mareq

Antyodchudzanie

Rekomendowane odpowiedzi

mareq

Od czasu jak jeżdżę na rowerze (4 miesiące) pozbyłem się brzucha i spadłem z 82 do 75kg. Jak się żywić żeby nie schodzić niżej? Już mi zaczyna być widać zebra w okolicy mostka. Mam 184cm. Jazdy nie odpuszczę, bo dobrze na mnie działa. Jem znacznie więcej niż kiedyś. Jeść bardziej tłusto czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Jazda na rowerze potwornie spala kalorie. Ja żrę 2 obiady dziennie, do tego słodycze i w ogóle wszystko na co mam ochotę. Ledwo swoją wagę utrzymuję a jeżdżę rekreacyjnie. Kiedyś widziałem wywiad z zawodnikiem który startuje w triathlonie. Jego "dieta" dzienna to 6000 kalorii. Normalny człowiek po miesiącu nie zmieściłby się w drzwi a ten chudy jak szczapa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seban

Skorzystaj z obojętnie jakiego kalkulatora na obliczenie zapotrzebowania kalorycznego.
Choćby pierwszy lepszy z brzegu: https://www.fabrykasily.pl/bmr
Wpisz tam swoje parametry jak waga, wzrost, wiek, aktywność fizyczna a w "planuje" wybierz "chcę utrzymać wagę".

Podstawy na pewno znasz, tzn. jeżeli spalasz więcej niż jesz to znaczy że chudniesz (ujemny bilans), jak jesz więcej niż spalasz tyjesz (dodatni). Więc zacznij od zerowego i jak dalej będziesz chudł delikatnie podbijaj i obserwuj.

Ja bym ewentualnie zwiększył węglowodany.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus

Najważniejsze jest białko. Jak go zacznie brakować, to zejdziesz z mięśni i to tych mniej używanych, czyli będziesz miał mocną partię dolną i cienką górę (o ile nie uprawiasz sportów siłowych). Do tego potrzebujesz kreatyny, najlepiej naturalnej, choć możesz się suplementować. Zakumpluj się z kurczakiem, indykiem i rybami. 

Podstawowym źródłem energii powinny być węglowodany złożone - Ryż (dużo białka), kasze, ale też makaron, chleb czy bułki. Na śniadanie polecam owsiankę na setki sposobów. Dobrze reguluję prace jelit, jest szybka w przygotowaniu i gdy stosujesz różnorodność to ciężko się znudzić. 

Przed jazdą, cukry proste. Najłatwiejszy jest banan, ale po czasie się nudzi. Kilka suszonych daktyli też jest kaloryczne i proste. W ostateczności możesz wybrać suplementację np. szejkiem z dekstrozą, ale tutaj bym był ostrożny. W komunie nie żyjemy, owoce w sklepach mamy więc lepiej iść w naturę. 

 

Ogólnie to ciężko się mocno odtłuścić. Po przekroczeniu pewnego progu tkanki tłuszczowej będziesz odczuwał ogromny apetyt i to na rzeczy których twój organizm potrzebuje. Ale przed tym, zaczniesz schodzić z mięśni, więc przy twoich parametrach dobrze że się za to wziąłeś.  Polecam wybrać się do profesjonalnego dietetyka. Nie sieciówki w której kupisz "super smaczne szejki na odchudzanie" i odgórnie przygotowane plany dla każdego, tylko takiego który cię zbada i porozmawia o sposobie żywienia. Jeżeli w 4 miechy schudłeś 7 kilo i to przy tak niskim BMI to znaczy że dieta dla zwykłego człowieka nie jest dla Ciebie odpowiednia. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Słodycze to wsuwam od zawsze w ogromnych ilościach, może organizm się przyzwyczaił i nauczył się szybko się pozbywać węglowodanów. Banany też są w codziennej diecie. Z rybami miałem trochę rozwód ale ostatnio mam na nie podświadome parcie i 2-3 razy w tygodniu pojawiły się w diecie. Dzisiaj przyszedł mi smak na smalec i chyba na śniadanko będzie kilka bułek ze smalcem i jakieś pęto kiełbasy :) .

Kurcze, lepiej żeby tego wątku nie czytali odchudzający się, bo zaczną o nim pisać w wątku "co mnie dzisiaj wkurzyło" :) .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seban

Pewnie jesteś jednym z tych szczęśliwców (albo pechowców - zależy jak kto na to patrzy) z szybkim metabolizmem. Chyba, że się mylę i zamiast tego robisz dziennie 200 km na rowerze. Czyli równie dobrze możesz jeść co chcesz. No ale jak wsuwasz słodycze i pytasz się jak przestać chudnąć to jedz więcej to powinno być git. Ja od samego patrzenia na słodycze mógłbym przytyć, bo nie mam tyle szczęścia do metabolizmu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq
Napisano (edytowane)

Słodycze to mogę jeść aż mnie zamuli. Potem godzina przerwy i mogę kontynuować. Typowo to dziennie robię ze 20km. W zeszły tydzień poszalałem, bo zrobiłem 200km. Jakbym miał pojechać na taką Wisłę 1200 to bym na żarcie po drodze stracił majątek :) .

Edit: tasiemca nie stwierdzono :) .

Edytowane przez mareq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
2 godziny temu, mareq napisał:

Jakbym miał pojechać na taką Wisłę 1200 to bym na żarcie po drodze stracił majątek

VegeReggae nagrał taki trochę ironiczny filmik o tym że jazda na rowerze jest droższa niż jazda samochodem:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panMarcin

Jedz słodycze i bardziej tłuste dania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Tych rzeczy akurat sobie nie odmawiam (lekko mówiąc).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Badałes sobie kiedyś tarczycę i pod kątem cukrzycy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Cukier mam w normie. Czy tarczyca była badana to nie pamiętam. W zeszłym roku miałem masę kompleksowych badań. Trafiłem do lekarza z ogólnym osłabieniem. Generalnie diagnoza była taka, że jestem przepracowany i to do takiego stopnia, że dostałem tydzień L4.

Od czasu jak jeżdżę na rowerze ciągle mi się poprawia mimo sporego wysiłku wkładanego w jazdę. Normalnie czuję się młodszy o co najmniej 10 lat. Znacznie lepiej znoszę wysiłek i fizyczny i umysłowy, wróciłem do swojej typowej wagi ale po prostu nie chciałbym przesadzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Zbadaj sobie FT3, FT4 i TSH. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.