Skocz do zawartości

Zakup przez internet. Zostałem oszukany? Co mogę w tej sytuacji zrobić?


Xeno

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim,

wiadomo, że zima to najlepszy czas na zakup roweru. Szosę tak kupiłem i nie żałuje, ale z MTB coś chyba poszło nie tak. 31.01.202 Kupiłem Kellys Gate 90 29" 2018. Zależało mi na dwóch blatach i dobrej cenie dlatego wybrałem model 2018 w cenie 4499 zł. Przed zakupem upewniłem się u sprzedawcy, że jest fabrycznie nowy, z dwuletnia gwarancją - nie jest to rower testowy tylko stał na ekspozycji. Rower przyszedł po kilku dniach. Złożyłem i zacząłem jeździć i dopiero dzisiaj podczas czyszczenia zauważyłem, że jest w nim zainstalowany inny amortyzator niż w specyfikacji, mianowicie Rock Shock Silver TK zamiast Rock Shock Gold RL. Czy dobrze myślę, że ktoś mnie próbuje wydymać? Nie podejrzewałem, po opiniach w internecie, że tego sprzedawcę stać na taką zagrywkę, a cena to nie jest promocja, tylko zmiana amora na tańszy.

Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Jakie prawa mi przysługują? Na razie zbieram dowody. Sklep stacjonarny znajduje się 450 km ode mnie, także konfrontacja "face to face", na razie odpada".

Póki co wysłałem "pokojowego" maila z prośbą o wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, Łukasz_P napisał:

To może pierw lepiej poczekać na odpowiedź, a nie wszczynać alarm?

Sam się nie podmienił, trudno nie wierzyć w złe intencje

Edytowane przez Xeno
Odnośnik do komentarza

Eeeeee. Siejesz panikę.

Takie rzeczy się zdarzają. Na mówienie o oszustwie jest duuuuuuużo za wcześnie. Niekiedy złośliwość rzeczy martwych, niekiedy przeoczenie, niekiedy pracownicy, którzy robią lewizny i boki.

Należy bardzo grzecznie zwrócić się do sklepu, że zauważono bład roweru w stosunku do specyfikacji i zamiast takiego a takiego amora jest zupełnie inny. W zależności od twoich osobistych prefrencji zarządaj zmiany ceny, dostarczenia właściwego amora lub jeśli sklep na to pójdzie, zwróć rower. Być może będą chcieli wymienić amor na właściwy co będzie się wiązało z wysyłką. ;) 

Keep smiling.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Xeno napisał:

31.01

Klienta robiącego zakupy przez Internet broni prawo konsumenckie - masz bezwarunkowe dwa tygodnie na odstąpienie od umowy. Na zasadzie nawet "bo tak". O ile oczywiście zakupu dokonałeś jako konsument, a nie "na firmę". Co ważniejsze w tej sytuacji, dwa tygodnie liczy się od dostarczenia towaru do Ciebie, więc może jeszcze możesz z tego skorzystać. Kiedy przyszedł rower? 

Ciekawe co odpiszą na tego pokojowego maila. Co to się podziało z amorem. O ile odpiszą. Ale jak oleją, to ja napisałbym maila, w którym zadeklarowałbym odstąpienie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową, zaznaczając, że jednocześnie do maila wysyłam im też odstąpienie listem poleconym na adres siedziby, uprzedzając przy tym, że w razie braku odpowiedzi i na tę wiadomość, będę czuł się zmuszony do poinformowania organów ścigania pod zarzutem oszustwa i wyłudzenia. 

 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Łabędź napisał:

listem poleconym na adres siedziby, uprzedzając przy tym, że w razie braku odpowiedzi i na tę wiadomość, będę czuł się zmuszony do poinformowania organów ścigania pod zarzutem oszustwa i wyłudzenia. 

Nie trzeba listu poleconego.Wystarczy mail,jest on traktowany przez sądy jako list polecony,pod warunkiem wysłania go na adres ze strony.Treść jak najbardziej OK.Towar jest dużej wartości,więc oszustwo i wyłudzenie można zgłosić do organów ścigania.

Ale....

Zgadzam się z odłożeniem w czasie,do odpowiedzi ze strony sklepu.Nawet sam @Xeno piszesz że:

15 godzin temu, Xeno napisał:

Przed zakupem upewniłem się u sprzedawcy, że jest fabrycznie nowy, z dwuletnia gwarancją - nie jest to rower testowy tylko stał na ekspozycji. Rower przyszedł po kilku dniach.

Czyli nie jest to "firma krzak",bo udało się z nimi skontaktować ;) 

Nie panikuj,bo najwięcej ugrasz siłą spokoju i argumentów(Niezgodność ze specyfikacją)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Na stronie producenta co podlinkowałeś https://www.kellysbike.com/pl/o-mtb-xc-c714/gate-90-29-p53489 pod specyfikacją jest wpis Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji, więc sklep może nawet nie wiedziec że coś było nie tak.

Rower był używany i sklep może odmówić przyjęcia roweru bo może się powołać na stronę producenta.

Edytowane przez zuczek222
Odnośnik do komentarza

Taka informacja to jest na większości stron ale mam wrażenie że to bardziej dotyczy zmiany specyfikacji danego modelu i pozostawienie nazwy a nie wrzucenie do losowego egzemplarza amortyzatora z niższej półki.

Odnośnik do komentarza

Sprzedawca odezwał się. Wydaje się na równie zaskoczonego jak ja. Podesłałem mu zdjęcia roweru jak i amortyzatora. Wychodzi na to, że amortyzator to jakiś składak (góra od golda, dół silver). Zarzeka się, że w takiej konfiguracji kupił od przedstawiciela Kellys i z nim właśnie będzie to wyjaśniał. Jestem zadowolony z podejścia sprzedającego i próby rozwiązania sytuacji. Czekam dalej na wieści.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Sprawa została wyjaśniona. Śledztwo wymagało dotarcia aż do linii produkcyjnej Kellysa. Okazało się, że podczas montażu zostały uszkodzone dolne golenie amortyzatora. Jako, że w tamtym czasie nie było na fabryce całego Golda,  postanowiono zrobić miksa i przełożyć całą górę do dołu Silvera. Sprzedawca zaproponował zwrot roweru, jednakże z tej opcji nie chce skorzystać, więc dostałem rabat do wykorzystania przy kolejnych zakupach.

Temat to zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...