Skocz do zawartości

Giant TCR SLR - źle skonstruowana rama, reklamacja.


ksiemien

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów. 

Od tygodnia jest posiadaczem  Gianta TCR SLR 2017. Do tej pory jeździłem na rowerze krosowym tej samej marki, ale jakoś od 3 lat w sezonie jakoś zaczynałem myśleć o szosie. Stało się, jest. 

Przejechałem na rowerze jakieś 300 może 400 kilometrów, głównie w miarę dobrym asfaltem, tylko dojazdy do domu ubitą ścieżką rowerową leśną. 

Wrażenia na szosie naprawdę rewelacyjne, rower w porównaniu z poprzednikiem pozwala utrzymać wybraną prędkość z mniejszym wysiłkiem, lepiej przyśpiesza i ogólnie dostarcza subiektywnie więcej frajdy z jazdy po asfalcie. 

Niestety podczas dojazdów do domu zmuszony byłem korzystać z duktów leśnych. Wystarczyło chociaż troszkę wilgotnego piachu, żeby dało się słyszeć dość intensywne tarcie z tylu - myślałem, że to hamulce.  Dziś podczas czyszczenia roweru okazało się, że to opona trze o ramę, dokładniej o tą beleczkę pomiędzy tylnymi trójkątami, gdzie zamocowany jest hamulec. Okazało się, że w tym miejscu, po tych kilku przejazdach (może sumarycznie z 8 km) wytarł się lakier z ramy. Przypatrzyłem się dokładniej kołu. Jest lekko scentrowane w pionie, z 1 mm.

Załączam kilka fotek...

Mocowanie wydaję się dosyć "zjechane"...

Tutaj pytanie do forum.

Czy to reklamować? Ogólnie zakładałem, że rower z oponami, które miał w zestawie od nowości, raczej nie powinien w ten sposób się uszkodzić w tym czasie, może źle zakładałem, wszak to szosa, może producent zakłada, ze na byle jakim piaseczku rower pod pachę i zasuwamy na nóżkach? Giant nie podaje informacji o prześwitach, także ciężko powiedzieć czy to trefny egzemplarz, czy ten typ tak ma.

Co myślicie o tej sytuacji?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20170808_163335007_iOS.jpg 20170808_163350514_iOS.jpg 20170808_163457773_iOS.jpg 20170808_163905825_iOS.jpg 20170808_163951137_iOS.jpg 20170808_163951137_iOS.jpg

Opublikowano

Ja będąc  na twoim miejscu nie zastanawiał bym się tylko poszedł prosto do sklepu i reklamował. Jeżeli nic nie zmieniałeś to powinno się łatwo wykazać że rower miał wadę od samego początku. Reklamuj z tytułu rękojmi i napisz że chcesz wymiany na nowy egzemplarz pozbawiony wad, jeżeli napiszą, że nowego nie dostaniesz to wymieniona cześć musi być nowa pozbawiona wad.

Teoretycznie wada która powstała powinna zostać przez ciebie zauważona szybciej bo powinieneś czuć opory przy toczeniu ale rower powinien być sprawny a ty nie musisz być specjalistą w tematyce rowerów szosowych.

 

Opublikowano

Reklamuj jak najbardziej Moze nie wspominaj im o jezdzie po lesie I piachu bo moga to sprobowac wykorzystac na swoja obrone .

Opublikowano
27 minut temu, jermak napisał:

Reklamuj jak najbardziej Moze nie wspominaj im o jezdzie po lesie I piachu bo moga to sprobowac wykorzystac na swoja obrone .

Tak, chyba nie wspomnę, chociaż na asfaltach też czasami się opona obklei piachem, szczególnie jak jest mokro. Ja po mokrym przejechałem 0 km w sumie.

Opublikowano

Rower już w serwisie. Zobaczymy jak Giant potraktuje sprawę. Dziękuję wszystkim zainteresowanym i pomocnym.

Opublikowano

Sam mam crossowy giant więc też czekam na decyzje

Opublikowano

Ale jajca... Mi to na za wysoką oponę wygląda. On fabrycznie siedzi na 25mm nie wpakowali w sklepie 28 czasem? ( zdarzają się takie numery czasem, że sklep podmieni coś.. )

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Jestem ciężki, 105 kg, pewnie trochę się ugina rama pode mną. W instrukcji napisali,  że to rower do 125 kg, wiec zakładam, że to nie powinien być mój problem....

Edytowane przez ksiemien
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Update w temacie... 

Giant odrzucił  moją reklamację. Stwierdzili, że uszkodzenie nie wynika z wad roweru, geometrii, materiałów itd, a zostało spowodowane niewłaściwym użytkowaniem.

Pomimo, że rowery mają, zakładam, dość dobre, to odradzam markę ze względu na politykę traktowania klienta.

Rower, który kosztował w mojej ocenie nie mało, długo zastanawiałem się nad jego zakupem, po tygodniu używania jest w zasadzie uszkodzony i taki zostanie, chyba, że się rozleci do końca. 

 

Opublikowano

Z Twoich zdjęć wynika że prześwit jest między widelcem a oponą. Patrzyłeś co się dzieje jak na niego usiądziesz? Czy koło chociażby zbliża się do ramy?

Co oznacza niewłaściwe użytkowanie? Jeździłeś na nim :) Masz coś więcej napisane? Może możesz nam zrobić zdjęcie odpowiedzi bo powinieneś mieć pisemne uzasadnienie.

Ogólnie ja bym walczył bo jeżeli rower bez modyfikacji użytkownika robi coś takiego to jest to wada. Reklamuj przedmiot z tytułu rękojmi w sklepie którym kupiłeś. Nawet jeżeli wada jest spowodowana Twoją wagą to nie ma nic w specyfikacji o maksymalnej wadze rowerzysty. Dostałeś książeczkę jak korzystać z roweru to ją przeczytaj albo niech Giant poinformuje Ciebie który punkt z instrukcji złamałeś.

Opublikowano (edytowane)

Na razie nie mam więcej informacji. Dzwonił do mnie miły pan ze sklepu, że rower wrócił i niestety Giant odrzucił sprawę, sam stwierdził, że to dziwne, ale Giant to niby ciężki przeciwnik w dyscyplinie reklamacji. Poprosiłem o to, żeby oni jako sprzedawca zajęli stanowisko bo zamierzam reklamować ten rower z tytułu rękojmi. Mają oddzwonić, ale nie spodziewam się lepszych informacji, skoro producent odrzucił...

Edytowane przez ksiemien
Opublikowano

Z jaką szerokością opony jeździłeś? ( odbierałeś rower ze sklepu). 25mm?

Opona była założona prosto? Nie podskakiwała gdzieś? Koło nie miało bicia góra dół?

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Rower jest sprzedawany z oponami 25mm. Bicie może jakieś jest do 1mm w pionie. Ciężko mi powiedzieć czy było od początku, zwróciłem uwagę dopiero jak zobaczyłem przytarcie.

Załączam skan odpowiedzi producenta, którą odebrałem ze sklepu. Sprzedawcy deklarują, że jeszcze się będą odwoływać do Giant Polska.

Ciekawe czy obciążyli jakoś rower podczas swoich obserwacji, bo imo powinni wsadzić mu na siodło 125 kilo, co jest deklarowaną maksymalną wagą rowerzysty według instrukcji.

Póki co złożyłem oficjalnie  żądanie zamiany na produkt pozbawiony wad z tytułu rękojmi do sprzedawcy.

Giant_odp.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, 

Sprawa zamknięta. Giant Polska umył ręce, ale sprzedawca porównał mój rower z innym egzemplarzem i stwierdził, że jest inny prześwit. Sklep wymieni mi ramę na własną rękę. 

Także, szacunek dla sklepu sportowego Olimpia w Bydgoszczy. Nie próbowali zaprzeczać wadzie, albo zrzucać jej wystąpienie na moją winę. Poczuli się do odpowiedzialności sprzedawcy w 100%. 

Giant Polska - nigdy więcej.

 

Pozdrawiam.

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Czyli źle była zespawana rama?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Chłopak w sklepie mówili, że rury trójkątów tylnych były krótsze w wadliwym egzemplarzu. Różnica w prześwicie pomiędzy mostkiem a kołem wynosiła jakieś  5mm - czyli o tyle coś się nie spasowało. Sam nie rozumiem, jak przy takich cudownych technologiach obróbki aluminium jak Giant opisuje, fabryka może się walnąć o 0,5 cm! 

Opublikowano

Prawdopodobnie mieli jakąś awarię maszyny, wyszła wadliwy seria, kontrola jakości wyłapała wszystkie sztuki, tylko nie twoją... Pech jak diabli. Zachowanie Giant Polska skandaliczne. Ja bym jeszcze próbował pisać, do Gianta za granice ( tam gdzie zamawia Giant Polska), ale szacunek dla sklepu za takie podejście .
Sam jeżdżę na.Ramie i widelcu Giant Contend i zastrzeżeń nie mam co do wykonania i jakości.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...