Skocz do zawartości

Problem z hamulcem hydraulicznym.


Evil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam hamulec tektro hdc 300 , tarcze chyba też z tej firmy 160mm. Od pewnego czasu tarcza dzwoni ociera się i mnie denerwuje , próbowałem kilkakrotnie ustawiać na nowo zacisk i ręcznie i z zaciskaniem klamki ale to na nic gdyż tarcza z niewyjaśnionych powodów jest pogięta na lewo i na prawo jak harmonijka [ przynajmniej w trzech miejscach] jak mogę wyprostować tą tarcze ? A druga rzecz to problem z dziwnym hałasem [prawdopodobnie związanym z tarczą ] , brzmi to tak że gdy hamuje to hamowanie jest nierównomierne , tzn że z obrotem koła z ciągłym przytrzymaniem klamki w jednej pozycji jest mocne i słabsze hamowanie itd [nie wiem jak to inaczej opisać ] i towarzyszy temu dźwięk jak to kolega nazwał robaków w tylnym kole, problem zanikał na króciutki czas gdy ładnie czyściłem tarczę i przecierałem metaliczne bloczki papierem ściernym :D Proszę o pomoc z tym uporczywym problemem. 

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Jak masz w miarę małe skrzywienie to jeszcze możesz próbować prostować (dobre do tego celu są klucze nastawne / klucze do prostowania tarcz) ale przy takich większych jak opisujesz nie ma sensu tego robić. Tarcza musi być praktycznie idealnie prosta aby zapewnić ciche i skuteczne hamowanie:D Ja polecałbym kupno nowej 

bike-hand-yc-165-klucz-do-prostowania-ta

 

Odnośnik do komentarza

Prostować można skutecznie małym kluczem francuskim. Działa bardzo dobrze. Aczkolwiek do prostowania trzeba cierpliwości. :)
Próbuj, może dasz radę w miarę wyprostować

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Dnia 22.10.2017 o 19:53, Bryla123321 napisał:

Cześć,

Jak masz w miarę małe skrzywienie to jeszcze możesz próbować prostować (dobre do tego celu są klucze nastawne / klucze do prostowania tarcz) ale przy takich większych jak opisujesz nie ma sensu tego robić. Tarcza musi być praktycznie idealnie prosta aby zapewnić ciche i skuteczne hamowanie:D Ja polecałbym kupno nowej 

bike-hand-yc-165-klucz-do-prostowania-ta

 

Nie stac mnie teraz na wymiane tarczy a moja jest w dobrym stanie tylko pogieta i troszke poprzypalana :D Wiec postaram sie poprostowac kluczem francuskim 

16 godzin temu, egzo23 napisał:

Prostować można skutecznie małym kluczem francuskim. Działa bardzo dobrze. Aczkolwiek do prostowania trzeba cierpliwości. :)
Próbuj, może dasz radę w miarę wyprostować

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Szkoda ze nie ma na to dobrego poradnika ale usiade wieczorem wezme kawalek bialej kartki, klucz i postaram sie ja troszke ogarnać :D

Odnośnik do komentarza

Odczytaj dokładnie nazwe tej tarczy,bo mam jakieś dziwne odczucie, że problem związany jest z niekompatybilnościa tarczy i klocków. Być oże ta tarcza nie może pracować z klockami metalicznymi i podczas tarcia zbyt wysoka temperatura doprowadza do jej zniekształceń. 

Druga rzecz - czy sam zacisk jest czysty i tłoczki działają równo? 

Na przyszłość radzę zaopatrzyć się w poniższe urządzenie, które pozwala na bardzo łatwe ustawianie prawidłowo zacisku.

 

SUPERB_KLUCZ_DO_REGULACJI_KLOCKO_[1311]_1200.jpg
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Odczytaj dokładnie nazwe tej tarczy,bo mam jakieś dziwne odczucie, że problem związany jest z niekompatybilnościa tarczy i klocków. Być oże ta tarcza nie może pracować z klockami metalicznymi i podczas tarcia zbyt wysoka temperatura doprowadza do jej zniekształceń. 

Druga rzecz - czy sam zacisk jest czysty i tłoczki działają równo? 

Na przyszłość radzę zaopatrzyć się w poniższe urządzenie, które pozwala na bardzo łatwe ustawianie prawidłowo zacisku.

 

SUPERB_KLUCZ_DO_REGULACJI_KLOCKO_[1311]_1200.jpg

Tarcza to Tektro 160 mm bo była jako group set hamulców przód tył zaciski, przewody,klamki i tarcze od nowości były takie klocki a nie inne , rower kross hexagon r8 co aż mi wstyd przyznać xD Zacisk jest uwalony po same brzegi, chodź czyszczę go co ok. 2 tygodnie to nie sposób go utrzymać w czystości a nie wiem jak sprawdzić czy tłoczki działają równo , skoro tarcza nie jest równa  a  nie mam tej wkładki fabrycznej do zasiku bo kilka miesięcy temu po kupnie myślałem ze to jakiś śmieć i wywaliłem :D Kontynuuj pomoc i nie zważaj na moje braki w edukacji na temat rowerów xD 

ps : co to za urządzenie xD 

 

 

 

Edytowane przez Evil
Odnośnik do komentarza

Gięcie się tarczy może mieć wiele przyczyn. Jedną z nich jest gówniany materiał z jakiego jest wykonana i rzeczywiście może się giąć przy agresywnym użytkowaniu. Niewłaściwie przykręcona tarcza tzn. śruby dokręcone z niewłaściwą siłą i tarcza może wpadać w jakieś drgania i podczas chwytania ją przez klocki wygina się.

Co do samych tłoczków - odkręć zacisk od ramy czy amortyzatora, wyciągnij z niego klocki, naciśnij parę razy klamką, aby klocki nieco wysunęły się w zacisku (ale ostrożnie, aby nie za mocno,bo jak wyjdą całkowicie to będzie kłopot i konieczność odpowietrzania i przelewania układu), jak już klocki wyjdą to delikatnie szmatką przetrzyj je na około, a szczególnie przy wejściu w korpus zacisku (możesz trochę dać oleju i wcisnąć je z powrotem w zacisk i znowu lekko wypchnąć - tak aby je rozruszać). Powinno pomóc, a jak nie to i tak nic nie popsujesz.

To urządzonko pozwala na równomierne ustawienie odległości obu klocków od tarczy hamulcowej. Tą blaszaną część ściąga się z pomarańczowej i nasuwa na tarczę hamulcową i obraca tak aby tarcza z nałożoną blaszką weszła miedzy klocki w zacisk (obrazek poniżej). Potem standardowo luzujesz zacisk i poprzez klamkę ustawiasz go prawidłowo. Warto, abyś w zacisku na śrubach miał podkładki poziomujące,to znacznie ułatwia precyzyjne ustawienie zacisku hamulca względem tarczy.

x.jpg.5c1f33d5dfc9e0af58fd9eee1fffd1b6.jpg
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...