TomWoj

Usztywnienie przodu - wymiana amora?

Rekomendowane odpowiedzi

TomWoj

Cześć,

Potrzebuję porady. Może trochę dyskusji.

Mam Cube-a Attention 2017 29''.

Kupiłem go bo nie wiedziałem, czy będę ścigał się czy jeździł tylko rekreacyjnie. W sumie mieszkam na równinie i rzadko zaliczam jakieś góry.

Ale lubię ciężki teren, unikam równych powierzchni i ulic. 3 razy w tym sezonie pojechałem w mini maratonach MTB w Wielkopolsce. Spodobało mi się ;) 

W 2018 pojadę pewnie więcej razy.

Ogólnie rower jest ok ale czuję że amor jest ciężki i coś z przodu jest giętko. Jestem wysoki i ważę koło 100kg i po przesiadce z 26 na 29 calowe koła czuję różnicę w prowadzeniu. Niezbyt pewnie się czuję na tym co mam: Rock Shox XC30 TK i ośka 9mm (wiedziałem, że to pierwsze będę wymieniał).

Jestem już po decyzji czy kupić nowy rower czy przerabiać ten. Zostaję przy tym. Budżet jaki mam i tak nie pozwoli mi kupić roweru, który pasował by mi w 100%. Wiecie jak to jest...

I teraz pytanie. A w zasadzie kilka:

1. Jaki amor dla ramy z główką 1 i 1/8'' (prosta) i posiadający jednocześnie sztywną ośkę 15mm?

2. Czy sztywna ośka poprawi odczuwalnie sztywność całości? Czy przy nietaperowanej rurze to szkoda zachodu? 

3. Znalazłem SR Santour AXON RL-RC 29 15QLC na rurę 1i1/8. Czy to dobry pomysł?

4. Nie znalazłem żadnego innego. Czy na pewno nie ma?

 

Mało jest opinii o tym amorku AXON. Coś albo nie ufacie SR Suntour albo wstydzicie się przyznać ;)

Wygląda z opisu nieźle. Ma golenie 32 magnezowe, rura sterowa i korona z aluminium. waży 1628g (to prawie kilo mniej niż mam teraz :).

No i ma ośkę 15x100mm !!!

Amor można za 1500 kupić nowy. Będę miał jeszcze wydatek z piastą/kołem. 

Dodatkowo jeszcze chcę tarczę hamulca z przodu wymienić na 180mm. Ale hamulce to osobny wątek...

Tomek

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Rockshox Reba RL/RLT. Co jakiś czas znajdziesz na aukcjach. Wygrywa z Axonem łatwością serwisowania -- można rozebrać na części nawet tłumik. Wersja RLT ma dodatkową regulację pozwalającą ograniczyć bujanie przy pedałowaniu.

Wśród nowych raczej nic innego niż Axon nie znajdziesz, bo polski dystrybutor Rockshox daje zaporowe ceny. Sklepom zwyczajnie nie opłaca się sprzedawać Reby inaczej niż w kompletnym rowerze. Istnieje w ofercie, ale za ile...

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Pomijając wersję WERX Axon to topowy widelec ze stajni SR Suntour, który stanowi półke SID'a w RS. Bardzo dobry i bardzo fajnie pracuje. NIestety nie jest popularny,bo w tym segmencie rynek zagarniety jest przez RS'a i FOX'a. Przy okazji wymiany koła pomyślałbym o zwiększeniu jego sztywności,bo wsadzenie samej sztywnej osi może nie dać oczekiwanego przez Ciebie efektu. 

 

O serwis tego amora kompletnie bym się nie obawiał. Wcale nie jest taki skomplikowany, a poza tym wcale nie musisz zaraz sam w nim grzebać, a kompletny odpłątny serwis to wydatek rzędu 200 zł/ro. Czy to dużo i czy warto sobie brudzić ręce z tak iluzoryczną oszczedność? No chyba, że rajcuje Cię grzebanie przy rowerze, ale to już inna bajka :)

Tutaj link do sklepu, w którym w cenie dopasują Ci amortyzator do prostej główki ramy i nawet w cenie jest przeplecenie koła: https://piwnicarowerowa.pl/rockshox-reba-rl-2016,3,1242,2095 zadzwoń i zapytaj,bo może okazać się strzałem w 10.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomWoj

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Jednak RS robi amory jakich szukam. Ten, który Andrzej podpiął jest tego przykładem. Ale nowych nie mogę znaleźć. Raczej na nowy się nastawiam. Ogólnie grzebania w rowerze się nie boję. A nawet lubię :) Aczkolwiek akurat amortyzator zostawił bym fachowcom.

Będę jeszcze szukał może znajdę nówkę w dobrej cenie. W Niemczech jeszcze spróbuję.

 

Franz,

jeżeli już znajduję jakieś opinie, to właśnie takie jak Twoja. Czyli pozytywne lub bardzo pozytywne. Niestety wśród moich znajomych nikt nie jeździ z takim amorem, a nawet kręcą nosem jak się o niego pytam (AXON). Ja jestem skłonny pójść w tym kierunku.

A z tym kołem, to mógłbyś coś polecić, powiedzmy ok. 500pln. W sumie z kół jeszcze się nie doktoryzowałem i nie wiem, czy pisząc sztywne to myślałeś o czymś w takiej kwocie, czy kilka razy tyle ;(

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nurek_
25 minut temu, TomWoj napisał:

Jednak RS robi amory jakich szukam. Ten, który Andrzej podpiął jest tego przykładem. Ale nowych nie mogę znaleźć.

Będzie problem zarówno z nowym jak i używanym. Trafić taką kombinacje -  Reba 29, prosta sterówka, sztywna oś i to jeszcze w dobrym stanie - to jak trafić w totka, Andrzej podpiął bodajże jedyną taką sztukę na allegro.
Ewentualnie możesz popatrzeć na ebayu - ja 2 lata temu kupiłem tam nową Rebę za niecałe 1200 zł,  u nas wołali 2200. Czasami mają jakieś pozostałości niezużyte do produkcji rowerów i taniej sprzedają.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Tańsze Reby znajdziesz tylko zdjęte z rowerów, stąd krótsza niż fabryczna sterówka. Czasami, jak w podanym przykładzie, amortyzator zdjął sklep i można go kupić praktycznie jako nowy. Trzeba tylko zmierzyć, czy wystarczy ta ucięta rura, bo z tym różnie bywa. W sklepach zapakowana fabrycznie nówka chodzi powyżej 2000 i faktycznie nie jest konkurencją dla nawet tańszych modeli Suntour (Epicon).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomWoj

A czy możecie potwierdzić, że dobrze kombinuje z tą osią 15mm?

Przesiadał się ktoś i czuje różnicę?

Na teraz chcę zastosować zasadę: "zrobiłem co mogłem za rozsądne pieniądze - lepiej nie będzie". 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
3 godziny temu, TomWoj napisał:

A z tym kołem, to mógłbyś coś polecić, powiedzmy ok. 500pln. W sumie z kół jeszcze się nie doktoryzowałem i nie wiem, czy pisząc sztywne to myślałeś o czymś w takiej kwocie, czy kilka razy tyle ;(

500 zł za koło ? To ogromny budżet. Za niecałe 800 zł masz zestaw porządnych kół pod swoja wagę: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/kola-mtb/kola-dt-swiss-370-x392-29-1850g-40-taniej-39384.html

Możesz zamówić sobie dowolne koło operując tylko budżetem :) Ze swojej strony mogę polecić firmę która zajmuje sie profesjonalnie składaniem kół, z czego na tym formu skoryztsało już kilka osób - łacznie ze mną www.wojcza-bike.pl lub daveo.pl . Mówisz co potrzebujesz i ile chcesz wydać, a obie firmy skroją towar na miarę :)

Chociaż te gotowe z bikestacji też są warte uwagi.

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nurek_
2 godziny temu, Andrzej Sawicki napisał:

Tańsze Reby znajdziesz tylko zdjęte z rowerów, stąd krótsza niż fabryczna sterówka. Czasami, jak w podanym przykładzie, amortyzator zdjął sklep i można go kupić praktycznie jako nowy. Trzeba tylko zmierzyć, czy wystarczy ta ucięta rura, bo z tym różnie bywa. W sklepach zapakowana fabrycznie nówka chodzi powyżej 2000 i faktycznie nie jest konkurencją dla nawet tańszych modeli Suntour (Epicon).

Jak kupowałem, to był nowy amor, z nieobcinaną sterówką, bez gwiazdki  tylko malowanie miał nie sklepowe, a (chyba) takie jak w rowerach Cuba. Nie pamiętam już w jakim przyszedł pudełku, ale chyba nie oryginalnym, nie było tez pompki. Dlatego wnioskuje że to jakieś pozostałości po produkcji. Niemniej był wtedy w cenie używek, więc się wiele nie zastanawiałem.

2 godziny temu, TomWoj napisał:

A czy możecie potwierdzić, że dobrze kombinuje z tą osią 15mm?

Przesiadał się ktoś i czuje różnicę?

Na teraz chcę zastosować zasadę: "zrobiłem co mogłem za rozsądne pieniądze - lepiej nie będzie".

Mam jeden rower w sumie podobny do Twojego  - Cuba Aim SL z 2014, drugi na Pike-u ze sztywną osią. Ten ze sztywną osią jest zauważalnie sztywniejszy, ale pytanie na ile to zasługa sztywnej osi, a na ile tego, że ma dodatkowo taperowaną główkę, lagi 35 mm i znacznie mocniejsze koła.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
2 godziny temu, TomWoj napisał:

A czy możecie potwierdzić, że dobrze kombinuje z tą osią 15mm?

Taka os do XC to trochę jak wybrać się na kaczki z armatą ;) 

2 godziny temu, TomWoj napisał:

Przesiadał się ktoś i czuje różnicę?

W porównaniu ze zwykłym szybkozamykaczem 5mm różnica jest, ale wszystko zależy również od samych kół :) Jeśli one są wystarczająco sztywne to czasem porządny szybkozamykacz wystarczy. Na pewno mogę potwierdzić, że cieżej odczuć różnicę między sztywną osią 9 mm a 15mm. Dla mnie jest ona niezauważalna podczas jazdy.

 

2 godziny temu, TomWoj napisał:

Na teraz chcę zastosować zasadę: "zrobiłem co mogłem za rozsądne pieniądze - lepiej nie będzie". 

łączny koszt operacji, którą chcesz przeprowadzić może wynieść nawet 2000 zł, a tak na prawdę wcale nie musisz zaraz wymieniać amortyzatora, aby wystarczająco usztywnić rower. Ja majac normalne haki w swoim góralu temat sztywnych osi rozwiązałem w nastęþujący sposób (i to bez wymiany amora). Wymieniłem zwykłe piasty pod standardowy szybkozamykacz 5mm na piatsy pod sztywną oś 15mm. Jako, że nie wejda mi takie osie ani z przodu  ani z tyłu, a nie chciałem rezygnować z usztywnienia koła to zdecydowałem się wsadzić do piast kapsle redukcyjne (które zawsze można wyciągnąć) na osie sztywne 10mm, które bez problemu wchodzą mi w haki ramy. Idąc po bandzie postawiłem na porządne zaciski DT SWISS RWS 10mm. Dzięki temu rozwiązaniu mogę cieszyć się większa sztywnością, starym amortyzatorem i możliwością zastosowania kół do nowej ramy nawet pod sztywną oś,bo wystarczy, że wyciągnę kapsle redukcyjne. Myślę, że to będzie zdecydowanie najlepsze dla Ciebie rozwiązanie,bo jeśli nadal bedziesz upierał się przy zmianie amora to, koła już będą gotowe na sztywną oś. 

7 minut temu, Nurek_ napisał:

Mam jeden rower w sumie podobny do Twojego  - Cuba Aim SL z 2014, drugi na Pike-u ze sztywną osią. Ten ze sztywną osią jest zauważalnie sztywniejszy, ale pytanie na ile to zasługa sztywnej osi, a na ile tego, że ma dodatkowo taperowaną główkę, lagi 35 mm i znacznie mocniejsze koła.

Jestem przekonany, że ta sztywna oś stanowi nie wiecej niż  20% sukcesu sztywności całej konstrukcji. Od dawna wiadomo, że sama sztywna oś niewiele znaczy jak konstrukcja koła jest wiotka. Poza tym już otwarcie producenci wypowiadają się, zę na podniesie sztywności konstrukcji zdecydowanie większy wpływ ma szerokośc piasty, a nie zastosowanie sztywnej osi. Stąd też w nowych konstrukcjach śmielej stawia się na system Boost 148/110. 

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

@Nurek_ Ja podobnie kupiłem RS Recon Gold RL w zeszłym roku, ale różnie bywa. Na podanej aukcji jest wyraźnie w opisie 185 mm rury, więc już była przycinana.

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zbysio
3 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Ja majac normalne haki w swoim góralu temat sztywnych osi rozwiązałem w nastęþujący sposób (i to bez wymiany amora). Wymieniłem zwykłe piasty pod standardowy szybkozamykacz 5mm na piatsy pod sztywną oś 15mm. Jako, że nie wejda mi takie osie ani z przodu  ani z tyłu, a nie chciałem rezygnować z usztywnienia koła to zdecydowałem się wsadzić do piast kapsle redukcyjne (które zawsze można wyciągnąć) na osie sztywne 10mm, które bez problemu wchodzą mi w haki ramy. 

Czyli mówisz, że zamiast osi 5 mm spokojnie wchodzą 9/10 mm? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Dokładnie tak 😃

Nawet można się upewnić czy 9 czy 10 mm przypasuje,bo wystarczy zmierzyć śr wewnątrz haków.Tylko trzeba pamiętać,aby kupić odpowiednie osie do kół działające w podobny sposób jak szybkozamykacz. Ja nabyłem DT SWISS RWS Thrubolt 10 mm. Nie są tanie,ale są ergonomiczne i trzymają koło jak beton blok.

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomWoj

Dzięki Franz!

5 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Dokładnie tak 😃

Nawet można się upewnić czy 9 czy 10 mm przypasuje,bo wystarczy zmierzyć śr wewnątrz haków.Tylko trzeba pamiętać,aby kupić odpowiednie osie do kół działające w podobny sposób jak szybkozamykacz. Ja nabyłem DT SWISS RWS Thrubolt 10 mm. Nie są tanie,ale są ergonomiczne i trzymają koło jak beton blok.

Już wiem co zrobię z tyłu. Piasta np. Shimano Zee 10mm i taka właśnie ośka. To w sumie nie to samo co oś wkręcana w ramę, ale zawsze coś... Ale to za rok jak będę czuł że tył za mało sztywny i nadal będzie mi reszta roweru pasowała ;)

 

A na przód kupiłem jednak tego AXONa. Była ostatnia sztuka na rurę 1 i 1/8. 

Trochę szybka decyzja, ale nigdzie nie znalazłem tego co bym chciał. Jak już wyżej było powiedziane, czekanie na okazje pewnie zakończy się niepowodzeniem. Trochę szkoda mi też czasu i energii na szukanie. Ten RS Recon przytaczany wyżej jest biały (bleeee... :/  ). AXON pasuje bo jest czarny mat B|  Oby firma Suntour dała radę... a za jakiś czas będę chwalił jej produkt.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
8 godzin temu, TomWoj napisał:

To w sumie nie to samo co oś wkręcana w ramę, ale zawsze coś...

Na prawdę niewielka różnica. W obu przypadkach rama osadzona jest nie na piaście tylko na osi.

 

8 godzin temu, TomWoj napisał:

Oby firma Suntour dała radę... a za jakiś czas będę chwalił jej produkt.

Będziesz zadowolony. Ta firma jest po prostu mniej popularna. Niemcy lubują się w tych amortyzatorach i często wsadzają do topowych rowerów, obok Magury.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nurek_
8 godzin temu, TomWoj napisał:

Już wiem co zrobię z tyłu. Piasta np. Shimano Zee 10mm i taka właśnie ośka. To w sumie nie to samo co oś wkręcana w ramę, ale zawsze coś... Ale to za rok jak będę czuł że tył za mało sztywny i nadal będzie mi reszta roweru pasowała ;)

Tył to bym sobie akurat odpuścił. Nie sądzę, żebyś wyczuł różnicę między zwykłą osią a sztywną. Z przodu jest inaczej, bo usztywniasz amortyzator, koło jest skrętne i wpływa to na pewność i precyzję prowadzenia. Ale z tyłu, IMHO to  wyrzucone pieniądze...
Pytanie jeszcze na jakich jeździsz kołach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomWoj
12 godzin temu, Nurek_ napisał:

Tył to bym sobie akurat odpuścił. Nie sądzę, żebyś wyczuł różnicę między zwykłą osią a sztywną. Z przodu jest inaczej, bo usztywniasz amortyzator, koło jest skrętne i wpływa to na pewność i precyzję prowadzenia. Ale z tyłu, IMHO to  wyrzucone pieniądze...
Pytanie jeszcze na jakich jeździsz kołach?

Koła mam fabryczne od Cuba: 29'', piasta Shimano HB-M3050, obręcze CUBE ZX20, 32H, Disc, opony Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"

No i bądź tu laiku mądry. Co to znaczy kup sztywniejsze ???

Czy te co wskazywał Franz: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/kola-mtb/kola-dt-swiss-370-x392-29-1850g-40-taniej-39384.html

są sztywniejsze? Co wpływa na sztywność? Piasta na maszynowych łożyskach? ilość szprych? Solidniejsza obręcz?

W tych w linku jest 28 szprych więc mniej niż teraz mam. Piasta DT Swiss 370 15 - ale czy to najlepsza za określone pieniądze? Jakie jest lepsze mocowanie tarczy? Czy ta obręcz czy inna? Czy przygotowane już pod tubless czy nie koniecznie?

Za dużo tego O.o 

Chciałbym jak zawsze kompromis pomiędzy solidnością, masą i ceną. Ja ważę kolo 100 kg (dokładnie 103 :). 

Mam plan: napiszę do tych wskazanych firm i zobaczę co zaproponują.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nurek_
58 minut temu, TomWoj napisał:

Koła mam fabryczne od Cuba: 29'', piasta Shimano HB-M3050, obręcze CUBE ZX20, 32H, Disc, opony Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"

No to masz winowajcę. Miałem te koła w swoim Cubie, to była pierwsza rzecz do wymiany. Po dwóch tygodniach były do centrowania, myślałem że to przypadek, ale kiedy po kolejnych dwóch znowu się rozcentrowały - dałem sobie z nimi spokój. Ja akurat kupiłem Mavic Crossride, różnica w sztywności naprawdę spora, koła mocne i akceptowalne wagowo. A ważę trochę mniej, w okolicach 90 kg.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jedras
Dnia 10/24/2017 o 00:01, TomWoj napisał:

Już wiem co zrobię z tyłu. Piasta np. Shimano Zee 10mm i taka właśnie ośka. To w sumie nie to samo co oś wkręcana w ramę, ale zawsze coś... Ale to za rok jak będę czuł że tył za mało sztywny i nadal będzie mi reszta roweru pasowała ;)

Faktycznie jest coś takiego, ale ja polecił bym Ci raczej Novatec, tam w razie czego wsadzisz sobie ośkę 12 albo szybkozamykacz.

Do tego ośka 10mm Novatec nie jest taka zła i kosztuje 30 zł, zamyka się podobnie jak szybkozamykacz, DT koło 110-120, faktycnzie patent do zamykania jej jest niby fajniejszy, ale trafiłem na różne opinie. Ja w każdym bądź razie mam z przodu 9mm DT Swiss, bo kupiłem z kołem, tylne miałem bez osi i dokupiłem na próbę Novateca, niczego mu nie brakuje i zostanie Novatec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomWoj

Na razie temat sztywności tyłu odłożyłem. Pewnie wrócę.

W "międzyczasie" zrobiłem przód.

Wymieniłem amortyzator Rock Shox XC30 TK z ośką 9mm na SR Suntur AXON z rurą sterową prostą (1 i 1/8) i ośką 15mm.

Zakupiłem części do koła od DT Swiss. Piasta z serii 350, obręcz X392 i szprychy lekko cieniowane DT. Koło zaplotłem sam ale do naciągnięcia szprych i wycentrowania dałem specjaliście.

Przy okazji dodałem tarczę 180mm (zamiast 160)  i zmieniłem hamulce na nowe SLX M7000 z metalicznymi klockami.

Na razie przejechałem się tylko kawałek po utwardzonych drogach i nie wiem jeszcze, czy osiągnąłem zamierzony efekt. Paskudna pogoda...

Hamulce są lepsze mimo, że jeszcze niedotarte. W sumie na starych też dało się hamować wkładając w to sporo siły, ale na nowych używam jednego paluszka i wystarcza :)

Nowe koło w porównaniu ze starym jest lżejsze o 200g (mimo większej tarczy hamulcowej). Nowy amortyzator jest lżejszy o około 800g. Czyli łącznie kilo mniej.

Jak pojeżdżę w terenie trochę więcej, to Wam napiszę czy było warto...

 

Jeszcze odnośnie samego amora AXON.

Z macania wygląda na bardzo dobrej jakości. Regulacje ma w zasadzie pełną. Musze to jeszcze ogarnąć ;) 

A na dole...

Nie ma nagwintowanych otworów do osi sztywnej 15mm. Dali jakiś swój wynalazek Q-loc czyli szybkozamykacz 15mm.

o taki: http://allegro.pl/zamykacz-piasty-przod-sr-suntour-q-loc-15mm-os105-i7011004915.html

Na początku trochę byłem zaskoczony i nie mogłem go ogarnąć. Bez koła nie działa dobrze.

Ale po zmontowaniu widzę, że funkcjonuje całkiem nieźle.

Zdjęcie koła, to 2 sekundy. Tak, Błysk!!! Zwalnia się blokadę, z drugiej strony wciska się tuleje i wyłazi.

Wpięcie jest też szybkie. Jak już wsadzi się koło pomiędzy ramiona widelca, to oś wystarczy wepchnąć do końca - aż do "pstryk" i zamknąć blokadę jak w szybkozamykaczu 5mm.

Boję się tylko jak to się będzie sprawowało jak zabłocę tą końcówkę zatrzaskową. Zobaczę z czasem czy nie przedobrzone. Wszystko co zbyt złożone kiedyś może zawieść.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jedras

Gratulacje, hamule 7000 z metalikami w porównaniu do 315 jakie tam były z tego co widzę w specyfikacji to przepaść.

Sam w 29-er zastanawiałem się nad zmianą amorka i podobnie mam rurę sterową 1 i 1/8 co nie ułatwia zadania, bo ja skupiałem się raczej na amorze z demontażu lub po prostu używce, niestety do takiej rury znalezienie z 2 ręki czegoś z ośką 15mm graniczy z cudem. Tyle że u mnie siedzi TK30 w wersji Gold Solo Air, więc bardzo ciśnienia nie mam na wymianę amorka, bo dla mnie jest wystarczający.

Finalnie zrobię pewnie tak że jak już pewnie na wiosnę zaplotę sobie koła na piastach 240 pod 29 (kupiłem okazyjnie koła 26 z lekko uszkodzoną obręczą z tyłu na 240s Classic) to przełożę end-capy z Jekylla na ośki 9/10 mm i one trafią do 29-er, natomiast w jekyllu wstawię 5mm z zakręcanymi zaciskami novateca, przy headshocku w tej ramie sztywności nie brakuje. Aktualnie wstawiłem Crossride i to zdecydowanie mi powinno wystarczyś, same koła są sztywniejsze od poprzednich i co najważniejsze mają sporo szersze obręcze więc dalsze zmiany w tym rowerze w tym momencie to już trochę sztuka dla sztuki, jest optymalnie jak na moje potrzeby.

Ciekaw jestem jak z perspektywy czasu bedzie się sprawdzał ten Axon, na razie co do suntorów powietrznych mam mieszane uczucia po doświadczeniach z moim crossowym rowerem, ale chętnie poobserwuję temat, oby śmigał tak jak trzeba jak najdłużej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się