Antyszprycha

Jaki amortyzator ?

Rekomendowane odpowiedzi

Antyszprycha

Witam obecnie posiadam amortyzator suntour sf15xcm-hlo-pm 27.5" 100 mm i nosze się z zamiarem wymiany amora. Jaki polecicie amortyzator powietrzny który będzie pasował ? Przyszły pacjent Lapierre Edytę 227.
Zalezaloby mi aby miał blokadę skoku w kierownicy
 
 
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

To zależy od ceny i zastosowań. Wybór masz od kilkuset złotych (Suntour Raidon) przez okolice 1000 (Suntour Epicon, Rockshox Recon TK) po duże kwoty (Rockshox Recon RL, Reba i Sid oraz Fox Flota 32). Płacisz za coraz większą wygodę, która rośnie mniej wyraźnie niż ceny. Płacisz też za coraz niższą wagę i dodatkowe opcje regulacji tłumienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

No dlatego pytam jaki byłby odpowiedni (najlepsza cena do jakości)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Nie podałeś parametrów: jak bardzo chcesz poprawić swoją wygodę i ile chcesz wydać. Nie ma jednego idealnego wyboru dla każdego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki
Napisano (edytowane)
7 minut temu, Franz Mauer napisał:

Rock Shox Recon Gold TK - jakościowo na poziomie Reby

Nie kłam. Mają zupełnie inne tłumiki, co wpływa na komfort jazdy. Podobne do Reby są wersje Recon RL (Silver i Gold).

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
9 minut temu, Andrzej Sawicki napisał:

Nie kłam. Mają zupełnie inne tłumiki, co wpływa na komfort jazdy. Podobne do Reby są wersje Recon RL (Silver i Gold).

Mam propozycję - trochę pohamuj się z komentarzami. Ja nie teoretyzuję jak Ty tylko piszę z doświadczenia bo używam i Recona Golda TK i Rebę - różnica nie jest tak odczuwalna, aby zasłaniać się różnicą w tłumikach.

Napisz coś konstruktywnego.Chętnie przeczytam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Przeserwisuj kiedyś tę Rebę i pojedź w ostry teren. Może zauważysz różnicę.

  • Pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Prosiłem o coś konstruktywnego. Jeśli nie masz nic ciekawego do napisania to może nie psuj komuś posta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Panowie spokojnie... Jak koledzy wcześniej wspomnieli na wybór amora wpływa kilka czynników. Budżet oraz zastosowanie. Określ dokładnie swój styl (teren) w jakim jeździsz i wtedy coś pomożemy ;) 

RS Recon beznadziejnie prosty w serwisie i wykona go dziecko po szybkim przeszkoleniu. 

Ja jeżdżę na SR Suntour Raidon i złego słowa nie powiem a wcale go nie oszczędzam. Ładnie wybiera i w tej cenie ciężko o coś lepszego.

Generalnie czego byś nie wybrał a nie będziesz dbał to prędzej czy później zaczniesz narzekać, że coś nie gra i amor jest do du... Amory powietrzne wymagają więcej troski niż sprężyna.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Ale podobno powietrzny jest o wiele lepszy od sprężynowego a zarazem lżejszy. Teraz w jakim jeżdżę to głównie lasy ścieżki leśne i szutry, boczne drogi utwardzone a asfaltu jest mało (ale właśnie po to jest blokada amortyzatora). Jeśli chodzi k. Urzędy to nie wiem nawet jakie są widełki, coś do 500-600 zł sensownego kupię ? Przy obecnym amortyzatorzemam wrażenie ze baaaaardzo ciężko "siada"...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Sprężyna jest ewidentnie bardziej ociężała. Powiedz tylko jeszcze jaką sterówkę masz? Taperowana czy 1 1/8 po całości? 600 zł RS nie kupisz chyba że używkę.

Zerknij sobie w ofertę, może coś Cię zainteresuje.

http://activia.sgl.pl/

Do amora dolicz jeszcze pompkę i coś do konserwacji amora.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Raidon to dobra propozycja cenowa. W załączeniu link:https://piwnicarowerowa.pl/sr-suntour-raidon-air-27-5-100mm-taper-black-qr15,3,1242,2480

Co prawda jest on pod sztywną oś i należałoby dopytać czy on wreszcie jest pod 27,5 czy 26 cali, zapewne wymagałoby dokupienia przedniej piasty i przeplecenia koła, ale wydaje mi się, że i tak będzie się kalkulowało, ponieważ:

- sprzedający amor daje dwa serwisy za darmo (czyli oszczędność ok. 200 zł)

- sprzedający za darmo przeplata koło (więc pozostaje jedynie koszt zakupu przedniej piasty i ewentualnie nowych szprych jeśli zajdzie taka potrzeba).

 

Pewnie jak poszukasz w necie to znajdziesz Raidona w podobnej cenie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)
11 minut temu, Franz Mauer napisał:

Pewnie jak poszukasz w necie to znajdziesz Raidona w podobnej cenie :)

Mój wcześniejszy post. Gość ma prawie wszystko i prawie wszystko jest wstanie poskładać. Mi amora składał pod moje wymagania, bo takowego w ofercie nie miał. Bezproblemowo. Wystarczy napisać lub zadzwonić i zapytać.

Edytowane przez PrzeLuka
  • Pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha

Odświeżając temat: wymiana amora wiąże się zawsze z wymiana piasty i przepłacaniem felg czy można kupić amor dokonać wymiany na zasadzie pług nad play ? Co sądzicie o używanych amorach powietrznych i skąd mam wiedzieć jakiego dokładnie szukać ?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki
Napisano (edytowane)

Wymiary piast są standardowe, więc nie ma filozofii. Kupujesz amortyzator pasujący do swojego roweru -- koła, sterów i hamulców. Możesz sobie lekko zmienić skok, ale może nie przechodź z 100 mm do 150 mm, bo co najmniej zepsujesz geometrię, a może uszkodzisz ramę. (Przy innym skoku zmieniają się siły działające na główkę ramy. Niektóre rowery to wytrzymają, inne nie).

Jeśli chcesz wymienić na coś z górnej półki i mówimy o rowerze XC, szukaj używanego Rockshox Reba. Wpadają na Alledrogo dość regularnie. Dolicz ~200 zł na kontrolny pełny serwis. Nie będzie to tańsze niż nowy SR Raidon, który już tu polecano, ale lżejsze i (w razie wyższego modelu niż Reba RL) z dodatkową regulacją.

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się