Szymekk

RST AERIAL

Rekomendowane odpowiedzi

Szymekk

Mam problem z moim amortyzatorem RST Aerial. 

Nie wiem dlaczego ale czarna powłoka amortyzatora ściera się i zmienia kolor na srebrny, już 2 dni po posmarowaniu robi się suchy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Zrób fotki, bo na oko to mi wygląda na suche ślizgi i wycieranie się anody na goleniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szymekk

Tak to wygląda... 

IMG_20190321_142449.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk
Napisano (edytowane)

Jak nic trzeba rozebrać, możliwe że dużo syfu się dostało i harata Ci lagi, albo brak smaru. Jak nic go rozbierz.

 

Edytowane przez Kruk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szymekk

Dobra dzięki za pomoc postaram się nie zepsuć a jak sobie nie poradzę to na serwis go oddam.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Pewnie, tutaj to podstawowy serwis, czyli zdjąć lagi dolne z goleni górnych i zobaczyć co się dzieje, jak obawiasz się to jak nic daj do serwisu mimo że to jest proste, Szaj ma odcinki o serwisie amorów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szymekk

Oglodałem jak rozbierał RST F1RST a i jeszcze jedno to normalne że nie ma w nim oleju w prawej ladze? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Ojj tego nie wiem to zależy od producenta i amora czy powinien być olej czy nie RS'y mają w prawej goleni olej, niektóre suntoury nie to zależy. Najważniejsze to to jak ślizgi wyglądają, czy jest smar na nich i jak wyglądają uszczelki kurzowe od środka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dredi91

Uważaj na śrubkę od strony tłumienia kompresji, jest z plasteliny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Te amory nie mają w żadnej ladze oleju
Z tego co pamiętam nie mają nawet gąbeczek kurzowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dredi91
Te amory nie mają w żadnej ladze oleju
Z tego co pamiętam nie mają nawet gąbeczek kurzowych

To prawda


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Musisz go rozebrać i wyczyścić uszczelnienia zebrał się syf i trze, dlatego masz te ślady
Uszczelnienia trzeba przesmarowac smarem oraz tuleje slizgowe w środku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Czyli tak jak pisałem :) ale jeśli faktycznie nie ma tam gąbek pod uszczelką kurzową to warto dodać takie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek88

Uszczelnienia koniecznie nowe, skoro przepusciły juz taki syf to muszą być do wymiany, dodatkowo gąbeczki i będzie smigał lepiej niż wcześniej 👍

Daj znać jak skończyła się ta historia😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PedrosPosampas

Witam, mój RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) po przejechaniu 150km stuka z prawej goleni. Stuknięcia (metaliczne) wydobywają się przy szybkim powrocie, odbiciu a przy ugięciu nigdy, najbardziej jest to odczuwalne przy przejeżdżaniu przez korzenie albo przy szybkiej jeździe po nierównym, kamienistym terenie gdy amortyzator odbija. Ten metaliczny stukot przenosi się na cały widelec i kierownice, gość w sklepie powiedział, że ,,to przez otwartą kąpiel olejową tłumik obija się o wnętrze lagi i to może tak być" ale przy moim drugim rowerze starszym mam RST sprężynowego również jakiegoś tańszego i ma aktualnie 7 lat i przechodził serwis 1 raz 3 lata temu i chodzi idealnie- nawet nie ma luzu po przejechaniu 5000km oczywiście nic w nim nie stuka. Dodam, że w Aerialu w czasie jazdy blokada  zawsze otwarta do końca, chociaż oznaczenie producenta jest mylące, bo pokrętło nie jest ,,on/off" tylko posiada 4 pozycje ustawienia( 4 kliknięcia od otwarcia do zamknięcia) i są narysowane jakieś kwadraciki od małego do dużego co wskazuje na wyskalowanie pokrętła-czyli na logikę, że się reguluje.  Ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie i czy odpowiedź sklepu nie wydaje się trochę nie profesjonalna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Amor jest nowy czy używany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PedrosPosampas

Jest nowy ma 3 tygodnie, kupiony z authorem spirit 27.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Może śruba od dołu się poluzowała i przy powrocie tak trzaska? Albo sam tłumik się lekko odkręcił? Może też być coś w prawej goleni, amor musi mieć jakieś zabezpieczenie by przy nagłym powrocie nie rozleciał się w środku.

Może przykręć trochę tłumienie by tak szybko nie powracał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PedrosPosampas

On nie ma regulacji odbicia jak f1rst, chcialem uniknac rozkladania go teraz jak jest nowy, bo pewnie cos sie ze srodka wyleje itd. Sprobuje dokrecic te dolne sróby. Ciekaw jestem czy inni uzytkownicy Aeriala tez maja podobne objawy czyten faktycznie jest wadliwy i powinienem go reklamowac bardziej stanowczo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mariuszm
Napisano (edytowane)

Mam Aeriala pod koło 26 i  przez 3 lata nastukałem nim blisko 14 tys km. Zero pukania czy luzów. Serwisowany raz na sezon.  Skoro rower jest nowy, odstawiłbym go do serwisu i niech dokładnie obejrzą amor. 

 

Edytowane przez mariuszm
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Ja tutaj popre mariusza jeżeli jest nowy amortyzator i rower oddaj do serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PedrosPosampas

Tak zrobię, szkoda rozkładać bo zostaną ślady na śrubach a jeśli tłumik jest uszkodzony to i tak nie naprawię. Dzięki za pomoc i szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PedrosPosampas

Witam zauważyłem jeszcze, że instrukcja do RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) podaje, że ,,Używając pokrętła możliwe jest pełne i płynne regulowanie stopnia tłumienia kompresji jak i pełne zablokowanie widelca (przy obróceniu dźwigni do samego końca)'', gdzieś z kolei znalazłem wpis, że dźwignia powinna być albo całkiem otwarta albo całkiem zamknięta? Mariusz jak to jest u Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mariuszm

Ja mam blokadę amora w manetce na kierownicy. Do regulacji stopnia blokady używam baryłki przy manetce. Ustawiłem tak , że przy zablokowanym amorku ugina się ok 1cm, takie zabiezpieczenie jakbym na asfalcie w dziurę wpadł. Ale można ustawić blokadę na "twardo".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.