Skocz do zawartości

3 fakty o nowej grupie Shimano Deore M6100, M5100, M4100.


SzajBajk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pytanie. Myślę o wstawieniu do drugiego roweru kasety 5100 11-51. Jak rozumiem, to jedyna przerzutka 11s jaka to ogarnie, to 5100 sgs. I tu pytanie. Czy manetka też musi być z serii 5100 czy obsłuży to każda na 11s? Np. Slx 7000? 

Odnośnik do komentarza

Witam planuje zmiane blatu w Korbie M5100 z 30T na 32 lub 34 ,ale widzę że są o symetrycznym i niesymetrycznym mocowaniem. Jak to rozpoznać jakie tutaj jest bo nigdzie w necie nie znalazłem opisu do tej korby gdzie podali by czy jest symetryczny rozstaw czy nie ?

Odnośnik do komentarza
leejoonidas

 

4 godziny temu, Kicha napisał:

Jak to rozpoznać jakie tutaj jest bo nigdzie w necie nie znalazłem opisu do tej korby gdzie podali by czy jest symetryczny rozstaw czy nie ?

Niesymetryczne mocowanie tarczy z oznaczeniem BCD 96mm.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Witam,

To mój pierwszy wpis na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość.
Chciałem się podzielić swoim rozczarowaniem co do jakości wykonania manetek najnowszej serii Deore - SL-M5100-IL i SL-M4100-IR. 

Słowem wstępu... Oryginalnie na swojej Meridzie Big9 500 lite miałem kompletny napęd Deore M6000 2x10. Ponieważ brakowało mi prędkości na płaskim, a jednocześnie nie miałem potrzeby podjeżdżać pod "pionowe ściany", wymieniłem oryginalne blaty w korbie z 34-24 na 38-28. Jak dla mnie - ideał - blaty mogę zmieniać w zależności od potrzeb. Jedno co mnie bolało to hamulce, dlatego oryginalne zmieniłem na Deore M6100 - i tu też strzał w 10-tkę. Jasne, SLX lub XT będą jeszcze lepsze, ale w tej cenie i to w tym roku - "no way" - M6100 są bardzo dobre!  
Idealny obraz psuł mi kokpit :). Manetki M6000 na obejmach (bez "telewizorków") można zamontować w "przerwie" między wspornikiem, a obejmą hamulca M6000. Tylko przy moich długich palcach nieco zahaczałem o dźwignie manetek pod gripem. Dodatkowo przy konfiguracji 2x10 mam zwyczaj zmieniać blaty z przodu przy 4 lub 5 z tyłu. Ale ciągle nie umiem tego wyczuć i muszę spoglądać pod nogi. Manetka z telewizorkiem to było by to.
Dlatego z
amarzyły mi się manetki w systemie i-spec EV. Najprostszym rozwiązaniem były właśnie SL-M4100-IR - z telewizorkiem :) do 10 blatów z tyłu i SL-M5100-IL do 2 blatów z przodu. Kupiłem i zamontowałem - i tu się zdziwiłem :(

Obie manetki są jakieś takie toporne - w porównaniu z poprzednimi M6000. Zwłaszcza ten "paluch" w lewej M5100. Niby super - jedna dźwignia, ale jest tak duża, że blokada amora nie mieści się ponad nią i musiałem ją przesunąć daleko za hamulec! Blokady nie mogę dosunąć do obejmy hamulca, bo przeszkadza szerokie mocowanie i-spec EV manetki :(. A manetki nie chcę przesuwać w kierunku gripa, bo już w tym skrajnym prawym położeniu dźwignia manetki wystaje dokładnie tak samo jak przy M6000 z obejmą i zahaczam o nią trzymając dłonie na gripach :( Więc żadnej wartości dodanej z lewej manetki M5100 z i-spec EV, tylko blokada amora wylądowała prawie na środku kierownicy! I może już uprzedzony, ale wydaje mi się, że muszę użyć więcej siły do przesunięcia dźwigni M5100 niż poprzedniej M6000.
OK. Teraz prawa manetka SL-M4100-IR. Wygląda jak "klocek" (wyłącznie moje odczucie) w porównaniu z poprzednią SL-M6000-R, ale to kwestia gustu. Ale muszę to przyznać chodzi dużo delikatniej niż M6000. Ale... Jest problem ze zrzucaniem 3 przełożeń na raz. Najpierw myślałem, że jak powoli się wciska, to przeskakuje o 3, a jak za szybko to tylko o 2. W ferworze walki, "w lesie" to jest nieakceptowalne. Nawet jeśli to tylko Deore. Poprzednie M6000, choćbym się starał, chodziła jak żyleta, nigdy się nie zająknęła. W końcu doszedłem - jak naciskam "od dołu" dźwignię dociskając do korpusu to przełącza o 3, ale jak palcem trafię w górną część dźwigni i dociskam do dołu podczas obrotu, to przełącza tylko o 2! Na dźwigni jest luz, że manetka działa "jak chce" - no Alivio jak nic. I na koniec, tu też się rozczarowałem. Prawa manetka z telewizorkiem nie ma możliwości regulacji w poziomie mimo i-spec EV. Na szczęście mocowanie jest w skrajnym lewym położeniu. Tyle że to nic nie dało względem manetki M6000 montowanej na obejmę (bez telewizorka) - dźwignie sięgają dokładnie tak daleko jak w poprzedniej M6000! Tu jedyną wartością dodaną jest telewizorek :), bo M6000 z telewizorkiem nie pasuje do hamulców M6100. 

Niby i-spec EV, ale ogólny efekt końcowy gorszy nowego Deore M5100/4100 niż oryginalnego M6000. Tylko ten "telewizorek" jest pocieszeniem.

Wygląda na to, że wrócę do M6000 po lewej stronie - przynajmniej blokadę będę miał bliżej i lżej będę między blatami przełączał, a po prawej chyba będę musiał się przyzwyczaić do odpowiedniego wciskania dźwigni, bo łatwość przełączania i ten "telewizorek" jednak mi odpowiadają. 

Ech, nie chciałem, ale za sezon lub 2 trzeba będzie pomyśleć o tych 12 blatach z tyłu :) (2 z przodu - dla mnie to "must have").

Jak dobrneliście do tego miejsca - szacun. Sorry, za długie opowiadanie, ale musiałem, by ze mnie zeszło.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...