Skocz do zawartości

MERIDA BIG.NINE 500 LITE / 1x12 XT M8100


Frost

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie 2020-2021:

IMG_20201107_141637.thumb.jpg.7f7780703e8712abafae3648f784f617.jpg

 

 

Zakładam wątek dotyczący mojego pierwszego roweru od ponad 20 lat. Ostatni rower był jeżdżony w okolicach komunii bardzo dawno temu i pamiętam, że nigdy go nie lubiłem - był to jakiś stalowy rower 'górski' z przerzutkami 3x5 co teraz fachowo nazywa się n a p ę d em. Wtedy pewnie też się tak nazywało ale nawet w sklepie mówili na cały zestaw jako przerzutki. Gó.ral jako zwieńczenie przygód na składaku Salto a później 3x za dużym Wigry3 dla ośmiolatka.

Aktualny rower to wstęp do poprawy kondycji, zmniejszenia ciężaru i ogólnie nowego hobby poza chodzeniem na hale i grania w paletki. Docelowo rower ma być bazą do dłubania i ulepszenia, zwłaszcza że osprzęt jest taki sobie, w szczególności na ten rok gdzie zamiast przyzwoitego Manitou wylądował "chińczyk" jako amortyzator i ogólnie osprzętowo dla znawcy jest pewnie bardzo średnio, jeśli nie słabo ale dla mnie to i tak pewnie bez różnicy i najpierw pojeździmy na tym co mamy chociaż jakieś wstępne plany już na ten rower mam ale o tym w kolejnych postach. Specyfikacja kopiuj/wklej ze strony Mer.idy:

		2019-2020 było:						2020- jest:
					
RAMA: 		BIG.NINE LITE 2019 / rozmiar M (17") / koła 29" / oś 12x148 / pressfit BB92 / color: SILK TITAN		
	
WIDELEC:	Suntour XCR Air LOR 100mm / 15x110 q-loc		RockShox Reba 120mm (A9) 2021 / 15x110 / OneLoc Remote
SUPPORT:	BB-MT500-PA						Token Ninja BB841T-41
KORBA:		Deore FC-M.6000 / 24-34T / 175mm			Deore XT FC-M.8100-1 / Owal 32T AB / 175mm
PEDAŁY:		XLC PD-M12						XLC PD-M12
KASETA:		Deore CS-HG500 / 11-42T (10s)				Deore XT CS-M.8100 / 10-51T
ŁANCUCH:	KMC X10							Deore XT CN-M8100
PRZERZUTKA t:	Deore RD-M.6000 GS					Deore XT RD-M.8100 SGS
PRZERZUTKA P:	Deore FD-M.6020 (E-type mount)				-
MANETKA tył:	Deore SL-M.6000						-
MANETKA przód:	Deore SL-M.6000						SL-M.8100-IR
KOŁO przód:	Me.rida Comp CC 29" 32H / 20mm / (JALCO 622x20C)	DT Swiss XR391 29" 32H / 25mm / Competition Race / Tub.eless
PIASTA przód:	Shimano MT400-B 15x110mm				DT 350s / 15x110 / straightpull / CL
OPONA przód:	Maxxis Ikon 29" 2.2 / dętka Ultralite			Vittoria Barzo 2.35 / Stans race sealant
KOŁO tył:	Me.rida Comp CC 29" 32H / 20mm / (JALCO 622x20C)	DT Swiss XR391 29" 32H / 25mm / Competition Race / Tub.eless
PIASTA tył:	Shimano MT400-B  12x148mm				DT 350s / 12x148 / straightpull / CL / Microspline / 36T ratchet
OPONA tył:	Maxxis Ikon 29" 2.2 / dętka Ultralite			Vittoria Mezcal 2.35 / Stans Race sealant
HAMULEC przód:	MT200 / klocki Bikein metaliczne			Deore XT BR-M.8120 / klocki N04C / BL-M8100
TARCZA przód:	SM-RT10 180mm / CL					SwissStop 180mm / CL
HAMULEC tył:	MT200 / klocki Bikein metaliczne			Deore XT BR-M.8100 / klocki J04C / BL-M8100
TARCZA tył:	SM-RT10 160mm / CL					SwissStop 160mm / CL
STERY:		Me.rida M4455						Me.rida M4455
MOSTEK:		Me.rida Comp CC / H40mm / L80mm / +/- 5°		Me.rida Comp CC / H40mm / L80mm / +/- 5°
KIEROWNICA:	Me.rida Expert CC / 740mm / 10mm rise / B9° / U4°	Me.rida Expert CC / 740mm / 10mm rise / B9° / U4°
SZTYCA:		Me.rida Comp CC / 30.9x400mm				Me.rida Comp CC / 30.9x400mm
SIODŁO:		B'TWIN Trekking 900					B'TWIN Trekking 900

 zFJrhF9.jpg

 

Docelowo chcę jeździć po górkach, szutrach i ścieżkach - zjazdy, podjazdy aby się zmęczyć i czerpać przyjemność z jazdy. Pokonywanie asfaltu mnie zupełnie nie interesuje, wolę aby coś się działo i rower się pobrudził. Na razie śmigam po parku do którego jest kilka stromych wjazdów oraz podjazdów i na tym na razie będę rozwijał kondycję. Jeśli stanie się ośmy cud świata to będę próbował zaatakować Chełmiec ale to baaardzo odległy plan.

Na chwilę obecną kompletuje najróżniejsze gadżety, bo ważne aby rower mieć i gadżety też. Mniej lub bardziej potrzebne, zdobywane w kolejności najbardziej nielogicznej jaka tylko może być. Planuje zrobić z tego wątku trochę takie story jak wygląda przygoda na nowo z rowerem w wydaniu kompletnego amatora, który wszędzie jeździ samochodem bo po co iść na nogach skoro można wszędzie dojechać. Opiszę wrażenia z użytkowania sprzętu, kupionych gadżetów, przeczytam dlaczego robię źle i ogólnie na wesoło.

Po odbiorze roweru, który generalnie jest kompletnie goły, bez pedałów mogłem co najwyżej zważyć go na wadze domowej Nokii, z pedałami XLC  PM M12 - całość wyszła chyba 12,8 kg ale nie pamiętam, może uda się zważyć go w weekend.

Jutro napiszę co zostało kupione w pierwszej kolejności i podzielę się wrażeniami po pierwszym kontakcie oraz chętnie przeczytam dlaczego lepiej najpierw kupić sobie pompkę zamiast uchwytu do smartfona i dlaczego kupno rozkuwacza do nowego łańcucha zamiast kasku to nie była moja najlepsza decyzja.

Stay tuned.

 

big_noob_500_lite.jpg

Merida500Lite-Frost.jpg

Edytowane przez Frost
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Rowerowa Szajba

Ja wiem czy az taki kiepski ten rower, nie powiedział bym jak na poczatek przygody po dłuższej przerwie jak pisałes. Cos w osprzecie mozna zmienic ale to z czasem, ewentualnie sprzedawac od razu jako nieużywane części i od razu zakupic co ci pasuje. Gratuluje zakupu.

Odnośnik do komentarza

Dla mnie to on jest super - lekki i jedzie do przodu chociaż hamulce mogłyby być lepsze i to one pójdą pewnie do zmiany na pierwszy ogień - najpierw planuje wymienić klocki na ceramiczne, zobaczymy jak to się będzie sprawować - potem docelowo upgrade do SLX tak dla świętego spokoju. Może nawet z przerzutkami bo mam aktualnie dwie osobne obejmy, nie wiem jaki jest układ w systemie I-spec ale manetki prawej strony zamieniłem wstępnie miejscami aby przerzutka była pierwsza i łatwiej było do niej dosięgać kciukiem, znowu hamulec jest teraz bez szału, klamka jest na 3 palce a więc dłuższa i zadarta do góry, droga jaką pokonuje klamka też wydaje się dosyć długa chociaż hamuje się generalnie ok. W motorach to klamki są aluminiowe, można było brzeszczotem skrócić, napawać kulkę z aluminium i grało. Tutaj to tak nie bardzo trochę.

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Na tym etapie SPD w żadnym wypadku - szanuje swoje życie. Najpierw opanuje jazdę w terenie i potem będę myślał o takiej zmianie. Póki co pedały są bardzo ok, piny wgryzają się w buty bardzo mocno i jeździ mi się bardzo wygodnie, jedyna wada to ich waga.

Rower wagowo nie jest zły, są inne drożdże i osprzętem lepsze, patrzyłem na Cube albo Trek X Caliber 9, waga powyżej 13kg za golasa na lepszym zwykle osprzęcie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Frost napisał:

Zakładam wątek dotyczący mojego pierwszego roweru od ponad 20 lat. Ostatni rower był jeżdżony w okolicach komunii

Gratulacje....świetny rower.

BTW czasem przyłóż się do formy w zdaniach ;) 

7 godzin temu, PeKa napisał:

12.8kg to ciężki rower,

Nonsens...jak na entry level MTB i przy takim budżecie....masa na poziomie 12-13 kg to dobry wynik

1 godzinę temu, Frost napisał:

Na tym etapie SPD w żadnym wypadku - szanuje swoje życie. Najpierw opanuje jazdę w terenie i potem będę myślał o takiej zmianie. Póki co pedały są bardzo ok, piny wgryzają się w buty bardzo mocno i jeździ mi się bardzo wygodnie, jedyna wada to ich waga

Moja żona, kiedyś miała podobne obawy. Rozwiązaniem były  pedały z dwustronną platformą, z jednej strony pedał SPD, natomiast z drugiej płaska platforma z pinami - model Shimano SPD PD-T780 XT Flat....koniecznie spróbuj

Odnośnik do komentarza

Żaden nonsens. Nie rozmawiamy czy jest lekki w swoim budżecie, tylko czy jest lekki.

Z SPD to jest tak, że jak spróbujesz, to już nie chcesz bez SPD :)

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Rower gitara, jak będziesz miał za dużo pieniędzy to hamulce BR-M6000 Deore lub BR-M7000 SLX i amorek Manitou lub Rock Shox

mam taki sam napęd tylko z tyłu 11-36T i muszę z czasem zmienić na 11-42T + Przerzutkę bo brakuje miększego biegu na podjazdach (lub nogi ;D)

miłego rowerowania

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, PeKa napisał:

Żaden nonsens. Nie rozmawiamy czy jest lekki w swoim budżecie, tylko czy jest lekki.

Ułaaaaaa......teraz będzie ustawka kto "ma większego" tzn. lżejszego :) ....no pochwal się jaką masę ma Twój najlżejszy rower MTB.... będzie można obliczyć ile kupimy za niego sztuk big.nine 500 lite.

Nie zgadzam się z Tobą..... nie ma sensu porównywać masy rowerów z różnych pułapów cenowych i kategorii MTB....bo np. jak zestawić masę ebig.nine 500 z big.nine 500 ;)

Odnośnik do komentarza

Jeżeli ktoś chce dyskutować czy ten rower jest lekki, nie jest, czy w tym przedziale czy innym to bardzo proszę założyć osobny wątek. To jest temat o tym co na zdjęciu w pierwszym poście. Jeżeli mogę go wnieść wyczerpany po jeżdżeniu po parku na 2 piętro a potem go znieść to na chwilę obecną mnie to całkowicie zadowala i dla mnie jest lekki.

Z kolejnymi modyfikacjami osprzętu pewnie będzie lżejszy ale nie najlżejszy. To co się będzie działo wokół tego roweru, będzie całkowicie for fun.

To czy jakiś rower X jest, był, będzie w mniejszej/większej cenie lżejszy, lepszy, bardziej komfortowy, bardziej lub mniej sportowy itd. to nie ma dla mnie zupełnie żadnego znaczenia.

 

@kretox

Planuje wymianę hebli na SLX a może i dla fanaberii na 4 tłoczki, zobaczymy. Tylny hamulec jest wpasowany w ramiona trójkąta i nie wiem czy tam się wszystko może zmieścić. Na razie zamawiam same klocki, zobaczymy jaka różnica między ceramicznymi a żywicznymi.

Rock Shox Reba byłby i lekki i fajny ale to już zdecydowanie bardzo odległy temat.

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Bardzo fajny rowerek do szwendania się po lesie i nie tylko 👍 Tylko ten kiepawy amorek i heble psują całość wrażenia, ale na szczęście to są rzeczy, które łatwo zmienić jak zajdzie potrzeba.  A co do pedałów, to w terenie piny równie dobrze co w buty wgryzają się w piszczele i łydki 😂 

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Frost napisał:
19 godzin temu, Frost napisał:

zamiast przyzwoitego Manitou wylądował "chińczyk" jako amortyzator i ogólnie osprzętowo dla znawcy jest pewnie bardzo średnio, jeśli nie słabo

 

 

Chciałem zauważyć, że Suntour, który produkuje w/w amortyzator jak i Merida to firmy z Taiwanu więc nie kupiłeś amora "Chińczyka" tylko cały chiński rower. Weź wyrzuć to badziewie chłopie i kup porządny rower na Carbonie i XTR-ach, nie zapominając o Foxie na kashimach i DT Swissach XRC:)))🤣

A tak na poważnie to XCR 32 AIR daje radę i osprzęt Deore w tym rowerku zniesie więcej niż ci się Kolego wydaje. Zajedź to na początek, nie cuduj i ciesz się. Zawsze lepiej się wypieprzyć i porysować golenie w Suntourze za kilkaset zł niż Foxie za kilka tysi:)))

Edytowane przez TOMALA72
Odnośnik do komentarza

Cudowanie również sprawia mi radość.

Aktualnie się cieszę, jak będę coś wymieniał pewnie będę się cieszył jeszcze bardziej.

 

Jako pierwsze zakupy wpadły:

- 3 łyżki do opon Bike Hand YC-117
- Olej Finish Line Cross Country
- Odtłuszczacz Expand Pro Degrizzer
- rozkuwacz Bike Hand YC-336
- spinka do łańcucha, tak na wszelki wypadek
- końcówka do wentyla - adapter do kompresora samochodowego
- zestaw inbusów SATA 09107A (nie warte swojej ceny, już je lekko okręciłem dokręcając mocno pedały)

Miałem również inbusy Yato ale kupiłem "dobre, markowe", które jakoś szczególnego wrażenia nie zrobiły. Obudowa robi solidne wrażenie ale otwory na klucze są również sześciokątne, nie da się obracać narzędzi indywidualnie więc aby wyjąć klucz, trzeba wyjąć kolejny nad nim. Upierdliwe. Obudowa w Yato natomiast rozleciała się chwile po ich kupnie dawno temu i mam je luzem w skrzynce.

Rower przed pierwszą jazdą został przeze mnie sprawdzony, wszystkie możliwe śrubki dokręcone jeśli tego wymagały, tarcze, kaseta i korba odtłuszczone, łańcuch umyty a następnie nasmarowany oliwką. Kierownica nieco przekręcona w osi, manetki ułożone w miarę wygodnie i po pierwszych dwóch wyprawach okazało się, że muszę jeszcze je wyregulować jeśli chodzi o pozycję.

To co po pierwszych dwóch wyjazdach drażni to okropne fabryczne siodełko pod mój tyłek. Taka twarda deska. Zamówiłem pampersa z Decathlona, zobaczymy czy pomoże, jeśli nie to wleci kombinacja pampers + żelowe siodełko, pewnie też w Decathlonie bo przynajmniej mogę przymierzyć i w razie W wymienić.

 

Lubię bardzo kupować na Aliexpress - są tam również dobre jakościowo marki jak i często zamawiam jakieś śmieci w ramach eksperymentów.

Wleciały takie oto gadżety:

- Uchwyt na telefon, który robi za licznik - odpalam na nim Strave.

567016560_61Zd5Pl1AL._SL1002_.thumb.jpg.a971e843a42ee29c8cc8e735ca583f93.jpg 61YA8JQXu-L._SL1500_.thumb.jpg.9caa86133221ee7ce2de57af9717fb39.jpg

IMAG5001.thumb.jpg.d2c08f0b9f383e74f55fd9ab24973896.jpg    IMAG5002.thumb.jpg.63f9c3b2df22a3ece7dccd918e63305f.jpg

 

Jest bardzo fajnie wykonany, dobrej jakości - nie ma stopki jak typowy GUB a śrubę, która ustawia ewentualne pochylenie względem klamry. Na razie testuje, czy nie trzeba zastosować gumowych podkładek aby śruby się nie odkręcały podczas długiego zjazdu z góry po tarce - nie chciałbym używać Loctite'a do śrubek. Za licznik służy stary HTC One - ma wypukły kształt tylnej obudowy więc nie współgra cudownie z uchwytem, gumowa ramka w tym wypadku jest niezbędna ale następnym razem spróbuje bez pokrowca na telefon. Może siądzie to lepiej.

- Kolejna rzecz, "spinka" do rozkutego łańcucha:

KENWAY-Bicycle-Repair-Tools-304-Stainles

 

- narzędzie do rozpinania spinek Bike Hand
HTB1q.Aef0cnBKNjSZR0q6AFqFXai.jpg

- blaszka do sprawdzenia zużycia łańcucha
HTB1aNChiLNNTKJjSspfq6zXIFXaK.jpg

 

- klucz do szprych
HTB1aB1NKVXXXXbhXFXXq6xXFXXXI.jpg?size=1

- dzwonek

317cf38b-4c65-49cc-adbd-5f400b86ee0a.jpg

 

 

Do tego zamówiłem koszyk na bidon ELITE Custom race Plus (szary) oraz bidon ELITE Cristal FLY MTB Clear 550ml oraz wcześniej wspomniany pampers z decathlonu MTB900. Kask już mam wybrany i przymierzony, Bontrager Quantum. Pozostają rękawiczki oraz ewentualnie cienka bluza na koszulkę sportową.

Byłem w dwóch Decathlonach, nawet we Wrocławiu wybór był wyjątkowo słaby, to samo w kwestii bluzek. Jeśli są to kolory pstrokate a ja raczej celuję w coś czarnego/szarego z ewentualnie jakimś czerwonym akcentem. Rękawiczek nie chciałbym zamawiać w ciemno bo pewnie będę musiał zamówić 10 par w 10 różnych sklepach i będzie to całkowicie nieopłacalne. W Zalando i Answearze wybór również nędzny, są jakieś Foxy ale jak już mam kupować Foxy to kupię długie w sklepie motorowym i przymierzę. Kusi zamówienie czegoś na próbę od chińczyka. Zobaczymy jak to wyjdzie. W najgorszym wypadku kupię jakieś szmaciaki z Decathlonu na przetrzymanie.

Wpadł oczywiście stojak serwisowy, wybrałem ten z Julii i jestem pod wrażeniem jego solidności, fajnie jest zrobiony, rurki są całkiem grube, bardzo stabilny.

Co dalej w kwestii dodatków? Pewnie jakąś mądra pompka do roweru pod system tubeless. Muszę się dowiedzieć czy te fabryczne obręcze oraz opony można przerobić na system bezdętkowy. Do tego naklejki ochronne na ramę, może jakiś cienki błotnik na tył na mokrą pogodę. W Deca są takie z cienkiego plastiku, które się składa jak samolot z papieru. Coś jeszcze pewnie dojdzie z czasem.

Może jakaś karbonowa kierownica oraz sztyca od chińczyka, prześledzę fora polskie i zagraniczne aby sprawdzić czy są sprawdzone i polecane modele.

 

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Dotarły zamówione naklejki ochronne Bike Protection - jak dobrze pójdzie to w sobotę wieczorem bo czyszczeniu będą klejone i podzielę się wrażeniami.

 

Na chwilę obecną jest taki plan:

Docelowo napęd 1x11 albo 1x12. Wcześniej zmiana układu hamulcowego z MT200 na SLX/XT i tu pytanie czy jest sens dopłacać do XT skoro i tak są jedno tłoczkowe.

Hamulce SLX kosztują ~290 PLN na klockach żywicznych, które i tak pewnie wymienię na ceramiczne lub kevlarowe. Czy dopłata kilku dyszek do jednego zestawu ma w ogóle sens? Czy klamka pracuje inaczej czy są po prostu tylko odrobinę lżejsze od SLX? Na całym układzie to będzie już koło 100zł różnicy, jeśli nie ma sensu to lepiej to przeznaczyć na inne komponenty.

Z hamulcami powiązany jest kolejny wybór: manetki pod system I-Spec2. Ponoć manetki XT M8000 są lepsze od SLX jeśli chodzi o pracę - mniej gumowe, kliki są bardziej wyczuwalne. Czy mając napęd 2x10 mogę kupić przyszłościowo manetkę XT pod 11 biegów i ją teraz zamontować czy musi to być manetka dedykowana pod kasetę 10 rzędową i takie zmiany po jednym elemencie nie mają racji bytu? Chciałbym skorzystać z I-speca bo można trochę przysunąć manetkę w kierunku chwytu, aktualnie musiałem zamienić hamulec z manetką kolejnościąbo fabrycznie było mi za daleko przy manetce montowanej za hamulcem, w stronę mostka kierownicy.

 

Sukcesywnie zamierzam trochę odchudzić rower o czym wspomniałem wcześniej, poeksperymentujemy też z chińczykami zwłaszcza, że jazda póki co będzie spokojna i parkowa, maratonów ani downhillu na chińskim siodełku lub kierownicy nigdy nie zamierzam uprawiać. Jak coś nie podpasuje to najwyżej wystawię w dziale ogłoszenia.

Odnośnik do komentarza



Dotarły zamówione naklejki ochronne Bike Protection - jak dobrze pójdzie to w sobotę wieczorem bo czyszczeniu będą klejone i podzielę się wrażeniami.

No to ja czekam na kilka słów w temacie.
Brałeś komplet do 29er'ów?


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Brałem komplet do 29er i właśnie zauważyłem, że sklep przysłał mi zestaw do roweru full suspension, który jest inny niż ten do hardtaila 29".

Napisałem do sklepu, czekam na info co dalej.

Odnośnik do komentarza
Brałem komplet do 29er i właśnie zauważyłem, że sklep przysłał mi zestaw do roweru full suspension, który jest inny niż ten do hardtaila 29".
Napisałem do sklepu, czekam na info co dalej.
Oj, to ci niespodzianka
Pewnie ogarną temat bez problemu.
Ja podobnie jak ty będę brał zestaw do HT.
Powiedz mi, jak oceniasz naklejki (bez naklejania)? "Solidne" są?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Frost napisał:

Brałem komplet do 29er i właśnie zauważyłem, że sklep przysłał mi zestaw do roweru full suspension, który jest inny niż ten do hardtaila 29".

Napisałem do sklepu, czekam na info co dalej.

 

Jak to co? Wymienią Ci rower na jakąś Meride full suspension.

Odnośnik do komentarza

@CoolBreeze

Naklejki nie są przesadnie grube, raczej dosyć cienkie ale ze sztywnego tworzywa - wydaje się, że powinny dobrze zabezpieczyć rower przed drobnymi otarciami. Czy przeżyją spotkanie z korzeniem naklejone pod supportem? Nie wydaje mi się ale mogę się mylić - ja osobiście takich testów nie planuje. Najlepiej zapytać kogoś kto regularnie użytkuje rower w lesie.

Czarna naklejka jest już ewidentnie dwukrotnie grubsza. Na stronie opisana jako grupa folii Black Super Strong. Byłaby dobra pod support.

 

@marcusling

Lepiej nie, kto by to dźwigał po schodach.

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza
[mention=8081]CoolBreeze[/mention]

Naklejki nie są przesadnie grube, raczej dosyć cienkie ale ze sztywnego tworzywa - wydaje się, że powinny dobrze zabezpieczyć rower przed drobnymi otarciami. Czarna naklejka jest już ewidentnie dwukrotnie grubsza. Na stronie opisana jako grupa folii Black Super Strong. Byłaby dobra pod support.

Dzięki za opinię.

No właśnie się zastanawiam nad tym czy nie wspomóc zestawu dodatkowo tą czarną stricte na suport.

Czekam na wrażenia z i po oklejeniu.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 




[mention=8710]marcusling[/mention]
Lepiej nie, kto by to dźwigał po schodach.

Oj tam, za to w dół mógłbyś dopiero pocisnąć

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jestem po pierwszym klejeniu nalepek. Raz w życiu udało mi się nakleić folie na telefon bez ani jednego paprocha co było wyjątkiem potwierdzającym regułę, że zwykle to nie wychodzi.

 

Naklejki ochronne naklejałem na sucho, bez moczenia dodatkowym preparatem. Było trochę przygód, zwłaszcza z powodu hydroformowanych kształtów ramy, poprawiania aby było w miarę prosto, usuwania bąbli, grzania suszarą aby poprawić elastyczność. Fachowcem od nakładania tej folii na ten rower to raczej nie będę ale jest ok, spełni swoje zadanie, mankamenty nie rzucają się przesadnie w oczy a nawet jak ktoś chciałby się przyglądać to może to robić do woli - folia ma chronić przed kamykami i po zużyciu do kosza i na nowo.

Przy okazji poprawiłem fabryczne mocowanie rurek tylnego hamulca i przerzutki bo były jakieś takie luźnawe i prawie dotykały tylnej opony - mocowanie do ramy w okolicy główki to bardzo fajny patent - metalowy blok, który można wyciągnąć, jest skręcony na dwa inbusy a następnie blok jest przykręcany na torxa do ramy jedną śrubką. To co (chyba) nie spodoba się sportowcom albo osobom, które chcą jeździć agresywnie lub/i w trudnym terenie to wyjście pancerzy tylnej przerzutki i hamulca z dołu supportu. Jak ktoś zahaczy o skałę, korzeń to może być kuku z tymi kablami. Aż dziwne że nie zdecydowali się poprowadzić ich nad supportem i wyprowadzić w dolnych ramionach tylnego trójkąta. albo górną rurą i górnymi ramionami trójkąta.

 

Jutro planuję trochę pojeździć, zrobię fotki naklejek w słońcu i zobaczymy jak to jeździ się w pampersie. Wjechał też kask Bontrager Quantum, fajny, pasuje do głowy i nigdy w życiu nie kupię czegoś wykończonego w Piano Black. Sam nie wiem dlaczego taki wybrałem no ale jest jak jest.

kask-rowerowy-bontrager-quantum-czarny.j

Odnośnik do komentarza

Trochę fotek z dzisiaj, m. in. można zobaczyć jak wyglądają matowe naklejki Bike-protect na matowym malowaniu ramy. Gdyby ktoś chciał faktycznie ładnie to okleić w okolicy supportu, to zdecydowanie warto ściągnąć korbę oraz wyciągnąć linki z uchwytu pod supportem. Wtedy naklejki, suszarka i odpowiednie docinanie i wyjdzie wam elegancko.

Planuje w innym terminie okleić jeszcze tylny trójkąt i może okolice ramy od strony zębatek korby, just in case.

 

IMAG5043.thumb.jpg.dc2e2e470df81fab17fb1994a4f282f1.jpg  IMAG5047.thumb.jpg.3d82075ebf7c4ff79dd39c66f36c8d55.jpg  IMAG5048.thumb.jpg.25025441a9434ad79fe375aa033c7129.jpg  

 

IMAG5050.thumb.jpg.a65a6c037ea49db387d820451cef4b1f.jpg  IMAG5055.thumb.jpg.def0a3558476e22f828f1a326c41f1d2.jpg  IMAG5061.thumb.jpg.d654c7015cd009e0a12e46759389837a.jpg  

 

IMAG5063.thumb.jpg.af6fa26b6a2232bf6f94db41aea45053.jpg  IMAG5065.thumb.jpg.f64e9eefb748c3916bec63a71443f9e1.jpg  IMAG5068.thumb.jpg.eef6d3cd48ffb760fce3516f35ce7fb0.jpg  

 

IMAG5071.thumb.jpg.70219c96eda4479217783252d218fc6c.jpg  IMAG5074.thumb.jpg.a3463ea980a3a1b318498885ff270f30.jpg  IMAG5083.thumb.jpg.cee1cfdbfb2019998b1e441ba4a1d8a1.jpg    

 

IMAG5087.thumb.jpg.dd1ca2a811a15bf0a0bd7fbdadb82e66.jpg  IMAG5088.thumb.jpg.2b9b8c82c095028591f88e7458977ac2.jpg  IMAG5092.thumb.jpg.efe7eeee5b10b5b94f256ca68e58160a.jpg\\

 

IMAG5085.jpg

 

 

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Pytania do doświadczonych kolegów, jeżeli powinienem mimo wszystko je zadać w innym podforum a nie w temacie o rowerze to dajcie proszę znać i je wtedy przeniosę:

1. mam napęd Deore M6000 2x10 (specyfikacja jak w pierwszym poście). Czy mogę wymienić przerzutkę tylną na M8000 oraz manetkę również na M8000? Czy będą one działać bez problemu z kasetą, która ma 10 biegów?

2. czy mając przerzutkę i manetkę XT, mogę łatwo zrobić upgrade do kasety 11 biegowej Sunrace 11-50 lub odpowiednika Shimano lub jakiejkolwiek innej firmy czy wiąże się to z wymianą piasty, koła etc.?

 

 

Zamierzam trochę pogrzebać przy rowerze, tak dla hecy, dla obniżenia wagi, dla zwiększenia potencjału roweru i na chwilę obecną wymyśliłem sobie taki roadmap modyfikacji:

- wymiana siodełka - kupione żelowe w Decathlonie, grube, wygodne. Mocno zadowolony. Fabryczna deseczka powodowała łzy i koszmary nocne.

- próba przeróbki fabrycznych kół i opon na tubeless

- tylna przerzutka M8000

- hamulce SLX przód+tył

- manetka prawa M8000 aby połączyć to I-Speciem2 z hamulcami

- sztyca + kierownica karbon

- lżejsze pedały platformowe

- napęd 1x11 / 1x12

- lżejsze, fajniejsze obręcze

 

Kolejność może być przypadkowa.

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...