hanus

Guerciotti Atos Cross (2017) rama(2008) -> tani przełaj

Rekomendowane odpowiedzi

hanus

"Tani" uniwersalny przełaj! Szukałem roweru uniwersalnego, który pozwoli mi szybkie dojazdy do pracy, pozwoli na wycieczki asfaltowe, oraz wjechanie do lasu... Szukałem i miałem mętlik jaki rower sobie powinienem kupić. Aż trafiłem na jakimś forum na temat o rowerach CX. No i tak stałem się kolejnym szczęśliwym posiadaczem przełajki

Rower posiadam od początku marca tego roku i przejechałem ~2 tys kilometrów, więc postanowiłem coś o nim napisać. 

 

PLUSY

- na pewno uniwersalność: na oponach 35c na asfalcie średnie 30km/h to nie problem, spuszczamy nieco powietrza, bez problemu jedziemy do lasu i czerpiemy niesamowitą radość z szybkiej jazdy po mniej utwardzonych ścieżkach 

- cena nowy 2600 -> z dość dużym kompletem gratisów ze sklepu

- solidna klasycznie wyglądająca rama 

- ze wszystkimi gratami rower waży ~10kg 

- widelec karbonowy 

- mega pancerne koła -> ale nie za bardzo sztywne 

 

MINUSY

- oryginalna korba -> FSA Vero od razu do wymiany

- owijka 

- brak otworów montażowych dla błotników -> dla mnie to nie przeszkadza 

- brak możliwość montażu hamulców tarczowych

- sztywność kół trochę pozostawia do życzenia -> ale jednak są mega pancerne

 

SPECYFIKACJA

- rama aluminowa 6061T6 7005 58cm 

- widelec karbonowy 

- klamkomanetki Shimano Sora 2x9

- przerzutki Shimano Sora

- Korba FSA Vero 50/34 t    -> obecnie Shimano Tiagra FC-4650 50/34t -> zmieniony duży blat na Schimano fc-cx70 46t

- kaseta Shimano CS HG400 12-36t

- łańcuch KMC x9-93

- koła Tec Racing na piastach LRT -> może ktoś coś powie o tych kołach i piastach?

- hamulce cantilever Tektro Oryx

- opony CST 35c   Duro Moe Joe 35c

- kierownica deda nera ritchey comp venture max 40cm

- sztyca Deda 

- siodło Selle Italia x1

- pedały SPD PD-T421

- DRUGI ZESTAW KÓŁ:

- Piasty - Novatec A291 i F482

- Obręcze  - DT R460 20h i 24h

- Szprychy - DT Competiiton race

- Nyple -  mosiężne 

 - Dętki - duro 18-25c

- Oponki - Duro Stinger 28c

 

 

 

 

 

Parę dodatkowych zdjęć w tych postach:

https://forum.szajbajk.pl/topic/2492-guerciotti-atos-cross-2016-tani-przełaj/?do=findComment&comment=37879

 

IMG_20170414_184034864_HDR.thumb.jpg.3d66476bb99ea81d1c807e068c2c39f6.jpg IMG_20170426_163430638.thumb.jpg.3e13ae2983c8fa1d15e84d2b71f04aea.jpg IMG_20170503_170359227.thumb.jpg.5b140508dc63e55bc645f66d9c58e4b1.jpg IMG_20170512_171737857.thumb.jpg.82e5f9d5c9244c49e3c807c204b86ac5.jpg IMG_20170512_174731809.thumb.jpg.be5e26f118f8a8ac33276b919cb38cfe.jpg IMG_20170524_201745175.thumb.jpg.8adab9eb2a1e6052a35c4d0d2547fbeb.jpg

 

Edytowane przez hanus
Nowe spostrzeżenia ;)
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryś

świetnie wygląda , czy dobrze pamiętam guerociotti jest włoska marka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Tak, rama jest włoska. Ccc sprandi polkowice śmiga na ramach guerciotti ;-)

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Zdjęcie z nowym blatem 46t, nową owijką i malutką latareczką 277e1281cad50a69fa505506cbc48282.jpg

 

 

ef09400fd4403e9f2272e561cd6b7f70.jpg

 

 

Moja tylna opona szybko znika... Jakie opony polecacie do przełaja, gdzie asfalt/las to 50/50? Rozmiar minimum 35c, ale najlepiej 38c. Najbardziej skłaniam się na schwalbe marathon cross http://allegro.pl/schwalbe-marathon-cross-28-x-1-50-rg-ls-opona-drut-i6866890558.html

 

Czy jest coś lepszego? W podobnych pieniądzach?

Edytowane przez hanus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryś

To znowu ja, polecam
Opona Cyclocross Race CONTINENTAL , mam w 35c i jest super, bieżnik prawie nie ruszony(1800 km)mieszane trasy
Mnie co najbardziej przekonało na oponkę to odporność na przebicia

Edytowane przez Patryś
dopisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

@Patryś fajna propozycja, jednak chyba jestem już zdecydowany na marathon cross ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciek1986pl

hanus a powiedz mi gdzie zakupiłeś taką świetną moro owijkę?:)

Edytowane przez maciek1986pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Podwójna chińska owijka. Jako pierwsza poszła czarna, a na górę moro. Na aliexpres bez problemu znajdziesz ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

Jakiej wielkości oring służy mocowaniu lampki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Gumka jest z chińskiej lampki sygnalizacyjnej, ta na kierownice mtb

2017 Przenośny 5 MTB Drogowe Bike Tylne Światła LED USB Akumulator Safety Warning Rowerów Tylne Światła Lampy Jazda Na Rowerze Rower światła

http://s.aliexpress.com/QvMfUvQb

(from AliExpress Android)

 

Wspomagana gumką recepturką, na podwójnej owijce i trzyma się to bardzo solidnie!

Wielkość gumki

0902c4e53ec81640697ab9290af74b06.jpg&key=4a2d3f8c81b78d10ef2e4a36b4b584606f0d9b23d4276e50cac277bf76eb8c54

 

Ale i tak już zamówiłem jakiś tam uchwyt i do tego ma próbę silikonowy z Chin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maciek1986pl

Myślałem że polska dystrybucja owijki. Jakoś nie przepadam za oczekiwaniem po 3 tyg na paczkę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Mi na czasie nie zależało i kupiłem z czystej ciekawości co to będzie za te parę groszy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Rower w opcji na deszcz. Bo miałem już dość mokrych pleców i twarzy wracając z pracy. Do tego bardzo szybki montaż i demontaż zestawu. Ogólnie po dzisiejszych testach wszystko działa jak należy. 772f5394727bbd514427a994cc1acd93.jpg&key=7c822cef4a53c0f83412a9078957e1d911116fe16fd4dd48d97b9a901f5d6e50

 

77bf5e5d3cb219f7c3e0f2aab41470b9.jpg&key=09e474bab1a4fb4cd399acf581a7442327f53c9ed3eb8184e9468804fb84f881

 

 

Edytowane przez hanus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pitt35

Co to za błotniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Sks raceblade pro XL

Bardzo fajne błotniki jeśli ktoś nie posiada mocowań w ramie. Bardzo szybki montaż i demontaż. Oraz nie telepią się na dziurach.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus
Dnia 12.08.2017 o 21:07, Patryś napisał:

To znowu ja, polecam
Opona Cyclocross Race CONTINENTAL , mam w 35c i jest super, bieżnik prawie nie ruszony(1800 km)mieszane trasy
Mnie co najbardziej przekonało na oponkę to odporność na przebicia

Jadnak zmiana w planach... Aktualnie przekładka przód na tył, a później wpadną continental cyclocross race 700 x 42 (lecimy z wagą w dół :P )

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Genzo

Osobiście nie byłem zadowolony z Conti CX Race. Po  sezonie (1,5kkm) wyglądały jakbym z 6kkm na nich zrobił. Przyczepność w lesie super, ale odległość między kostkami  powodowała opory toczenia na asfalcie i oczywiście lekki szum.

Zmieniłem na Continental CX Speed (700x35c) i po sezonie (2kkm) wyglądają bardzo dobrze. Asfalt - cichutkie jak bym na slikach jeździł. Las - idzie po wszystkim.  Jestem na tyle zadowolony, że następne będą te same lub Schwalbe G-One (też warte obejrzenia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Kurcze właśnie miałem speed na myśli, a napisałem race... Będę zakładał speed ze względu, że sporo po asfalcie śmigam ;-) tak to jest jak się na szybko pisze i głupoty wychodzą :-P

 

Czyli speed polecasz? A g-one muszę sprawdzić dzięki!

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

@Genzo a jaką rzeczywistą szerokość maja 35c? Bo zastanawiam się bardziej nad 42c, bo ludzie piszą, że prawdziwa szerokość to 38mm

Edytowane przez hanus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
19 godzin temu, Genzo napisał:

Osobiście nie byłem zadowolony z Conti CX Race. Po  sezonie (1,5kkm) wyglądały jakbym z 6kkm na nich zrobił. Przyczepność w lesie super, ale odległość między kostkami  powodowała opory toczenia na asfalcie i oczywiście lekki szum.

Zmieniłem na Continental CX Speed (700x35c) i po sezonie (2kkm) wyglądają bardzo dobrze. Asfalt - cichutkie jak bym na slikach jeździł. Las - idzie po wszystkim.  Jestem na tyle zadowolony, że następne będą te same lub Schwalbe G-One (też warte obejrzenia).

Jest tak jak mówisz z tym że Speed nawet na małym piachu tracą trakcję i nie jada dalej. Na leśnych podjazdach gdzie dużo korzeni, liści i szyszek potrafią się uślizgiwać. W lekkim terenie dają jako tako radę. To nie są opony terenowe raczej szutrowo-asfaltowe, jeżdzę na nich w okresie wiosna - lato i tez jestem bardzo zadowolony. Teraz zmieniłem opony na sezon jesien-zima na typowo terenowe bieżnikowane do cyclocrossu ( Vittoria XG PRO) i jest magia! Przełaj w terenie idzie jak burza tam gdzie Speedy na piachu stawały lub uślizgiwały sie na podjazdach leśnych te idą bardzo sprawnie! Ludzie na MTB dziwią się że ja jadę gdy oni muszą rower prowadzić :) To za sprawą tego że opona jest wąska 33 mm i wżyna się w piach nie tracąc energii. Polecam :)

15 godzin temu, hanus napisał:

@Genzo a jaką rzeczywistą szerokość maja 35c? Bo zastanawiam się bardziej nad 42c, bo ludzie piszą, że prawdziwa szerokość to 38mm

Zależy od obręczy, u mnie jest 35 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Genzo

@Kufir Tak. Zgadzam się, że CX Speed są bardziej na asfalt niż w teren. Ja jeżdżę 50/50 i dla mnie są idealne, bo w terenie nadal dają radę, a jak już jestem w lesie to tam i tak częściej jest twardo i szuter niż piach i trawa.

Jeśli ktoś więcej  czasu spędza w lesie to lepiej się zastanowić nad tymi Vittoria, skoro Kufir poleca, lub nad Maxxis Raze - kolega na nich jeździ i też jest bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus



Zależy od obręczy, u mnie jest 35 mm.


42c? Na jakiej obręczy siedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Jeżdżę na Schwalbe G-One 38C, po zmianie z Schwalbe Super Swan 35C. Wymiary producenta są realne. Są bardziej na asfalt niż w teren. Nie ma problemu z oporami toczenia po płaskim, a nawet eliminują część małych wybojów (nierówne chodniki czy rozwalony asfalt). Przegrywają na piachu, gdzie Super Swan jechały prawie jak grube kapcie MTB (Geax Goma/Mezcal 2.25/2.1). Natomiast błoto, trawę i dowolny szuter ogarniają bez problemu (błoto przez przebicie do twardego podłoża).

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
14 minut temu, hanus napisał:


 

 


42c? Na jakiej obręczy siedzi?

Continental Cyclocross Speed 35C mają rzeczywisty rozmiar 35 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hanus

Parę zdjęć z dzisiaj ;) 

Zdjęcia niestety z błotnikami...

 

IMG_1889.JPG IMG_1890.JPG IMG_1898.JPG IMG_1907.JPG IMG_18944.jpg IMG_18977.jpg IMG_18999.jpg IMG_19000.jpg IMG_19033.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.