Skocz do zawartości

Leki po treningu ?


korx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Rozmawiałem ze znajomym. Powiedział, że profilaktycznie po każdym treningu przyjmuje ibuprofen, aby zapobiec bólom i infekcjom związanym z wysiłkiem, osłabieniem, itp. Czy powinno się praktykować takie formy profilaktyki ? Co wy na to ? (Nie mam na myśli sytuacji związanej z koronawirusem).

Odnośnik do komentarza

Absurdalny pomysł. Ibuprofen działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie a "profilaktyczne" stosowanie go jest nieuzasadnione, bo w żadnym stopniu nie chroni przed infekcjami.

Na regeneracje, czyli zapobieganie bólom nich kupi BCA a na wzmocnienie odporności witamina C (kwas L-askorbinowy).

 

Odnośnik do komentarza

Stosowanie ibuprofenu po treningu może dać efekt odwrotny od zamierzonego. Przede wszystkim b. mocno obciąża wątrobę, której wydolność jest kluczowa zarówno w sporcie jak i zwalczaniu infekcji a dodatkowo uszkodzona wątroba (stłuszczenie, zwłóknienie) potęguje uczucie zmęczenia. Poza tym jeśli po treningu pojawiają się infekcje to raczej jest jakiś inny problem z organizmem albo problem z niewłaściwym doborem odzieży itp. 

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza

Branie Ibuprofenu po wysiłku ma pewnie za zadanie nie zapobiegać infekcjom, ale zlikwidować powstałe wskutek wysiłku mikrostany zapalne, a więc przyspieszyć regenerację. Typowe zagranie Janusza suplementacji. Jest w tym jakaś logika, ale straty są nieporównywalnie wielkie w stosunku do zysków (patrz: wątroba). Może od razu niech wali profilaktycznie jakiś antybiotyk.

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, PrzeLuka napisał:

a regeneracje, czyli zapobieganie bólom nich kupi BCA

BCAA nie działa, udowodnione, promują ją tylko producenci i ludzie, których sponsorują. Tzn. na pewno nie zaszkodzi ale te pieniądze można wydać na coś lepszego i działającego

Swoją drogą znam ludzi, którzy "na pompę" żarli/żrą aspirynę przed treningiem więc ibuprofen mnie nie rusza xd W sumie biorąc pod uwagę działanie to aspiryna na pewno lepiej sprawdzi się jako środek poprawiający regenerację niż ibuprofen, przekaż koledze 😎

Edytowane przez SzpiceR
Odnośnik do komentarza

Aspiryna nie była na pompę tylko na podniesienie temperatury przy spalaniu tkanki tłuszczowej. Jedna ze składowych ECA, czyli efedryna, kofeina, aspiryna. Co nie zmienia faktu, że mądre to to nie było :)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, SzpiceR napisał:

BCAA nie działa, udowodnione, promują ją tylko producenci i ludzie, których sponsorują.

Mi pomaga i jakoś nikt mnie za to nie wynagradza. Pewnie placebo 😉

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, PrzeLuka napisał:

na wzmocnienie odporności witamina C (kwas L-askorbinowy)

Polecacie jakieś konkretne i sprawdzone preparaty ? Patrzę bardzo sceptycznie na oferty w sklepach internetowych, a o odporność warto zadbać. 

Odnośnik do komentarza

Wśród wielu ofert, dopiero teraz znalazłem witaminę c z Herbapolu w Krakowie, która posiada "znaki jakości i bezpieczeństwa żywności ISO 9001, ISO 22000/ GMP" i numerację seryjną. Duża większość produktów nie ma nic lub jakieś atesty laboratoriów z kosmosu :( Na Herbapol mógłbym się skusić.

Odnośnik do komentarza

Witamina C nie wzmacnia odporności. 

 

Odporność wzmacnia, lub utrzymuje na wysokim poziomie zdrowy tryb życia - zdrowe zróżnicowane żywienie, unikanie używek, wysypianie się, oraz umiarkowane uprawianie sportu. 

 

Utarło się, że witaminę C należy suplementować, żeby być zdrowym. Prawda jest taka, że suplementując witaminę C bez nadzoru nie zaszkodzimy sobie (co ma miejsce przy nadmiernej suplementacji innych witamin). Po prostu cały ten nadmiar (między innymi z tabletek, proszków, itp) wysikujemy. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Kiszona kapusta też nie ma jej jakoś strasznie dużo, ale na pewno warto ją jeść. Najwięcej witaminy C z popularnych produktów to ma czarna porzeczka, natka pietruszki (!) i czerwona papryka. Nawet nasze truskawki mają więcej niż cytryny.

I jak już zaznaczono wyżej - nie istnieją żadne badania, których wyniki wiązałyby witaminę C ze wzrostem odporności. Ona rozpuszcza się w wodzie i jej nadmiar momentalnie wydalamy.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie. Jakiś czas temu postanowiłem zobaczyć, co nauka wie o zapobieganiu i leczeniu przeziębień, i czy rzeczywiście jest tak bezradna jak każdy internista u którego byłem (coś bez recepty na objawy, trochę cukierków na ból gardła i tyle).

 

Znalazłem kilka ciekawych publikacji w tym metaanalizę badań na ten temat (podsumowanie wniosków z wielu badań) i wnioski są takie:

-witamina C nic nie daje, poza minimalnie zwiększoną odpornością u osób trenujących  na zewnątrz w niskich temperaturach wykazaną w pojedynczym badaniu

-w przeciwdziałaniu infekcjom dróg oddechowych lepszy od witaminy C jest cynk, który nieco skraca czas trwania infekcji (około 1 dnia krócej w przypadku przeziębienia, o ile dobrze pamiętam)

-naturalne metody na przeziębienie (czosnek, miód, imbir itd) nie dają jednoznacznych efektów, ale pewnie nie szkodzą 

 

Stosowanie ibuprofenu po treningu traktowałbym w kategorii niebezpiecznej lekomanii.

 

Dodatkowym ciekawym wnioskiem na jaki trafiłem w innych badaniach jest wpływ sportów wytrzymałościowych na odporność.

-krótkoterminowo, po intensywnym treningu odporność jest niższa przez kilkanaście godzin (dłużej jeśli trening był zdecydowanie poza granicą komfortu)

-długoterminowo, sport poprawia odporność na infekcje 

 

Podsumowanie: każdy teraz szuka magicznej tabletki na wszystko, co dodatkowo podsycane jest reklamami firm farmaceutycznych, a takiej tabletki po prostu nie ma. Pozostają sprawdzone sposoby czyli zdrowa dieta, umiarkowany wysiłek fizyczny, sen, higiena oraz unikanie chorych osób.

Edytowane przez RadS
Odnośnik do komentarza

Wiele osób porywa sie na zbyt forsujące ćwiczenia. Nie doceniają tutaj rozgrzewki, która powinna być wprowadzona w praktycznie każdym przypadku. Rozgrzewka pomaga w przypadku ćwiczeń oraz pozwala przygotować sie organizmowi na większe przeciażenia.

Dla ochrony stawów warto rownież włączyć do diety suplement Arthro Guard :
działa przeciwzapalnie
odbudowuje stawy
jak równeiż ma w sobie składniki, które mogą wspierać maź stawową

Jest to bardzo dobry produkt w profilaktyce uszkodzeń stawów dla osób aktywnych ( na przykład ćwiczących na siłowni czy biegających).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...