Skocz do zawartości

Opona Continental Speed Ride 700x42 zwijana - używa ktos ?


Eldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie, potrzebuję opinii na temat tej opony. Jak by ktoś, coś będę wdzięczny  :)

Jest okazja przygarnąć komplet kółek z tymi oponami, wyglądają obiecująco biorąc pod uwagę sam wygląd bo używam aktualnie opony z podobnym bieżnikiem i rozmiarem. 

Na oko widać że opory toczenia będą bardzo małe, i przyczepność na ubitym gruncie odpowiednia. Bardziej mi chodzi o odporność na przebicia i trwałość ogólną czyli opinię po jakimś tam przebiegu :) Nie istotne czy z dętką czy TL

79385c1197360ee5med.png

 

Edytowane przez Eldo
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Kupiłeś te opony? Ja szukałem opinii. Jest ich mało i nie przekonują mnie. Czytałem za to o oponach continental i nie było dużo pochlebnych recenzji. Cienkie boczne ścianki które strzelają itd.

Odnośnik do komentarza

Tak z ciekawości jaki masz rozmiar ?? Ta rozmiarówka Continentala trochę "zamotana" ... Chcę 28x1.6, nie wiem ile faktycznie ma 40c czy 42c bo różne opisy są. Jeździłeś na kamyczkach/tłuczniu którym teraz ścieżki leśne wysypują ? Dają radę ? Dzięki za odp.

U większości firm 42-622 to 700x40c a Conti podaje że 42-622 to 700x42c ...

Odnośnik do komentarza

Żadne opony Continental nie są tubeless ready. Oczywiście można je zalać, ale nie ma tu wersji ze wzmocnionymi ściankami, więc będzie stale wyciekało przez te ścianki. Tzn. będzie trzeba uzupełniać mleko dwa razy częściej niż myślisz, bo szybciej schnie. Niestety znam to z praktyki na MTB.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Andrzej Sawicki napisał:

Żadne opony Continental nie są tubeless ready. Oczywiście można je zalać, ale nie ma tu wersji ze wzmocnionymi ściankami, więc będzie stale wyciekało przez te ścianki. Tzn. będzie trzeba uzupełniać mleko dwa razy częściej niż myślisz, bo szybciej schnie. Niestety znam to z praktyki na MTB.

To niby jakim cudem na stronie Continentala możemy wyczytać, że firma posiada wersje Tubless Ready?

Odnośnik do komentarza

Continental jak najbardziej posiada w ofercie opony pod system bezdetkowy. Np Kingi UST ktore miałem u siebie 😏 Speed-y rowniez miałem zalane mleczkiem i spokojnie sie uszczelniały (na obreczach ust). Kingi UST miałem chwile bez mleczka i trzymały cisnienie. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.08.2018 o 20:18, jaro76 napisał:

Tak z ciekawości jaki masz rozmiar ?? Ta rozmiarówka Continentala trochę "zamotana" ... Chcę 28x1.6, nie wiem ile faktycznie ma 40c czy 42c bo różne opisy są. Jeździłeś na kamyczkach/tłuczniu którym teraz ścieżki leśne wysypują ? Dają radę ? Dzięki za odp.

U większości firm 42-622 to 700x40c a Conti podaje że 42-622 to 700x42c ...

Ja śmigam na nich po odcinkach z wysypanymi kamyczkami, kawałkami cegłówek, kamieniami, piaskiem, słowem po wszystkim. Nic się z nimi nie dzieje choć wiadomo nie jest to 29x2.25 więc trzeba trochę świadomiej po kamieniach jeździć. Bardzo sobie oponki chwalę.

Mi zaimponowały jak się okazało, że gwóźdź ich nie przebił tylko przeszedł pod gumą i wyszedł bokiem.

Moje po 500km wyglądają jednak trochę gorzej niż ta wrzucona wyżej.

Po asfalcie śmiga się na nich równie fajnie.

Polecam.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Cześć!

Szukałem opinii nt. tej opony parę miesięcy temu. Trafiłem wtedy i na to forum - jak sami widzicie trudno znaleźć więcej opinii.

Zaryzykowałem i w kwietniu 2018 kupiłem te kapciuszki :).

Najpierw pokręciłem się na nich po okolicy nie unikając również ostrych szutrów, potem pokonałem traskę z Liberca do Świnoujścia (Nysa-Odra) - 95% asfalt. Uznałem wtedy, że są wystarczająco mocne i szybkie na twardej nawierzchni. Do tego bardzo lekkie. W lipcu wybrałem się do Aten (m.in. przez Karpaty w Rumunii). Warunki - w większości asfaltowe lub twarde ścieżyny, choć zaliczałem też odcinki specjalne :D po bezdrożach i bardzo ostrych, kamienistych fragmentach przy autostradzie... W jakimś greckim mieście przejechałem przez dzielnicę warsztatów samochodowych (pełno metalowych śmieci na ulicy), tam wbił mi się kawał ostrej, zagiętej blachy - i to była JEDYNA GUMA OD 4500 km! W dodatku zauważyłem ją pod sklepem rowerowym i właściciel wziął sobie za punkt honoru zmienić mi gumę, kiedy zobaczył, że rozbieram koło. :)

Zużycie po blisko 5000 jest takie, że na tyle opona już nieco gładka i na bank do wymiany, ale przód zostawię sobie na jakiś zapas i wymienię tylko dla komfortu, bo mam wrażenie, ze jeszcze min. 2000 by klepnęła. Wiadomo - trzeba pilnować ciśnienia (jeździłem na ok. 4.5) i zwłaszcza w podróży być ostrożnym.

Z czystym sumieniem polecam te gumki. :)

 

39054772_1908851292512229_26843934509288

38975492_1908850632512295_53460127089216

38907515_1908858599178165_65795264702243

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Panowie, a takie pytanko - jak się ta guma sprawuje na dużych szybkościach na asfalcie? 
Chodzi mi głównie o to czy nie szumi wiatr jak się dobrze rozpędzić, czy te boczne lamelki nie spowalniają jak wiatrak jak się dobrze przyciśnie? :)
Szukam ogumienia głównie na asfalty, do szybkiej jazdy ale takiego, na którym nie wytnę fiflaka na byle koleinie w lesie zsuwając się na bok albo gdzieś na zakręcie mi nie poniesie tyłu.. Ale priorytet jest szybko na asfalcie ;)

 

Odnośnik do komentarza

Używam tych opon od początku sezonu 2020. Rower to Cube CLS Pro a więc crossowy. Zdecydowanie częściej po asfalcie i ubitych drogach szutrowych ale od lasu też nie stronię.

Na asfalcie opona jest świetna! Cicha i szybka! Przy optymalnym dla mnie ciśnieniu (4 bary) jazda w przedziale prędkości 30-35 km/h to nie problem. W wakacje przejechałem kilkaset kilometrów w okolicach Nowy Sącz, jezioro Rożnowskie, gdzie są spore przewyższenia i na zjazdach po asfalcie czułem się pewnie nawet powyżej 60 km/h. 

Niestety zabawa kończy się kiedy robi się mokro. W sobotę (mokro, 3 stopnie celsjusza) jechałem po asfaltowej drodze około 30 km/h i na rondzie ja skręciłem a rower pojechał prosto :)

 

W terenie sprawują się dostatecznie ale ich niewielka szerokość powoduje, że wcinają się w piach i raczej zalecam przestrzeliwać na wprost bo skręcanie w piachu przy większej prędkości kończy się glebą. Na podjazdach dają radę o ile nie zabraknie techniki :)

Niestety gorzej jak jest mokro. Opona szybko obkleja się piaskiem/błotem korzenie albo koleiny robią się niebezpieczne.

 

Reasumując: na sucho - TAAK, na asfalt - TAAAAK

 

 

Tak to wygląda po jeździe przez las w mokrych warunkach

20201031_100335.jpg Edytowane przez duperel
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Twój wątek skłonił mnie do przyjrzenia się moim oponkom i mam następujące obserwacje:

- Przejechane około 3000

- głównie asfalt ale w lesie, po kamieniach i korzeniach też było katowane

- moja waga 99kg do maja a później sukcesywnie do 87kg obecnie

- opona dość szybko się zużyła 

20201113_114159_HDR.jpg 20201113_114145_HDR.jpg 20201113_114138.jpg 20201113_114054_HDR.jpg 20201113_114038.jpg 20201113_113958_HDR.jpg

Edytowane przez duperel
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...