mareq

Jazda na krótkich odcinkach - jaka strategia, żeby coś z tego było?

Rekomendowane odpowiedzi

mareq

Jeżdżę od jakiś 3 miesięcy. Niestety życie zawodowe i prywatne nie daje mi czasu na dalsze wypady. Generalnie jeżdżę do pracy z reguły jest to dystans 4.5km w jedną stronę. W tym jest podjazd o wysokości 60m na odcinku 600m. Wiadomo, że człowiek nawet się nie rozgrzeje. Generalnie to za każdym razem robię ten odcinek na 100% swpich możliwości. Jak mam więcej czasu to dokładam drogi i czasem dojazd do pracy zajmuje mi 9km. Do tego czasem wieczorem robię sobie pętlę około 10km.

Jak jeździć na takich odcinkach, żeby dawało to konkretny przyrost formy?  Rejestruję swoje postępy na stravie i przez jakiś czas bez problemu poprawiałem wyniki ale powoli dochodzę do poziomu, który ciężko mi przekoczyć. Muszę sobie sprawić miernik kadencji, bo nawet nie wiem z jaką jeżdżę. Wiem tylko, że podnoszenie jej szczególnie na podjazdach powoduje bardzo silną zadyszkę więc jazda na maksymalnej odpada.

Jak to jest wogóle możliwe, żeby "góralem" uzyskać średnią prędkość na poziomie 25km/h? Raz na próbę dałem odtro w palnik na dystansie ok. 7km i udało mi się dojść ze średnią prędkością do 24km/h. Strava wyliczyła mi średnią moc 400W (tak wiem, że te obliczenia są bardzo nieprecyzyjne). Typowo strava podaje mi średnie moce rzędu 180-270W. Swoją drogą jak ona to liczy, wyłącznie na podstawie masy, prędkości i ew. przyspieszeń?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
nctrns

Interwały, interwały, interwały.

Coś dłuższego niż te 5/10 km chociaż raz w tygodniu.

Strava oblicza na podstawie masy i prędkości. Ludzie z pomiarami mocy testowali, sprawdza się ta moc na podjazdach powyżej kilku minut. Poza tym przypadkiem nie ma co na to patrzeć. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Genzo

W Twoim przypadku dobra jest regularność. to dzięki temu zanotowałeś progres formy. Niestety takie dystanse nie pozwolą Ci na większy przyrost formy.