M.C

Cannondale Topstone 105 (2019) - garlic czyli gravel

Rekomendowane odpowiedzi

M.C
Napisano (edytowane)

Po 6 miesiącach jazdy do pracy na crossie, zdecydowałem się wymienić go na garlica. Moja dziewczyna przez przypadek nazwała gravela - garlicem, czyli czosneczkiem i już tak zostało. Przeznaczenie na dojazdy do pracy, rower zimowy i dłuższe wycieczki jeżeli będę chciał zjechać z asfaltu. Na szybsze jazdy i na maratony w których chciałbym zacząć brać udział mam Cube Agree.

 

Rama: Topstone, SmartForm C2 Alloy, 142x12 thru-axle, tapered headtube, flat mount rear brake, internal cable routing

Widelec: Cannondale Topstone Disc, Full Carbon, 1-1/4" to 1-1/8" tapered steerer, 55mm offset, flat mount, 12x100 thru axle

Obręcz: WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready

Piasty: Formula RX-512 12x100 front, RX-142 12x142 rear

Korba: FSA Omega ME Alloy, 46/30

Kaseta: Shimano 105, 11-34, 11-speed

Zewnętrzny suport (nie pressfit)

Hamulce: Shimano 105 Hydro 7070 + 160mm RT56 (mocowanie 6 śrub)

Siodełko: Fabric Scoop Radius Sport, steel rails

Mostek: Cannondale C3, 6061 Alloy, 31.8, 7° (100mm)

Przerzutki: Shimano 105 2x11

Łańcuch: KMC X11EL, 11-speed

 

Pierwsze spostrzeżenia to geometria jest dosyć sportowa, ale nie odczuwałem dyskomfortu pleców etc.  Przed kupnem robiłem 30km jazdy testowej, a dzisiaj po odbiorze z ciężkim plecakiem i było wygodnie. Bardzo podoba mi się kierownica która na końcach baranka jest wygięta na zewnątrz, przez co na dolnym chwycie jest wygodnie. Kadencję muszę wyrzuć, bo jestem przyzwyczajony do korby 50x34, a tutaj mieliłem strasznie na płaskim. Rower zważyłem ze światełkami i garminem jak na zdjęciach. Waży dokładnie 9.9kg, przy mojej ramie w wersji Large. Opony hałasują przy szybszej jeździe.

 

 

(07/04/2019) Aktualizuję galerię zdjęć. Parę rzeczy które dostrzegłem to:

  • brokatowe malowanie
  • pokrętło do wykręcania osi przelotowej jest pod przeciwnych stronach
  • zaślepki na końcu owijki nie są wciskane, ale wkręcane kluczem imbusowym
  • linka tylnej przerzutki i hamulca jest tylko schowana aż do suportu, po tym linka jest podczepiona pod rurami tylnego trójkąta
  • producent nakleił mały kawałek przezroczystej folii na rurę nad która przebiega łańcuch
  • na zdjęciach pokazuję każdą dziurę na zamocowanie błotnika/bagażnika
  • na okolicach suportu nie widać spawów, przy kierownicy i mocowania rurkach są słabo wygładzone
  • jest dodatkowa dziura w ramie na zamocowanie obniżanego siodełka jak w droższym modelu

20190402_182816.jpg

DSC01939.jpg DSC01940.jpg DSC01941.jpg DSC01942.jpg DSC01943.jpg DSC01944.jpg DSC01945.jpg DSC01946.jpg DSC01948.jpg DSC01949.jpg DSC01950.jpg DSC01951.jpg DSC01952.jpg DSC01953.jpg DSC01954.jpg DSC01955.jpg DSC01956.jpg DSC01957.jpg DSC01958.jpg DSC01959.jpg DSC01960.jpg DSC01961.jpg DSC01962.jpg DSC01963.jpg DSC01964.jpg DSC01967.jpg DSC01970.jpg DSC01973.jpg DSC01974.jpg DSC01975.jpg DSC01976.jpg DSC01977.jpg

Edytowane przez M.C
  • Lubię to! 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Widze zdjęcia cykane w Clontarf :) Całkiem nie głupio się prezentuje. Jednak dla mnie jeśli Cannondale i gravel to tylko Slate :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C

Miejscówka trafiona, mieszkam 20km od sklepu ale mieli dobre oceny i jazdy testowe. Slate to raczej do innych zastosowań, bo u mnie jednak większość drogi to asfalt z dziurami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PeterMike

Malo recenzji tego roweru w sieci 

Jak Ci sie ten rower sprawuje, czy będziesz montowal do niego blotniki i bagaznik na tyl? 

W jakim sensie mówiłes o mieleniu? Jaka maksymalna prędkość można osiągnąć na plaskim tym rowerem bez przesadnego odlatywania nogami, powiedzmy przy kadencji od 90 do 110? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Napisano (edytowane)
W dniu 5.04.2019 o 22:34, PeterMike napisał:

Malo recenzji tego roweru w sieci 

Jak Ci sie ten rower sprawuje, czy będziesz montowal do niego blotniki i bagaznik na tyl? 

W jakim sensie mówiłes o mieleniu? Jaka maksymalna prędkość można osiągnąć na plaskim tym rowerem bez przesadnego odlatywania nogami, powiedzmy przy kadencji od 90 do 110? 

Niestety ale to prawda, nie ma informacji w internecie (przynajmniej jak sam szukałem to było tylko jedno forum na którym ktoś coś pisał). Na rowerze na razie tylko dwa razy jechałem, bo pogoda nie dopisywała a mam drugi rower na weekendy.

Błotniki mam już u siebie SKS Bluemels (jutro będę zakładał). Bagażnika prawdopodobnie nie będę zakładał.

Co do mielenia to u siebie w szosie mam z przodu 50x34. Na małej tarczy jestem w stanie ogarnąć większość jazdy dopóki nie ma zjazdów lub prostej drogi na której chcę przygrzać. W Topstonie żeby jechać swoim tempem i kadencją 90-100 to musiałem duży blat z przodu zapodać.

Edytowane przez M.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
Napisano (edytowane)
W dniu 3.04.2019 o 09:35, Fimala napisał:

Widze zdjęcia cykane w Clontarf :) Całkiem nie głupio się prezentuje. Jednak dla mnie jeśli Cannondale i gravel to tylko Slate :P 

Slate to przerost formy nad treścią. Plus nie ten poziom cenowy

 

W dniu 2.04.2019 o 23:41, M.C napisał:

Po 6 miesiącach jazdy do pracy na crossie, zdecydowałem się wymienić go na garlica. Moja dziewczyna przez przypadek nazwała gravela - garlicem, czyli czosneczkiem i już tak zostało. Przeznaczenie na dojazdy do pracy, rower zimowy i dłuższe wycieczki jeżeli będę chciał zjechać z asfaltu. Na szybsze jazdy i na maratony w których chciałbym zacząć brać udział mam Cube Agree.

 

Rama: Topstone, SmartForm C2 Alloy, 142x12 thru-axle, tapered headtube, flat mount rear brake, internal cable routing

Widelec: Cannondale Topstone Disc, Full Carbon, 1-1/4" to 1-1/8" tapered steerer, 55mm offset, flat mount, 12x100 thru axle

Obręcz: WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready

Piasty: Formula RX-512 12x100 front, RX-142 12x142 rear

Korba: FSA Omega ME Alloy, 46/30

Kaseta: Shimano 105, 11-34, 11-speed

Zewnętrzny suport (nie pressfit)

Hamulce: Shimano 105 Hydro 7070 + 160mm RT56 (mocowanie 6 śrub)

Siodełko: Fabric Scoop Radius Sport, steel rails

Mostek: Cannondale C3, 6061 Alloy, 31.8, 7° (Chyba 100mm, jeszcze nie mierzyłem)

Przerzutki: Shimano 105 2x11

Łańcuch: KMC X11EL, 11-speed

 

Pierwsze spostrzeżenia to geometria jest dosyć sportowa, ale nie odczuwałem dyskomfortu pleców etc.  Przed kupnem robiłem 30km jazdy testowej, a dzisiaj po odbiorze z ciężkim plecakiem i było wygodnie. Bardzo podoba mi się kierownica która na końcach baranka jest wygięta na zewnątrz, przez co na dolnym chwycie jest wygodnie. Kadencję muszę wyrzuć, bo jestem przyzwyczajony do korby 50x34, a tutaj mieliłem strasznie na płaskim. Rower zważyłem ze światełkami i garminem jak na zdjęciach. Waży dokładnie 9.9kg, przy mojej ramie w wersji Large. Opony hałasują przy szybszej jeździe.

 

 

(07/04/2019) Aktualizuję galerię zdjęć. Parę rzeczy które dostrzegłem to:

  • brokatowe malowanie
  • pokrętło do wykręcania osi przelotowej jest pod przeciwnych stronach
  • zaślepki na końcu owijki nie są wciskane, ale wkręcane kluczem imbusowym
  • linka tylnej przerzutki i hamulca jest tylko schowana aż do suportu, po tym linka jest podczepiona pod rurami tylnego trójkąta
  • producent nakleił mały kawałek przezroczystej folii na rurę nad która przebiega łańcuch
  • na zdjęciach pokazuję każdą dziurę na zamocowanie błotnika/bagażnika
  • na okolicach suportu nie widać spawów, przy kierownicy i mocowania rurkach są słabo wygładzone
  • jest dodatkowa dziura w ramie na zamocowanie obniżanego siodełka jak w droższym modelu

20190402_182816.jpg

DSC01939.jpg DSC01940.jpg DSC01941.jpg DSC01942.jpg DSC01943.jpg DSC01944.jpg DSC01945.jpg DSC01946.jpg DSC01948.jpg DSC01949.jpg DSC01950.jpg DSC01951.jpg DSC01952.jpg DSC01953.jpg DSC01954.jpg DSC01955.jpg DSC01956.jpg DSC01957.jpg DSC01958.jpg DSC01959.jpg DSC01960.jpg DSC01961.jpg DSC01962.jpg DSC01963.jpg DSC01964.jpg DSC01967.jpg DSC01970.jpg DSC01973.jpg DSC01974.jpg DSC01975.jpg DSC01976.jpg DSC01977.jpg

Super kolor, widzę że masz dużo podkładek :D. Nadal uważasz, że rower ma agresywną pozycję? Ściągnij tylko te odblaski z kół, szkoda szprych...

Edytowane przez HUN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
27 minut temu, HUN napisał:

Slate to przerost formy nad treścią. Plus nie ten poziom cenowy

 

Super kolor, widzę że masz dużo podkładek :D. Nadal uważasz, że rower ma agresywną pozycję? Ściągnij tylko te odblaski z kół, szkoda szprych...

Co do pozycji to muszę się przyzwyczaić na nowo do szosy po 6 miesiącach na crossie, ale tak mogło być ciut krócej (będę miał bike fitting za miesiąc to zobaczymy). Dzisiaj pierwsza jazda do pracy i z przodu mniejszy blat jest trochę za mały, do rozpędzania jest okej ale żeby jechać to muszę większy blat zapodać, bo z tyłu na 8-10 bym musiał mieć żeby nie mielić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

To jest blat pod jazdę w górach. Ja jeżdżę na korbie 46-36 i kasecie 11-34, i w tym układzie czasem brakuje na podjazdach.

Na duży blat powinieneś przechodzić w połowie kasety. Ogólnie im większe zębatki są w ruchu, tym lepsza wydajność (mniejsze straty na łamaniu łańcucha).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
Godzinę temu, HUN napisał:

Slate to przerost formy nad treścią. Plus nie ten poziom cenowy

 

Super kolor, widzę że masz dużo podkładek :D. Nadal uważasz, że rower ma agresywną pozycję? Ściągnij tylko te odblaski z kół, szkoda szprych...

Czy ja wiem czy taki przerost formy nad treścią? Zwyciezca Dirty Kanzy leciał właśnie na nim :) Co do półki cenowej to jestem świadomy w jakiej lidze jest ten rower. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Slate jest dla ludzi, którzy chcą MTB, ale nie chcą się przyznać.

  • Lubię to! 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał:

To jest blat pod jazdę w górach. Ja jeżdżę na korbie 46-36 i kasecie 11-34, i w tym układzie czasem brakuje na podjazdach.

Na duży blat powinieneś przechodzić w połowie kasety. Ogólnie im większe zębatki są w ruchu, tym lepsza wydajność (mniejsze straty na łamaniu łańcucha).

Tym się sugerowałem przy kupnie, rower do pracy i na objazdy gór. Spróbuję w połowie kasety przechodzić, denerwuje trochę że na każdym ruszaniu że świateł i stawianiu przednia przerzutka jest w ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
2 minuty temu, M.C napisał:

Tym się sugerowałem przy kupnie, rower do pracy i na objazdy gór. Spróbuję w połowie kasety przechodzić, denerwuje trochę że na każdym ruszaniu że świateł i stawianiu przednia przerzutka jest w ruchu.

Jak za każdym razem? Czy ty zrzucasz przednią przerzutke przy dojeździe do świateł? 😮

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Napisano (edytowane)

 

11 minut temu, Fimala napisał:

Jak za każdym razem? Czy ty zrzucasz przednią przerzutke przy dojeździe do świateł? 😮

Jechałem tylko 2 razy, więc zobaczymy co będę mówił po tygodniu. Zrzucałem dzisiaj.

Edytowane przez M.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Nie mam super kopyta, ale praktycznie ogarniam kazdy teren na tarczy 48 zębów. Na tarczę 32 zrzucam tylko w przypadku jazdy po typowo leśnych, mocno nierównych ścieżkach lub naprawdę stromych podjazdów. Klasyczne wiadukty też robię na 48. W tej konfiguracji to spokojnie przy prędkości około 30 km/h powinieneś mieć kadencje w granicy 90-94 na dużym blacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Napisano (edytowane)

Dzięki, nie przyszło mi nawet do głowy żeby na dużym blacie jechać spod świateł. Za dużo przyzwyczajeń z szosy.

 

10.04.2019 - rzeczywiście idzie jechać na dużym blacie, podczas ruszania na światłach jest ciut ciężej ale do zaakceptowania.

Próbowałem zamontować błotniki SKS bluemels 45mm i przód nie wszedł. Przy standardowych oponach jest za ciasno. Listonosz zostawił awizo na model 53mm, więc w weekend założę. Po mieście trochę jednak dziwnie się jeździ na takim rowerze, za dużo przyzwyczajeń z crossa. Zobaczymy za miesiąc.

Edytowane przez M.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN
W dniu 9.04.2019 o 12:47, Fimala napisał:

Czy ja wiem czy taki przerost formy nad treścią? Zwyciezca Dirty Kanzy leciał właśnie na nim :) Co do półki cenowej to jestem świadomy w jakiej lidze jest ten rower. :)

Filmik z dzisiejszego dnia. Na Canyon Grail bez amora gość zdobył koma, a slate z amorem jakoś nie pomógł na roubaix....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
1 godzinę temu, HUN napisał:

Filmik z dzisiejszego dnia. Na Canyon Grail bez amora gość zdobył koma, a slate z amorem jakoś nie pomógł na roubaix....

Roubaix to zupelnie co innego niz DK, ale nie oto tu chodzi. Po prostu w moim wyobrazeniu Cannondale to firma która tworzy zazwyczaj wyróżniające się maszyny i Slate z pewnością taki jest, a Topstone taki zachowawczy. Nie ma tego pierwiastka szaleństwa. Ale to może moje takie małe zboczenie na punkcie tego roweru, a zwlaszcza w poniższej konfiguracji kolorystycznej ❤️

MG_7623.jpg
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
Napisano (edytowane)

Ma swój urok, ale cena zbyt duża jak na rower na dojazdy do pracy głównie :D MTB bym wybrał i tak. 

Rower jest po dzisiejszym serwisie, bo piasta miała minimalny luz. Dziwili się w sklepie że zobaczyłem to, ale mówili że dobrze zrobiłem przychodząc, bo skasowali luz na miejscu. Zboczyłem trochę z drogi powrotnej i wyjechałem na plaże, po ubitej ziemi i trawie. Rower spisywał się dosyć dobrze po takim terenie, bo bez problemu przejechałem. Nie było to samo co na MTB, bo trochę męczące ale dobrze wiedzieć że jak będę chciał się zapuścić w nieznane to nie będzie problemu :D

Co do geometrii to na razie zrobiłem 110km z plecakiem na plecach dojeżdżając do pracy i nie mam bólów pleców, czuć że trochę się męczą ale czuje się wygodnie. Ręce jedynie mnie bolą, bo jakoś mi się układają tak że rękawiczki mi wchodzą między palce i zaciskają się między nimi.

Edytowane przez M.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

W terenie używa się oh shit handle (dolnego chwytu). Tutaj masz instrukcję:

 

  • Lubię to! 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C
19 minut temu, Andrzej Sawicki napisał:

W terenie używa się oh shit handle (dolnego chwytu). Tutaj masz instrukcję:

 

Tego co na filmie bym rowerem MTB nie zrobił 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek
9 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał:

W terenie używa się oh shit handle (dolnego chwytu). Tutaj masz instrukcję:

 

Jakbym tego spróbował, to przynajmniej 44x spadłbym z roweru, przynajmniej 25x zaliczyłbym konkretną glebę z hospitalizacją i przynajmniej 6x na bank bym się zabił.

Podziwiam ludzi z takim skillem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva
11 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał:

W terenie używa się oh shit handle (dolnego chwytu). Tutaj masz instrukcję:

 

Ma chłop krzepę :o 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
1 godzinę temu, Eddek napisał:

Jakbym tego spróbował, to przynajmniej 44x spadłbym z roweru, przynajmniej 25x zaliczyłbym konkretną glebę z hospitalizacją i przynajmniej 6x na bank bym się zabił.

Podziwiam ludzi z takim skillem :)

Mam podobne odczucia.

BTW. Trochę magi kina też w tym jest, co czasem pokazują na dodatkowych materiałach z planu tego typu materiałów. To nie są spontaniczne pojedyncze przejazdy jak mają to filmiki sugerować a od z poskładany i precyzyjnie wyreżyserowany materiał. Sceny są kręcone często wielokrotnie z poprawkami itp atrakcjami do momentu osiągnięcia najlepszego rezultatu.
Tak czy inaczej umiejętności gość ma naprawdę konkretne.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
M.C

Tak się zastanawiam jak wyeliminować plecak, ma ktoś bagażnik w swoim gravelu? Ciężkie coś takiego jest lub zmienia odczucia z jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, M.C napisał:

Tak się zastanawiam jak wyeliminować plecak, ma ktoś bagażnik w swoim gravelu? Ciężkie coś takiego jest lub zmienia odczucia z jazdy?

Ja obwieszam rower. Zależnie jak duże obiętościowo rzeczy potrzebujesz wozić. Jeśli np ciuchy do pracy to polecam torbę bikepackingową. Spokojnie z dużym zapasem mieszcze się w Topeak'a Backloader 15l. Przy dobrze spakowanej i zapiętej torbie jest ok i odczucia się zbytnio nie zmieniają. Na 100% lepiej niż z plecakiem.

 

Edytowane przez Fimala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.