Skocz do zawartości

Fox Nude Evol DPS - opinie na temat działania dampera.


pkru1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich formowiczów,

Chciałbym poradzić się w kwestii zachowania dampera Fox Nude Evol DPS. Stałem się po raz pierwszy posiadaczem roweru typu full suspension - Scott Spark. Wyposażony jest on w damper Foxa. Rower po zakupie miał ciśnienie w damperze ustawione w okolicach 170 barów. To przy mojej wadze 96 kg skutkowało SAGiem ponad 50% i dobijaniem dampera przy dosyć delikatnym podskoczeniu na rowerze. Podpompowałem damper zgodnie z zaleceniami co 50 PSI dociskając go kilkukrotnie aby wyrównały się ciśnienia w komorze negatywnej i pozytywnej. Niestety zwiększenie ciśnienia nie dało wyraźnego usztywnienia dampera. Skończyłem na 270 PSI i niestety nadal uważam, że damper jest zbyt miękki. SAG przy tym ciśnieniu to nadal 35-40%. Z łatwością mogę rękoma docisnąć rower tak aby zawieszenie wyraźnie pracowało. Czy takie zachowanie jest naturalne? Nie chcę przedobrzyć z pompowaniem bo max dla tego dampera to 300 PSI. Macie jakieś sugestie co powinienem zrobić ?

 

Drugą moją wątpliwością jest wynalazek Twin loc - czyli trzy pozycje - pełny skok, usztywnienie (do 85 mm) i pełne usztywnienie. O ile amortyzator w trzeciej pozycji praktycznie blokuje się w całości (może jest 0,5 cm skoku) o tyle damper jest sztywniejszy, ale w trzeciej pozycji skok jest dużo bardziej wyczuwalny niż w amorku.

 

Przed zakupem mojego wymarzonego roweru jeździłem na testach Scotta z identycznym zawieszeniem i mam wrażenie że damper był dużo sztywniejszy oraz blokował się w trzeciej pozycji prawie w całości.

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, pkru1 napisał:

Skończyłem na 270 PSI i niestety nadal uważam, że damper jest zbyt miękki. SAG przy tym ciśnieniu to nadal 35-40%. Z łątwością mogę rękoma docisnąć rower tak aby zawieszenie wyraźnie pracowało. Czy takie zachowanie jest naturalne? Nie chcę przedobrzyć z pompowaniem bo max dla tego dampera to 300 PSI. Macie jakieś sugestie co powinienem zrobić?

Mierzysz to siedząc czy "na tygrysa"?

Wiecej na: https://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/

Odnośnik do komentarza

Mierze to siadając delikatnie na rower. Ale mam też odczucie ze dociskając siodełko ręką że damper jest bardzo podatny

1 godzinę temu, Kruk napisał:

Do dampera pewnie były włożone tokeny by tak go nie dobijać. Co do manetki to pewnie naciąg dampera jest za słaby albo po prostu damper jest coś schrzaniony.

Nie bardzo rozumiem. Jeśli miało by go nie dobijać to byłby twardszy. Skoro jest za miękki to ryzyko dobicia jest wieksze.

Edytowane przez pkru1
Odnośnik do komentarza

Noo tak, dlatego aby zwiększyć progresje amortyzatora powietrznego przy cięższych rowerzystach dodaje się tokeny do komory powietrznej by zwiększyć ciśnienie przy ostatniej fazie skoku amora/dampera dzięki czemu dobicie go jest o wiele mniejsze. 

A po drugie, tabelka ile każe pompować PSI pod Twoją wagę? 

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza

Mam Sparka RC, ale damper mam chyba ten sam. Przy mojej wadze ~80kg, jeżdżę na 180PSI i SAG ok 30%, kolega na tym samym rowerze, przy wadze ~70kg jeździ na 150PSI. Do aktualnych Sparków nie ma tabel z ciśnieniami referencyjnymi niestety. Spróbuj zwiększyć tłumienie i zobacz jak zachowa się damper wtedy (bardziej w stronę SLOW)

Co do drugiego problemu z blokadą, dociągnij linkę przy manetce (jest do tego śruba baryłkowa) - powinno rozwiązać problem, u mnie to właśnie załatwiło sprawę

Odnośnik do komentarza

Dzieki SeaR za podpowiedzi. Po wielu kilometrach stwierdziłem, że pierwotne ciśnienie 270 PSI jest za duże i zmniejszyłem je do 240. W praktyce damper był jednak zbyt twardy a uzyskanie pełnego skoku się nie zdarzało nawet przy większych hopach.

Niemnej jednak rozważe dodanie tokena przy najbliższym serwisie jak zasugerował Kruk aby zwiększyć progresję. Zwłaszcza że mi masy trochę przybyło ;)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza

Witam .

Trochę odgrzewam temat ale może się znajdzie dobry samarytanin i mnie oświeci gdzie kupić taki damper .

W moim rowerze Scott Spark 700 Elite jest X-Fusion Pro RL i nie posiada blokady manetki - jest bez wersji remote .

Z przodu mam Rockshox Recon z manetką . Szukam już od kilku miesięcy tylnego dampera bezskutecznie .

Pozdr

Odnośnik do komentarza

Potrzebuję dampera Fox Nude Evol ale nie jest to priorytetem . Może być jakiś Rockshox . Generalnie chodzi o to , że Scott Spark ma specyficzną konstrukcję .

Wymiary obecnego mojego X-Fusion O2 Pro RL  to 165x45  i skok 120mm

Mógłby być też X-Fusion byle by  był z blokadą manetki tak jak ten ;

X-Fusion RL Trunnion ,  Lockout / Reb. Adj.,   Travel 120mm/ 165X45mm  .

Tu jest podobny scott do mojego ; https://www.scott.pl/produkt/611/3862/Rower-Spark-740/

Kasa .. wszystko zależy od propozycji .

Pozdrawiam Artur

Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie za odpowiedź ..

Na razie jednak pozostanę przy moim sparku . Masz rację , że wszyscy lecą na FOXa ja i tak wolę Rockshoxa . Mój X-Fusion to zapchajdziura .Ile bym mu nie nabił ciśnienia to i tak pracuje do końca pod obciążeniem . 

Niestety amor w Sparku jest do góry nogami i wszelkie dłubanie podczas jazdy może skończyć się pogruchotaniem sobie gnatów .

Muszę poszperać po linkach od Ciebie . Jedyne co mnie martwi to brak miejsca na zbiornik wyrównawczy w ramie sparka ... na dole jest baardzo ciasno i musiałbym to dobrze zmierzyć przed zakupem . ROCKSHOX Super Deluxe wygląda baardzo pro . 

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam ! :)

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Malibu71 napisał:

Niestety amor w Sparku jest do góry nogami i wszelkie dłubanie podczas jazdy może skończyć się pogruchotaniem sobie gnatów .

Damper możesz sobie odwrócić więc to nie jest żaden kłopot. 

Odnośnik do komentarza

No i właśnie o to mi chodziło . Czyli o dostępność remote kit . Nie mogłem tego znaleźć .. teraz to się micha cieszy . Przegrzebałem ebay i tam jest sporo dość niedrogich damperów tyle , że bez zdalnej blokady . Wystarczy dokupić i przełożyć przy okazji serwisu . Ogromne dzięki jeszcze raz !

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Ares napisał:

Zasadniczo normalni producenci robią tak, że da się obrócić no ale jak widać niektórych to przerasta. 

No to wymień tych normalnych.

Bo ja widzę, że są sami nienormalni: NS-Bikes, Dartmoor, Giant. Dalej już mi się nie chciało sprawdzać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...