Skocz do zawartości

Opinie o Bryton 330/530


Fazi

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś się zastanawiałam nad licznikiem Bryton, ale poszperałam w necie i okazało się, że jest cała masa ludzi, którzy narzekali na bardzo kiepskiej jakości port ładowania/usb - średnio wytrzymuje kilka miesięcy i reklamacja. Może już to poprawili, bo same liczniki całkiem ciekawie się prezentują. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Taki port można wymienić w każdym serwisie komórkowym czy laptopowym i sądzę, że koszt z 50 zł. 

Bardziej chciałbym wiedzieć jak działają, jak gps, jak z wgraniem tras itd itp. Cała reszta też mega ważna, a biorąc cenę z Ali to sam wiesz ;)

 

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Fazi napisał:

Taki port można wymienić w każdym serwisie komórkowym czy laptopowym i sądzę, że koszt z 50 zł. 

Bardziej chciałbym wiedzieć jak działają, jak gps, jak z wgraniem tras itd itp. Cała reszta też mega ważna, a biorąc cenę z Ali to sam wiesz ;)

 

będzie cło i vat w 8 może 9 przypadkach na 10 :) 

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, Fazi napisał:

Różne pierdy kupuje i nigdy nie było....  Piszesz z doświadczenia czy tak Ci się wydaje....?

Też dużo rzeczy kupuję i nigdy nie było. Na elektronikę jest zawsze -> sprawdź rozpiskę w systemie ISZTAR. Przekracza wartość 22 i 50 euro. Nawet jak chińczyk zadeklaruje, że jest to gift lub warte dużo mniej, to celnicy nie są głupi, sprawdzą wartość rynkową tego produktu (w przypadku elektroniki jest to banalnie proste) lub podobnego i naliczą cło i podatek od towarów i usług. Ponadto UC poprosi o dowód zakupu, z którego jasno będzie wynikać, że kupiłeś go taniej niż po wartości rynkowej i naliczą cło anty-dumpingowe. System daninowy jest w Polsce uszczelniany (i bardzo dobrze) dlatego szanse, że przejdzie elektronika bez opodatkowania są praktycznie zerowe. 

 

Brytona kupisz w niemczech w takiej samej cenie jak w Chinach. Ale ja nie polecam, po tym jakie ma opinie (psujący się port usb, brak wsparcia producenta, kasowane konta na platformie treningowej, brak gwarancji) wybrałbym Sigmę, nowy licznik Gianta lub szukałbym używanego Garmina 500. Sam chciałem Brytona kupić, ale poszperałem w necie i szkoda czasu, aby się nad nim zastanawiać. Ocena bliska 1 gwiazdce na facebooku, usuwanie profili firmy i zakładanie nowych, byleby zmazać negatywną opinię nie jest czymś normalnym wśród poważanych producentów.

Edytowane przez lukeuszlfc
Odnośnik do komentarza
Dnia 18.08.2017 o 10:27, Fazi napisał:

Dziękuję za rozświetlenie sprawy. Bardzo mnie przekonałeś, żeby dać sobie spokój. Oki jak sigma to co polecasz...?

Jak nie potrzebujesz pulsometra, to wystarczy ROX 7.0 - ja taki używam, jeżdżę na czuja, jak trzeba to w trupa, liczby na liczniku w tej sprawie mi niepotrzebne.  Jak dobrze poszukasz to już za około 350zł dostaniesz. Ja za mniej więcej tyle kupiłem. Jak chcesz pulsometr i możliwość montażu czujnika kadencji to zastanów sie nad Roxem 11. 

Odnośnik do komentarza

Mam Brytona 310 żadnych dodatkowych opłat nie było ale był na urzędzie celnym, co ciekawsze posiada polskie menu po aktualizacji.Możliwość podłączenia wszystkich czujników co przy cenie 235 zł za licznik z GPS jest niezła ofertą.Mam go kilkanaście dni i na razie wszystko ok. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 14.08.2017 o 16:15, Fazi napisał:

Bardziej chciałbym wiedzieć jak działają, jak gps, jak z wgraniem tras itd itp. Cała reszta też mega ważna, a biorąc cenę z Ali to sam wiesz ;)

 

Nie oszukujemy się. Jeśli myślisz z tym śmigać po lasach czy terenach zurbanizowanych i wiedzieć ile km dokładnie przejechałeś i jak szybko, będziesz musiał zaopatrzyć się w odpowiedni czujnik. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 27.12.2017 o 21:02, Red napisał:

Nie oszukujemy się. Jeśli myślisz z tym śmigać po lasach czy terenach zurbanizowanych i wiedzieć ile km dokładnie przejechałeś i jak szybko, będziesz musiał zaopatrzyć się w odpowiedni czujnik. 

Kupiłem sigmę 7.0, lecz muszę sprzedać i dołożyć do 11.0 ;). 

Odnośnik do komentarza

Hej!

Mam takie pytanie, chce kopić Brytona 330 na ten sezon ale żeby nie przepłacać to wole kupić wersje chińską za 350zł czyli prawie o 200zl tanszą niz w polsce.

Czy ktoś próbował przerabiać wersję chińską na międzynarodową? Ewentualnie jak się z tym licznikiem żyje w wersji chińskiej?

 

p.s.

wersja chińska to brak synchronizacji przez WiFi (poza firmware) i konieczność korzystania z chińskiej wersji aplikacji na telefon do połączenia bluetooth.

Odnośnik do komentarza

Witam!

Też sobie poczytałem o Bryton'ie, nie jestem zbytnio zorientowany w tego typu licznikach, ale do tej pory nie znalazłem nic w podobnym przedziale cenowym co oferowało by np. tak długą pracę na jednym ładowaniu nawet jeżeli jest to zawyżone. Sam chce kupić licznik na ten sezon i waham się między Bryton'em 330 a Mio 105 hc z pełnym kompletem czujników, bo nie chce polegać tylko na pomiarach z gps'u. Negatywnych opinii krąży sporo, wieszający się licznik, problemy z pomiarami, ale z teco co czytałem to zdaje się po aktualizacjach ten ostatni rozwiązano. Widziałem też pozytywne przy co najmniej rocznym użytkowaniu, więc to też kwestia na jaki egzemplarz się trafi.

Jeśli chodzi o to co przyciągnęło moją uwagę do Brytona to:

  • do 36h pracy
  • podświetlenie dłuższe niż na kilka sekund - jest nocne podświetlenie, a jest to obok czasu pracy mój priorytet, bo będe dużo w nocy jeździć
  • cena, nieduże gabaryty, możliwość osobistego doboru funkcji i ich ilości na ekranie i praca w ANT+

Dodatkowo doczytałem się że można bez problemu ładować licznik nie zdejmując go z uchwytu i tu moje pierwsze pytanie czy ktoś np. próbował ładować licznik pod czas jazdy? Jeżeli ktoś ma taką możliwość to byłbym b. wdzięczny za pomoc, bo to trzecia b. istotna dla mnie kwestia.

 

Odnośnik do komentarza

mam Bryton sport 100, czyli najmniejsz i najtańsz z obecnie produkowanych. łaczy się ze wszystkim co ma ANT+, tzn jeździlem na chińskich czujnikach combo (nędza), bezmagnesowych czujnikach Magene ściąganych z  garmina (słabe), do szosówki speedtrap bontrager(fantastyczny) i czujniki sigmy (niezłe, ale kadencja sie urwała po 2 latach). trzeba powiedzieć, ze z lepszymi czujnikami jest lepiej. Co mi się podoba:

- długi czas na baterii - im większy model, tym krócej

- b. wyrażne cyfry, 

- dość dobrze konfigurowalne ekrany,

- niezły gps

- możliwość szybkiego przerzucania po kablu na stravę

- obsługa przez komputer jako zewnętrznego dysku - łatwo można konfigurować, pisać programy, archiwować pliki - nieopisane nigdzie, ale sobie różne programy popisałem

- dobre wykonanie. Po 3 sezonach nic nie poszarzało wszystko sie trzyma kupy. Wyjątkiem jest klapka od usb, ale sam port daje radę, choć podłączam go po każdej jeździe. Klapna wyszła, ale można wsadzć wkleić na silikon, albo coś. Jest od dołu nie jeżdżę w ulewach, w zwykłym deszczu nie gniazdo nie zamoklo.. 

co jest slabe:

-zmiana roweru. bryton obsługuje 2 rowery, ale sam proces zmiany wymaga 20 lub 21 nacisnięć guzików. Paranoja, ale to robię, bo do pracy dojeżdżam innym niż jeżdże po pracy. w zasadzie lepiej podłączyć do komputera i zmienić ustawienia (nigdzie nie opisane, plik binarny, ale sie da)

- nie ma możliwości podzielenia ekranu na 2 równe cżęści.  małe cyfry dolnych pól ledwie widzę, ale normalnie do czytania noszę okulary, Bryton ma jedne z większych malych pól

- aplikacja mobilna i BLE. W nowszych modelach zrezygnowano z BLe na rzecz wifi i bardzo dobrze, bo ściąganie wycieczki 100 km przez BLE to porażka (dlatego zawsze ściągam po kablu). Po BLE telefon moze wyświetlać na liczniku krótkie komunikaty, choć apka Brytona niewiele robi (sms, telefon). Chciałem napisać sam apkę, która wyświetli info o zbliżaniu się do waypointu z gpx, ale z braku czasu porzuciłem na etapie wyswietlenia komunikatu po BLE, więc apki nie ma. myśłę, że nowsze modele robia to lepiej po wifi (ale co z baterią?)

 

Generalnie jestem b.zadowolony, za małe pieniądze mam licznik an ANT+. Kiedy go kupowałem, to był najtańszy licznik z NT+, gps, można powiedzieć dostałem w prezencie.

 

Z podświetlaniem nie eksperymentowałem, bo jeżdżę po jasnemu. Doładowywać w czasie jazdy można, potrzebny powerbank i kabelek. Nie jestem tego pewien, jak informacja ma być na 100% to zejdę do roweru i popróbuję. ok, zszedłem - można podłączać, odłaczać w trakcie jazdy, nie przerywa naliczania, pokazywania, jest krótkie powiadomienie i ikonka się zmienia. Co prawdopodobnie oznacza, że można na podświetleniu jechać całą noc mając w torebce powerbank. W zasadzie bez podświetlania licznik chodzący cały dzień, od świtu do zmierzchu w okolicach września (około 12-13 godzin) nie miał potrzeby być doładowywany. Ale to model 100 - najmniej mogący i wtedy, gdy jechałem cały dzień nie miałem podłączonego monitora serca, tyko prędkość i kadencję

310 różni się od mojego 100 na pewno wielkością , ilościa pól (kto ogarnie 8 liczb na jednym ekranie?), barometrem, możliwościa podłaczenia czujnika mocy (jak ktoś ma kasę na czujnik mocy, to ma kase na garmina :), krótszym czasem na baterii 

330 ma navigację i mapy. Tego 100 nie ma, więc nic o navi nie powiem. Przymierzam sie po trochu do 530, raczej ze wzgledu na naprawdę duże cyfy (starość nie radość), niz navi - navi znów dostane w prezencie. Nie wiem, czy wzorem garminów brytony w wifi puszczają ślad do strawy bezpośrednio po wif, chyba tak, ale ja i tak archiwuje pliki fit, wiec do komputera podłączam się dośc często.

Dokładność licznika zależy od jakości czujnika. Jak czujnik nic nie gubi, to licznim mierzy ok. O dokładności pomiaru prędkości z samego gps  zapomnij, szczególnie w lesie, choć w razie czego można jechać i tak - drogę policzy w miarę dokładnie. Ja za granicę brałem licznik, czujniki, pedały i buty :)

Dnia 27.12.2017 o 19:50, Miloszs napisał:

Cześć, jaki pasek pulsu będzie kompatybilny z brytonem rider 310?

Każdy z ANT+, podobnie każda kadencja, speed i combo z ANT+. Najlepiej kupić dobre czujniki. Tanie przerabiałem i jest to kasa wyrzucona w błoto. Bryton produkuje swoje, ale ich nie ćwiczyłem. Z w miarę tanich polecam sigmy. Trochę gabarytowo duże, ale naprawdę solidne i mierzą dobrze (miałem kadencję). Z pulsu tani jest adidas, można było kupić w komplecie z takimi niepotrzebnymi urządzeniami, które należało od razu wyrzucić, ale sam pasek pulsu jest dobry. Przez to, ze komplet był kompletnie nieużyteczny był wyjątkowo tani.

Edytowane przez LazyRycho
Odnośnik do komentarza

Kupiłem Brytona 330 na ali + do tego zestaw czujników combo spd/cad Magene 210 + pulsu Magene MHR10.

Za sam licznik dałem 295zł wersja CHINA ONLY (ale o tym za chwilę) a za czujniki 2x 210 i 1x MHR10 167zł

Jeśli chodzi o wersje licznik ten występuje w wersji international jak i china only - jest to wersja z ograniczeniami synchronizacji danych. 

Wersje chińską można łatwo przerobić na wersje międzynarodową :) wystarczy mail do supportu brytona ze zdjęciem numeru UUID i wytłumaczeniem sytuacji ze ktoś niby "nabił nas w butelkę" i wysłał złą wersję. W odpowiedzi (ja dostałem po kilku dniach) otrzymamy specjalne firmware, pliki konfiguracyjne i instrukcje jak przeprowadzić modyfikację. Po zabiegu bryton zyskuje pełną funkcjonalność z minimalnym ograniczeniem - aktualizacja softu i przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje konieczność ponownego "crackowania". Powymieniałem parę maili i ponoć w następnej wersji aktualizacji będzie wybór wersji do zainstalowania na urządzeniu czy to global czy china.

Licznik bez problemu sparował się przez ANT+ z czujnikami SPD, CAD i HR, a porównując wskazania do starej sigmy wszystko wygląda w porządku, bez przekłamań mam tylko wrażenie że troszeczkę z opóźnieniem wyświetla wskazania - testy na trenażerze.

Co do nawigacji to jeszcze za bardzo się wypowiedzieć nie mogę bo testy były prowadzone kilka razy i to w trakcie dojazdu do pracy autobusem. Zapis ścieżki wydaje mi się niezbyt dokładny, gdy stałem w miejscu zapisał mi ślad jak by był w ruchu (przykład w załączniku) może to przez to że bylem w metalowym autobusie a nawigacja działająca do 36h w tak małym opakowaniu ma za małą moc na takie przeszkody. Pojadę w teren jak się zrobi ciepło to zrobię aktualizację.

Co do samego nawigowania po ścieżce to prowadzenie mamy tylko po trasach stworzonych przez aplikację brytona - szkoda, może kiedyś się coś zmieni i będzie można używać OSM... Co do prowadzenia brakuje mi trochę precyzyjnych opisów ulic nie mogłem ogarnąć... Miałem wrażenie że w 50% przypadków wyświetla nazwy przecznic w które nawet się nie skręca.... Dziwne ale jeszcze to sprawdzę. Nie podoba mi się jeszcze długość nazw ulic, byłem zawiedziony że wyświetlane są tylko kawałki nazw ulic jeśli miały one więcej niż 7-8 znaków. Co do samej ścieżki to też trochę mi się nie podoba... na załączonym zdjęciu droga miała minimalne łuki a tu wygląda jak by to były ostre zakręty przynajmniej 90 stopni.

Odniosę się jeszcze do opinii że można wyrwać gniazdko USB. Oceniam że jest to możliwe jednak wydaje mi się że można tego uniknąć. Otóż kabelek który dostałem do zestawy wybitnie mocno siedział w gnieździe do tego stopnia że musiałem użyć sporej siły do odłączenia licznika - jeśli miał bym tak robić cały czas to nie zdziwił bym się jeśli gniazdo zostało by wyrwane. Jest jednak proste wyjście - inny kabel. Wziąłem kabel od telefonu i wszystko działało a siła potrzebna do rozłączenia licznika minimalna :) 

 

Co najgorsze czego doświadczyłem już opisałem a teraz pozytwy:

Bateria jest wybitnie dobra,  kilka godzin się bawiłem na świeżo wyciągniętym urządzeniu bez doładowywania, na podświetleniu i pasek jej pojemności nawet się nie skurczył.

Za te cenę którą dałem nie mam co narzekać - mniej niż 300zł

Jakość wykonania jak dla mnie na europejskim poziomie, nic nie trzeszczy, dobrze się trzyma, przyciski wygodne, jakość obrazu OK, akcesoria (montaż do roweru) dobrej jakości

Wiele funkcji, łączność z czujnikami SPD, CAD, HR, Di2, Power, CAD/SPD, konfigurowalne pulpity a do tego język polski (szkoda że niekompletnie przetłumaczone menu)

 

 

test1.jpg test2.jpg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 4/13/2018 o 01:23, trepol napisał:

Witam serdecznie. Czy ktoś obeznany może napisać czym różni się wersja Chińska brytona on tej international? I jak ją rozpoznać?

Hej,
też kupiłem na Ali ponad rok temu, jedyne po czym można rozpoznać to naklejka na pudełku: model: 330T(CN), na samym urządzeniu czy nawet w ustawieniach nie znalazłem nic.
W chińskiej wersji masz inną apkę, co prawda ma interfejs angielski ale i tak są krzaczki tu i tam i nie współpracuje z ich serwisem active.brytonsport.com
Jako sprzęt i funkcje: rewelacja, software i support tragedia.
Z ciekawostek to generuje z tras pliki *.fit, które są czytane praktycznie wszędzie.
Tutaj gość napisał kod w php to tworzenia plików tras: https://github.com/erosinnocenti/openbryton
ale zaprzestał 2 lata temu...
Testowałem, po przerobieniu udało mi się nawet importować trasy z www.plotaroute.com bazujących na OSM, ale droga przez mękę i odpuściłem.

Próbowałem rok temu z supportem ale mnie spuścili na drzewo (dokładnie kazali odesłać, jaaasne... :-) , może coś się zmieniło. Spróbuję jeszcze raz, może zmienili podejście (dzięki Blizzard za info)

Edytowane przez markinn
Odnośnik do komentarza
Dnia 13.04.2018 o 01:23, trepol napisał:

Witam serdecznie. Czy ktoś obeznany może napisać czym różni się wersja Chińska brytona on tej international? I jak ją rozpoznać?

Hej

Najlatwiej poznac po numerze. Cytat ze strony Brytona: Rider 530s with UUID starting with 1602 and Rider 330s with UUID starting with 1603 are China ONLY devices, and they are with limitations due to Chinese local government map server/firewall block issue.

 

Zakupiłem kilka dni temu Brytona 330 w wersji international z "amazon.de" i niestety nie działa mi planowanie tras z aplikacji Btytona. A na tym mi najbardziej zależało. Trasy da sie planować, wysyłać na serwer ale Bryton nie może ich sciagnac. Oczywiście napisałem do supportu 3 maile - zero odzewu.

Czy jest jakis sposób na uruchomienie "zakręt po zakręcie"? Wgrane tras z gpx sa pokazywane, ale brak instrukcji o skrecaniu.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Dnia 3/14/2018 o 22:45, Blizzard napisał:

Dziwne ale jeszcze to sprawdzę. Nie podoba mi się jeszcze długość nazw ulic, byłem zawiedziony że wyświetlane są tylko kawałki nazw ulic jeśli miały one więcej niż 7-8 znaków. Co do samej ścieżki to też trochę mi się nie podoba... na załączonym zdjęciu droga miała minimalne łuki a tu wygląda jak by to były ostre zakręty przynajmniej 90 stopni.

Hej, a możesz sprawdzić u siebie i potwierdzić czy też masz problem z wyliczaniem dystansu? Po przejściu od planowania do nawigowania wszystkie odległości nagle są większe o jakieś 20-30%, np: planuję trasę 30km, wgrywam, włączam nawigowanie i pokazuje do celu 35km. W miarę zbliżania się różnica maleje, czyli coś mają skopane z przeliczaniem...
Ciekawi mnie czy to bug tylko w chińskiej wersji czy w globalnej też występuje.
Oczywiście wysłałem do supportu, prawie rok temu...
 

Image057.jpg

Edytowane przez markinn
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, markinn napisał:

Hej, a możesz sprawdzić u siebie i potwierdzić czy też masz problem z wyliczaniem dystansu? Po przejściu od planowania do nawigowania wszystkie odległości nagle są większe o jakieś 20-30%, np: planuję trasę 30km, wgrywam, włączam nawigowanie i pokazuje do celu 35km. W miarę zbliżania się różnica maleje, czyli coś mają skopane z przeliczaniem...
Ciekawi mnie czy to bug tylko w chińskiej wersji czy w globalnej też występuje.
Oczywiście wysłałem do supportu, prawie rok temu...
 

Image057.jpg

 

Hej

A dziala u Ciebie wyznaczanie trasy z apki? Cos trezba zrobic aby to dzialalo? Chyba, ze na Chinskiej dziala :( Widze strzalki, czyli to nie z gpx.

Tomek

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, polowiec napisał:

 

Hej

A dziala u Ciebie wyznaczanie trasy z apki? Cos trezba zrobic aby to dzialalo? Chyba, ze na Chinskiej dziala :( Widze strzalki, czyli to nie z gpx.

Tomek

Akurat działa.
Jako że mam chińczyka to muszę korzystać z chińskiej apki lub chińskiej strony serwisu: http://www.brytonsports.cn
Z tego co opisujesz to jakiś problem z parowaniem, wszystko bazuje na tym UUID... sprawdzałeś na stronie? https://active.brytonsport.com
Liczyłem, że uda się relatywnie niedrogo zastąpić smartfona, ale jeszcze daleka droga. Garmina nie kupię, kosztowałby więcej niż mój rower.
Pomysł mieli dobry, ale wykonanie do d...

 

Ja się bujam z taką :-) ale daje radę, metodą prób i błędów doszedłem co kliknąć

 

Image058.jpg

Edytowane przez markinn
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, markinn napisał:

Akurat działa.
Jako że mam chińczyka to muszę korzystać z chińskiej apki lub chińskiej strony serwisu: http://www.brytonsports.cn
Z tego co opisujesz to jakiś problem z parowaniem, wszystko bazuje na tym UUID... sprawdzałeś na stronie? https://active.brytonsport.com

Ja się bujam z taką :-) ale daje radę, metodą prób i błędów doszedłem co kliknąć

 

 

Hej

Z chinska apka nie moge sparowac, wyswietla bledny numer UUID. Mam sparowane z normalna apka.

Bryton mam dobrze podłączony, z niego moge wysyłać ślady do apki i sa widoczne. Tylko jak planuje trase, wysyłam na serwer i robie sychronizacje z poziomu brytona to mam taki ekran jak na zdjęciu. No i brak tras.

Cos jest zablokowane i serwer nie przesyła tras. Sa widoczne (12) ale nie moze ich pobrac.

Pewnie support nie pomoże :(

IMG_0452.jpg

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, polowiec napisał:

Hej

Z chinska apka nie moge sparowac, wyswietla bledny numer UUID. Mam sparowane z normalna apka.

Bryton mam dobrze podłączony, z niego moge wysyłać ślady do apki i sa widoczne. Tylko jak planuje trase, wysyłam na serwer i robie sychronizacje z poziomu brytona to mam taki ekran jak na zdjęciu. No i brak tras.

Cos jest zablokowane i serwer nie przesyła tras. Sa widoczne (12) ale nie moze ich pobrac.

Pewnie support nie pomoże :(

IMG_0452.jpg

Wygląda, że jesteś blisko skoro widzi coś. Może Internet ci blokuje? Możesz spróbować inną drogą? Np chwilowo uruchomić AP na smartfonie czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...