Smakosz Napisano 28 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipiec 2017 (edytowane) Mam kilka lampek do wyboru o mocach 2000 lm 1600lm 1000lm 500lm która moc jest dobra do jazdy w nocy po szosie z prędkąścią od 35-50km/h nie mam specjalnie jakiś typowych modeli lecz ta moc mnie interesuje a jak macie ciekawą lampkę to podlinkujcie Edytowane 28 Lipiec 2017 przez Smakosz Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 28 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipiec 2017 Jaka jazda ? Las czy szosa ? Zresztą sama liczba lumenów to nie wszystko, ważniejsze jest ich rozłożenie. Odnośnik do komentarza
nonz Napisano 28 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipiec 2017 Podaj proszę markę, model, gdzie i z jaką prędkością jeździsz. Odnośnik do komentarza
revolta1 Napisano 28 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipiec 2017 Jak ta sa "chinskie" lumeny to podziel na 8 bo to co pisza to bujda Najlepsza opcja to miec swiatla dlugie i krotkie np convoy C8 i convoy S2+ C8 swieci bardzo daleko ale wasko nie nadaje sie jako jedyna na rowerek polecalbym S2+ swieci szeroko a zarazem nawet daleko . Fajna tez na rowerek jeat solarforce L2p cos pomiedzy s2+ a c8 Znalazlem kilka fotek w telefonie szeroko to s2+. Wasko to c8 a ostatnie zdjecie z kierownica to solarforce 1 Odnośnik do komentarza
Karol Napisano 29 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2017 21 godzin temu, Smakosz napisał: Mam kilka lampek do wyboru o mocach 2000 lm 1600lm 1000lm 500lm która moc jest dobra do jazdy w nocy po szosie z prędkąścią od 35-50km/h nie mam specjalnie jakiś typowych modeli lecz ta moc mnie interesuje a jak macie ciekawą lampkę to podlinkujcie Jakie to lampki? Ilość lumenów to nie wszystko, z pewnością nie jest to parametr najważniejszy, mało tego, jeżeli mówimy np. o niemodowanych Convoyach (z tą samą diodą i tym samym zasilaniem), to generalnie lepiej mieć taką, której sterownik daje na diodę mniejsze prądy (a więc latarka da mniej lumenów), z uwagi na odprowadzenie ciepła i charakterystykę sprawności samych diod. Mało tego - ilość światła - tak jak to widzi oko ludzkie, nie wzrasta liniowo wraz z ilością lumenów, np. pomiędzy 750 a 1000lm różnica będzie jedynie zauważalna, ale w praktyce niezbyt istotna, zwykle niewarta "pchania w diodę" większego prądu, co ma swoje oczywiste wady. Oprócz rozkładu światła, co jest oczywiste, ważna też jest barwa światła - tak najogólniej diody dające światło zimniejsze są nieco sprawniejsze (dadzą więcej lm przy tym samym prądzie), ale światło cieplejsze jest przyjemniejsze dla oka, mniej męczące, lepiej odwzorowuje barwy. Ważny jest też sterownik lampki - dobrze żeby tryby migające można było ukryć, żeby był jakiś tryb pod światło pozycyjne no i jakieś 40-50% - używany najczęściej. Odnośnik do komentarza
revolta1 Napisano 29 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2017 Dlatego mam dwa mody Gregowe (solarforce i convoy c8) i modzik S2+ ze swiatelek.pl ale juz nie pamietam kto modowal . Latarki ogolnego uzytku EDC. na rower . podworko . do lasu itd. Odnośnik do komentarza
kozi Napisano 29 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipiec 2017 Canvoy S2+ to moim zdaniem dobry wybór (cena/jakość). Na szosie nie potrzeba naprawdę mocnych lampek, nawet nie powinno się takich używać ze względu na oślepianie innych użytkowników drogi. Sam korzystam z Fenix'a BC30, na szosie używam jedynie najniższych trybów w dodatku lampka skierowana w dół, w lesie/na polach pełen ogień i naprawdę chwalę ten sprzęt. Odnośnik do komentarza
kamilw Napisano 31 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2017 Zgadzam się z kozi. Też mam Fenixa BC30. Jeżdżąc w mieście używam dwóch najsłabszych trybów. Fajną opcją jest przycisk, który włącza maksymalną moc, gdy przycisk jest wciśnięty. Kilka razy dałem "długimi" po oczach idiotom, którzy jadąc z naprzeciwka chcieli wyprzedzać inne auto nie zwracając na mnie uwagi. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 31 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipiec 2017 (edytowane) Na przełaju też mam Fenixa BC30 ;p. Na szosie lampka z odcięciem z Ebaya. Fenix na szosę niestety się nie nadaje. Albo nie oślepiasz i świecisz 20 m przed kołem albo oświetlasz drogę normalnie i dajesz innym po oczach. Edytowane 31 Lipiec 2017 przez Nemrod Odnośnik do komentarza
revolta1 Napisano 1 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpień 2017 Jak by dorobic daszek do latarek . jak to robia do customow na rower wtedy by moze nie oslepial Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 1 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpień 2017 A jak założyć slicki do górala to będzie to rower szosowy ? Miałem Convoya z daszkiem z puszki po piwie, dało się jeździć ale jednak lampka z odcięciem sprawia, że nie trzeba nic kombinować no i wygląda to bardziej normalnie. Wiadomo, że markowe lampki kosztują sporo. Sam jeździłem na B&M Ixon IQ Premium. Jakiś czas temu na próbę kupiłem chińską lampkę z ebaya. Okazało się, że świeci lepiej od Ixiona. Z przesyłką kosztowała mnie 45zł. Kurcze jak widzę ten daszek ze zdjęcia u góry o aż mnie ciarki przechodzą. Dobry do cięcia kolegów w czasie kraksy... Odnośnik do komentarza
revolta1 Napisano 1 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpień 2017 To tylko propozycja jak robia inni . ja staram sie nie jezdzic po zmroku bo nie mam takiej potrzeby. Jak jade gdzies dalej i nie wiek o ktorej wrocie biore z soba S2+ moda i uchwyt w plecak.bedzie potrzeba to zakladam i jade Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 1 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpień 2017 Ja nie mam nieraz wyboru bo wolny czas mam powiedzmy dopiero po 20 lub 21. miałem okazję mijać chyba trzy razy jakiegoś jegomościa z latarką na kierownicy i czołówką na głowie. Oczywiście idiota widząc światełko mojego roweru zerkał w tamta stronę oślepiając tak, że kompletnie nic nie było widać. Odnośnik do komentarza
Karol Napisano 1 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpień 2017 (edytowane) Ja z kolei uwielbiam jazdę po zmroku, głównie szosą. Wczoraj wróciłem o 02.00, a bywało i tak, że o drugiej dopiero wyjeżdżałem, wracałem nad ranem, bądź nawet rano - jak trzeba było przeczekać burzę gdzieś pod wiatą przystankową. Z oświetleniem to jest tak - albo jest dla mnie komfortowe i niestety oślepia nieco innych, albo jest jedynie pozycyjne - mnie widać, drogę niespecjalnie. Staram się oczywiście nie oślepiać innych użytkowników dróg, w sumie z uwagi na pory moich jazd i trasy nie ma ich wiele, niemniej jak ktoś się trafi przełączam lampkę w tryb najsłabszy, lub ją wyłączam, a jako oświetlenie pozycyjne służy mi przypięta do koszulki mała lampka z Lidla (polecam), która ma też ten walor, że oświetla mi kokpit - widzę wskazania licznika i pulsometru. Wczoraj zrobiłem ponad 80 km i na sporym kawałku Wiślanej Trasy Rowerowej nie spotkałem żywego ducha. Trasa jest dość wąska, dość szybka i nieoświetlona w żaden sposób, w takich warunkach lampka musi być dobra... Edytowane 1 Sierpień 2017 przez Karol Odnośnik do komentarza
Stryjek Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Na szosę polecam Philipsa Saferide 80, świeci jak dobry reflektor samochodowy i nie oślepia. Niestety lampka nie jest już produkowana ale da się ja spokojnie kupić. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Im więcej tym lepiej, byle policjanty nie gonili Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 6 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2017 Saferide fajna lampka. Jest jeszcze mocniejsza wersja Activride z pakietem akumulatorów mocowanym do ramy. No i przede wszystkim nie oślepiają. Ja obecnie w szosie mam dwie lampki z ebaya z odcięciem. Odnośnik do komentarza
Stryjek Napisano 7 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 7 Wrzesień 2017 Dziś kupiłem komplet z lidla dla syna, zobaczymy jak to działa, bo odcięcie ma i na papierze wygląda nieźle Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 7 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 7 Wrzesień 2017 Jeżeli chodzi o jazdę nocą to polecam mieć oświetlenie na kokpicie (wraz z czołówką +/- 200lm). Lumen lumena nierówny prawda jest taka że jeżeli dany producent używa gorszych diod o mocy 1000lm to nie wyjdzie faktycznie 1000lm. Wszystko zależy od jakości i nie liczy się tylko moc lampki a najważniejsze jest do jazdy np. w lesie szerokość konta świecenia. i te parametry typu manualne ustawienia soczewki itp. i długość pracy akumulatora/bateri. Ja polecam od siebie markę naszą Mactronic mam ich 2 oświetlenia na rower już od ponad 5 lat i moc i jakość pracy akumulatora nie pogorszyła się. A katowane były w najgorszych warunkach od błota po srogie mrozy gdzie lidlowskie i inne tanie z allegro nie przetrwały działały z początku bardo dobrze lecz po czasie samo wyszło ile sa warte. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 7 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 7 Wrzesień 2017 Miałem mactronica noise i nie polecam. Słaby rozkład a minimalny daszek nie dawał praktycznie żadnego odcięcia. Zresztą ciężko mactronica uznać "naszym" większość lampek (jeśli nie wszystkie) to chińskie rebrandy z namalowanym logo. Czołówka do lasu jak najbardziej ale nie na drogi publiczne... Odnośnik do komentarza
kamilw Napisano 16 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 16 Wrzesień 2017 MacTronic Citizen jest fajną lampką z dobrym ukształtowaniem strumienia światła na szosę. Jeździłem z tą lampką dopóki jej nie zgubiłem. Na imprezie w terenie robiła mi za powerbank i rano pojechałem do domu bez niej. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 16 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 16 Wrzesień 2017 Z tego co się orientuje Citizen nie może robić za powerbank. Nie chodzi czasami o Trippera ? Odnośnik do komentarza
kamilw Napisano 19 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 19 Wrzesień 2017 Masz rację. Chodziło o Trippera. Odnośnik do komentarza
GrochowaMTB Napisano 12 Październik 2017 Udostępnij Napisano 12 Październik 2017 Mam c2 zrobionego na 1000 lumenów. Do jazdy po szosie wystarczy połowa lub nawet 25 procent. Tysiak przydaje się do lasu - ale cudów nie ma i aku szybko się rozładowuje przy maksymalnym natężeniu. Konieczna soczewka rozpraszająca - zwłaszcza na szosę bo oślepia się ludzi i samochody. Ważne też aby kupić normalny japoński aku a nie jakieś chińskie ścierwo z naciąganymi parametrami. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się