Skocz do zawartości

Fox Talas RLC 130mm - uciekające powietrze.


Paszaddz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam amortyzator fox talas bodajrze rlc 130 skoku. Ostatnio doszedł mi rower właśnie z tym amortyzatorem. Był bardzo miękki i problem pojawił się przy pompowaniu, po napompowaniu powietrze ucieka automatycznie, bardzo równostajnie na tym czujniku ciesnienia wskazowka przechodzi tak okolo 1/4 w 3 sekundy ? I pozniej znow podpompuje i to samo. Sprzedawca daje sobie rękę uciąć że pompował go czasem u znajomych którzy mieli pompki ale nie lubial jezdzic na takim twardym i spuszczał powietrze z powrotem, wydaje sie w miare wiarygodny, i szczerze pytanie do was czy może być to kwestia pompki ? Nie wierze ze przez uszczelki uciekaloby to tak szybko wydaje mi sie tak jakby to powietrze wogole tam nie docierało albo uciekało jakoś przez pompke, a jeśli nie to gdzie indziej może leżeć wina. 
Pozdrawiam dzięki.

Odnośnik do komentarza

Jakiej pompki do tego używasz ?

Po jej założeniu jakie miałeś ciśnienie na starcie ? Było cokolwiek ?

W jakim stanie są górne golenie ? Widać jakieś rysy, wytarcia anody ? Są suche ?

 

Fox-a jeszcze nie serwisowałem (damper tak, amora nie), natomiast widziałem kilka filmików z tego zabiegu, przymierzając się do zakupu byłem ciekaw ile z tym zabawy. Tam wchodzi bardzo mało oleju, sporo z tego to nasączone i przesmarowane uszczelki fox-fluidem. Jeżeli bardzo długo stał i nie był serwisowany, to mimo wszystko może w tej chwili pracować na sucho, fox-fluid pełni rolę uszczelniacza, przerabiałem to z damperem, ciśnienie zchodziło w ciągu 2-3 dób bez uzywania dampera, kupiłem uzywany rower który zdecydowanie stał bardzo długo, damper mimo idealnego stanu tłoczyska i komory nie trzymał, po rozebraniu i czyszczeniu było tam sucho... wymyłem, zalałem fox fluidem, nabiłem sporo wyższe ciśnienie niż na moja wagę dla testu i trzyma super.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli inne pompował i mu nie uciekało to bym wykluczył problem z pompką.

W mojej Beto można zsunąć końcówkę z zaworu, ewentualnie guzikiem sobie spuścić powietrze, ale w takim przypadku nawet byś go nie napompował.

Dobij go troszkę mocniej, wykręć szybko pompkę i zobacz czy ucieka w trakcie jazdy i pracy amortyzatora. Żeby samo z siebie tak uciekało musiał by mieć w fatalnym stanie uszczelki i/lub pracować praktycznie bez oleju/fox fluida. Dopytaj sprzedającego kiedy ostani raz go serwisował, nawet jeżeli nie był dużo używany a od ostatniego serwisu minęło sporo czasu to na pewno przydał by mu się podstawowy serwis olejowy, ewentualnie z wymianą uszczelek jeżeli okażą się w kiepskim stanie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...