Skocz do zawartości

Malowanie ramy co i jak?


matio16

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, kupiłem używany rower za 500zł. Ma służyć do prostej jazdy i tyle. Natomiast ma białą ramę, ma parę rys, płytszych i grubszych. Postanowiłem się pobawić i przemalować ją na niebiesko. Moje pytania:

1.Czy polecacie jakieś specjalne farby itp?

2. Czy stary biały lakier po zmatowieniu papierem wodnym i odtłuszczeniu może spełniać rolę podkładu?

3. Czy po pomalowaniu ramy na niebiesko powinienem stosować jeszcze jakiś lakier bezbarwny w celu lepszego zabezpieczenia powłoki?

4.Ile warstw nakładać żeby było nie za dużo i nie za mało?

Odnośnik do odpowiedzi

Z mojego doświadczenia mogę Ci polecić zdjęcie chemiczne lakieru do gołego metalu (chyba że to stalowa rama. Wtedy piaskuj), następnie oddanie ramy do lakierki proszkowej. Uzyskasz twardą, i estetyczna podłogę, o jakiej przy samodzielnym malowaniu możesz pomarzyć. Jak po liczysz koszt farb i akcesoriów to wychodzi na jedno. Jak ja malowałam to ok 100zł kosztowało zwykłe malowanie. Ja płaciłem 140 bo na wy rany kolor kladziony był proszkowo jeszcze bezbarwny brokat.

Odnośnik do odpowiedzi

matio16: ja cię rozumiem ale zadajesz tak podstawowe pytania, że nie wiem czy to ma szanse powodzenia. Lakierowanie tak aby to było trwałe i estetyczne niestety wymaga odpowiednich środków, wiedzy i umiejętności. Spróbuj przez tydzień postudiować opisy i fora poświęcone lakierowaniu. Po tym czasie będziesz wiedział czy brać się za to samemu.

Odnośnik do odpowiedzi
[mention=2170]zibi_j1[/mention] Ale ja chce mieć też z tego fun, dlatego postanowiłem, że samemu chcę pomalować 
Fun będzie z przygotowania ramy a potem składania roweru.
Jeśli chcesz malować sam musisz tak samo przygotować podłoże, potem delikatnie podkład, szlif, znowu podkład, szlif, lakier bazowy i klar. Jak mokro na mokro to bez szlifu. Jak mokro na sucho to szlif bazy. I najważniejsze: nie rób tego zwykłym sprayem. Idź do mieszalni lakierów i poproś o nabicie lakieru z utwardzaczem. Wtedy masz 24 godziny od nabicia na zużycie lakieru, ale powłoka będzie miała szanse przetrwania.
Farbę dobrze wymieszaj. Wcześniej możesz ją podgrzać w pojemniku z ciepłą wodą.
Pod klar możesz dać naklejki.

I tak będzie to droższe i mniej trwałe niż proszek.
Odnośnik do odpowiedzi
Godzinę temu, matio16 napisał:

@zibi_j1 Ale ja chce mieć też z tego fun, dlatego postanowiłem, że samemu chcę pomalować 

Zmatuj starą powłokę cienkim papierem. Ubytki, odpryski zamaluj minią, wyrównaj, kup Montanę Hardcore ( ostatecznie 94) o odpowiednim kolorze i pomaluj.

Favorita  malowałem zwykłymi aeorozolami, miało być w sumie na chwilę, powłoka trzyma się do dziś. Odpryski oczywiście się porobiły przez te  4-ry lata, no ale od kamoli w lesie i mojego stylu jazdy rowerem do tyrania w złe warunki pogodowe trudno żeby ich nie było.

89352705_3223781214429258_71669378343543

 

A moje doświadczenie długoletnie w tym temacie przedstawia się tak:

16508224_2387737768033611_78355721297781

Edytowane przez kaido2
  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
2 godziny temu, kaido2 napisał:

ostatecznie 94)

@kaido2  Możesz jakoś rozszerzyć co to jest? Na ten spray później jeszcze coś powinno iść(np. jakiś bezbarwny czy coś)?

@kaido2 Jeśli jesteś tak obeznany w tych Montana Hardcore, to podpowiesz mi jaki kolor będzie najbardziej zbliżony do tego koloru ramy  z załącznika?

two6player.jpg
Odnośnik do odpowiedzi
patryckii

Najwygodniej byłoby zanieść ramę do lakierni, będziesz miał profesjonalnie pomalowaną ramę, nie trzeba będzie się brudzić samemu. Ja przynajmniej tak zrobiłem, kiedy zmieniałem wygląd swojego roweru. Jakby ktoś chciał to w Warszawie jest lakiernia proszkowa Vi-kolor, gdzie zajmują się takimi rzeczami - ramy rowerowe, motocyklowe, aluminium, felgi, czarna stal, dadzą sobie radę ze wszystkim. Zostawiam namiary na nich dla zainteresowanych, mają cennik na stronie, więc można od razu sprawdzić, co i jak: https://vi-kolor.pl/oferta/cennik/ Jak dla mnie warto postawić na nich zamiast kombinować na własną rękę.

Odnośnik do odpowiedzi

Najwygodniej, co nie oznacza najtaniej.

Akurat przy ramie rowerowej wiele roboty nie ma.

W przypadku ram stalowych i aluminiowych jeżeli stara powłoka nie jest jakoś specjalnie mocno zniszczona to nie ma potrzeby usuwać starej.

Ostatnio robiłem rower od 0, malowanie wyniosło 27 pln.

Oczywiście nie jest to pierwsza przeze mnie pomalowana rama.

btwin.jpg
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...