zibi_j1

Mach by Zibi - B'TWIN Mach 720 CF, 2016r., rozm.57 (L)

Rekomendowane odpowiedzi

Nemrod

Czyli rower w końcu dotarł. Teraz tylko zdrowia i nabijania km życzę.

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Dotarł cały i zdrowy. Była pierwsza jazda i wszystko PRAWIE idealnie. Przy podjazdach w stójce coś strzela po lewej stronie. Obstawiam suport. Jak ja się cieszę, że pomimo węgla mam zwykły wkręcany. Bardzo lekko wykręciłem miskę. Wyczyściłem, posmarowałem, dokręciłem wg wzoru siła x łokieć i oby pomogło. Jutro testów ciąg dalszy ;)
dc53d0718ff59826cf59190eb53297b0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Wygląda naprawdę dobrze. Nic tylko jeździć. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piterrrxd

Ja w 920 Ultra mam stety-niestety pressfit, nie strzela ale słychać zatarte łożyska. Zobaczymy jak będzie po wkręceniu Tokena Ninja.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
Ja w 920 Ultra mam stety-niestety pressfit, nie strzela ale słychać zatarte łożyska. Zobaczymy jak będzie po wkręceniu Tokena Ninja.
Też szedł bym w Tokena. Myślę że będziesz zadowolony. BSA niby cięższy. Ale łatwość serwisu to rekompensuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
Dotarł cały i zdrowy. Była pierwsza jazda i wszystko PRAWIE idealnie. Przy podjazdach w stójce coś strzela po lewej stronie. Obstawiam suport. Jak ja się cieszę, że pomimo węgla mam zwykły wkręcany. Bardzo lekko wykręciłem miskę. Wyczyściłem, posmarowałem, dokręciłem wg wzoru siła x łokieć i oby pomogło. Jutro testów ciąg dalszy wink.png

dc53d0718ff59826cf59190eb53297b0.jpg&key=fce79a4aa8d98daacfff7adf2ec12e083e7ed6259a1a7e2c9d8271cdde8c1d5f

Masz standard BSA? Jak take to mam nową miskę lewą, oddam po znajomości. wink.png

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
Masz standard BSA? Jak take to mam nową miskę lewą, oddam po znajomości. wink.png 
 
W sumie to jednak strona napędu jest prawa... ;) Ta micha wygląda na nową..piękny fabryczny zielony smar. Myślę że ktoś ni zjadł.sniadania i za słabo ja dokręcił... Dam znać jutro, bo będzie jeżdzone ;)
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Jeśli strona nie napędowa to mam miskę nówkę w standardzie BSA, kupiłem błędnie, a mam ITA...wink.png

 

@PrzeLuka miał niezły polew se mnie z tym suportem... ;)

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
33 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Jeśli strona nie napędowa to mam miskę nówkę w standardzie BSA, kupiłem błędnie, a mam ITA...wink.png

 

@PrzeLuka miał niezły polew se mnie z tym suportem... ;)

 

No bo żeby w Marianie robić włoski gwint to ktoś miał fantazję :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piterrrxd
1 godzinę temu, zibi_j1 napisał:

Też szedł bym w Tokena. Myślę że będziesz zadowolony. BSA niby cięższy. Ale łatwość serwisu to rekompensuje...

Taką różnicę w wadze to można sobie wsadzić wiadomo gdzie... :) W huraganie przejechałem 10tys na zwykłym wkręcanym wkładzie i działał jak nowy. Ten kupiłem z przebiegiem ok 5tyś, być może coś się dostało do środka i zatarło jedno łożysko. Początkowo myślałem że to klocki o felgi ocierają, bo dźwięk bardzo podobny. W sbike token kosztuje 150zł, więc się nawet nie zastanawiałem :D

Wzbraniałem się przed Btwinami ze względu na "nudne" malowania, ale te konkretne w 920 jakoś mi się spodobało (lubię połączenie czerni, bieli i czerwieni), rama również ma fajny kształt i fajnie wygląda to na Mavicach. No i tak jak pisałeś - cena względem tego co otrzymujemy jest super :) Sprawdzałeś może ile waży całość bez pedałów? Względem tego Tribana, co miałeś poprzednio to spory upgrade :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
Taką różnicę w wadze to można sobie wsadzić wiadomo gdzie...  W huraganie przejechałem 10tys na zwykłym wkręcanym wkładzie i działał jak nowy. Ten kupiłem z przebiegiem ok 5tyś, być może coś się dostało do środka i zatarło jedno łożysko. Początkowo myślałem że to klocki o felgi ocierają, bo dźwięk bardzo podobny. W sbike token kosztuje 150zł, więc się nawet nie zastanawiałem
Wzbraniałem się przed Btwinami ze względu na "nudne" malowania, ale te konkretne w 920 jakoś mi się spodobało (lubię połączenie czerni, bieli i czerwieni), rama również ma fajny kształt i fajnie wygląda to na Mavicach. No i tak jak pisałeś - cena względem tego co otrzymujemy jest super Sprawdzałeś może ile waży całość bez pedałów? Względem tego Tribana, co miałeś poprzednio to spory upgrade
Katalogowo nieco ponad 8kg. U mnie może być więcej bo założyłem odrobinę cięższe koła. Może.kiedys zacznę się bawić w odchudzanie... Nie prędko jednak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piterrrxd
1 minutę temu, zibi_j1 napisał:

Katalogowo nieco ponad 8kg. U mnie może być więcej bo założyłem odrobinę cięższe koła. Może.kiedys zacznę się bawić w odchudzanie... Nie prędko jednak.

Moim zdaniem jedyne co realnie odczujesz, to właśnie zmiana kół na sztywniejsze/bardziej responsywne. Ewentualnie jeszcze heble lub wymiana samych klocków. Na hamplach R8000 hamuję znacznie lepiej i pewniej niż na pozagrupowej 105 którą wcześniej miałem. Jakby jeszcze wymienić klocki na jakieś swiss stop, to pewnie lepiej by to zatrzymywało niż niejedne mechaniczne tarcze ;)

Co do małej różnicy wagi to raczej placebo niż jakieś konkretne korzyści. Btwin jest kilogram lżejszy od Rometa i w ślepym teście chyba bym nie potrafił stwierdzić różnicy. Co innego sztywność - w romecie tylny trójkąt odczuwalnie pracował na boki jak jechałem na małych koronkach z tyłu. Btwin jest wyraźnie sztywniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Poza wagą naprawdę nie mogę narzekać na te DT SWISSy... Niczego im nie brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yacek _b

wygląd ramy kozacki , zawstydzisz niejednego właściciela speca 😀

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pchemski

fajne dwa koła szacun 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Wczoraj odbyłem grubszą jazdę testową. 110km że średnią pod 29km/h. Rower jest niesamowity. Nie do końca wyeliminowałem stukanie. Następny krok to sprawdzenie dokręcenia blatów...
677427bac067b705c20a1dc703e5f160.jpg
4024b40b3bf8a520c112bf56a8e862bb.jpg
f2f01f29329c37ea5e9cf99f9f269f83.jpgc7fb7e5d3b922fc1e905c8c29b2680eb.jpg

Niestety rower o wiele gorzej zwalnia niż przyspiesza. Do wymiany lecą wszystkie linki i pancerze. Niestety nie mogę znaleźć sprzedawcy który ma.i jedno i drugie od ręki. Potrzebuje szlifowanych linek i smarowanych pancerzy Jagwire.
Dziś doraźnie to zreanimowałem. Podobnie jak klocki...
Mam do Was dwa pytania:
1. Czy warto płacić stówkę za Swiss stopy? Czy jest coś innego wartego uwagi?
2. Czy jest różnica w siłę hamowania pomiędzy zaciskami 105 a Ultegrą?

Małe przed i po ;)
192ce385cd8deb633aed087b6b1a56f1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

Nie ma żadnej specjalnie  wyczuwalne różnicy międzo 105 a Ultegrą czy nawet DA. Wszystkie hamują praktycznie tak samo a jeżeli jest jakaś różnica to poniżej poziomu mojej percepcji.

Fioletowe Swissstopy Flash Pro Evo w moim mniemaniu hamują sporo lepiej niż standardowe wsuwki shimano. Na plus również modulacja. Także moim zdaniem warto .

 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
Nie ma żadnej specjalnie  wyczuwalne różnicy międzo 105 a Ultegrą czy nawet DA. Wszystkie hamują praktycznie tak samo a jeżeli jest jakaś różnica to poniżej poziomu mojej percepcji.
Fioletowe Swissstopy Flash Pro Evo w moim mniemaniu hamują sporo lepiej niż standardowe wsuwki shimano. Na plus również modulacja. Także moim zdaniem warto .
 
Dzięki za radę. Graty zamówione, będzie gruby mod hamulców. Zaciski na razie zostaną i... Tylko one. Będą nowe linki, pancerze, końcówki i klocki SS Flash Pro BXP.
Sam jestem ciekawy różnicy...
Obawiam się tylko przepychania linek przez ramę..ale jakoś damy radę...
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piterrrxd

Przed wyciąganiem do końca starej linki przyklej cienki sznurek na kropelkę i będziesz miał łatwiej.

Co do stukania sprawdź też czy pedał nie ma luzu na ośce oraz dokręcenie ramienia korby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G
W dniu 26.07.2020 o 15:16, zibi_j1 napisał:

Wczoraj odbyłem grubszą jazdę testową. 110km że średnią pod 29km/h. Rower jest niesamowity. Nie do końca wyeliminowałem stukanie. Następny krok to sprawdzenie dokręcenia blatów...
Niestety rower o wiele gorzej zwalnia niż przyspiesza. Do wymiany lecą wszystkie linki i pancerze. Niestety nie mogę znaleźć sprzedawcy który ma.i jedno i drugie od ręki. Potrzebuje szlifowanych linek i smarowanych pancerzy Jagwire.
Dziś doraźnie to zreanimowałem. Podobnie jak klocki...
Mam do Was dwa pytania:
1. Czy warto płacić stówkę za Swiss stopy? Czy jest coś innego wartego uwagi?
2. Czy jest różnica w siłę hamowania pomiędzy zaciskami 105 a Ultegrą?

Małe przed i po ;)

nie wiem jak SwissStopy, ale u siebie zmieniłem standardowe wsuwki od 105  na niebieskie BBB TechStop i siła hamowania znacznie wzrosła - i to przy zaciskach tektro.

Teraz mam zaciski 105 r7000 i wsuwki BBB i hamuje to lepiej jak hydraulika z mojego MTB (Sram DB1 i klocki EBC gold). Linki i pancerze fabryczne, chyba jagwire (nie są opisane) 

Z ciekawości bym sprawdził jak się sprawują te SwissStopy, ale to raczej w "nowym rowerze", który powinienem mieć w wrześniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
nie wiem jak SwissStopy, ale u siebie zmieniłem standardowe wsuwki od 105  na niebieskie BBB TechStop i siła hamowania znacznie wzrosła - i to przy zaciskach tektro.
Teraz mam zaciski 105 r7000 i wsuwki BBB i hamuje to lepiej jak hydraulika z mojego MTB (Sram DB1 i klocki EBC gold). Linki i pancerze fabryczne, chyba jagwire (nie są opisane) 
Z ciekawości bym sprawdził jak się sprawują te SwissStopy, ale to raczej w "nowym rowerze", który powinienem mieć w wrześniu.
Te tektro miałeś dual pivot? Czyli myślisz że jest sens zmieniać.moje zaciski Btwina na 105?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G

@zibi_j1 

Tektro które zdjąłem z roweru to model R317. Wydaje mi się że, hamulce w twoim B'Twinie to właśnie te Tektro.

Producent opisuje je jako dual pivot, ale nie do końca wiem dlaczego, ponieważ nie działają tak samo jak zacisk Shimano DualPivot.

Czy jest sens? moim zdaniem jest, ponieważ to jest jednak bezpieczeństwo. Ja jeżdżąc na 105 czuję, że mam większy margines błędu - czuję się po prostu bezpieczniej... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
2 minuty temu, Tomek.G napisał:

@zibi_j1 

Tektro które zdjąłem z roweru to model R317. Wydaje mi się że, hamulce w twoim B'Twinie to właśnie te Tektro.

Producent opisuje je jako dual pivot, ale nie do końca wiem dlaczego, ponieważ nie działają tak samo jak zacisk Shimano DualPivot.

Czy jest sens? moim zdaniem jest, ponieważ to jest jednak bezpieczeństwo. Ja jeżdżąc na 105 czuję, że mam większy margines błędu - czuję się po prostu bezpieczniej... 

Shimano twierdzi że w r7000 poprawili o 10% siłę hamowania względem 5800...  i teraz pytanie czego szukać... Ale chyba bede sie czaił na jakąś dobrą ofertę na r7000

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukaszzsch

Jakbyś chciał 5800 w dobrych pieniądzach to daj znać. W sumie sam coś zaproponuj. Przebieg poniżej 2000km, jedyna wada to starty acetonem
napis na tylnej szczęce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.