Skocz do zawartości

Jak mocować miski sterów.


Guinek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! :D
Mam pytanie dotyczące misek sterów, otwórz składam pierwszy raz nowy rower zakupiłem ramę i stery tapered i problem polega na tym, że nie znam się na tym za bardzo a chciałbym zrobić to sam. Widziałem, że są specjalne prasy do tego ale jest to drogi wydatek do jednorazowej akcji i moje pytanie czy jest jakiś domy sposób włożenia misek do ramy? :$

 

Odnośnik do komentarza

W necie masz mnóstwo poradników jak wykonać samodzielnie prasę wiec poradzisz sobie bez problemu. Prawda lepiej ją wykonaj z solidniejszych materiałów. Moja pierwsza to dość lichutka była. Robiła robotę ale to złom ;) Koszt i tak jest niewielki wiec co za różnica. Stery też się zużywają wiec nie przesądzałbym z tym "jednorazowym".

Odnośnik do komentarza

Domyślam się, iż stery masz półzintegrowane czyli trzeba wprasować miski. Zintegrowane miski już mają i wkłada się tylko łożyska. Stery już wybrałś?

Jeśli nie to polecam naprzykład te... (sam model kolor nie ma znaczenia)

http://allegro.pl/stery-accent-hsi-spro-taperowane-czerwone-i6743963081.html

Osobno wprasowujesz miski a potem wkładasz łożyska. Rozwiązanie powiedzmy takie "hybrydowe" (stery półzintergrowane ale łożyska wzięte z zintegrowanych). Jeśli padnie Ci łożysko wymieniasz same łożysko a nie cały ster. Raz wprasowujesz miski i tyle. W swoim ostatnio je zamontowałem. Jakościowo naprawdę dobre i beznadziejnie proste w montażu. Do sterów dostajesz (bez względu na producenta czy typ) dolną bieżnie nabijaną na rurę sterową w miejscu połączenia z koroną amora. W powyższym modelu sterów wygląda to nieco inaczej. Bieżnie się po prostu nakłada gdyż jest nacięta i zaciska się ona pod wpływem skręcania wszystkiego do kupy. Fajna sprawa, bo nie trzeba się męczyć z nabijaniem dolnej bieżni.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Właśnie te stary mam kupione, dopiero dziś będę zabierał się za montaż misek :D