Janek

Spec Allez upgrade

Rekomendowane odpowiedzi

Janek

Cześć, 

Chciałbym prosić o poradę i wysłuchać Waszych opinii.

Od roku jeżdżę na szosie Specialized Allez dsw elite. Jedyną zmianą jaką dokonałem to wymiana kół na lekkie Jagu EliteALU SL. Zastanawiam się nad dalszym ulepszeniem poprzez wymianę całej grupy osprzętu. Obecną Tiagre 4700 (+hamulce axis) zamienić na: ultegre6800 lub ultegre 8000. Czy Waszym zdaniem jest sens takiego upgrade'u? Czy to jest moment na sprzedaż takiej szosy i kupno karbonowej szosy? Dodam że od roku trenuje regularnie,z pomiarem mocy i startuje raz w miesiącu w zawodach.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam?

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Jeśli Cię wkręciło, rama Ci odpowiada pod względem geometrii, nie przeraża Cie koszt takiego upgrade, czyli kasa nie jest problemem (cena klamkomanetek zwala z nóg) to na pewno warto.

Wszystko zależy od zasobności portfela i od tego czy jesteś zadowolony z geometrii tego roweru.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcin.jka

Zdecydowanie sprzedać, i to najlepiej z oryginalnymi kołami i kupić coś z dużo lepszą sztywniejszą ramą.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
12 godzin temu, Janek napisał:

Obecną Tiagre 4700 (+hamulce axis) zamienić na: ultegre6800 lub ultegre 8000.

Właśnie w styczniu zrobiłem dokładnie coś takiego. 

Generalnie podobnie jak Ty czasem lubię się pościgać i zamarzyła mi się grupa jedenastorzędowa, bo to zawsze łatwiej kadencję dobrać do peletonu. Mojego Speca Alleza Elite wyposażyłem w koła Fulcrumy, a zaraz potem zaczęła się zabawa z napędem. Pierwotnie chciałem wrzucić grupę 105 R7000, ale okazyjnie kupiłem lekko używane (ale w świetnym stanie) komponenty Ultegry 6800 - klamkomanetki, korba, hamulce. Resztę gratów (przerzutki, kaseta, łańcuch) dokupiłem nowe, w wersji 8000. Śmiga to, że hej. 

Rama Alleza jest bardzo sztywna i responsywna, to rower o naprawdę trafionej geometrii i świetny sprzęt do treningów czy ścigania. Zresztą, niedawno ładnie udowodnił to Sagan, objeżdżając karbony na aluminiowym Allezie. ;) No dobra - był wtedy TYLKO drugi. :D

W moim przypadku uznałem, że na karbon jeszcze przyjdzie czas, a teraz jak na razie z upodobaniem katuję taki set i jestem mega zadowolony. Jak chcesz zerknąć, zapraszam do mojego wątku:

 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janek
Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze. Myślałem że przejrzałem forum dokładnie, a tu proszę. Zrobiłeś dokładnie coś takiego nad czym się zastanawiam. Koszta wyszły by podobne - około 4tys PLN. Tu właśnie mam dylemat czy ta kwota niebylaby przeinwestowaniem.(wystarczy zobaczyć na stronie decathlonu karbony na 105 za 6,5tys...) Z drugiej strony, tak jak pisałeś - Sagan pokazał że można i na alu jeździć szybko więc prawda jest taka że to bardziej kwestia treningu niż ramy.. Podpytalem się też kilku lokalnych koni oraz bardziej znanych osób- Król rowerów z Airbike czy MajkCycling. Podobnie jak na forum- opinie podzielone :) no nic, będę się dalej zastanawiał :)

Edytowane przez Janek
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
27 minut temu, Janek napisał:

będę się dalej zastanawiał

Pocieszające jest jedno: jakkolwiek nie wybierzesz, będziesz zadowolony. ;)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Zastanów się dobrze czy potrzebujesz ultegry, czy może wystarczy Ci 105, które na pewno będzie tańsze w późniejszej eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
5 godzin temu, Papynsky napisał:

Zastanów się dobrze czy potrzebujesz ultegry, czy może wystarczy Ci 105, które na pewno będzie tańsze w późniejszej eksploatacji.

To prawda. Ja rozważając upgrade, brałem pod uwagę grupę 105, ale ostatecznie wskoczyła Ultegra tylko dlatego, że okazyjnie kupiłem od jednego z naszych forumowiczów (z tego miejsca jeszcze raz dzięki, @Antyszprycha) używane komponenty Ultegry tak tanio, że nawet dokupując resztę części jako nowe, to i tak sumarycznie wyszło mnie taniej niż przy kompletnej, nowej całej grupie 105. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Czytałem opinie że w przypadku mechanicznej R8000 i R7000 różnice są znikome. 

Ale osobistych porównań nie mam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Antyszprycha
2 godziny temu, Łabędź napisał:

To prawda. Ja rozważając upgrade, brałem pod uwagę grupę 105, ale ostatecznie wskoczyła Ultegra tylko dlatego, że okazyjnie kupiłem od jednego z naszych forumowiczów (z tego miejsca jeszcze raz dzięki, @Antyszprycha) używane komponenty Ultegry tak tanio, że nawet dokupując resztę części jako nowe, to i tak sumarycznie wyszło mnie taniej niż przy kompletnej, nowej całej grupie 105. 

ah już przestan dziękować :) cała przyjemność po mojej stronie, że śmiga jak należy :) 

 

Godzinę temu, Papynsky napisał:

Czytałem opinie że w przypadku mechanicznej R8000 i R7000 różnice są znikome. 

Ale osobistych porównań nie mam. 

tu różnica jest w precyzji przerzucania i wagi

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@Antyszprycha tak, ale czy każdy to potrafi odczuć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod
11 godzin temu, Papynsky napisał:

Czytałem opinie że w przypadku mechanicznej R8000 i R7000 różnice są znikome. 

Ale osobistych porównań nie mam. 

W Ultegrze masz carbonowe  a nie aluminiowe klamki a na kasecie o 2 zębatki więcej na aluminiowym pająku. Każdy element jest trochę lżejszy. Co do precyzji to dla mnie między 105 a Ultegrą czy nawet DA jest niezauważalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janek

Pociągnę jeszcze temat, zanim podejmę decyzję czy ulepszać rower, czy raczej skupić się na poszukiwaniach karbonu, od którego chyba nie ma ucieczki. Mówi się, że rower to przede wszystkim rama + koła. W Spec Allez rama alu, ale geometria sportowa, nie byłoby dziwne dorzucenie na wyścigi/ważne treningi karbonowych kół, których wartość katalogowa dochodziłaby do wartości roweru (np http://jagu-wheels.com/kola/szosowe/karbonowe-vbrake/elite-45c/)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
5 minut temu, Janek napisał:

W Spec Allez rama alu, ale geometria sportowa

Endurance.

 

W dniu 30.08.2019 o 09:53, Janek napisał:

Sagan pokazał że można i na alu jeździć szybko więc prawda jest taka że to bardziej kwestia treningu niż ramy

Rower sam nie jedzie, ale dobra sztywna geometria wiele pomaga, dobre koła, oczywiście jak najbardziej tak jeżeli chodzi o samą  ekonomię,  co przekłada się na końcowe zerwanie sekund.

Jednak ostatecznie to rower jest ostatnim ogniwem, tu przede wszystkim liczy się głowa, dyspozycja fizyczna, talent, technika umiejętność jazdy ( ot  nawet samego kręcenia korbą, która z tego co obserwuje niewiele osób potrafi.), taktyka.

Po dziś dzień nie przesiadłem się na włókno, napędy w większości eksploatuje 2x7s, bo stwierdziłem po co?

Jeżeli rower stał się ograniczeniem, tak, należy coś z tym zrobić. Jeżeli  zaś nie to nie ma co kombinować na siłę, bo to nic nie zmieni,  ba może nawet pogorszyć sytuacje.

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.