Skocz do zawartości

Jaki zasięg E-bike w górach?


DOC90

Rekomendowane odpowiedzi

O czym ty mówisz ? przecież to jest nowy rower... mam podobne zasięgi na boschu... zauważyłem różnicę w zasięgu jeśli pedałuje z większą kadencją.
 

Edytowane przez cepelia
Odnośnik do komentarza
Bardziej prądożerne silniki bezprzekładniowe bez pedałowania zużywają 10Wh na 1km. Zakładam, że twoja bateria ma realnie 150Wh max. Wozisz złom. Pożycz w miarę nową baterię do swojego roweru i sprawdź.
Moja jest właśnie nowa. Razem z rowerem. Pierwszy raz ładowania. W innym wątku o rowerach koledzy stwierdzili, że to kwestia temperatury. Dodatkowo dużo pojazdów o znacznym nachyleniu zrobiło swoje.

Sprawdzę jeszcze raz. Ale ciężko będzie powtórzyć takie same warunki jak w pierwszym teście.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

O czym ty mówisz ? przecież to jest nowy rower... mam podobne zasięgi na boschu... zauważyłem różnicę w zasięgu jeśli pedałuje z większą kadencją.

@Grz_Bo chodziło mi o odczucie (moje pytanie o sztywność) prowadzenia roweru w szybkich zakrętach albo na szybkich zjazdach na nierównej nawierzchni... wiesz mam też fula i on na szybkich kawałkach jedzie jak po sznurku, i ma się wrażenie że "wije" się w tych zakrętach, wiem oczywiście że rama się nie wygina ale jest tak jakoś fajnie, natomiast w moim treku (sztywniak) czujesz jak byś jechał na drewnianym rowerze, a mimo to w szybkich zakrętach słychać czasem jak pracuje (wygina się) amortyzator do tego stopnia że tarcza szoruje po zacisku, pomimo sztywnej osi (amor też nie jest jakiś najtańszy). Ogólnie w szybkich kawałkach jest stabilny, nawet za bardzo ale kopie po dpuie i nie tłumi niczego jest strasznie sztywny. 

Edytowane przez cepelia
Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o tłumienie to przy pierwszej jeździe uważam, że było świetnie, choć nie była to ekstremalna jazda, ale porównując do mojego innego roweru hardtail'a to siodełko nie odbijało mi jajek. Czyli tłumienie ok.

O szytmości jednak nadal nie jestem w stanie nic powiedzieć. Ogólnie nie zauważyłem jakiś problemów, ale to może brak skali porównawczej.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.12.2019 o 09:05, Grz_Bo napisał:

Moja jest właśnie nowa. Razem z rowerem. Pierwszy raz ładowania. W innym wątku o rowerach koledzy stwierdzili, że to kwestia temperatury. Dodatkowo dużo pojazdów o znacznym nachyleniu zrobiło swoje.

Chyba żle odczytuje bo jeśli w warunkach lekko powyżej zera ciężko zrobić 15 km to jest to jakiś niesmaczny żart. Innego wytłumaczenia nie ma. 

Odnośnik do komentarza

Hej 

Niedawno zbudowałem kone stinky z silnikiem tongshenga i aku bidon na ogniwach Samsung 35e nie nowych . Narazie najdłuższa trasa to

https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=4102#p59326 

38km ostrej oranki na trasie przełęcz kocierska leskowiec plus wjazd na przełęcz asfaltem z samego dołu bo przestrzeliłem szlak i dojechałem na sam dół. Zeszły 3 kreski , w domu zmierzyłem 50v a bateria na nie nowych ogniwach zbudowana

Odnośnik do komentarza

To jest mega nieporównywalne, ciepło, góry duże przewyższenia i zasięg max 30km na maksymalnym wspomaganiu, płasko duża kadencja, ciężka dpua ponad 80km i zostało 25%, dzisiaj płasko duża kadencja, nadal ciężka dpua, 15km, 0 stopni spadek jednej kreski na aku. Trzeba by zrobić jakiś jeden segment na strawie i spróbować na nim to zmierzyć podając warunki, sprzęt i wagę jeźdźca i dopiero porównania robić... Trzeba się troszkę nauczyć też jeździć na elektryku. 

Odnośnik do komentarza

Dlatego dokładnie opisałem trasę i dodałem filmy . Jak ktoś zna to może porównać. Inaczej to faktycznie trudno porównywać. Niemniej za koszt budowy tego roweru to jestem mega zadowolony i z bazy i z napędu. Niestety baterię zalutowalem więc obecnie nie podłącze watomierza i jedyne co pozostaje to mierzyć napięcie po trasach albo kiedyś w ciężkim terenie wyjeździć batkę do końca.  Nie mniej 15 km to strasznie mało,  chyba że to 15km wspinaczki pod pionową ścianę

Odnośnik do komentarza
To jest mega nieporównywalne, ciepło, góry duże przewyższenia i zasięg max 30km na maksymalnym wspomaganiu, płasko duża kadencja, ciężka dpua ponad 80km i zostało 25%, dzisiaj płasko duża kadencja, nadal ciężka dpua, 15km, 0 stopni spadek jednej kreski na aku. Trzeba by zrobić jakiś jeden segment na strawie i spróbować na nim to zmierzyć podając warunki, sprzęt i wagę jeźdźca i dopiero porównania robić... Trzeba się troszkę nauczyć też jeździć na elektryku. 
Kolega dobrze prawi. Będzie miarodajne.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Chyba żle odczytuje bo jeśli w warunkach lekko powyżej zera ciężko zrobić 15 km to jest to jakiś niesmaczny żart. Innego wytłumaczenia nie ma. 
Tak źle. W tych warunkach -5 - +5 zrobiłem dwie jazdy, które w sumie dają 30km. Dane z obu jazd zamieściłem powyżej. Kolega spojrzał na jedną i wysuwa wnioski.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Grz_Bo napisał:

W tych warunkach -5 - +5 zrobiłem dwie jazdy, które w sumie dają 30km. 
 

A to co innego. Jeszcze gdybyś dodał screenshot na którym można odczytać sumę pokonanych wzniesień (tzw. przewyższeń, Strava - Elevation lub Evelation Gain) to byłoby jasne.

Jeśli ja w zimie (przejazd ze stravy pod postem) na baterii 1500Wh silnikiem bezprzekładniowym (większe straty mocy) zrobiłem bez łańcucha (jeździłem ze złamaną nogą) na 100% manetce 85km z przewyższeniami 777m i średnią prędkością 30km/h, tak 30km/h, słownie trzydzieści kilometrów na godzinę, to.... na bateri 500Wh midem z lekkim wspomaganiem oczekiwałbym przynajmniej 30km z przewyższeniami 300-400m i średnią prędkością min. 22-25km/h.

A najlepiej jeśli ktoś ma wątpliwości co do pojemności bateri to po prostu zmierzyć pojemność fizycznie lub podłączając miernik mocy podczas jazdy (power meter - aliexpres po 30zł).

Screenshot_20191205-132443_Strava.jpg 20190321_143811.jpg
Odnośnik do komentarza
A to co innego. Jeszcze gdybyś dodał screenshot na którym można odczytać sumę pokonanych wzniesień (tzw. przewyższeń, Strava - Elevation lub Evelation Gain) to byłoby jasne.
Jeśli ja w zimie (przejazd ze stravy pod postem) na baterii 1500Wh silnikiem bezprzekładniowym (większe straty mocy) zrobiłem bez łańcucha (jeździłem ze złamaną nogą) na 100% manetce 85km z przewyższeniami 777m i średnią prędkością 30km/h, tak 30km/h, słownie trzydzieści kilometrów na godzinę, to.... na bateri 500Wh midem z lekkim wspomaganiem oczekiwałbym przynajmniej 30km z przewyższeniami 300-400m i średnią prędkością min. 22-25km/h.
A najlepiej jeśli ktoś ma wątpliwości co do pojemności bateri to po prostu zmierzyć pojemność fizycznie lub podłączając miernik mocy podczas jazdy (power meter - aliexpres po 30zł).
Screenshot_20191205-132443_Strava.thumb.jpg.0bc4909784dec36f53fce7707b204ead.jpg20190321_143811.thumb.jpg.beed1ba8aa5b8c3b58d18e885de95a97.jpg
Mam konto GC i ono połączone ze Stravą. Ale na Stravie nie widzę moich aktywności. Nie wiem dlaczego. Może z powdu nieposiadania konta premium.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Grz_Bo napisał:

Tak źle. W tych warunkach -5 - +5 zrobiłem dwie jazdy, które w sumie dają 30km. Dane z obu jazd zamieściłem powyżej. Kolega spojrzał na jedną i wysuwa wnioski.

Nadal słabo a temat tyczy możliwości w górach. Ważne, że jesteś zadowolony. Dla mnie taki wyniki są nie do zaakceptowania i pozostaje życzyć przynajmniej podwojenia poza zimą. 

Odnośnik do komentarza
Nadal słabo a temat tyczy możliwości w górach. Ważne, że jesteś zadowolony. Dla mnie taki wyniki są nie do zaakceptowania i pozostaje życzyć przynajmniej podwojenia poza zimą. 

Wiadomo, że czym więcej tym lepiej. Pytanie jest takie czy ten zestaw na to pozwala?

 

Dziś dystans 35km po płaskim w temp. -3.5, trzy pojazdy pod mosty - jedna kreska baterii ubyła. Zasięg pokazywał jeszcze 63km.

 

Po drodze zajechałem do sklepu. Rower wprowadziłem do środka. Przed wejściem zasięg był 78 po wyściu kiedy rower się zagrzał zasięg skoczył do 90km.

 

Odnośnik do komentarza

Z całej tej dyskusji fakt jest tylko taki, że 500Wh to już przeżytek a tym bardziej do użytku na jakieś dłuższe trasy po górach. Fakt drugi jest taki, że nie zależnie czy jest 500Wh czy nawet 700Wh to by robić jakieś spore wyniki wyróżniające się od analogowych rowerów to trzeba minimalnego wspomagania. Czyli kondycja musi być. 

Odnośnik do komentarza
Z całej tej dyskusji fakt jest tylko taki, że 500Wh to już przeżytek a tym bardziej do użytku na jakieś dłuższe trasy po górach. Fakt drugi jest taki, że nie zależnie czy jest 500Wh czy nawet 700Wh to by robić jakieś spore wyniki wyróżniające się od analogowych rowerów to trzeba minimalnego wspomagania. Czyli kondycja musi być. 
Prawda.

__________________
Pozdrawiam,
GB.

Odnośnik do komentarza
Żona ma ecobika S3, 13 ah.
W górach - Jakuszyce- jeździ głownie na 3 biegu wspomagania. Po przejechaniu ok. 60 km, zużycie baterii to około 25-30 %. 
Asfalt, ścieżki leśne, śnieg czy błoto?

Pozdrawiam,
GB

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Grz_Bo napisał:

Asfalt, ścieżki leśne, śnieg czy błoto?

Pozdrawiam,
GB
 

Głównie ścieżki leśne, w większości kamieniste, asfaltu w Jakuszycach i okolicy mało, ale też się zdarza, śnieg nie, ale błoto tak, na tyle ile w Jakuszycach może go być , czyli tak średnio - mało 

Odnośnik do komentarza

Nawet na  baterii 500Wh semi-zawodowcy robią po górach  120km z przewyższeniami  1500m , ino to się  nijak ma do przeciętnego zjadacza chleba który chce  wspomóc brak sił i kondycji na górskich szlakach , bo taki  przeciętny obywatel zrobi  1/3 tego dystansu i skończy mus się prąd :)

W 2015 miałem  ebika  500Wh , teraz mam  720Wh Brose S-Mag   oraz  monster-enduro-ebike 4800Wh  z silnikiem QS205  i baterią  20s20p   72v 68Ah ważącego 67kg  :) ten ostatni pozwala zrobić objazd całego Beskidu Śląskiego   ( 130km ) z minimalnym wkładem własnym  , dobry dla osób z kontuzją kolana .

 

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich jako świeżak i by nie śmiecić nowymi tematami bo sprawa powiązana z zasięgiem dopytam tutaj pozwolicie. Czy ktoś używał może (mnie akurat chodzi o Bosha) range extenderów np. w formie bidonu jak z linka poniżej? Coś mi ci corridowcy nie chcą odpowiedzieć na kilka nurtujących mnie pytań zanim kupię, co dziwne, jakby łaskę robili. Generalnie chodzi mi o to co pokazuje oryginalny wyświetlacz jak podłączony jest taki range extender czyli jakoś sumuje pojemności, większy zasięg widzi itp czy może nic nie widzi, no i czy można wrzucić go w plecak jako zapas na czarną godzinę i np. podpiąć jak się główna bateria kończy. I takie tam drobnostki czy w ich koszyk wlezie wówczas bidon normalnie gdy bateria wyjęta tp. Liczę że może ktoś z Was ma doświadczenie w tej materii. Dzięki z góry.

 

https://www.volabike.com/producto/ebikes-con-motores-bosch-252wh/

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...