m@rcin

Czy warto inwestować w ramę ??

Rekomendowane odpowiedzi

m@rcin

Witam temat jak jeden z wielu, które tu się pojawiły. Ale mam nadzieję że pomożecie mi się zdecydować na sensowne rozwiązanie mojego problemu. Posiadam Speca Rockhoppera experta z 2017. Zastanawia mnie czy opłaca się inwestować w tą ramę i np założyć cały osprzęt nowego SLX, zmienic hamulce koła itd. Czy dać sobie spokój i zbierać na coś lepszego i nowszego konstrukcyjnie. Dodam że w przyszłym roku chciałbym spróbować swoich sił w maratonach XC. Za każdą podpowiedź z góry dziękuję.

Specyfikacja https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-expert-29/p/115148

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek

Przede wszystkim trzeba postawić pytanie co Ci nie odpowiada w obecnym rowerze? 

 

Zrób serwis i startuj w nim w maratonach. W rowerze najsłabszym elementem(poza rowerzystą) są koła i jeśli chcesz coś wymieniać ale nie wiesz dokladnie co to zaczął bym od tego.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m@rcin
Napisano (edytowane)

Na pierwszy ogień pójdą hamulce bo jednym słowem są słabe. Nie pasują mi również przerzutki ciągle trzeba je regulować. Amortyzator może być, póki co w miarę dobrze się sprawuje. A jakie koła byś polecił ? Dzięki za sugestie. 

Edytowane przez m@rcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krystiano

Nie wiem czy dobrze wygooglowałem Twój model, ale jest podpis że Twój rocznik. Dla mnie maszyna nadaje się do maratonów praktycznie z marszu, kwestia tylko przygotowania serwisowego i jeżeli dopiero zaczynasz starty nie widzę przeszkód. Osobiście ścigam się od 2006 roku i gdybym w tamtych czasach miał Twoją maszynę to wiesz......inni chcieliby odkupić ode mnie wszystkie elementy :P

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m@rcin

Jak to się mówi nie maszyna lecz technika zrobi z ciebie zawodnika. To jest dla mnie jasna sprawa. Rama jest super bardzo mi pasuje. Niestety rower ma kilka niedociągnięć nie daje sobie rady z przerzutkami prawie po każdej jedzie trzeba je lekko regulować. Nie wiem czy to przez połączenie Shimano że sramem czy ja nieumiejętnie ich używam. Pozatym zrobiłem na nim niecały tysiąc i kaseta z tylu straciła kilka zębów, coś zaczęło skrzypieć przy suporcie. Trochę chyba słabe te komponenty stout więc jeśli można coś poprawić to czemu nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
12 godzin temu, komandosek napisał:

Przede wszystkim trzeba postawić pytanie co Ci nie odpowiada w obecnym rowerze? 

 

Zrób serwis i startuj w nim w maratonach. W rowerze najsłabszym elementem(poza rowerzystą) są koła i jeśli chcesz coś wymieniać ale nie wiesz dokladnie co to zaczął bym od tego.

 

w 100% się zgadam, wymienić linki i pancerze na coś z wyższej półki, hamulce można skoro są za słabe, ale reszta moim zdaniem jest wystarczająca do startów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Ja też bym został przy tym sprzęcie. Zmień tylko to co zużyte  i lecisz dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
16 godzin temu, komandosek napisał:

są koła i jeśli chcesz coś wymieniać ale nie wiesz dokladnie co to zaczął bym od tego.

Zgadzam się,ale nie 100%. Bo zmieniając koła, wybierasz piasty i oś (sztywna czy QR9) Chcąc w przyszłości wymienić ramę,a teraz koła, zwróć uwagę,aby koła miały adaptery pod QR9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m@rcin

Dzięki za podpowiedzi. Chyba najlepiej będzie założyć cały osprzęt SLX M7000, koła narazie zostawię bo szkoda zakładać lekkie koła jak sam mam trochę wagi do zredukowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek
1 godzinę temu, m@rcin napisał:

Dzięki za podpowiedzi. Chyba najlepiej będzie założyć cały osprzęt SLX M7000, koła narazie zostawię bo szkoda zakładać lekkie koła jak sam mam trochę wagi do zredukowana.

w żadnym wypadku. Skoro mówisz ze nie jesteś lekki to tym bardziej sie przydadzą sztywniejsze koła. Tu nie ma żadnego przebacz, im jesteś cięższy tym koła się bardziej wyginają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
W dniu 6.08.2019 o 20:43, komandosek napisał:

w żadnym wypadku. Skoro mówisz ze nie jesteś lekki to tym bardziej sie przydadzą sztywniejsze koła

Dokładnie tak :D koła to najważniejsza rzecz w rowerze i nawet jak swoje ważysz! Ja również swoje ważę (96Kg) i na prawdę lekkie i porządne koła całkiem zmieniły podejście do jazdy.Rower toczy się znacznie lepiej. Kolejną rzeczą co w znaczny i bardzo odczuwalny  sposób zmieniły charakterystykę roweru,była wymiana korby na Hollowtech II 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek O.
Napisano (edytowane)

Prawda zmiana kół potrafi zaskoczyć in plus. A pisze to jako amator.

Dodatkowo spróbuj upolować hebla na ceramicznym tłoczku. Ja kupiłem za właściwie połowe ceny roczne M675 i są wspaniałe. Do tego na przód tarcza 180 lub 200mm a tył jak chcesz. Nie znam sie na amorach, ale reszta osprzętu wydaje sie naprawdę bdb.

P.S. ja w sumie wymieniłem juz prawie wszystko w biku została rama  i kiera:D

Edytowane przez Wojtek O.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
8 minut temu, Wojtek O. napisał:

została rama  i kiera:D

Ja moje wymieniłem i ramę i kierownice xD i tak z Romet'a zrobił się Accent 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek O.
Napisano (edytowane)

Mam kolegę w pracy który na ramie jakiejś dziwnej firmy na fullu ostatecznie ma chyba wszystko XT i XTR z używek składane. I ostatnio szukał z 10 minut czy coś poza ramą jest jeszcze z oryginału no i nie znalazł:D Ale rowerek leciutki. Narzeka tylko na damper bo fatalnie ponoć zaprojektowana tylna amortyzacja. Robi troche km. na nim i czasem trasy urlopowe po 500 km w tydzień z bagażami. Ważne że cieszy.

Zmieniać można wszystko w przypadku roweru. Ważne by dopasować do siebie. Ja w sumie mieszam w rowerze brata :D Kiedyś napisze o tym wątek

Edytowane przez Wojtek O.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
10 minut temu, Wojtek O. napisał:

Kiedyś napisze o tym wątek

Czekam :D .

Moim zdaniem warto inwestować z głową,aby w razie zmiany ramy podzespoły można było przekręcić do nowej. Ja tak nie zrobiłem i wiele sprzętu trzeba było kupować od nowa :/ 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek O.
Napisano (edytowane)

Ja staram sie szukać używek w dobrym stanie. Oczywiście z elementów które mozna uzywane. Ale już założyłem że jak bym dopadł fajna ramę to napęd deore+ te heble co mam i tylna przerzutka z manetką XT Ale był by szał :D

Dopasowanie roweru pod siebie duuuuuużo daje. Producent klepie takie by pasowało ogółowi i dobrze sie sprzedało.

Ja nawet samochody pod siebie dopasowuje na ile sie da:D

Edytowane przez Wojtek O.
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

Haha, Święte słowa 

8 minut temu, Wojtek O. napisał:

Producent klepie takie by pasowało ogółowi i dobrze sie sprzedało.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek O.
Napisano (edytowane)

No a jak ma być dużo przełożeń i XTR na tyle :D

Co z tego że na przodzie Fc-Ty10 i manetki Altus oraz do tego hamulce Tektro 

A i plastikowe łożyska w damperze co by tył skręcał jak w Lagunie albo Preludce

Edytowane przez Wojtek O.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m@rcin

Czytam wpisy i widzę że chyba będzie trzeba założyć nowego tegorocznego slx albo xt. Do tego nowe koła a potem zaczac zmieniać całą resztę. Pozostaje pytanie czy warto inwestować w tą ramą bo taniej i łatwiej będzie kupić coś nowego na tym samym lepszym o sprzęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

Napiszę ci podsumowanie :) 

Zawsze warto inwestować w swój rower,bo nauczysz się majsterkować i dodatkowo duma z tego,że zrobiłeś coś sam bezcenna :D 

Co do kupna nowego,to i tak będziesz musiał powymieniać podzespoły,bo producent zawsze na czymś przyoszczędzi(przeważnie na hamulcach)

I teraz- jak inwestować to z głową.Czyli ....

Koła,ale takie co w razie potrzeby zostaną z tobą(na sztywną oś).Dobre koła są bardzo ważne,ale pochłaniają masę kasy

W twoim wypadku zmieniłbym Amora(masz już Taperowaną główkę)  na taki pod sztywną oś i dokupiłbym przednie koło,(np RS Reba)

Potem zastanowiłbym się nad Heblami :) XT 8100 są świetne,a o dziwo tańsze od 8000 

Napęd bym zostawił,bo naprawdę jest OK

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GrochowaMTB

jeśli ciągle są kłopoty z przerzutką to jest możliwość, że masz krzywy hak i tak po prostu ona nigdy nie jest dobrze ustawiona. Sprawdź to sobie.Ustrojstwo do tego można sobie samemu zrobić z odpowiednio długich śrub. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m@rcin
19 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Napiszę ci podsumowanie :) 

Zawsze warto inwestować w swój rower,bo nauczysz się majsterkować i dodatkowo duma z tego,że zrobiłeś coś sam bezcenna :D 

Co do kupna nowego,to i tak będziesz musiał powymieniać podzespoły,bo producent zawsze na czymś przyoszczędzi(przeważnie na hamulcach)

I teraz- jak inwestować to z głową.Czyli ....

Koła,ale takie co w razie potrzeby zostaną z tobą(na sztywną oś).Dobre koła są bardzo ważne,ale pochłaniają masę kasy

W twoim wypadku zmieniłbym Amora(masz już Taperowaną główkę)  na taki pod sztywną oś i dokupiłbym przednie koło,(np RS Reba)

Potem zastanowiłbym się nad Heblami :) XT 8100 są świetne,a o dziwo tańsze od 8000 

Napęd bym zostawił,bo naprawdę jest OK

 

Amor nie jest najgorszy chociaż też już patrzyłem na FOX-a 32, hamulce napewno są do wymiany. Zastanawiam się tylko jakie ? Myślałem o nowych SLX. Koła też można by zmienić czyli póki co na amor i koła wydałbym około 7k gdzie za rower dałem 3,5 bo był to stary rocznik. Czy w takim wypadku nie jest lepiej dołożyć jeszcze kilku k i kupić już rower z takimi częściami jakie się chce ??

 

9 godzin temu, GrochowaMTB napisał:

jeśli ciągle są kłopoty z przerzutką to jest możliwość, że masz krzywy hak i tak po prostu ona nigdy nie jest dobrze ustawiona. Sprawdź to sobie.Ustrojstwo do tego można sobie samemu zrobić z odpowiednio długich śrub. 

Musiałbym to sprawdzić, ale wie wydaje mi się aby był krzywy hak nigdy w nic nie uderzyłem. Anie nie ściągnąłem gałęzi łańcuchem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ahaja

7000zł na amor i koła? Jaja, pomyłka ... czy co innego ... ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
Godzinę temu, ahaja napisał:

7000zł na amor i koła? Jaja, pomyłka ... czy co innego ... ?

Dokładnie.

Co ty chcesz za rzeczy wpakować???

Amor Rock Shox Reba -1200-1300zł

Koła DT swiss 1000-1500zł

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.