Skocz do zawartości

Montaż systemu bezdętkowego Stan's NoTubes w rowerze. Opona Schwalbe Racing Ralph


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Siemka,

Mam pytanie w kontekście pierwszego postu z tego wątku: http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=13134

Na początku kwietnia będę pierwszy raz przechodził na ten system. W zakupionym przez siebie rowerze mam zarówno obręcze jak i koła przystosowane do mleka jednak nie ukrywam iż obawiam się że na zakrętach / zjazdach zejdzie mi z obręczy albo się dobije. Używając nie obawiacie się tego, czy może stosujecie jakieś pianki?

 

A np. w tym wpisie: https://www.1enduro.pl/tubeless-opony-bezdetkowe/

Pod jednym ze zdjęć z pompowania opony jest napisane że 2,5 to maksymalne bezpieczne ciśnienie a minimalne na którym można jechać to 0,5.

 

Edytowane przez Krystiano
Opublikowano

Ja jeżdzę na systemie bezdętkowym. Pompuje i 2,5 i 3 i 3,5 bar i nie ma problemu z zakrętami. Nic się nie dzieje i nie sądzę, aby i u Ciebie działy sie jakieś dziwne rzeczy, gdy masz obręcze i opony przystosowane pod system bezdętkowy :)

Andrzej Sawicki
Opublikowano (edytowane)

To spadanie występuje, kiedy masz bardzo niskie ciśnienie do naprawdę agresywnej jazdy. Jeśli zejdziesz do około 1 bara, opona może nie trzymać kształtu i będzie łatwo dobić obręczą do podłoża. Wtedy trzeba myśleć o wynalazkach typu wkładki piankowe.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Czyli w lekkim terenie mogę spokojnie zacząć eksperymenty poczynając tak od 1,6 przy wadze 78kg? Tu nawet nie chodzi aby docelowo jeździć na bardzo niskim ciśnieniu, ale przesiadając się na ten system chciałbym przetestować zachwalaną przyczepność i trakcję :) Czytałem że niektórzy na cape epic mieli teraz 0,8.....to już szaleństwo. Ale to była kobieta akurat.

Opublikowano

W necie na innych forach pisali o 77 kg bikerach, którzy z przodu jeździli na 1,2, a na tyle 1,5 bar. Podejrzewam, że kwestia minimalnego ciśnienia w kołach nie odnosi się tylko do zastosoanego systemu, ale także do rodzaju opony oraz typu obręczy. Z doświadczenia wiem, że całkiem inaczej układa się opona (trakcja) na obręczy o szerokości wew 19 czy 22,5 mm, a inaczej na 25mm - przy tym samym ciśnieniu. 

Też nie można przesadzać ze zbyt niskim ciśnieniem,bo wtedy rower może zacząć "pływać".

Andrzej Sawicki
Opublikowano

Zależy też od opon i tego, jak długo chcesz je mieć. W teorii im cieńsza opona, tym wyższe powinno być ciśnienie -- również z bezdętką. Przy bardzo niskim ciśnieniu szybciej zużywasz ścianki boczne i łatwiej możesz którąś przeciąć. Z drugiej strony na wyścigach przełajowych, gdzie opony mają do 33 mm, ludzie potrafią też schodzić do 1,5 bara...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...