krzysiof

Odżywki w kolarstwie

Rekomendowane odpowiedzi

krzysiof

Witam, jakie odżywki stosować w kolarstwie i kiedy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pociag

Cześć,

Proponuje taki zestaw:
witaminy i minerały (VITA-MIN Multiple sport), BCAA, odżywka białkowa, Kreatyna*

Witaminy przy śniadaniu.
BCAA w bidonie w trakcie treningu lub zaraz po, w okresie mocnej redukcji do bidonu można również dodać kreatynę (będzie miała za zadanie powstrzymac organizm przed paleniem mięśni).
Po treningu standardowy "banan" z odżywką.

Odżywką białkową lub "gainerem" ze zmielonymi płatkami owsianymi możesz zastąpić praktycznie każdy posiłek.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kufir

Suplementacja w kolarstwie jak i każdym innym sporcie to temat dość złożony.

Osoby uprawiające kolarstwo zazwyczaj trenują bardzo intensywnie przez kilka godzin. Zatem osoby te szybko zaczynają spalać zgromadzoną energie w organizmie w postaci węglowodanów oraz glikogenu, a później niestety ale organizm czerpie energię ze spalania własnych mięśni co jest efektem niepożądanym. Dlatego tak ważne jest jedzenie podczas długotrwałego wysiłku kolarskiego by nie doszło do spalania mięśni. Należy podczas jazdy spożywać batony energetyczne (najlepiej te wysokobiałkowe), banany itp. oraz uzupełniać tzw. gospodarkę wodną.

Natomiast aby zapobiegać procesowi spalania mięśni oraz wszelkim efektom niekorzystnym, którym towarzyszy wytwarzanie się tzw. Kortyzolu; dobrze jest suplementować się odzywkami białkowymi i aminokwasami - BCAA. Kolarze przyjmują odzywki wielofrakcyjnego białka szybko przyswajalnego zaraz po treningu jak i przed sesją treningowa. Jednak należy pamiętać aby nie przesadzać z odzywkami bo to chemiczne białko mające ze zdrowym odżywianiem mało wspólnego. Sięgaj po naturalne białko (kurczak, indyk, jajka, łosoś, tuńczyk, makrela, twarogi, fasola itp) zawsze jak to możliwe.  Powinieneś dziennie dostarczać około 1,5 do 2 g białka na każdy 1 kg masy ciała. Czyli ważąc 80 KG powinieneś dziennie dostarczać około 120 - 160g białka. Odżywki są dobre gdy po treningu nie masz możliwości dostarczenia białka w naturalnej postaci lub chcesz uzupełnić dzienne zapotrzebowanie. Sięgaj po nie naprawdę sporadycznie.

Edytowane przez Kufir
  • Lubię to! 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Red
24 minuty temu, Kufir napisał:

towarzyszy wytwarzanie się tzw. Kortyzolu; dobrze jest suplementować się odzywkami białkowymi i aminokwasami - BCAA

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Przyjmowanie białka czy BCAA nijak ma się do redukcji hormonu stresu (kortyzolu) o którym wspominasz. Ma tylko wpływ na zatrzymanie katabolizmu czy jak kto woli spalania tkanki mięśniowej. Można tu sięgnąć nie tylko po suple ale przede wszystkim po naturalne źródła antyoksydantów jak choćby banan, zielona herbata czy kawa.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kufir

No tak, masz racje faktycznie troszkę niefortunnie ułożyłem to zdanie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiof

Dzięki za odpowiedzi! Jeszcze tylko pytanie jakie marki wybierać? Celować w takie jak: Born, ActivLab. SiS?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Red

Wybierz to co się sprawdzi. Osobiście zadowolony jestem w Activlab.

Edytowane przez Red

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kufir
17 godzin temu, krzysiof napisał:

Dzięki za odpowiedzi! Jeszcze tylko pytanie jakie marki wybierać? Celować w takie jak: Born, ActivLab. SiS?

Myślę że tutaj znajdziesz odpowiedź:

 

 

;)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się