Luz w sterach w nowym Level 7


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy przypadek. Niestety z tego co piszesz to trzeba obmacać żeby coś więcej poradzić :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam teorię: ten insert z gwintem w rurze sterowej (wyleciała mi z głowy fachowa nazwa i nie chce wrócić :) ) nie klinuje się poprawnie i po prostu ci go podciąga do góry. Stąd po naciskaniu luz wraca. Najlepiej byłoby go wybić i założyć nowy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
7 minut temu, wpiszlogin napisał:

2. Dokręcam mostek. Ciągle jeszcze wszystko ok.

3. Kilka razy dobijam amortyzator i luz jest od nowa.

I robisz tak.

Luzujesz śruby mostka i dokręcasz górną,aby skasować powstały luz.

Wracasz do pkt.2 ;)

Najprawdopodobniej łożysko się układa po wciśnięciu amora   

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
wpiszlogin

Po wielu przebojach chciałem dać znać do jakich doszedłem wniosków.

 

W dniu 5.08.2020 o 15:45, Accent_Szaj napisał:

I robisz tak.

Luzujesz śruby mostka i dokręcasz górną,aby skasować powstały luz.

Wracasz do pkt.2 ;)

Najprawdopodobniej łożysko się układa po wciśnięciu amora   

Tym sposobem dochodziłem do momentu, w którym siła dokręcenia sterów była prawie taka sama, jak w śrubach mostka i niestety luz wciąż występował.

Udało mi się ostatecznie znaleźć na to sposób. Górną bieżnie (element nacięty) najpierw dobrze docisnąłem, potem zamontowałem mostek. Przed postawieniem roweru na koła stery zostały od razu dokręcone mocno. Wydaje mi się, że problem wynikał z tego, że któryś element układał się krzywo (prawdopodobnie górna bieżnia).

Tak czy siak, rower został wymieniony z innego powodu. Wymieniony Level 7.0 ma luzy na goleniach amortyzatora (potwierdzone w serwisie), także polecam Krossa :) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpiszlogin
Napisano (edytowane)

UPDATE

Nie byłem do końca przekonany co do opinii serwisu, więc wybrałem się do autoryzowanego serwisu sram/rock shox i mi powiedzieli, że amor jest bez zarzutu. Występuje delikatny luz na center lock i mam się tym nie przejmować.

Zatem wygrało dobro. Mogę zacząć się w końcu cieszyć nowym rowerem i koniec tematu :) 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Edytowane przez wpiszlogin
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
filipw1990

@wpiszlogin dostałeś nowy rower czy nie? W nim też jest taki sam problem?

Pociesze Cię że mam Kross Dust 1.0 2019 z tymi samymi sterami i dokładnie tym samym problemem. Złożyłem i kupiłem już kilka rowerów w swoim życiu, ale nigdy nie miałem takich problemów ze sterami jak w aktualnym. Żeby nie było luzu, muszę je skręcić naprawdę mocno. W dwóch innych rowerach stery dokręcam krótką stroną klucza i nie ma nawet minimalnego luzu. W Kross stery skręcam jakbym dokręcał śrubę, coś strasznego. Próbowałem wielu kombinacji, wkładając nawet inne łożyska, pierścień centrujący i Top Cap. Poprawy raczej brak.

Jakiś czas temu dokręciłem je naprawdę mocno i od tego czasu luzu nie ma. Gdybyś w przyszłości znowu miał taki problem, to polecam mój sposób. Dokręcasz mocno stery, tak że luzu już nie czuć, dokręcasz normalnie śruby mostka. Walisz kilka razy kołem o ziemię i ponownie dokręcasz Top Cap. Wtedy już raczej luz więcej się nie pojawi.

Ogólnie ja mam dość tych sterów i po sezonie planuję oddać ramę na frezowanie główki ramy i wsadzenie nowych sterów. Nie wiem z czego wynika problem, ale absurdalne jest że stery trzeba dokręcać z siłą 4-5 Nm ( sprawdzałem kluczem Dynamometrycznym) żeby nie było luzu. 

Co do sprawdzenia luzu na sterach, pomijając luz na goleniach i klockach, to jest na to metoda. Opierasz o coś tylne koło, podnosisz przednie, kierownicę skręcasz o 90 stopni żeby była wzdłuż ramy i próbujesz ruszać kierownicą ( jedną stronę ciągniesz w górę, drugą pchasz w dół). Jeżeli nie wyczujesz luzu, to znaczy że na sterach go nie ma.

Co ciekawe, w Kross chyba wiedzą że taki problem istnieje. Fabrycznie stery były skręcone tak mocno, że miałem problem żeby poluzować Top Cap.

Edytowane przez filipw1990
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się