Mariano1831

Giant anyroad 2019

Rekomendowane odpowiedzi

Mariano1831

Dzień dobry. Jestem nowy na forum i chcialbym rozpoczac watek na temat dziwnych stukow skrzypien trzeszczen podczas jazdy moim wczoraj zakupionym anyroadem. Nie mogę zlokalizować skąd wydobywa się ów dźwięk pojawia się i na szosie i na szutrze, szczerze mówiąc nie wiem czy nie udać się do sprzedawcy bo boję się jeździć. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Podstawa do reklamacji, to się nie ma co zastanawiać nawet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kAs-09
13 minut temu, SpiderMAN napisał:

Podstawa do reklamacji, to się nie ma co zastanawiać nawet.

Jak myślisz, reklamacja też obejmowałaby zanieszczyszczenie piaskiem suportu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariano1831

Wg mnie to nie suport to bardziej takie jakby metaliczne trzaski ....

To mój pierwszy sztywny rower ale nie wydaje mi się żeby takie pstrykanie było normalne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trollu

albo umiesz zlokalizować dźwięki skoro piszesz o suporcie albo nie i trzeba oddać na reklamację. Zafajdanie piaskiem nijak się ma do gwarancji bo to nie jest wada tylko problem wynikający z użytkowania. Tak - piach w okolicach suportu potrafi robić spory hałas, przerabiałem to u siebie - za pierwszym razem też wróciłem do domu bo myślałem, że rower się rozlatuje. Winny był smar na mufie - trzeba wyczyścić naddatek i tyle, wtedy piach się nie klei. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m0cna

Linki wewnętrznie prowadzone? Pancerze potrafią nieźle trzeszczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariano1831

Tak linki idą wewnątrz. Jutro przeczyszcze okolice korby i zobaczymy czy trzaski ustaną. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yacek _b
3 godziny temu, Mariano1831 napisał:

wczoraj zakupionym anyroadem

Ale o czy wy koledzy prawicie ?!! Rower za nie małe pieniądze ma raptem 1 dzień a wy tu analizujecie co może skrzypieć ?!!  Reklamować i tyle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariano1831

Wyczyscilem co mogłem piasku nigdzie nie ma. Ale owe skrzypienie wydobywa się na 90 procent z mocowania sztycy w rurze podsiodłowa. Boję się mocno odkrecac żeby nie pękło nic.  

Sztyce mam wyciągnięta sporo powyżej minimalnego progu A gdy dzisiaj opuscilem sporo niżej skrzypienie ustalo. Tyle tylko ze pozycje na rowerze mam wtedy zbyt niska. Dodam ze mam 176 cm wzrostu wiec kupilem z rama rozmiar M

Dodatkowo wyczyscilem wspornik i rure wewnatrz ponieważ był tam jakiś smar z grudkami chyba dla zmniejszenia tarcia i podczas pracy sztyce przez ten smar powstawały trzaski i skrzypienie. 

Czyżby zacisk d fuce był uszkodzony? Trochę się luzuje po przejechaniu kilkuset metrów i trzeba dokrecac.... 

Po wyczyszczeniu sztycy i przejechaniu 3 km dokrecalem ja 4 razy za każdym razem oporu i nadal luz. Trzeszczy jak wóz żelazny. Koszmar. Albo felerne mocowanie albo źle giant dobral rozwiązanie bo sztyca wpuszczona w ture 13 cm gdzie producent zaleca minimum 8 cm nie powinna  sie odzywac. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wodzu_tg
Napisano (edytowane)

To niekoniecznie sztyca. Znajomy wspominał mi, że miał taki sam problem w swoim nowym Giancie. Jak się okazało, źródłem hałasu był specyficzny zacisk sztycy, składający się z kilku elementów, które hałasowaly pod wpływem naprężeń w trakcie jazdy. Trzeba było wyjąć zacisk i przesmarować elementy, co definitywnie załatwiło problem. 

A jak to nazwałeś, smar na sztycy to pasta montażowa do karbonu, zwiększająca tarcie, dzięki czemu można skręcać elementy mniejszym momentem (karbon nie lubi nadmiernego ściskania). Raczej nie powinieneś usuwac tej pasty, ewentualnie użyć w zamian innej, o konsystencji bez grudek, które faktycznie mogą trzeszczeć. 

Edytowane przez Wodzu_tg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariano1831

Wodzu przeczyscilem właśnie to coś od unieruchamiania sztycy przesmarowalem i juz chyba z tym jest ok ale chyba ten hałas który tak mnie drażni wydobywa się z rury w której idą linki nie wiem czy są za długie walczyłem dzisiaj cały dzień z tym i jakby trochę ciszej.

Usunąłem ten smar montażowy i delikatnie tylko przesmarowalem ten element smarem i docisnąłem tak solidnie. Rama i sztyca nie są z karbonu więc ten smar do karbonu chyba tam przeszkadzał. Jeszcze potraktowałem pręty w siodełku  delikatnie olejem do łańcucha. 

I jedyne co stuka to wspomniane linki wewnetrzne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wodzu_tg

Niektórzy radzą sobie z tym dwoma, trzema opaskami zaciskowymi zaciśniętymi na pancerzu wewnątrz rury- sterczące końcówki opasek rozpierając w rurze unieruchamiają pancerz, zapobiegając stukom. Inni uzywają taśmy dwustronnej lub nawet niewielkiej ilości pianki montażowej do punktowego podklejenia pancerza do wewnętrznej powierzchni rury. W kazdym razie problem jest do pokonania.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.