Skocz do zawartości

Technika Zjazdów


ViGor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, po dzisiejszej przygodzie na moim rowerze kolarskim gdy prawie wpadłem do rowu nasuwają mi się następujące pytania: 

Jak ćwiczyć szybkie zakręty ? 

Co robić na zjeździe ew. czego nie robić ?

Jak wchodzić w zakręty ?

I gdzie jest ta granica pomiędzy upadkiem a idealnym wzięciem szybkiego zakrtętu ?

Edytowane przez ViGor
Opublikowano

Moja rada, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć...

Oraz

Ja korzystałem wiele razy z rad Daniela i przynoszą one rezultaty, na ostatnim maratonie na zjazdach mocno odrabiałem straty z podjazdów.

Opublikowano

Kładziesz bardziej rower, a nie siebie z rowerem. Dociążasz zewnętrzny pedał. Przy dużej prędkości hamujesz bardziej tyłem, aby nie zanurkować. Przy zbyt ostrych zakrętach wystawiasz nogę do asekuracji. Tniesz zakręty (wejście od zewnętrznej, dobicie do środka, wyjście po zewnętrznej). Kiedy jest stromo, d@pa za siodełko. Kiedy jest bardzo stromo, d@pa za siodełko i do samej opony (przydaje się dropper).

Aby nauczyć ciało prawidłowej postawy, rób szybkie zakręty z od razu wystawioną nogą. To ćwiczenie wymusza prawidłowe złożenie ciała w zakręcie.

Opublikowano

Polecam. wszystko ładnie opisane co do techniki jazdy i nie tylko najlepiej kupić 2 części. Ogólnie sam się uczyłem techniki  np. co do downhillu lecz książka mi pozwoliła pojąć to w bardziej techniczny i uzasadniony sposób.

jazda-rowerem-gorskim-w-iext43306269.jpg

Opublikowano

@ViGor, rower kolarski? Rozumiem że masz na myśli szosowkę? Obejrzyj ten odcinek poradników Karoliny

 

Opublikowano

Bez względu na rodzaj roweru jakim się poruszasz pewne decyzje musisz podejmować zdecydowanie wcześniej i nie dać sie zaskoczyć zakrętowi. Przede wszystkim redukować prędkość przed wejściem w zakręt, aby w trakcie jego trwania rower szedł silą rozpędu, a pod koniec zakretu można dodatkow prędkość zwiększyc, aby rower podobnie jak samochód czy motocykl, wyszedł niemalże samodzielnie na prosty tor jazdy. Wytrawni kolarze potrafią w sposób bezpieczy i skuteczny wyhamować podczas brania zakrętu, ale ogólnie jest to odradzane bo bardzo łatwo utracić kontrolę nad torem jazdy i rowerem. 

Gdziej jest granica?... wg mnie jest to moment, w którym zaczynasz tracić kontrolę nad rowerem w czasie zakrętu, gdy rower zaczyna tracić tor jazdy. Potej jest tylko upadek ;)

Opublikowano
5 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Bez względu na rodzaj roweru jakim się poruszasz pewne decyzje musisz podejmować zdecydowanie wcześniej i nie dać sie zaskoczyć zakrętowi. Przede wszystkim redukować prędkość przed wejściem w zakręt, aby w trakcie jego trwania rower szedł silą rozpędu, a pod koniec zakretu można dodatkow prędkość zwiększyc, aby rower podobnie jak samochód czy motocykl, wyszedł niemalże samodzielnie na prosty tor jazdy. Wytrawni kolarze potrafią w sposób bezpieczy i skuteczny wyhamować podczas brania zakrętu, ale ogólnie jest to odradzane bo bardzo łatwo utracić kontrolę nad torem jazdy i rowerem. 

Gdziej jest granica?... wg mnie jest to moment, w którym zaczynasz tracić kontrolę nad rowerem w czasie zakrętu, gdy rower zaczyna tracić tor jazdy. Potej jest tylko upadek ;)

 

Dnia 10.08.2017 o 14:25, Red napisał:

@ViGor, rower kolarski? Rozumiem że masz na myśli szosowkę? Obejrzyj ten odcinek poradników Karoliny

 

tak mialem w obu przypadkach na mysli szosówke tyko po prostu tak jakos napisalem. Chociaż musze stwierdzić ze gdy jezdze na góralu to tego lęku w ogóle nie mam , kiedyś zszedłem tak nisko ze sie przednie koło uślizgnęło ale zaraz wyprostowałem i odzyskałem równowagę. Po prostu na szosówce mam taki lęk , nie mam pojęcia czym on jest spowodowany może moją świadomością że "rower na którym jadę ma bardzo "cienkie" opony"

Opublikowano
33 minuty temu, ViGor napisał:

może moją świadomością że "rower na którym jadę ma bardzo "cienkie" opony"

To muszę się przyznać, ze ja z tego samego powodu nie czuję fanu w jeździe na szosie ;)

Opublikowano
Dnia 10.08.2017 o 11:34, ViGor napisał:

Witam, po dzisiejszej przygodzie na moim rowerze kolarskim gdy prawie wpadłem do rowu nasuwają mi się następujące pytania: 

Jak ćwiczyć szybkie zakręty ? 

Co robić na zjeździe ew. czego nie robić ?

Jak wchodzić w zakręty ?

I gdzie jest ta granica pomiędzy upadkiem a idealnym wzięciem szybkiego zakrtętu ?

Myślę że w tym

poście odkryłem odpowiedzi na twoje pytanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...