tomason

Pytanie odnośnie ustawienia bloków szosowych spd

Rekomendowane odpowiedzi

tomason

Witam. Wczoraj zrobiłem drugą próbę giata contenda a pierwsza w butach szosowych. W rowerku ustawiłem wszystko pod siebie według informacji zdobytych w internecie i efekt? Super, żadnego dyskomfortu czy to w kolanach czy kregosłpie, trochę bolała prawa zewnętrzna część stopy ale to chyba od braku przyzwyczajenia do takich butów. Jeszcze sprawdzę warianty wysokości siodełka, u mnie wychodzi od 77,5cm do prawie 80cm w zaleznosci jak przy mierzeniu uciskam na krocze. Ale moje pytanie brzmi jak macie ustawione bloki w butach. Ja ustawiając sugerowałem się wiadomościami z bikefittingu i w moim wypadu było to maksymalnie w przodzie. Jak to u was wygląda, ustawiacie tak jak radzą w bikefittingu czy może macie bardziej cofniete do tyłu. Jak według was jest najlepiej, wiem oczywiście że to sprawa indywidualna. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red

Ustawiam na oko. Wiesz, już tyle tych butów ustawiałem że po prostu wiem gdzie mają być bloki. Natomiast biorąc pod uwagę bikefitting np w przypadku osoby po kontuzji jeszcze skorygować. Nieco zrotować albo przesunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Bardziej cofnięte bloki ustawia się głównie pod triathlonistów, aby możliwie wyeliminować pracę łydki, ponieważ później mają parę km do przebiegnięcia. Natomiast typowo pod samo kolarstwo bardziej dajemy do przodu. W kwestii lewa-prawa, też ważne jest jak pracujesz kolanami. Jeśli wychodzą Ci na zewnątrz, to może na to korygować ustawiając bloki na zewnątrz. Ale też trzeba zobaczyć czy nie wpłynie to negatywnie na właśnie kolana i nie zacznie pojawiać się ból. No i kwestia rotacji. Usiądź sobie ze zwisającymi nogami i zobacz jak Ci się ustawiają stopy i mniej więcej zachowaj ich naturalną rotację. Generalnie wszystko, to kwestia testów. Ja zdecydowałem się na bike fitting i każdemu będą to polecał. Wyeliminowało to u mnie pojawiający brak czucia w lewej ręce i wszelkie bóle kolan. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcink

Kolana muszą pracować w jednej płaszczyźnie patrząc od tyłu/przodu. Najlepiej sprawdzić to na trenażerze ustawionym przed lustrem. Kręcisz z kadencją ok. 80 na odczuwalnym obciążeniu i patrzysz na kolana, jak „ósemkują” to regulujesz bloki prawo-lewo aż przestaną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.