ShimanoXT Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Witam, Zakupiłem wczoraj Nowego Marcoka 380 C2R2 Espresso... Miałem na karku, że opinie na temat powłoki są mizerne, tzn. strasznie szybko wycierająca się anoda, szczególnie w wersjach GoldRace. Jak to jest z Espresso, oraz jak zapobiec wycieraniu się lag? Miałem pomysł by zalać dwa oleje do amortyzatorów motula... i zamiast 7,5W w ilości 80ml na lage, wlać 40ml 5W oraz 40ml 15W, co daje nam 80ml oleju 10W, czyli o wyższej gęstości = lepsze smarowanie, mniejsze tarcie, kosztem płynności pracy. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Ps. Kupiłem Nowy za 2650zł, była to racjonalna cena? Ps. Zauważcie, że mimo tych samych wersji (C2R2) w wersji na rok 2016 espresso marzocchi zaleca 80ml oleju 7,5wt na lage, a na ROK 2018 w wersji z czarną anodą marzocchi zaleca 60ml oleju 20WT!! Na lagę... Coraz bardziej myślę nad zalaniem 80ml oleju 15W do mojego 380 podczas serwisu zerowego. Pozdrower Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Brak "zerówki" i za mało oleju najpewniej jest przyczyną wycierania się anody. Amory przeważnie sprzedawane są w stanie zakonserwowania a nie gotowe do jazdy. Chyba, że sprzedawca robi "zerówkę" we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza
Commencal Supreme DH WC Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zapewne równieś skutkuje to utratą twardości i wytrzymałości anody, lecz ta, podobno fabrycznie nie jest najtwarlsza, i nie ma podlotu do starych bomberów 888 na czarnych lagach... Tu mi się nasuwa pytanie, olej 7,5W, 10W, 15W? Ja jestem za dwu-krotnym zwiększeniem smarowania, = 15W Pozdrawiam :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
ShimanoXT Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Jestem tego samego zdania by zastosować olej o wyższej gęstości.... Zamówiłem kolejną porcję SRAM BUTTER, którym zawsze mocno wypełniam uszczelki kurzowe, podobno po obejrzeniu wnętrza nowych marzocchi z 2014-18r oczom ukazuje się nie tyle co brak oleju, ledwo co widać smar stały, oraz brak nasączonych gąbeczek. Ale jak mówi kolega wyżej, podobno ta anoda nie należy do najtwarlszych... Odnośnik do komentarza
hetm4n Opublikowano 29 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2022 Odkopię temat. ja mam wersje 380R bez powłoki esspreso. Ja zamieniłem olej 20WT na 10WT, i zamiast 80ml wlałem 100ml, nic się nie dzieje puki co. I ładnie pracuje. Sprężynę wymieniłem na foxową i obecnie jeżdżę na fioletowej pod 60kg mimo mojej wagi 82kg. Nie dobijam i korzystam płynnie z większego skoku. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się