pkru1 Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Witam serdecznie wszystkich formowiczów, Chciałbym poradzić się w kwestii zachowania dampera Fox Nude Evol DPS. Stałem się po raz pierwszy posiadaczem roweru typu full suspension - Scott Spark. Wyposażony jest on w damper Foxa. Rower po zakupie miał ciśnienie w damperze ustawione w okolicach 170 barów. To przy mojej wadze 96 kg skutkowało SAGiem ponad 50% i dobijaniem dampera przy dosyć delikatnym podskoczeniu na rowerze. Podpompowałem damper zgodnie z zaleceniami co 50 PSI dociskając go kilkukrotnie aby wyrównały się ciśnienia w komorze negatywnej i pozytywnej. Niestety zwiększenie ciśnienia nie dało wyraźnego usztywnienia dampera. Skończyłem na 270 PSI i niestety nadal uważam, że damper jest zbyt miękki. SAG przy tym ciśnieniu to nadal 35-40%. Z łatwością mogę rękoma docisnąć rower tak aby zawieszenie wyraźnie pracowało. Czy takie zachowanie jest naturalne? Nie chcę przedobrzyć z pompowaniem bo max dla tego dampera to 300 PSI. Macie jakieś sugestie co powinienem zrobić ? Drugą moją wątpliwością jest wynalazek Twin loc - czyli trzy pozycje - pełny skok, usztywnienie (do 85 mm) i pełne usztywnienie. O ile amortyzator w trzeciej pozycji praktycznie blokuje się w całości (może jest 0,5 cm skoku) o tyle damper jest sztywniejszy, ale w trzeciej pozycji skok jest dużo bardziej wyczuwalny niż w amorku. Przed zakupem mojego wymarzonego roweru jeździłem na testach Scotta z identycznym zawieszeniem i mam wrażenie że damper był dużo sztywniejszy oraz blokował się w trzeciej pozycji prawie w całości. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Do dampera pewnie były włożone tokeny by tak go nie dobijać. Co do manetki to pewnie naciąg dampera jest za słaby albo po prostu damper jest coś schrzaniony. Odnośnik do komentarza
Motke Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Godzinę temu, pkru1 napisał: Skończyłem na 270 PSI i niestety nadal uważam, że damper jest zbyt miękki. SAG przy tym ciśnieniu to nadal 35-40%. Z łątwością mogę rękoma docisnąć rower tak aby zawieszenie wyraźnie pracowało. Czy takie zachowanie jest naturalne? Nie chcę przedobrzyć z pompowaniem bo max dla tego dampera to 300 PSI. Macie jakieś sugestie co powinienem zrobić? Mierzysz to siedząc czy "na tygrysa"? Wiecej na: https://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/ Odnośnik do komentarza
pkru1 Napisano 14 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 (edytowane) Mierze to siadając delikatnie na rower. Ale mam też odczucie ze dociskając siodełko ręką że damper jest bardzo podatny 1 godzinę temu, Kruk napisał: Do dampera pewnie były włożone tokeny by tak go nie dobijać. Co do manetki to pewnie naciąg dampera jest za słaby albo po prostu damper jest coś schrzaniony. Nie bardzo rozumiem. Jeśli miało by go nie dobijać to byłby twardszy. Skoro jest za miękki to ryzyko dobicia jest wieksze. Edytowane 14 Kwiecień 2019 przez pkru1 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 (edytowane) Noo tak, dlatego aby zwiększyć progresje amortyzatora powietrznego przy cięższych rowerzystach dodaje się tokeny do komory powietrznej by zwiększyć ciśnienie przy ostatniej fazie skoku amora/dampera dzięki czemu dobicie go jest o wiele mniejsze. A po drugie, tabelka ile każe pompować PSI pod Twoją wagę? Edytowane 14 Kwiecień 2019 przez Kruk Odnośnik do komentarza
maku1977 Napisano 28 Maj 2019 Udostępnij Napisano 28 Maj 2019 Właśnie, taka tabelka też mi by się przydała. Odnośnik do komentarza
SebaR Napisano 13 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpień 2019 Mam Sparka RC, ale damper mam chyba ten sam. Przy mojej wadze ~80kg, jeżdżę na 180PSI i SAG ok 30%, kolega na tym samym rowerze, przy wadze ~70kg jeździ na 150PSI. Do aktualnych Sparków nie ma tabel z ciśnieniami referencyjnymi niestety. Spróbuj zwiększyć tłumienie i zobacz jak zachowa się damper wtedy (bardziej w stronę SLOW) Co do drugiego problemu z blokadą, dociągnij linkę przy manetce (jest do tego śruba baryłkowa) - powinno rozwiązać problem, u mnie to właśnie załatwiło sprawę Odnośnik do komentarza
pkru1 Napisano 15 Sierpień 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpień 2019 Dzieki SeaR za podpowiedzi. Po wielu kilometrach stwierdziłem, że pierwotne ciśnienie 270 PSI jest za duże i zmniejszyłem je do 240. W praktyce damper był jednak zbyt twardy a uzyskanie pełnego skoku się nie zdarzało nawet przy większych hopach. Niemnej jednak rozważe dodanie tokena przy najbliższym serwisie jak zasugerował Kruk aby zwiększyć progresję. Zwłaszcza że mi masy trochę przybyło ;) Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza
Malibu71 Napisano 10 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 10 Listopad 2019 Witam . Trochę odgrzewam temat ale może się znajdzie dobry samarytanin i mnie oświeci gdzie kupić taki damper . W moim rowerze Scott Spark 700 Elite jest X-Fusion Pro RL i nie posiada blokady manetki - jest bez wersji remote . Z przodu mam Rockshox Recon z manetką . Szukam już od kilku miesięcy tylnego dampera bezskutecznie . Pozdr Odnośnik do komentarza
Malibu71 Napisano 10 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 10 Listopad 2019 Potrzebuję dampera Fox Nude Evol ale nie jest to priorytetem . Może być jakiś Rockshox . Generalnie chodzi o to , że Scott Spark ma specyficzną konstrukcję . Wymiary obecnego mojego X-Fusion O2 Pro RL to 165x45 i skok 120mm Mógłby być też X-Fusion byle by był z blokadą manetki tak jak ten ; X-Fusion RL Trunnion , Lockout / Reb. Adj., Travel 120mm/ 165X45mm . Tu jest podobny scott do mojego ; https://www.scott.pl/produkt/611/3862/Rower-Spark-740/ Kasa .. wszystko zależy od propozycji . Pozdrawiam Artur Odnośnik do komentarza
Malibu71 Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 Dzięki wielkie za odpowiedź .. Na razie jednak pozostanę przy moim sparku . Masz rację , że wszyscy lecą na FOXa ja i tak wolę Rockshoxa . Mój X-Fusion to zapchajdziura .Ile bym mu nie nabił ciśnienia to i tak pracuje do końca pod obciążeniem . Niestety amor w Sparku jest do góry nogami i wszelkie dłubanie podczas jazdy może skończyć się pogruchotaniem sobie gnatów . Muszę poszperać po linkach od Ciebie . Jedyne co mnie martwi to brak miejsca na zbiornik wyrównawczy w ramie sparka ... na dole jest baardzo ciasno i musiałbym to dobrze zmierzyć przed zakupem . ROCKSHOX Super Deluxe wygląda baardzo pro . Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 15 minut temu, Malibu71 napisał: Niestety amor w Sparku jest do góry nogami i wszelkie dłubanie podczas jazdy może skończyć się pogruchotaniem sobie gnatów . Damper możesz sobie odwrócić więc to nie jest żaden kłopot. Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 @unknow01 fakt mój błąd. Nie brałem pod uwagę, że to Scott... Zasadniczo normalni producenci robią tak, że da się obrócić no ale jak widać niektórych to przerasta. Odnośnik do komentarza
Malibu71 Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 No i właśnie o to mi chodziło . Czyli o dostępność remote kit . Nie mogłem tego znaleźć .. teraz to się micha cieszy . Przegrzebałem ebay i tam jest sporo dość niedrogich damperów tyle , że bez zdalnej blokady . Wystarczy dokupić i przełożyć przy okazji serwisu . Ogromne dzięki jeszcze raz ! Odnośnik do komentarza
Malibu71 Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 Tak tak to najważniejsze . Odnośnik do komentarza
Motke Napisano 11 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopad 2019 2 godziny temu, Ares napisał: Zasadniczo normalni producenci robią tak, że da się obrócić no ale jak widać niektórych to przerasta. No to wymień tych normalnych. Bo ja widzę, że są sami nienormalni: NS-Bikes, Dartmoor, Giant. Dalej już mi się nie chciało sprawdzać. Odnośnik do komentarza
Andrzejfreestyle Napisano 3 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2020 Mam damper fox nude t evol i nigdzie nie mogę do niego znaleźć tokenów w internecie. Czy od innego modelu dampera można dać do mojego tokeny? Odnośnik do komentarza
pkru1 Napisano 5 Sierpień 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpień 2020 FLOAT DPS (9mm shaft) Air Spring Volume Tuning Kit: PN 803-01-250 Odnośnik do komentarza
Andrzejfreestyle Napisano 7 Sierpień 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2020 A w moim damperze jest też 9mm shaftu? Jak to się mierzy i gdzie? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się