Skocz do zawartości

Lampki


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

 

Cześć, Wasze typy na 3 najlepsze zintegrowane (bez aku wiszącego na kablu) rowerowe latarki?

Założenia:

-cost non object, ma służyc długo i bezproblemowo. Z mojego pkt widzenia to, czy wydam na coś trwałego 1, 2 czy 3 tys pln, jest kwestia drugoplanową..

- firmowa (z dobrym wsparciem producenta i dostępem do części zamiennych)

- dostępna od ręki, a więc tylko rynek EU

- szosa/krzaki = 50/50. Odcięcie musi być ale priorytetem jest bdb światło przy sporych prędkościach w terenie.

- wydaje mi sie że pilot będzie konieczny do błyskawicznej zmiany trybu. Może bys dokupowany osobno - lepiej wireless ale kabel owinięty wokól kiery jakos przeboleje. Nie chiałbym musieć nagle odrywac ręki od gripa przy 30kmh na wymagającym single tracku...:)

- trwała, z solidnym mocowaniem do kiery

 

Do tej pory kręciłem zimą na stacjonarce, od tego postanowilem jezdzic cały rok -bedzie tego ok 10  tys km. Z tymże zakładam, że latarka nie przyda się na więcej niż 1 tys km/rok... 

O latarkach rowerowych i w ogóle wiem nic lub prawie nic, i szczerze mówiąc doktoratu robić z tego nie planuję:) 

Dzięki z góry za ew. pomoc!

 

Odnośnik do odpowiedzi
Nemrod
Napisano (edytowane)
W dniu 15.01.2021 o 21:56, revolta1 napisał:

Zresztą przekomarzać się można całe dnie. Wszystko zależy jak ktoś jeździ. gdzie, jak często w nocy i td. Ja jeżdżę z convoy s2+ bo jeżdżę MTB, używam jej w lesie na polnych drogach rzadko jeżdżę po ulicach poza miastem nie mam takiej potrzeby. W mieście używam niskiego trybu. 

Tylko, że aby w miarę wygodnie jeździć z convoyem to potrzeba jego 2 sztuki. Jedna z kolimatorem aby szeroko doświetlić bliższy plan a drugi ze zwykłą optyką dla zasięgu. W teren wtedy jest ok.

Na szosie jednak znacznie lepiej sprawdzi się lampka która ustawiona tak by nie oślepiać świeci daleko i nic nie trzeba przełączać gdy coś cię mija tylko jechać w dowolnym trybie.

Up: Teoretycznie takie nie małe wymagania spełnia Ravemen PR1600.

Mocowany na kierownicy, tryb długich i krótkich świateł, rozkład światła w terenie ok i pilot na BT. Dostępny w Polsce: https://www.rowerywroclaw.pl/lampy/lampa-ravemen-pr-1600-led-dual-1600-lm-li-ion-usb-pilot-wyswietlacz/201804993

 

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do odpowiedzi

Dobrze, pogrzebałem trochę i widzę, że jednak szukając bezkompromisowgo światła przedniego, lepiej chyba bedzie rozszerzyć zakres o rozwiązania dzielone.

Czy to bardzo upierdliwe w codziennym użytkowaniu?


Jeśli da sie z tym żyć, to od razu spytam o lepsze alternatywy dla Lupine AX...

co mi się w niej nie podoba? Jednolitość wiązki światła wydaje sie być słaba - przynajmniej na zdjeciach - jakieś dziwne artefakty...

Już Lupine AF swieci ladniej, tyle ze chyba bedzie za słabo i troche za wąsko...

Odnośnik do odpowiedzi
revolta1
17 godzin temu, Nemrod napisał:

Teoretycznie takie nie małe wymagania spełnia Ravemen PR1600

Tak tylko to koszt 9 convoy. 

Od niedawana w terenie jeżdżę z armytek Wizard pro. W terenie świetnie się sprawdza, ściana światła szerokość świecenia to 120 stopni aż 

 

 

 

 

20190328_132320.jpg
Odnośnik do odpowiedzi
Nemrod
6 godzin temu, revolta1 napisał:
23 godziny temu, Nemrod napisał:

Teoretycznie takie nie małe wymagania spełnia Ravemen PR1600

Tak tylko to koszt 9 convoy

Tak tylko, że tak samo w miarę porządny rower kosztuje jak kilka marketowych "górali".

 

7 godzin temu, dukezpol napisał:

Dobrze, pogrzebałem trochę i widzę, że jednak szukając bezkompromisowgo światła przedniego, lepiej chyba bedzie rozszerzyć zakres o rozwiązania dzielone.

Czy to bardzo upierdliwe w codziennym użytkowaniu?


Jeśli da sie z tym żyć, to od razu spytam o lepsze alternatywy dla Lupine AX...

co mi się w niej nie podoba? Jednolitość wiązki światła wydaje sie być słaba - przynajmniej na zdjeciach - jakieś dziwne artefakty...

Już Lupine AF swieci ladniej, tyle ze chyba bedzie za słabo i troche za wąsko...

Lupine SL AX to świetn lampka. Jeżeli chcesz wydać tyle kasy to będziesz zadowolony. 

Jeżeli miałbym decydować to AX wziąłbym do roweru MTB a AF do szosy/gravela.

Odnośnik do odpowiedzi
18 godzin temu, Nemrod napisał:

Tak tylko, że tak samo w miarę porządny rower kosztuje jak kilka marketowych "górali".

 

Lupine SL AX to świetn lampka. Jeżeli chcesz wydać tyle kasy to będziesz zadowolony. 

Jeżeli miałbym decydować to AX wziąłbym do roweru MTB a AF do szosy/gravela.

dzięki, a która z nich będzie Twoim zdaniem bardziej uniwersalna? Taka jednolitość światła w AX z różnymi dziwnymi artefaktami, to jest normalne? Będzie to się rzucać w oczy w codziennym użytkowaniu?

I czy jest na rynku jeszcze coś lepszego ale wciąż nieoślepiającego, niż te lampki Lupine?

Odnośnik do odpowiedzi
Nemrod
Napisano (edytowane)

W przypadku lampek z lustrem jakieś arfetakty to norma. Nie przeszkadza to przy jeździe. AF z kolei ma soczewkę i tam występują jakduby by przepalenia na krawędziach. Raczej ciężko będzie o coś coś lepszego i nie oślepiającego.

Jest jeszcze np: Outbound Road Edition:

https://www.outboundlighting.com/road-edition/

Ale tu chyba jest tylko kupno u producenta i nie ma trybu doświetlania. Także chyba lepszy nie będzie.

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do odpowiedzi
9 godzin temu, Nemrod napisał:

W przypadku lampek z lustrem jakieś arfetakty to norma. Nie przeszkadza to przy jeździe. AF z kolei ma soczewkę i tam występują jakduby by przepalenia na krawędziach. Raczej ciężko będzie o coś coś lepszego i nie oślepiającego.

Jest jeszcze np: Outbound Road Edition:

https://www.outboundlighting.com/road-edition/

Ale tu chyba jest tylko kupno u producenta i nie ma trybu doświetlania. Także chyba lepszy nie będzie.

Ok, dziekuje. To chyba rzeczywiscie nie bede kombinowal i wezme obie ale z jedna baterią - jak sugerujesz AX do MTB i AF do szosy, zawsze brak koniecznosci zonglerki jedna lampa miedzy rowerami to jakies ulatwienie, a baterie przepina sie szybko z tego co widze

chyba nie ma sie co szczypac i wziac 10 ah.

100g roznicy mnie nie zbawi...:)

 

jeszcze pytanie bo nie moge tego wychwycic - zeby zintegrowac je z frontowymi uchwytami garmin 1030 plus (od dołu), musze dokupic jakies extra adaptery?

Odnośnik do odpowiedzi

ok, majac zerowe doświadczenie z jazdami nocnymi i lampkami postanowiłem na razie trochę ochłonąć z Lupine i kupiłem na dobry początek "taniego" Ravemen PR1600

Lampka po pierwszej jezdzie w umiarkowanych krzakach BARDZO FAJNA - szczerze mówiąc nie wiem, czy nie będzie zupełnie wystarczająca na moje proste  potrzeby... 

Mam kolegę, wielkiego fanatyka tanich chińskich światełek - wziął ze sobą do porównania 3 różne, PR1600 świeciła lepiej niż one wszystkie na raz! :)

 

2 pytania:

- Ravemen ma dedykowany uchwyt Go PRo (prawdopodobnie współpracujący z frontowym garmina) ale wtedy lampka będzie odwrócona... Czy da się też przekręcić przedni element tak, żeby po zamocowaniu "upside down", odcięcie w światłach "mijania" działało właściwie?

 

- tam są chyba 2szt 18650 w środku? Ze specyfikacji deklarującej 6000mah, wnoszę że można jej trochę zwiększyć autonomię stosując dobre Accu o sprawdzonej pojemności 3500mah?

Jak się wtedy zachowa wskaźnik czasu? Zwiększy zakres czy pokaże jednak tyle samo, a energii będzie wolniej ubywać?

Obecna autonomia 2h na max w tzw. światłach mijania (tylko lewa soczewka z odcięciem), to moja jedyna poważniejsza bolączka w przypadku tej lampki..

 

   

 

Edytowane przez dukezpol
Odnośnik do odpowiedzi
Nemrod

Raczej nie da rady nic zrobić. Soczewek nie da się obrócić bo szybka nie jest symetryczna.

Tak, są tam dwa ogniwa 18650. Da się je wymienić ( trzeba odlutować przewody).

Czas działania powinie się nieco wydłużyć.

Ale wiadomo na mrozie nie ma cudów.

Odnośnik do odpowiedzi

Witam wszystkich! Posiałem gdzieś uchwyt do lampki. Jak myślicie da radę coś przypasować? Jest to lampka Aglaia było kiedy o niej na forum.
Nic nie mogę znaleźć w necie, nawet nie wiem co to za model?
1ba52957c1d38f4c9e3d51e5164d00b2.jpgbf0953750e085da631f85fb10766f2a7.jpg

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka





Odnośnik do odpowiedzi

Kiedyś majfredy przysłały lampkę bez uchwytu, prawie się załamałem bo co mi po lampce bez uchytu - przez ciekwość poszukałem pliku do druku 3D, znalazłem, wydrukowałem i przykleiłem do starego uchytu od cataya.

Działalo jak złe :))) do momentu wymiany roweru na taki z grubszą kierownicą i krótka - bo połamana - opaska nie obejmuje tej średnicy. Ale teraz to już z górki.

Może taki diy nie wygląda cool, ale działa. 42d465f1b00301d3d4c309dfeb22c33b.jpg

Wysłano z Nokia 6210

Odnośnik do odpowiedzi
eastnomad

Cześć, przeczytałem cały ten topic dotyczący lampek rowerowych ale nie udało mi się natrafić w nim na rozwiązanie mojego problemu. Otóż z racji, że na kierownicy mojej szosy mam zamontowany system GIANT CONDUCT SL to nie bardzo mam jak na niej zamontować lampkę bezpośrednio na kierownicy. Planuję zaopatrzyć się w taki dedykowany adapter ( https://www.giant-bicycles.com/pl/uchwyt-montazowy-do-akcesoriow-do-hamulca-giant-conduct )i w miejsce mocowania go pro zamocować lampkę przednią. Problem polega tylko na tym, że wszystkie tutaj polecane wyglądają jakby po prostu z takim rozwiązaniem nie miały współpracowały (mocowanie pod gopro). Czy posiadacie może informację czy np. Ravenmen (już może nawet niekoniecznie z serii PR, a np. CR) ma możliwość takiego montażu?

Generalnie pewnie PR pewnie mógłby być bardziej uniwersalny bo klasyczny uchwyt mógłbym zamontować w mtb a tam to powójne światło w terenie by się przydało, ale minimum to lampka pod szosę bez oślepiania jadących z naprzeciwka.

Odnośnik do odpowiedzi
12 minut temu, eastnomad napisał:

Cześć, przeczytałem cały ten topic dotyczący lampek rowerowych ale nie udało mi się natrafić w nim na rozwiązanie mojego problemu. Otóż z racji, że na kierownicy mojej szosy mam zamontowany system GIANT CONDUCT SL to nie bardzo mam jak na niej zamontować lampkę bezpośrednio na kierownicy. Planuję zaopatrzyć się w taki dedykowany adapter ( https://www.giant-bicycles.com/pl/uchwyt-montazowy-do-akcesoriow-do-hamulca-giant-conduct )i w miejsce mocowania go pro zamocować lampkę przednią. Problem polega tylko na tym, że wszystkie tutaj polecane wyglądają jakby po prostu z takim rozwiązaniem nie miały współpracowały (mocowanie pod gopro). Czy posiadacie może informację czy np. Ravenmen (już może nawet niekoniecznie z serii PR, a np. CR) ma możliwość takiego montażu?

Generalnie pewnie PR pewnie mógłby być bardziej uniwersalny bo klasyczny uchwyt mógłbym zamontować w mtb a tam to powójne światło w terenie by się przydało, ale minimum to lampka pod szosę bez oślepiania jadących z naprzeciwka.

Uchwyt gopro do Ravemen: http://www.ravemen.com/product/AUB01.html

Montaż do góry nogami nie zadziała z PR, bo nie da się odwrócić soczewki z odcięciem.

Odnośnik do odpowiedzi
eastnomad
12 minut temu, RadS napisał:

Uchwyt gopro do Ravemen: http://www.ravemen.com/product/AUB01.html

Montaż do góry nogami nie zadziała z PR, bo nie da się odwrócić soczewki z odcięciem.

Ten widziałem i niestety nadaje sie ale tylko do takich soczewek bez odcięcia. 

Do serii CR znalazłem coś takiego ( https://sportalle.com/product/ravemen-abm04-bike-mount-adapter-for-gopro-computer/ ), ale pytanie na ile to stabilne i ewentualnie czy ktoś miał doczynienie z serią CR np. ( https://www.bikesystem.pl/1021934-lampa-przod-ravemen-cr500.html ) i jak ona wypada na tle konkurencji (już pomijam kwestię mtb bo pewnie tam bedzie niewystarczająca, przez to odcięcie).

Odnośnik do odpowiedzi

Poniżej widzimy przykład typowego oburzenia autora tematu wywołanego na wiadomość, że istnieje znacznie lepsza alternatywa za 65zl dla tych drogich proponowanych lampeczek+kompromitacja o reklamę w wątku który służy autorowi do reklamowania jakiś drogich lampek :D 
Od razu najlepiej blokować możliwość pisania każdemu kto się wychyli poza standardy narzucone przez producentów tych lampek bitych na jedno kopyto.
Kupiłeś chociaż połowę tych proponowanych przez Ciebie lampek? Porównałeś je chociaż z halogenami samochodowymi?

Żeby w  cenie 400-600zł szukać jeszcze kompromisu między jasnością świecenia a czasem świecenia - śmiech na sali. Mają te drogie gadżety chociaż jakiekolwiek odprowadzanie ciepła z led? 

Żeby ludzie widzieli o czym mówi autor pod moim postem z tym "punto świeci lepiej" wrzucam zdjęcia dla porównania o tych samych ustawieniach ISO i czasu naświetlania:
Tajemnicza lampka uznana za nieudolną reklamę:

IMG_20210202_235931.thumb.jpg.1cc890574fa95ef3985d7b0edc317adb.jpg
Soczewka halogenowa z punto II:
IMG_20210202_235834.thumb.jpg.3e83729e607cf96ef5dde884dab07fd2.jpg

Otóż drogi autorze, zacznij od tego że nie dość że zablokowałeś mi możliwość rozwinięcia tematu, to jeszcze się do tego mylisz, ponieważ takich rzeczy prawdopodobnie nawet w rączkach nie miałeś. Owszem spot jest nieco bardziej skupiony w soczewce od punto przy linii odcięcia, ale nie zauważyłeś że ilością generowanego światła tajemnicza lampka led dosłownie gasi halogenkę, w miejscu gdzie led słabiej świeci(prawa strona odcięcia), to nadal o 15% jaśniej niż hotspot rzucany przez halogen.

Edytowane przez Ven0n
Foszek autora tematu
Odnośnik do odpowiedzi
Nemrod

No punto świeci lepiej. Bez ogromnego hotspotu i z rozkładem zaczynającym się od linii odcięcia.

 5-15 metrów bez doświetlenia pobocza to świecą lampki z ali za 5 dolców.

Outboun Road Edition, B&M Ixon Space, Roxim X7 to są lampki z odcięciem które zapewniają zbliżony komfort do jazdy samochodem na światłach mijania. Takiemu Fenixowi r25 czy Enfitnixovi Navi800 też w sumie nie za wiele brakuje. Także są na rynku lampki z odcięciem które nie świecą " małym śmiesznym kwadracikiem". 

Prosiłbym więcej nie zaśmiecać tematu ani mijającymi się z prawdą opiniami ani dość nieudolną reklamą.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...