Szymekk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Mam problem z moim amortyzatorem RST Aerial. Nie wiem dlaczego ale czarna powłoka amortyzatora ściera się i zmienia kolor na srebrny, już 2 dni po posmarowaniu robi się suchy... Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Zrób fotki, bo na oko to mi wygląda na suche ślizgi i wycieranie się anody na goleniach. Odnośnik do komentarza
Szymekk Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Tak to wygląda... Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 (edytowane) Jak nic trzeba rozebrać, możliwe że dużo syfu się dostało i harata Ci lagi, albo brak smaru. Jak nic go rozbierz. Edytowane 21 Marca 2019 przez Kruk Odnośnik do komentarza
Szymekk Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Dobra dzięki za pomoc postaram się nie zepsuć a jak sobie nie poradzę to na serwis go oddam.. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Pewnie, tutaj to podstawowy serwis, czyli zdjąć lagi dolne z goleni górnych i zobaczyć co się dzieje, jak obawiasz się to jak nic daj do serwisu mimo że to jest proste, Szaj ma odcinki o serwisie amorów. Odnośnik do komentarza
Szymekk Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Oglodałem jak rozbierał RST F1RST a i jeszcze jedno to normalne że nie ma w nim oleju w prawej ladze? Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Ojj tego nie wiem to zależy od producenta i amora czy powinien być olej czy nie RS'y mają w prawej goleni olej, niektóre suntoury nie to zależy. Najważniejsze to to jak ślizgi wyglądają, czy jest smar na nich i jak wyglądają uszczelki kurzowe od środka. Odnośnik do komentarza
dredi91 Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Uważaj na śrubkę od strony tłumienia kompresji, jest z plasteliny Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Te amory nie mają w żadnej ladze olejuZ tego co pamiętam nie mają nawet gąbeczek kurzowych Odnośnik do komentarza
dredi91 Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Te amory nie mają w żadnej ladze olejuZ tego co pamiętam nie mają nawet gąbeczek kurzowych To prawdaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Musisz go rozebrać i wyczyścić uszczelnienia zebrał się syf i trze, dlatego masz te śladyUszczelnienia trzeba przesmarowac smarem oraz tuleje slizgowe w środku Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Czyli tak jak pisałem ale jeśli faktycznie nie ma tam gąbek pod uszczelką kurzową to warto dodać takie. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Tak jest tam miejsce robiłem taki zabieg u syna w amortyzatorze starym, oczywiście zostały nasączone odpowiednim olejemMożna też wymienić uszczelnienia są dostępne w sklepie rowerowy.comhttps://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/uszczelki/prod/rst-seals Odnośnik do komentarza
Krzysiek88 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 Uszczelnienia koniecznie nowe, skoro przepusciły juz taki syf to muszą być do wymiany, dodatkowo gąbeczki i będzie smigał lepiej niż wcześniej 👍 Daj znać jak skończyła się ta historia😉 Odnośnik do komentarza
PedrosPosampas Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Witam, mój RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) po przejechaniu 150km stuka z prawej goleni. Stuknięcia (metaliczne) wydobywają się przy szybkim powrocie, odbiciu a przy ugięciu nigdy, najbardziej jest to odczuwalne przy przejeżdżaniu przez korzenie albo przy szybkiej jeździe po nierównym, kamienistym terenie gdy amortyzator odbija. Ten metaliczny stukot przenosi się na cały widelec i kierownice, gość w sklepie powiedział, że ,,to przez otwartą kąpiel olejową tłumik obija się o wnętrze lagi i to może tak być" ale przy moim drugim rowerze starszym mam RST sprężynowego również jakiegoś tańszego i ma aktualnie 7 lat i przechodził serwis 1 raz 3 lata temu i chodzi idealnie- nawet nie ma luzu po przejechaniu 5000km oczywiście nic w nim nie stuka. Dodam, że w Aerialu w czasie jazdy blokada zawsze otwarta do końca, chociaż oznaczenie producenta jest mylące, bo pokrętło nie jest ,,on/off" tylko posiada 4 pozycje ustawienia( 4 kliknięcia od otwarcia do zamknięcia) i są narysowane jakieś kwadraciki od małego do dużego co wskazuje na wyskalowanie pokrętła-czyli na logikę, że się reguluje. Ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie i czy odpowiedź sklepu nie wydaje się trochę nie profesjonalna? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Amor jest nowy czy używany? Odnośnik do komentarza
PedrosPosampas Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Jest nowy ma 3 tygodnie, kupiony z authorem spirit 27.5. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Może śruba od dołu się poluzowała i przy powrocie tak trzaska? Albo sam tłumik się lekko odkręcił? Może też być coś w prawej goleni, amor musi mieć jakieś zabezpieczenie by przy nagłym powrocie nie rozleciał się w środku. Może przykręć trochę tłumienie by tak szybko nie powracał? Odnośnik do komentarza
PedrosPosampas Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 On nie ma regulacji odbicia jak f1rst, chcialem uniknac rozkladania go teraz jak jest nowy, bo pewnie cos sie ze srodka wyleje itd. Sprobuje dokrecic te dolne sróby. Ciekaw jestem czy inni uzytkownicy Aeriala tez maja podobne objawy czyten faktycznie jest wadliwy i powinienem go reklamowac bardziej stanowczo. Odnośnik do komentarza
mariuszm Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 (edytowane) Mam Aeriala pod koło 26 i przez 3 lata nastukałem nim blisko 14 tys km. Zero pukania czy luzów. Serwisowany raz na sezon. Skoro rower jest nowy, odstawiłbym go do serwisu i niech dokładnie obejrzą amor. Edytowane 8 Lipca 2019 przez mariuszm 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Ja tutaj popre mariusza jeżeli jest nowy amortyzator i rower oddaj do serwisu Odnośnik do komentarza
PedrosPosampas Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Tak zrobię, szkoda rozkładać bo zostaną ślady na śrubach a jeśli tłumik jest uszkodzony to i tak nie naprawię. Dzięki za pomoc i szybką odpowiedź Odnośnik do komentarza
PedrosPosampas Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Witam zauważyłem jeszcze, że instrukcja do RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) podaje, że ,,Używając pokrętła możliwe jest pełne i płynne regulowanie stopnia tłumienia kompresji jak i pełne zablokowanie widelca (przy obróceniu dźwigni do samego końca)'', gdzieś z kolei znalazłem wpis, że dźwignia powinna być albo całkiem otwarta albo całkiem zamknięta? Mariusz jak to jest u Ciebie? Odnośnik do komentarza
mariuszm Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 Ja mam blokadę amora w manetce na kierownicy. Do regulacji stopnia blokady używam baryłki przy manetce. Ustawiłem tak , że przy zablokowanym amorku ugina się ok 1cm, takie zabiezpieczenie jakbym na asfalcie w dziurę wpadł. Ale można ustawić blokadę na "twardo". Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się