklepu, zobaczymy co poprawią.

Opublikowano

Tyle tzn. ile ; ) latem będzie mniej uciekać. Musisz z tym żyć :P

 

Opublikowano

No 1 bar przez dobe uciekało.Czekam na info ze sklepu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jak uporałeś się z tym problemem? Mam identyczną sytuacje z tym samym sprzętem. Jestem po dolewaniu mleczka przez serwis Giant’a, ale niestety problem nie zniknął 🙄

Andrzej Sawicki
Opublikowano

Czasem trzeba się pobawić oponami, aby dobrze uszczelnić ścianki. Pompujesz do ~2 barów, rozprowadzasz mleko tak jak na tym filmie (powinieneś słyszeć chlapanie mleka), po czym odkładasz na kwadrans poziomo (!) -- a potem robisz to samo na drugiej stronie. Niektóre opony trzymają dobrze po 2-3 takich pompowaniach, a inne mogą wymagać całego dnia dopompowania, rozprowadzania mleka i leżakowania. To zależy od fabrycznej grubości ścianek.

Nie wystarczy parę razy się przejechać, bo to słabo rozprowadza mleko i nie doszczelnia dobrze ścianek.

Opublikowano

Ja wszystko rozumiem, ale kupując nowy rower z takim systemem moim zdaniem takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

Jedna wizyta w serwisie już za mną. Co śmieszne Panowie z Giant’a zaproponowali mi założenie dętki.. Przyznam szczerze, że właśnie system bezdętkowy skłonił mnie do kupna tego sprzętu. 

Jestem ciekawy jak zakończyła się sprawa, bo rower i problem są te same co u mnie 🙂

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Również posiadam Roam 0 2018 i przez tydzień (na postoju) schodzi około 1-2 BAR. Wczoraj dolałem mleczka przez wentyl (sprzedawca wlał 3/4 tubki przy sprzedaży ja dolałem resztę), dopompowałem do 5 BAR i zobaczymy. Generalnie jest mnóstwo opinii, że systemy tubeless trzeba dość często dopompowywać. Być może też dołączane mleczko Gianta nie jest najwyższej próby.

Edytowane przez Yacko
Opublikowano

Od przerobienia kol na tubelessy nie dompowywalem ani ra a minelo okolo 3 miesiecy. Mysle ze to zalezy od  tego tak dobrze opona ulozy sie w rancie obreczy

Opublikowano
W dniu 4.06.2018 o 08:17, Kkaaeell napisał:

Od przerobienia kol na tubelessy nie dompowywalem ani ra a minelo okolo 3 miesiecy. Mysle ze to zalezy od  tego tak dobrze opona ulozy sie w rancie obreczy

Jakie mleczko wlałeś ?

Opublikowano

Caffe latex ale seednio jestem z niego zadowolony. Dosc szybko zasycha w oponie.

Opublikowano
W dniu 4.06.2018 o 08:17, Kkaaeell napisał:

Od przerobienia kol na tubelessy nie dompowywalem ani ra a minelo okolo 3 miesiecy. Mysle ze to zalezy od  tego tak dobrze opona ulozy sie w rancie obreczy

I od tego jakie mleczko i ile wlałeś do środka...

I na pewno zależy to od jakości samej opony...

 

Opublikowano

Mleka wlalem po 200 ml na kolo. A opony mam bontrager chupacabra:-D tlr

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 24.05.2018 o 08:26, Coach Domin napisał:

Ja wszystko rozumiem, ale kupując nowy rower z takim systemem moim zdaniem takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

Jedna wizyta w serwisie już za mną. Co śmieszne Panowie z Giant’a zaproponowali mi założenie dętki.. Przyznam szczerze, że właśnie system bezdętkowy skłonił mnie do kupna tego sprzętu. 

Jestem ciekawy jak zakończyła się sprawa, bo rower i problem są te same co u mnie 🙂

Pytanie po co Ci system tubeless, skoro widać, że nie masz pojęcia o jego serwisie. Potrafisz zdjąć/założyć tylne koło? Czy może do serwisu wiozłeś rower w całości? A jakby Ci przysłali rozłożony, umiałbyś złożyć?

Przeczytaj sobie ten artykuł, albo pooglądaj filmiki Szajbajka i pomyśl, czy jesteś w stanie ogarnąć serwis kół tubeless.

https://rowery.jednoslad.pl/pub/serwis-opony-tubelees-na-mleku-sprawdzamy-stan-i-ilosc-mleka-w-oponie-bezdetkowej-14224/#

Do tych kół trzeba dolewać mleka, o którym pewnie do niedawna nie wiedziałeś, że istnieje.

Żeby wymienić zużytą oponę tubeless, potrzebujesz kompresora, bo inaczej mogą się nie uszczelnić. Spece potrafią to zrobić przy pomocy pompki, ale widać, że specem nie jesteś.

Jeżeli nie masz wprawy w pompowaniu, może Ci się pokrzywić wentyl. Nie będziesz umiał go zmienić, poza tym - jak wyżej - do ponownego założenia opony potrzebny jest kompresor.

Wymień te koła na dętkowe, które ogarniesz bez problemu, niech Ci zwrócą różnicę w cenie, bo nawet jak w końcu przestanie z nich schodzić powietrze, to Twoja Odyseja z tubelessami dopiero się zaczęła.

 

Nie usprawiedliwia to oczywiście tego, jak potraktował Cię sklep, ale mocno się zastanów, czy Ci to faktycznie potrzebne.

Opublikowano
11 minut temu, Ania19 napisał:

Żeby wymienić zużytą oponę tubeless, potrzebujesz kompresora, bo inaczej mogą się nie uszczelnić. Spece potrafią to zrobić przy pomocy pompki, ale widać, że specem nie jesteś.

Niee nie trzeba, ja zwykłą pompką strzykawką zrobiłem u siebie TR kwestia tego jak bardzo ciasta jest opona do obręczy, u mnie jest mega ciasna.

12 minut temu, Ania19 napisał:

Jeżeli nie masz wprawy w pompowaniu, może Ci się pokrzywić wentyl. Nie będziesz umiał go zmienić, poza tym - jak wyżej - do ponownego założenia opony potrzebny jest kompresor.

Zwykła pompka stojąca przy dobrych obręczach i oponie i nie ma problemu, a i w życiu nie widziałem aby ktoś wykrzywił wentyl przy pompowaniu o_O 

14 minut temu, Ania19 napisał:

Wymień te koła na dętkowe, które ogarniesz bez problemu, niech Ci zwrócą różnicę w cenie, bo nawet jak w końcu przestanie z nich schodzić powietrze, to Twoja Odyseja z tubelessami dopiero się zaczęła

Yyy aa po co? Wystarczy że włoży dętkę i po sprawie, nic wymieniać nie musi ja pierdziule...

 

Problem może tkwić w słabo położone taśmy na obręczy, źle ułożony rant opony w obręczy, brak mleka w systemie albo mała jego ilość. Tubelessy są fajne, mają zalety i wady. Fakt trzeba umieć się z nimi obchodzić, dopompowywać, dolewać mleka co jakiś czas... ale nie tak radykalnie jak piszesz :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano
27 minut temu, Ania19 napisał:

Pytanie po co Ci system tubeless, skoro widać, że nie masz pojęcia o jego serwisie. Potrafisz zdjąć/założyć tylne koło? Czy może do serwisu wiozłeś rower w całości? A jakby Ci przysłali rozłożony, umiałbyś złożyć?

Przeczytaj sobie ten artykuł, albo pooglądaj filmiki Szajbajka i pomyśl, czy jesteś w stanie ogarnąć serwis kół tubeless.

https://rowery.jednoslad.pl/pub/serwis-opony-tubelees-na-mleku-sprawdzamy-stan-i-ilosc-mleka-w-oponie-bezdetkowej-14224/#

Do tych kół trzeba dolewać mleka, o którym pewnie do niedawna nie wiedziałeś, że istnieje.

Żeby wymienić zużytą oponę tubeless, potrzebujesz kompresora, bo inaczej mogą się nie uszczelnić. Spece potrafią to zrobić przy pomocy pompki, ale widać, że specem nie jesteś.

Jeżeli nie masz wprawy w pompowaniu, może Ci się pokrzywić wentyl. Nie będziesz umiał go zmienić, poza tym - jak wyżej - do ponownego założenia opony potrzebny jest kompresor.

Wymień te koła na dętkowe, które ogarniesz bez problemu, niech Ci zwrócą różnicę w cenie, bo nawet jak w końcu przestanie z nich schodzić powietrze, to Twoja Odyseja z tubelessami dopiero się zaczęła.

 

Nie usprawiedliwia to oczywiście tego, jak potraktował Cię sklep, ale mocno się zastanów, czy Ci to faktycznie potrzebne.

Winą były mikropęknięcia opony, a nie moja niewiedza na ten temat. Nawet nie chce mi się odpisywać na ten stos zarzutów (?), bo ton w jakim to napisałeś/napisałaś jest niepotrzebny. 

Ogólnie chyba nie rozumiesz mojego problemu. Kupując rower cross'owy, który tak naprawdę jest przewidziany dla rekreacji, producent zamieszczający taki system w takim rowerze ma świadomość sposobu w jaki ten rower ma być użytkowany. Podkreślam to, że KATALOGOWO ten rower ma takie rozwiązanie. 

Tak, ten rower był kupiony świadomie dla takich właśnie smaczków, które bardzo lubię- karbonowa sztyca, system bezdętkowy itd. Praktyka i obcowanie z takimi rzeczami czyni mnie bardziej świadomym cyklistą :)

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...