DOC90

Jaki zasięg E-bike w górach?

Rekomendowane odpowiedzi

DOC90
Napisano (edytowane)

Cześć! Jesteśmy nad Gardą i tutaj większość Niemców śmiga po górach na E-bikach.  Mam pytanie czy można w przyblizeniu okreslić jakie przewyższenia są mozliwe do osiagniecia dzięki wspomaganiu (przymierzamy się do zakupu Kross Soil Boost 2).  Jesteśmy w wieku 50+++. Jedyne co możemy planować na naszym fullach to max 1000 m przewyzszenia.  Czy na dobrym e-biku można osiągnąć przewyższenie np. 2500 m(oczywiście normalnie pedałując) ?

Edytowane przez DOC90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yossarian

Tak, na  e-biku zrobisz w górach od 2 do 3 razy więcej przewyższeń przy podobnym zaangażowaniu własnych sił jak na tradycyjnym rowerze.I zrobisz to w takim samym czasie. Bateria 500 Wh.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Jest zbyt dużo zmiennych by jednoznacznie określić możliwości przewyższeń. Tym bardziej na tak lipnej baterii jak 500 Wh. 1kkm w pionie jak najbardziej to może być max przy założeniu ostrej jazdy pod górę. Podane wartości w okolicach 2, 2,5kkm w pionie dotyczą jazdy typowo "szlakowej" i są jak najbardziej do osiągnięcia. 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EN1209

Bardziej skłaniałbym się do wartości oscylujących w okolicy 2000m up i takie założenie brałbym do szacowania wycieczki na początek (zanim poznamy dokładnie sprzęt i baterię). Inaczej można zakończyć pedałując bez prądu. Zakładam jazdę z najsłabszym wspomaganiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yossarian
55 minut temu, EN1209 napisał:

 Inaczej można zakończyć pedałując bez prądu.

Jeżdżę po górach i nigdy nie zabrakło mi prądu. Jeśli orientacja w terenie cię nie zawodzi to spokojnie można kontrolować zużycie baterii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EN1209
Godzinę temu, Yossarian napisał:

Jeżdżę po górach i nigdy nie zabrakło mi prądu. Jeśli orientacja w terenie cię nie zawodzi to spokojnie można kontrolować zużycie baterii.

Ja z tym nie mam problemu, pisałem raczej jako ostrzeżenie dla innych początkujących e-bikerow. Widzialem takich co gniotą twarde przełożenia pod górę na max wspomaganiu i sie później dziwią , że baterii szybko ubywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
1 godzinę temu, Yossarian napisał:

Jeżdżę po górach i nigdy nie zabrakło mi prądu. Jeśli orientacja w terenie cię nie zawodzi to spokojnie można kontrolować zużycie baterii.

Sam nigdy nie napisałeś złego słowa e-Bike czym wprowadzasz ludzi w błąd bo jednak ma trochę wad (tak samo jak tradycyjny rower). A teraz masz pretensje że środowisko się klaruje i zaczyna być bardziej świadome zarówno wad jak i zalet tego typu roweru. Zupełnie nie czaję takich osób. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

E-bike to jakiś czas wstecz to było wielkie łooł i ludzi zachłyśnięci czymś nowym wychwalali pod niebiosa. Teraz wielu naszły refleksje a raczej świadomość techniczna zagadnienia, że to nie jest takie proste... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13Surykatek
W dniu 29.05.2019 o 13:46, Ares napisał:

E-bike to jakiś czas wstecz to było wielkie łooł i ludzi zachłyśnięci czymś nowym wychwalali pod niebiosa. Teraz wielu naszły refleksje a raczej świadomość techniczna zagadnienia, że to nie jest takie proste... 

... a mimo to rynek elektryków rozwija się dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzajBajk

Tutaj test zasięgu maksymalnego, na baterii 630Wh, Shimano Steps E8000, w trybie Eco.

Tutaj zrobione trasy, z różnicą wysokości:

https://www.strava.com/activities/2542866117

 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EN1209

SzajBajku to były testy zasięgu po płaskim, zrób prawdziwy "risercz" zasięgu w górach o przewyższeniach rzędu 1500-2000m i ok. 30-40km długości tripu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Przecież zrobił już dawno:

Najlepszy test realnego zasięgu jaki widziałem. Bo trasa w całości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Temat dotyczy realnego zasięgu w jeżdzie po górach a nie ściganiu się po prawie płaskiej szutrowo-polnej trasie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adalbertus

U mnie wygląda to tak przy startowaniu w realnych zawodach:
dystans 64km , 1484m przewyższeń , czas 3h:29min ,średnia prędkość: 18,4 Km/h, zużyte 3 baterie po 378Wh 
dystans 69km , 657m przewyższeń , czas 2h:52min ,średnia prędkość: 24,5 Km/h, zużyte 2 baterie po 378Wh i ok. 25% trzeciej
dystans 72km , 1176m przewyższeń , czas 2h:54min ,średnia prędkość: 25 Km/h, zużyte 2 baterie po 378Wh i ok.55% trzeciej

Rower Focus Jam2 z napędem Steps 8000
waga roweru z dodatkowymi bateriami : 25,3kg
waga zawodnika z plecakiem i ok 1,5 l napoju : ok. 72 kg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pitban

O super. W końcu ktoś z focusem i doświadczeniem :). Chcę takiego nabyć. Trasy interwałowe z przewyższeniem ok 200 m. Mam dość mocne nogi ale lubię poszaleć na odblokowanym. Przeważnie Eco mi w zupełności wystarcza. Jaki szacunkowy zasięg na 376Wh jest do wykręcenia? Waga ok 73 kg. 

Dodatkowo pytanie o twój wzrost i wielkość ramy? Thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adalbertus

"Jaki szacunkowy zasięg na 376Wh jest do wykręcenia? "  - ciężko określić jednoznacznie, każdy trochę inaczej kręci i używa trybów wspomagania  o terenie nie wspominając.

Konkretne zasięgi podałem w poprzednim mailu,

W załączeniu przegląd ze stravy dla całej trasy z pierwszego przykładu. Używałem głównie trybu Trail + okazjonalnie  Boost. ważne Traila mam  na maksa - czyli inaczej niż w fabrycznych ustawieniach. Średnio jedna bateria (378Wh) wystarczyła na 21,3 Km.

A  przy fabrycznych ustawieniach ( albo bardziej "ograniczeniach")  wychodziło mi ok. 90km zasięgu jadąc po płaskim ( 70% asfalt,  30% poszycie leśne.). Głownie tryb ECO , prędkość utrzymywana ok. 25km/h  - czyli maksymalna, przy której działało  wspomaganie.
Jak widzisz rozstrzał jest duży.

Mam 176 wzrostu, rama M.

Bateria wewnętrzna w Focusie jest mała (378Wh) co ma swoje wady i zalety. Podstawowa wada jest taka, że przy maksymalnym wykorzystaniu ( ładownie na maksa i wykorzytanie na maksa) zalicza szybki zgon. Ja swoją reklamowałem już po roku użytkowania bo po  ok. 120 cyklach  ładowania  straciła 15% pojemności. W  zasadzie powinno się kupić od razu zapasową i wykorzystywać je obie równomiernie w granicach 20 -80% pojemności ( co da odpowiedni zasięg przy jednocześnie spokojnej, nie dewastującej eksploatacji). i tylko  przy planowanych ekstremalnie długich trasach ładować do pełna.

Zaleta, to niewielki ciężar roweru :tylko 21 kg co jest chyba rekordem dla takich konstrukcji z ramami AL. Dzięki temu rower jest lepszy w prowadzeniu.  

zasięg 3 baterie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pitban

Ok. Dzięki za odpowiedź! Daje do myślenia. Szczególnie że batetia wewnętrzna przeważnie będzie max eksploatowana, czego baterie nie lubią... Tak czy inaczej miłej jazdy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.