WściekłyDzik

Jacek Skonał (KONA JAKE)

Rekomendowane odpowiedzi

WściekłyDzik
Napisano (edytowane)

 Nadeszła smutna chwila. Jacek pękł . Tylne widełka przed kołem :<

Wyglądał zdrowo jeszcze wczoraj 

 IMG_20190623_165116.thumb.jpg.4c489031bac6ab1568e26568e5b7be4a.jpg

A tu nagle trach na zakręcie... 

IMG_20190624_173322.thumb.jpg.bd899883251827029d35bff763fcea9d.jpg

 

Edytowane przez WściekłyDzik
  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto
Godzinę temu, WściekłyDzik napisał:

 Nadeszła smutna chwila. Jacek pękł . Tylne widełka przed kołem :<

Wyglądał zdrowo jeszcze wczoraj 

 IMG_20190623_165116.thumb.jpg.4c489031bac6ab1568e26568e5b7be4a.jpg

A tu nagle trach na zakręcie... 

IMG_20190624_173322.thumb.jpg.bd899883251827029d35bff763fcea9d.jpg

 

To lipa bracie. Tu kropelka nie pomoże 😞

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

I odszedł na wieczną jazde po niebiańskich szutrach🕯

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Kondolencje.
W sumie wystarczy ramę wymienić i będzie jak nowy.
Wiem, to nie było śmieszne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WściekłyDzik

 powiem wam że do dzisiejszego popołudnia nie wierzyłem w mit pod tytułem:  kony pękają 

teoretycznie rama jeszcze na gwarancji, ale domyślam się że znajdą milion powodów dlaczego nie uznać....  w sumie pomimo że roweru szkoda, taki już los. Swoje w d dostał ale spodziewałem się że to piasty pierwsze padną, a tu proszę.. 

 na ta chwilę zostaje mi jeszcze góralek, ale community bike i tak będę musiał sobie ogarnąć więc zapewne przeszczep ramy mnie czeka w niedalekiej przyszłości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
revolta1

Ile wazysz? Myślałem nad kona rove Al. Ale teraz....... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jwradek

Z tą gwarancją zawsze warto spróbować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Nie oddawaj na gwarancji tylko rękojmi.
Jak jeden z kolegów pisał, trzeba zgłaszać "niezgodność towaru z umową", a nie "reklamację".
Nie pisz o emocjach. Suche fakty: pękła podczas normalnego użytkowania, więc jest niezgodna z umową.

Dobrze jest powołać się na konkretne paragrafy prawne. Znajdziesz je w google po hasłem "rękojmia" lub "niezgodność towaru z umową".

Rama nie powinna pęknąć podczas normalnego użytkowania. Jeżeli pękła to znaczy, że z umową zgodna nie była. Najpewniej dostaniesz odpowiedź odmowną, ale możesz się od niej odwołać i poinformować, że jeżeli wada nie zostanie usunięta to skierujesz sprawę do sądu.
Jest szansa, bo sprzedający tak samo jak Ty nie chce się ciągać po sądach, szczególnie jak czuje, że finalnie może przegrać i mieć przez to dzieło wyższe koszty.

Dlatego suche fakty i paragrafy zawsze pomagają. Sprzedający musi czuć, że nie rozmawia z leszczem.
P.s. wszystko na piśmie w dwóch egzemplarzach. Jeden dla spradawcy, a na drugim rządaj potwierdzenia odbioru (pieczątka, data i podpis). Jeżeli Ci nie potwierdzą (nie zdarzyło mi się), to wyślij im pismo poleconym.
Nie podawaj numeru telefonu, czy maila, tylko adres pocztowy. Powiedz, że nie podasz i bądź przy tym twardy jak skała. Chcesz odpowiedzi na piśmie i kropka.

P.s.2 jak złożysz pismo i zarządzasz zwrotu pieniędzy, a sprzedający nie odpowie w ciągu 14 dni, to uznał Twoje roszczenie.

Bardzo często zdarza się, że nie wyrabiają się w terminie i to jest niepodważalne uznanie roszczenia.
Dlatego najlepiej nie odzywać się przed upływem terminu i właśnie dlatego nie warto też podawać telefonu, czy maila bo sprzedawca może wysłać SMS lub zadzwonić i to się liczy, że dochował terminu 14 dni. Na pocztę musi wysłać list z wyprzedzeniem, bo liczy się data dostarczenia wiadomości i tutaj najczęściej upływa termin przed dostarczeniem wiadomości.

Jak minie termin to przychodzisz z pismem, że zgodnie z prawem roszczenie zostało uznane i domagasz się zwrotu pieniędzy.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto
4 minuty temu, Bujak napisał:

Nie oddawaj na gwarancji tylko rękojmi.
Jak jeden z kolegów pisał, trzeba zgłaszać "niezgodność towaru z umową", a nie "reklamację".
Nie pisz o emocjach. Suche fakty: pękła podczas normalnego użytkowania, więc jest niezgodna z umową.

Dobrze jest powołać się na konkretne paragrafy prawne. Znajdziesz je w google po hasłem "rękojmia" lub "niezgodność towaru z umową".

Rama nie powinna pęknąć podczas normalnego użytkowania. Jeżeli pękła to znaczy, że z umową zgodna nie była. Najpewniej dostaniesz odpowiedź odmowną, ale możesz się od niej odwołać i poinformować, że jeżeli wada nie zostanie usunięta to skierujesz sprawę do sądu.
Jest szansa, bo sprzedający tak samo jak Ty nie chce się ciągać po sądach, szczególnie jak czuje, że finalnie może przegrać i mieć przez to dzieło wyższe koszty.

Dlatego suche fakty i paragrafy zawsze pomagają. Sprzedający musi czuć, że nie rozmawia z leszczem.
P.s. wszystko na piśmie w dwóch egzemplarzach. Jeden dla spradawcy, a na drugim rządaj potwierdzenia odbioru (pieczątka, data i podpis). Jeżeli Ci nie potwierdzą (nie zdarzyło mi się), to wyślij im pismo poleconym.
Nie podawaj numeru telefonu, czy maila, tylko adres pocztowy. Powiedz, że nie podasz i bądź przy tym twardy jak skała. Chcesz odpowiedzi na piśmie i kropka.

P.s.2 jak złożysz pismo i zarządzasz zwrotu pieniędzy, a sprzedający nie odpowie w ciągu 14 dni, to uznał Twoje roszczenie.

Bardzo często zdarza się, że nie wyrabiają się w terminie i to jest niepodważalne uznanie roszczenia.
Dlatego najlepiej nie odzywać się przed upływem terminu i właśnie dlatego nie warto też podawać telefonu, czy maila bo sprzedawca może wysłać SMS lub zadzwonić i to się liczy, że dochował terminu 14 dni. Na pocztę musi wysłać list z wyprzedzeniem, bo liczy się data dostarczenia wiadomości i tutaj najczęściej upływa termin przed dostarczeniem wiadomości.

Warto spróbować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jwradek

Roszczenia z gwarancji i rękojmi nie wykluczają się wzajemnie, można ich dochodzić niezależnie. Dodatkowo ważna kwestia to upływ terminów ( gwarancja może mieć dłuższy niż rekojmia) kolega nie napisał od kiedy biegną. Ale tak jak Bujak pisze, nie ma co odpuszczać, wszystko na pismie, roszczenie poparte podstawą prawną 👍 koszt mały a szanse zawsze są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafu

Nie do końca kumam skąd takie negatywne podejście do kwestii gwarancji. Mi strzeliła rama w treku po ponad 4 latach od zakupu, pojechałem do sklepu, panowie obejrzeli, zrobili zdjęcia i powiedzieli że zgłoszą to do Treka i się odezwą. Po paru dniach dostałem pytanie czy rama w kolorze czarnym mi odpowiada. Jedyne co, to musiałem zapłacić za przełożenie gratów ze starej ramy na nową w sklepie, bo taki jest wymóg producenta. Z tego co słyszałem to przy próbie kontaktu z Koną, od razu pytają na jaki adres wysłać nową ramę :D Ma to pewnie związek z obiegową opinią na temat pękania, ale z drugiej strony chyba nie robią problemów z uznaniem gwarancji, więc chyba warto spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mariuszm
2 godziny temu, Rafu napisał:

Nie do końca kumam skąd takie negatywne podejście do kwestii gwarancji. Mi strzeliła rama w treku po ponad 4 latach od zakupu, pojechałem do sklepu, panowie obejrzeli, zrobili zdjęcia i powiedzieli że zgłoszą to do Treka i się odezwą. Po paru dniach dostałem pytanie czy rama w kolorze czarnym mi odpowiada. 

Bo to Trek 😀 np. z Kross'em by to nie przeszło 😁 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Ja osobiście reklamowałem nie tak dawno widelec mosso. Nie wiem czy znacie firmę,ale wiadomo ,że to nie trek , ani cannondale. Pisałem prosto do producenta pomijając sklep w którym go kupiłem. Sprzęt został wymieniony po kilku mailach. Nie przedłożyłem nic więcej,  niż potwierdzenie złożenia zamówienia w sklepie internetowym. Co więcej , udało mi się dogadać z przedstawicielem firmy na Polskę w ten sposób ,że najpierw otrzymałem nowy ,a dopiero później odesłałem wadliwy. Dlatego właśnie nie można zakładać żadnej możliwości z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafu

@mariuszm

O gwarancji firmy na "Kr" też słyszałem i widziałem wiele negatywnych opinii na temat podejścia do pękających ram. Z drugiej strony Kona chyba nie robi z tym problemu. Na innym forum jest wątek, w którym odrzucili reklamację z powodu ewidentnej winy użytkownika, ale zaproponowali nową ramę w dość korzystnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.