SławekM

Fuji Sportif 2,3 wymiana z grupy Claris na 105

Rekomendowane odpowiedzi

SławekM
Napisano (edytowane)

Witam , posiadam szosę Fuji Sportif 2,3 rocznik 2018 na grupie Claris.Chciałbym wymienić na 105, czyli nowe Klamkomanetki,przerzutka tył na średnim wózku, przerzutka przód,kaseta 11- 34 korba ,czy muszę wymienić koła,w jednym sklepie dowiedziałem się , że jest to nie opłacalne najlepiej kupić nowy rower, że muszę wszystko wymienić.Proszę o info.co konkretnie wymienić .

Link do Fuji Sportif 2,3 

https://rower.com.pl/fuji-sportif-2-3-968868

Edytowane przez SławekM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Jaki zakładasz budżet, bo to na prawdę spora inwestycja? 

Biorąc pod uwagę wartość roweru to same klamkomanetki to 1/4 jego ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IOO

Wyglada że koła podejdą aczkolwiek lepiej sprawdzić czy kaseta 11 wejdzie. Kosztowo powinieneś się zamknąć w około 1400 może 1200 na jakiejś wyprzedaży lub z dobrą zniżka. Możesz też szukać czy ktoś nie sprzedaje całego zestawu z rozbiórki roweru. Ogólnie to warto rozważyć sprzedaż roweru, dołożenie trochę kasy i kupno nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

Kaseta 105 r7000 o rozpiętości 11-34 jest jedyną szosową 11s, która wchodzi na bębenek 10s. 

Nauczony własnym doświadczeniem odpuściłbym temat. Wyrzucisz sporo kasy i nigdy jej nie odzyskasz. A dochodzą głupoty typu support, linki/pancerze, owijka, przydałyby się nowe klocki i robi się dodatkowe 300 "z niczego" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SławekM
Napisano (edytowane)

Nowy na razie odpada ,za nowy na 105 trzeba dać ok.6 tyś., ewentualnie używany,na Facebooku , jest strona bike4you sprzedają ciekawe rowery,nawet na Ultegrze można za 3tyś kupić.

Edytowane przez SławekM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Zobacz szybkierowery.pl może coś znajdziesz w mniejszym budżecie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drozda
Napisano (edytowane)

Możesz po kosztach - zamów z Ali na 11.11 zestaw Sensah Empire 11 klamkomanetki i przerzutki, powinien być w promocji za ok 100 USD, korba Tiagra lub 105 na OLX około 200 PLN plus suport HT2 około 100 PLN.

Sprawdź te koła - jeśli masz Vera Corsa jak na zdjęciu to na 99% jest tam bębenek 11 z podkładką do kaset 8-10 - wtedy wystarczy wymienić kasetę.

Całość z linkami , pancerzami i owijką wyjdzie jakieś 700-800 PLN

Dodatkowo możesz swoje stare graty sprzedać - strzelam że te 300 PLN za nie weźmiesz spokojnie.

Ja tak zrobiłem z rowerem na Tourneyu gdy się zaczął kończyć napęd.

https://pl.aliexpress.com/item/32863887425.html

Tyle że ja to sam przekładałem - musiałem kupić klucze do suportów na kwadrat i HT2. Dla serwisu to jest ze dwie godziny roboty.

Edytowane przez drozda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR
1 godzinę temu, SławekM napisał:

za nowy na 105 trzeba dać ok.6 tyś

Biorąc pod uwagę ulepa jaki wyjdzie z połączenia fuji na clarisie i grupy 105 podobna pod względem technicznym sensa kosztuje 3400, ew 3800 z pełną 105 i na lepszych kołach. Zawsze jest też alternatywa w postaci tribana rc520. Wszystko nowe i z gwarancją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

Hmmm wszystkim?

Jedynie kierownica i sztyca jest ta sama.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SławekM

Dzięki ale nie podoba mi się triban,nie ścigam się raczej lubię długie dystansy,mieszkam na Podkarpaciu jest dużo górek .Raczej jak kupię to używany coś w stylu endurance, myślałem o wymianie kół na dt Swiss,oraz całą grupę na 105,ale z tego co widzę odkładać kasę i kupić coś,używanego..

50 minut temu, drozda napisał:

Możesz po kosztach - zamów z Ali na 11.11 zestaw Sensah Empire 11 klamkomanetki i przerzutki, powinien być w promocji za ok 100 USD, korba Tiagra lub 105 na OLX około 200 PLN plus suport HT2 około 100 PLN.

Sprawdź te koła - jeśli masz Vera Corsa jak na zdjęciu to na 99% jest tam bębenek 11 z podkładką do kaset 8-10 - wtedy wystarczy wymienić kasetę.

Całość z linkami , pancerzami i owijką wyjdzie jakieś 700-800 PLN

Dodatkowo możesz swoje stare graty sprzedać - strzelam że te 300 PLN za nie weźmiesz spokojnie.

Ja tak zrobiłem z rowerem na Tourneyu gdy się zaczął kończyć napęd.

https://pl.aliexpress.com/item/32863887425.html

Tyle że ja to sam przekładałem - musiałem kupić klucze do suportów na kwadrat i HT2. Dla serwisu to jest ze dwie godziny roboty.

 Koła Vera Corsa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2

To tym bardziej jeżeli nie masz w planach jazdy sportowej to nie widzę sensu zmieniać na 105. Przy turystycznym przemieszczaniu się celem zwiedzania zamków,  wyższa grupa nic nie zmieni, ba wyższa grupa to tylko ułamki sekund przy ściganiu. Podstawa : głowa, noga...., a dopiero gdzieś na szarym końcu sprzęt.

.

.

.

A ja durny po dziś dzień jadę na 7s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek

Nie do końca bo lepiej utrzymasz kadencję na wyższej grupie. Jak masz więcej biegów to płynniej się jezdzi i im bardziej górzysty teren a drogi kręte tym bardziej to czuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2

Teoretycznie, praktycznie - bywa różnie, kwestia wytrenowania elementów. Taka kaseta MTB kilku koronkowa dla zawodnika z wytrenowanym rytmem nie zrobi na nim żadnego wrażenia, ba będzie sobie nawet na takiej lepiej radził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Argi
6 minut temu, kaido2 napisał:

Teoretycznie, praktycznie - bywa różnie, kwestia wytrenowania elementów. Taka kaseta MTB kilku koronkowa dla zawodnika z wytrenowanym rytmem nie zrobi na nim żadnego wrażenia, ba będzie sobie nawet na takiej lepiej radził.

Kolejny raz udowadniasz, że "dobry lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci..." Można i na Wigry 2  po lesie jeździć. Ale po co? 

Większa ilość biegów pozwala łatwiej utrzymać kadencję. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy realizujemy jakiś zamierzony plan czy cel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

Jeśli ktoś jeździ dla własnej przyjemności, prędkość nie robi mu różnicy i pomiędzy sąsiednimi przełożeniami, przy tej samej kadencji może mieć różnicę rzędu 3-4 kmh to nie ma sensu ładować się w 10, 11 czy 12 rzędowe grupy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
Godzinę temu, Argi napisał:

Kolejny raz udowadniasz, że "dobry lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci..." Można i na Wigry 2  po lesie jeździć. Ale po co? 

Większa ilość biegów pozwala łatwiej utrzymać kadencję. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy realizujemy jakiś zamierzony plan czy cel.

Wszystko można, czy trzeba tego chcieć? Nie, można być tylko uświadomionym i trzymać parametry dzięki odpowiednim treningom i to wszystko. Po co mam przerzucać przez ileś tam koronek 11, 12 s ( wiem umiejętny na kampie przeleci przez 3, na szimano 2), jak robię tylko cyk i prędkość tylko wzrasta, ale?

No ale.... to  są te umiejętności, wiedza, doświadczenia nabyte.... achhhhh.

Nic nie muszę udowadniać, po prostu.... chce i jadę tak jak przez x lat zostało to wypracowane i dodam.... jest lekko.

 

44 minuty temu, SzpiceR napisał:

Jeśli ktoś jeździ dla własnej przyjemności, prędkość nie robi mu różnicy i pomiędzy sąsiednimi przełożeniami, przy tej samej kadencji może mieć różnicę rzędu 3-4 kmh to nie ma sensu ładować się w 10, 11 czy 12 rzędowe grupy. 

No dokładnie, a dobrze wyregulowany sprzęt działa tak samo precyzyjnie jak ten z najwyższej półki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Argi
55 minut temu, SzpiceR napisał:

Jeśli ktoś jeździ dla własnej przyjemności, prędkość nie robi mu różnicy i pomiędzy sąsiednimi przełożeniami, przy tej samej kadencji może mieć różnicę rzędu 3-4 kmh to nie ma sensu ładować się w 10, 11 czy 12 rzędowe grupy. 

Zakładam, że wszyscy tutaj jeździmy dla przyjemności. Zdecydowana większość z nas wybrała szosę ze względu na różnicę w prędkości. Czy to jakieś dziwne, że chcesz jeździć szybciej na swoim rowerze? Szosowym?

Dla mnie np. najwięcej satysfakcji płynie z postępów jakie osiągam, głownie  na znanych mi odcinkach. I wiem, że niektóre można było przejechać szybciej, gdybym mógł utrzymać optymalną kadencję. Po co brać 10s., jeżeli stać Cię na 11s. I doskonale wiesz, że ew. późniejszy upgrade z 10 do 11 wcale nie będzie ani banalny, ani tani.

 

18 minut temu, kaido2 napisał:

No ale.... to  są te umiejętności, wiedza, doświadczenia nabyte.... achhhhh.

Nic nie muszę udowadniać, po prostu.... chce i jadę tak jak przez x lat zostało to wypracowane i dodam.... jest lekko.

Sorki, zapomniałem z kim mam do czynienia. Wybacz zwykłemu śmiertelnikowi. Przy Tobie nawet Chuck Norris wstydziłby się wsiąść na rower.

I taka mała wskazówka. Nie każdy jest superhero kaido2. Niektórzy są... zwykli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drozda
Napisano (edytowane)

BTW jak ktoś ma ochotę to majfriendy właśnie zrobili szosowe  2*12:

 

:)

Edytowane przez drozda
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
Napisano (edytowane)

Tu nie chodzi o superhiro tylko kto na jakim jest poziomie, uwierz że jak się ustawię z kadrą i się zgadają to mnie rozbroją na samym rozjeździe. I tak nieraz bywa, bo przecież jeżdżę, z niektórymi trzeba jeździć by podnosić swoje umiejętności/ możliwości. I tego nie przeskoczysz zwłaszcza sprzętem. A jaki sprzęt mają teraz? Ostre koła 48 /18 na starych stalowych ramach z przełomu lat 80/90- tych 😂Czy jestem cieńki to niech się wypowiedzą ci którzy mi na kole muszą wysiedzieć ponad 40 km/ h po wyjściu z miasta niezależnie na czym jadę.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR
35 minut temu, Argi napisał:

. Czy to jakieś dziwne, że chcesz jeździć szybciej na swoim rowerze? Szosowym?

Dla mnie np. najwięcej satysfakcji płynie z postępów jakie osiągam, głownie  na znanych mi odcinkach. I wiem, że niektóre można było przejechać szybciej, gdybym mógł utrzymać optymalną kadencję. Po co brać 10s., jeżeli stać Cię na 11s. I doskonale wiesz, że ew. późniejszy upgrade z 10 do 11 wcale nie będzie ani banalny, ani tani.

 

A bierzesz pod uwagę, że ludzie mogą mieć różne priorytety? Ty będziesz podniecał się segmentem a ktoś inny chce sobie na luziku przejechać w sobotę 200km odwiedzając ciekawe miejsce i ma na to zarezerwowany cały dzień. A jako, że szosą pójdzie to sprawniej niż trekkingiem to sobie kupił krossa na clarisie. No i co z tego? Wszystko według potrzeb. 

Masz aspiracje do ścigania się to laduj kasę w karbony na ultegrze i późniejsze ich apgrejdy a ktoś inny ma to w dvpie i będzie sobie jeździł tanim struclem bo jest on wystarczający na jego potrzeby. Mam znajomego zarabiajacego pieciocyfrowke co miesiąc a jeżdżącego oplem corsą z 2005r. Może sobie pójść do salonu i kupić nowe auto ale mu to niepotrzebne. Mam w mieszkaniu telewizor za 1000 złotych mimo, że mogłem kupić taki za 5000. Tylko po co wyrzucać kasę na coś czego nie wykorzystam? Tak samo nie każdy potrzebuje 11s i nic nikomu do tego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek

halo autor tematu chciał zmienić z clarisa na 105 i pytał jak to finansowo ogarnąć a nie o rady czy mu tego potrzeba czy moze jednak nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SławekM

Proszę pisać na temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR
Napisano (edytowane)

Miałeś już na temat. 

Kaseta 105 r7000 11-34 wejdzie na ten bębenek a inne 11s prawdopodobnie nie. 

Żeby sie upewnić zdejmij obecną kasetę i zobacz czy masz pod nią podkładke o szerokośći 1,8mm. Jeśli ją masz, w co wątpię to wejdzie każda kaseta 11s. Jeśli nie masz zostaje 11-34

Nic nie zmienia jednak faktu, że masz rower warty realnie 1500, dolozysz do niego 2000 i będziesz miał rower warty realnie 2500

Edytowane przez SzpiceR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Wracając do tematu , tak jak na początku pisałem, może lepiej znaleźć kogoś chętnego na twój rower i poszukać jakąś sensowną używkę. Okres taki ,że ogłoszeń pełno. Przebudowa Twojego to koszt rzędu 1400 zł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.