Tomek.G

Kross Level B7 2016 - Po prostu rower.

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek.G    7
Tomek.G

Cześć,

Chciałem opublikować opinię na temat tego roweru po 3 miesiącach użytkowania, ponieważ wiele osób szuka opinii na temat rowerów Kross. Zatem zacznijmy od początku.

Potrzebowałem solidnego i dobrego roweru do codziennych treningów. Kupiłem ten rower, ponieważ miałem już dość starego 26er'a. Rower jest traktowany Mazurską ziemią.

Moje wymagania wyglądały następująco:

- rower na kołach 29

- sportowe geo

- powietrzny amor

- budżet 3500pln

Wytypowałem 2 zawodników. Kross Level B7 z 2016 i Romet Mustang 2 z 2017. Romet był niedostępny więc kupiłem Krossa.

1. Rama

Rama w tym rowerze jest wykonana z aluminium, mimo to nie jest to lekka rama. Posiada ona główkę ramy w standardzie tapered, sztywną oś tylnego koła 12x142 (Rock Shox Maxle) i stery na łożyskach maszynowych. Rama przy moich obecnych 84 kg jest bardzo sztywna. Przy wadze 90kg też nie odczuwałem braku sztywności.

2. Widelec

W maszynie tej siedzi wideł Rock Shox Recon Silver w wersji TK z ośką 15mm (Rock Shox Maxle). Amor w porównaniu do sprężynowego Suntour'a z goleniami 28mm jest mega sztywny. Pracuje bardzo dobrze, choć nie jest to poziom Reby. Amor ten posiada manetkę Rock Shox PopLoc. Golenie w tym rowerze są stalowe, co jest dla mnie zaletą ponieważ są praktycznie niezniszczalne.

3. Koła i opony

Koła to obręcze WTB STP i19 z piastami Shimano Deore. Obręcze nie są ciężkie i nadają się pod system Tubeless. Piasty do Deore pod ośki. Tanie w utrzymaniu i proste w serwisowaniu. Koła przy obecnych 84kg są mega sztywne, natomiast kiedy licznik na wadze pokazywał 90kg czuć było że jest trochę miękko. Według mnie koła są solidne i bardzo dobre. Na obręcze są naciągnięte opony Schwalbe Rapid Rob na ciężkim drucie. Opony są ciężkie ale za to ciśnieniu ok. 25psi nie miałem ani razu gumy. Jedyny ich mankament to szybkie zużycie (po 650km została tylko połowa bieżnika).

4. Napęd

Napęd w głównej mierze to Shimano Deore, jedynie tylna zmieniarka to SLX. Napęd działa bardzo dobrze. Korba z zintegrowaną osią jest bardzo sztywna w porównaniu do korby Suntour na kwadrat. Napęd jak dla mnie jest lepszy niż XT czy XTR ponieważ jest dużo tańszy a różnica w pracy jak dla mnie jest żadna. Napęd 2x10 pozwala na dużo więcej niż napędy 1x10, 1x11 i 1x12. Młynek 24t razem z kasetą 11-36t pozwala podjechać pod każdą górę, a blat 38t pozwala "dokręcić" na zjazdach. Suport to PressFit.

5. Hamulce 

Heble to Avidy DB1 na klockach metalicznych i z tarczami Avida. Hamulce te są świetne, działają bardzo dobrze jak na podstawowe heble. Taplałem je w błocie, w deszczu i w suchym piachu i ani razu nie piszczały. Moc tych hebli jest wystarczająca do codziennych treningów.

6. Rurki, girpy i siodło

Wszystkie rurki są od Kross'a, spełniają swoją funkcję. Siedzenie to siodło Kross'a robione przez Velo. Jak dla mnie jest wygodne, ma sportowy charakter i nie przeszkadza w codziennych treningach. Gripy to piankowe lock on'y. Jak dla mnie są za twarde, dlatego zamówiłem z Aliexpress silikony (chińskie Esi Grips).

7. Jazda i sterowanie rowerem.

Rower ten świetnie podjeżdża i zjeżdża. Sterowanie tym 29er'em jest bardzo precyzyjne.

8. Małe podsumowanie.

Rower ten jest świetny. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tej maszyny, ale teraz sam jestem zdziwiony jak świetny to jest rower. Jak dla mnie, 17 letniego amatora rower ten jest genialny. Mógłbym kupić rower z ramą karbonową i na XTR tylko po co ? Jeżeli jesteś amatorem to według mnie napis XTR czy waga 9-10 kg nie ma sensu. Czy bym kupił ten rower jeszcze raz ? Jak najbardziej !!!

Specyfikacja:

https://kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7

+ pedały PD-M520 i koszyk de one

Zdjęcie poglądowe:

 

knzmezc.jpg

 

Edytowane przez Tomek.G
  • Pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Łabędź    232
Łabędź

Dobry, dokładny, pełny opis. Czytam i wiem, za co naprawdę lubisz ten rower, dobra robota. Napisz jeszcze tylko proszę, w jakim rozmiarze masz ramę i jaki jest Twój wzrost, a także ciekaw jestem Twojej opinii jak odczuwasz stosunek wzrostu do wielkości ramy w tym rowerze. Sam bowiem napalałem się na Krossy jak szukałem 29era, ale z moimi 169 centymetrami nie miałem czego u nich szukać (przynajmniej wśród ram na alu - w karbonie, w tych najwyższych modelach level B, coś by się może znalazło, bo w Levelach od B1 do B6 najmniejszy rozmiar mają 17", ramy na włóknie węglowym jakoś mogą zrobić w rozmiarówce od 16". Ale widzę, że Level B7 i B8 też mają w ofercie z ramami 16"), przynajmniej w dostępnym wtedy budżecie, więc wybór padł na Treka Superfly z ramą 16,5".

I wrzuć więcej fotek, bo fajna maszyna! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G    7
Tomek.G

Dzięki :) Mam 172cm wzrostu, noga 77cm. Rama to 17''. Dla mnie 17'' jest idealne. 19'' była już sporo za duża. Dzisiaj postaram się wrzucić zdjęcia roweru w terenie.

  • Pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Łabędź    232
Łabędź

Wygląda naprawdę świetnie. Podoba mi się bardzo. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G    7
Tomek.G

Doszły wyżej wspomniane gripy z Ali. 

Moja subiektywna opinia:

Gripy były zapakowane w mały kartonik. Razem z chwytami były również korki. Gripy te są wykonane z miękkiego silikonu i lepkiego (?) silikonu. Moje ważą 17g bez korków. Kupiłem te gripy, ponieważ obecne piankowe chwyty Krossa są strasznie twarde i śliskie (powiedziałbym nawet że są niebezpieczne dla użytkownika. 3 razy zaliczyłem upadek przez te chwyty. Niestety ostatni wypadek był najbardziej niebezpieczny ponieważ poważnie uszkodziłem swoje biodro i skrzywiłem przednie koło.) Chwyty te jak dla mnie są dużo lepiej wykonane od pianek Krossa. Są one bardziej miękkie i dużo lepiej wykonane mimo bardzo niskiej ceny tych gripów ($2,76). .Gripy po zamontowaniu na płyn do mycia szyb nie obracają się. Zamontowanie ich było bardzo łatwe. Miałem w rękach oryginalne ESI i jak dla mnie nie warto płacić 80 pln za ESI. Różnice jak dla mnie są praktycznie żadne. Za tydzień (o ile zdołam doprowadzić siebie i rower do porządku) dodam aktualizację tej opinii po testach gripów w terenie.

aukcja z gripami: https://www.aliexpress.com/item/Bicycle-Grips-UltraLight-Silicone-Sponge-Material-Handlebar-Girps-High-Density-MTB-Bicycle-Handlebar-Anti-slip-Cycling/32781503951.html?spm=2114.13010608.0.0.DP0hUo

zdjęcia gripów:

fG8kWvv.jpgUQfSGuB.jpg

 

Edytowane przez Tomek.G

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Steve    0
Steve

Cześć, używam krossa b7 2016 od Kwietnia - zrobione do teraz około 750km, wiekszość przejechana po trójmiejskich szlakach, roweru nie oszczedzam trenuje na nim ile wlezie.

Moje dotychczasowe spostrzeżenia  to że hamulce są pierwsze do wymiany (193cm wzrostu i 88kg wagi Rama 21") bo brakuje im siły  i na tych obreczach jest lekki autopilot przy szybszych prędkościach w zakretach. A opony faktycznie szybko sie zużywają tylnia po tym sezonie bedzie do wymiany lub nawet szybciej. 

A tak ogólnie to rower bardzo dobry, jak za tą cenę, ciężko dostać rower z dwiema sztywnymi ośkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eisteufel    10
Eisteufel
2 godziny temu, Steve napisał:

Cześć, używam krossa b7 2016 od Kwietnia - zrobione do teraz około 750km, wiekszość przejechana po trójmiejskich szlakach, roweru nie oszczedzam trenuje na nim ile wlezie.

Moje dotychczasowe spostrzeżenia  to że hamulce są pierwsze do wymiany (193cm wzrostu i 88kg wagi Rama 21") bo brakuje im siły  i na tych obreczach jest lekki autopilot przy szybszych prędkościach w zakretach. A opony faktycznie szybko sie zużywają tylnia po tym sezonie bedzie do wymiany lub nawet szybciej. 

A tak ogólnie to rower bardzo dobry, jak za tą cenę, ciężko dostać rower z dwiema sztywnymi ośkami.

Ja w moim B6 opony wymieniłem po 300km, nie ma sensu jezdzic na Rapid Robach, odrobina deszczu i lecisz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Steve    0
Steve

Osobiście myślę nad Racing ralph przód i tył.

36 minut temu, Eisteufel napisał:

Ja w moim B6 opony wymieniłem po 300km, nie ma sensu jezdzic na Rapid Robach, odrobina deszczu i lecisz

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eisteufel    10
Eisteufel

Ja teraz mam z przodu Mountain king II 2.2 a z tyłu X-king 2.2 i jest całkiem fajnie. Opory na asfalcie trochę większe ale do miejscówki mam 2-3km asfaltem także daje radę. Docelowo na nowych kołach planuje coś w stylu X-king lub Ikon przód i tył

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko1    2
macko1

Przy rozmiarze 177 lepsza opcja to 17" czy juz 19"? Czy rower waszym zdaniem ma bardzo sportowa pozycję czy nada się również oprócz lasów na wypady po 50 km+ asfaltem? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G    7
Tomek.G

mała aktualizacja...

Rower ostatnio przybrał rogów za sprawą rogów od firmy Pro. Od początku chciałem kupić rogi, ale jakoś broniłem się przed tym, niepotrzebnie. Komfort poprawił się znacznie. Na prostych czy na podjazdach bez rogów było jakoś dziwnie, z rogami jest dużo lepiej. Kross dostał również owijkę zamiast gripów, ale jeszcze nie wiem czy zostanie, ponieważ jeszcze tego nie testowałem. Myślę też nad kupnem blatu 32t NW od majfrenda, ale chyba jeszcze noga nie ta pod 1x10.

zdjęcie kiery:

jZkd7yH.jpg

Edytowane przez Tomek.G

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KANDySowany    4
KANDySowany

Heh rogi ProLT... mam identyczne i sobie chwalę, przy stawaniu na pedały jak znalazł. Blaty NW teraz można dorwać za dobre pieniądze więc zainwestuj. Ja już innych blatów nie wrzucę, bo mi moje 34t idealnie pasuje i uwielbiam tą prostotę zmiany biegów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
egzo23    89
egzo23

Rogi w dół?!
Dziwnie krutki mostek jak na rower xc.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek.G    7
Tomek.G

Krótki.

Mostek ma 80mm. Taki był zamontowany fabrycznie. Myślałem nad zmianą mostka na accent seventeen -17º 100mm, ale obecnie mój portfel błaga o litość więc musi zaczekać. Rogi mam tak ustawione, ponieważ kiedy miałem ustawione "w górę" to było dziwnie, niewygodnie. Teraz takie ustawienie jest idealne. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
egzo23    89
egzo23

Ustawienie rogów dość dziwaczne. Ja mam bardzo leciutko zadarte do góry.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj